Toch vind ik het knap hoor lellebel. Ook al geef ik borstvoeding, mijn man komt er ook gewoon uit om de baby uit bed te halen, aangeven, tussendoor verschonen en hem daarna weer in bed te leggen. Alle veranderingen en indrukken beginnen nu toch wel een beetje zijn tol te eisen bij grote broer. Hij is sneller boos en huilerig. Het is ook niet niks natuurlijk. Vandaag de kraamhulp voor het laatst, ik moet zeggen dat ik het ook wel mooi vind geweest. Tijd voor ons viertjes! Me82 probeer wel goed je rust te pakken hoor. Druk doen kan altijd nog, bedenk maar dat je sowieso nog een kraamvrouw bent de eerste 6 weken dus lekker rustig aan..
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen en de lieve baby'tjes? Hier alles goed. De kleine man groeit hartstikke goed in gewicht.. hij zit nu op de 4100 gram. Vandaag ook de kaarmzorg voor het laatst. Vind het ook wel prima hoor, het is echt genoeg geweest zo.
Netjes lellebel! Vraagje aan jullie: hadden jullie voor de bevalling al vollere borsten? Mijn borsten zijn namelijk nog steeds theezakjes... Heb wel cup E maar de vorige keer is de bv mislukt omdat ik te weinig opslagcapaciteit heb en bovendien ultragevoelige tepels (auw!). Wil er echt weer mee beginnen, maar heb niet het idee dat ze het gaan doen zeg maar.
Ze waren wel iets voller tijdens de zwangerschap, maar nog geen melk te bekennen. Kwam op de derde dag pas op gang de productie, net als vorige keer. Tot die tijd gewoon vaak aanleggen. Ook hele gevoelige tepels, dus het was in het begin zeker wel pijnlijk maar als je baby goed is aangelegd zakt dat wel weer weg. Het is nu nog wat pijnlijk door de kloven die ik heb maar anders was het al pijnvrij geweest. Kloven heb ik dus omdat baby niet goed was aangelegd, hij had moeite met een grote hap maken.
Bioluun: tijdens de zwangerschap wel een beetje voller maar niet het WOW effect. Ook kwam er geen druppel melk uit zoals bij sommige vrouwen. Maar gewoon proberen, mischien lukt het deze keer wel. Idd in het begin heel vaak aanleggen en dat is niet bepaald een fijn gevoel voor je tepels maar even doorbijten en het is over. Net wat jillzz zegt: als de pijn blijft dan is er niet goed aangelegd dus daar moet je wel op letten. En ook dat hij je tepels niet als speen gaat gebruiken want dat is ook funest voor je tepels.
Ik had dat na de eerste bevalling in het ziekenhuis. Midden in de nacht voeden, door de hechtingen kon ik m'n baby niet uit z'n wiegje halen dus ik de verpleegkundige gebeld. Zij geeft J aan, legt hem mee aan en vertrekt. Drie kwartier later is J nog bezig. Ik kei trots dat hij dat zo lang volhoudt! M'n moeder en de kraamverzorgster de volgende dag boos dat ze me zo lang hebben laten voeden. Op dag 2 al enorme kloven...
In het begin inderdaad wat korter en wat vaker aanleggen is beter. Kloven genezen hier aardig trouwens, aanhappen gaat ook steeds ietsje beter..
Biollun: jeetje! Waren ze je vergeten dan?? Aaww en jij helemaal trots op de 3 kwartier voeden. Nee joh ik doe max 20 min 1 borst en daarna de andere. Jillzz: fijn dat het allemaal weer beter gaat. M'n kraamverzorgster zei dat purelan goed is voor de kloven. Mischien gebruik je die al hoor..maar dacht ik zeg het even.
Haha ja mijn kraamverzorgster zei dat ook, dus die heb ik in huis Ik let niet zo op de tijd, als hij niet meer echt drinkt haal ik hem los, soms laat hij zelf al los. Denk een minuut of 10 hooguit..
Ja hier ook zo maar was benieuwd hoelang hij over het algemeen dronk en dat kwam steeds uit op 15 tot 20 min en dat is helemaal prima anders wilt hij de andere borst niet meer en die staat dan op ontploffen. Dus of hij laat zelf los en als hij dan toch echt doorgaat dan mag hij verder op de andere borst. Hij heeft wel een behoorlijke zuigbehoefte. Een speentje wilt hij niet dus als hij na de voeding nog wilt sabbelen dan is hij helemaal blij met m'n pink ahhahaah
Wat fijn dat bij jullie beiden de bv. goed gaat dames! Bioluun, hier wel al vollere borsten en melk lekken tijdens de zwangerschap. Maar ik geef kv, dus geen idee hoe het gegaan zou zijn. Ik hoop dat de bv gaat lukken. Hoe voel je je verder? Lellebel, hier wilden de beide dames ook alleen pink om op te zuigen en geen enkele speen. Totdat ik soothies ontdekte. Ik heb die van Avent, echt een uitkomst!
Billy ik word ongeduldig Maar eigenlijk weet ik ook wel dat ik lang loop normaal (42 en 41+5), maar met m'n voorwerk hoopte ik dat ik al een beetje op gang was. Maar helaas. Nog potdicht. Dus even balen en weer proberen te herpakken.
Billy: oo die ken ik helemaal niet jo. Heb eentje van Tommy tippee of hoe dat heet en eentje van nuby. Ik ga es opzoek naar de sooties. Bioluun: ik vind het echt knap van je dat je er zo positief mee omgaat dat het wat langer (kan) duren. Hoop voor je dat je niet al te lang meer hoeft en dat de kleine man denkt okeeee nu wil ik naar papa mama en mijn grote broers toe.
Ja de pinken zijn hier ook favoriet!! Heb nog geen spenen geprobeerd, wilde eerst dat hij goed zou aanhappen. Heb wel paar verschillende merken in huis dus binnenkort proberen. Bioluun ik hoop dat de kleine snel komt!
Die soothies lijken echt precies op een pink, ideaal voor pinkzuigers dus. Bioluun, bah wat rot als je weer zo lang zou moeten lopen, geen pretje lijkt me. Succes meid!
Aan shoot! Ik ging ze bij de prenatal zoeken maar die prenatal had ze niet en ik was te lui om naar de etos te lopen...had ik dat nou maar wel gedaan hahaha ach naja volgende keer dan. Hier een ontstoken oogje. Schijnt vaak voor te komen bij zulke kleintjes als er een vliesje in de traanbuis in de weg zit. Dus elke keer goed schoonmaken met een watje en lauw water. Hij heeft er gelukkig helemaal geen last van maar awww het is zo sneu. Vandaag ook de klossen onder m'n bed vandaan gehaald! Heerlijk weer een normale hoogte en normaal in bed stappen ipv springen hahahaha
Een druppeltje borstvoeding erin lellebel schijnt vaker voor te komen na ziekenhuisbevallingen. Vliegen meer bacteriën rond. Mijn oudste had het ook en de kraamzorg zei toen dat je wat melk erin moet druppen.. werkte wel