Vogeltje: met dit weer is het geven van bv idd geen pretje. Ik zeg ook elke keer nee nu stop ik ermee maar niet lang daarna leg ik hem automatisch aan hahahaa gaat nergens over. Maar vandaag heb ik wel besloten af te bouwen na de zoveelste keer voor l.l met natte plekken op m'n shirt lopen ben ik er helemaal klaar mee. Op een gegeven moment deden m'n borsten wel echt pijn en eigenlijk moest ik volhouden maar ik werd er chagrijnig van. Hij krijgt soms een fles (vandaag vaker de fles gekregen) en dat gaat er goed in, hij valt ook sneller in slaap na de fles. Scheelt ook weer een hoop gestuntel. Kiera: ooo wat klinkt dat heerlijk van 1945 tot 0300! Wat een luxe zeg hahahaha. Het gaat de goede kant op. Fijn dat de spruw aan het minderen is..dat is dan toch best snel gegaan denk ik he. Cindy: ik heb ook geen ervaring met lekschelpen. Maar ben een beetje klaar met dat bv gedoe en gelek dus ik ga afbouwen. Het is nu idd een zware periode en ik ga het veel rustiger aandoen want ik merk dat ik het niet trek. Heel snel chagrijnig weinig eetlust enz. Ik ga het er nog met m'n zus over hebben hoe we dat met pa gaan doen dan want dit ga ik niet volhouden. En mischien heb ik het gemist of eroverheen gelezen maar vanwaar die piepende geluiden? Bioluun: bij jou ook al een lekkere uitslaper. Heerlijk he. Vandaag heb ik daar ook van kunnen profiteren. Mason slaapt graag tot een uur of 09/10 en ik hoefde de kids niet naar school te brengen.. na die tijd begon de drukte en het heen en weer geren weer maar goed. Aaww wat vervelend die ziekte! Dat hij maar gauw opknapt en weer gezellig kan praten en lekker kan eten. Vandaag voor de nacontrole weer naar het ziekenhuis geweest. Dat is helemaal genezen en nu z'n huid nog. En jawel...daar mogen we volgende week als het nog zo is voor naar de dermatoloog. Pffff alsof er geen einde aan komt.
Kiera jij ook al spruw. Ik doe nog steeds 2 x per dag aanstippen met rode bessensap, gewoon voor de zekerheid. Lellebel hoe komt dat lekken dan? Ik heb een aardige productie en flink sterke tsr maar als mn zoogcompres gewoon goed voor mijn borst zit dan lek ik niet door hoor. Heb zoogcompressen van natusan, elk goedkoper merk vond ik waardeloos. Ondanks de verkoudheid hadden wij een super goede nacht afgelopen nacht. 21.30u en toen half 5 pas weer. Vandaag ook echt een lekker dagje gehad. Ik vind de borstvoeding juist steeds lekkerder lopen. De tijd van investeren is langzaamaan voorbij, nu komt het profiteren. We moeten natuurlijk maar kijken hoe het verder loopt maar het streven is wel om het jaar vol te maken net als bij de oudste. Iedereen verder succes met deze laatste plakdagen! Het weekend wordt het weer koeler..
Vogeltje geen idee eigenlijk. Het enige wat ik weet is dat het van bykay is. Ik heb het van m'n schoonzus gekregen. Mijn kleine sliep ook best goed door afgelopen nacht. Voeding om 22:30 gegeven en om 5:15 was ze pas weer wakker. Probleem is wel dat ze daardoor op 5 voedingen van 100cc komt terwijl ze 600cc moet hebben en ik kan de voeding niet verhogen want met deze voeding spuugt ze de hele tijd al. Morgen naar het cb.
@bioluun, nee helaas hier geen continurooster. Zijn ze mee bezig voor volgend schooljaar. Hier dus wel vier keer per dag op en neer. Kleine vind dat niet prettig want hij word dan steeds in zijn slaap verstoord. Ik denk nu serieus na over overblijven voor twee keer per week. Spugen heeft hij gelukkig geen last van. Hij gooit het in golven erop en gaat verder. Is ook echt melk en geen zuur.
Iez als je een dag op vijf voedingen komt ipv zes dan is dat geen ramp hoor. Als ze meer nodig heeft dan komt ze elders wel een keer vaker. Als je lekker op verzoek voedt zal ze altijd krijgen waar ze behoefte aan heeft. Lellebel goed dat je een pas op de plaats gaat maken. Je kunt pas voor anderen zorgen als je eerst voor jezelf zorgt. Jillz fijn dat bij jou de bv lekker loopt. Lijkt me fantastisch als je zonder irritaties kunt gaan voeden. Tassie dat is precies waarom onze oudste twee keer overblijft. Ik trek dat echt niet. Hij is er alleen niet zo enthousiast over, maar dat komt wel. Maak me wel wat zorgen om de oudste. Hij heeft de hele dag niks op. Geen eten en ook geen drinken. En wel nog flink gebraakt. Was puur vocht natuurlijk... Nou moet hij morgen toch echt gaan drinken!
Cindy die hoge geluiden doet hij dat de hele dag door? Hier is het vooral na de voeding. Voordat ze moet boeren of als ze plat gaat voor een schone luier of om te slapen. Vaak komt er dan ook een mondje terug. Ze heeft bijna na ieder voeding de hik. Lellebel ik had hier nog miconazol crème liggen. Maar mn kleine meid krijgt geen medicatie. Die stomme nystanine werkt toch niet. Ik maak eerst de tong schoon met water een dan ga ik met een wattenstokje en bessensap over haar tong. Bioluun jeetje wat vervelend dat hij er zo'n last van heeft. Hopelijk is hij snel weer beter! Jillzz goed dat je nog steeds aanstipt. Iez succes morgen bij CB!
Iez wat fijn een goede nacht. Succes bij het cb. Bioluun wat vervelend zo'n ziek mannetje. Zeker met die warmte is vocht belangrijk. Lust hij waterijsjes? De kou verdooft misschien een beetje zijn mond.
Kiera, die hoge geluiden is met name tijdens de voedingen of 's nachts. De hik heeft hij ook heel vaak. Volgens de osteopaat kon dat geen kwaad, is zijn manier van het verwerken van eten. De piepende geluiden waren er vannacht ook weer niet, maar hij was wel veel en vaak wakker en wilde vaak drinken. Hij drinkt nog steeds vaak kleine beetjes, dus dat schiet qua rust voor ons totaal niet op. Bioluun, balen van die hand-, voet- en mondziekte! Drinken is wel belangrijk inderdaad. Gelukkig vandaag de laatste warme dag. Hier nog steeds eigenlijk voornamelijk aan het kolven. Ik leg m nog wel af en toe aan, hij hapt wel beter heb ik het idee, maar ik heb nog steeds niet het idee dat hij er een volledige voeding uithaalt. Ik denk dus dat volledig terug naar de borst m niet gaat worden.
O wat heb ik in de rats gezeten vanmorgen. Joris wilde nog steeds niet drinken... Alle opties uitgeprobeerd. Wilde geen van de bekers en rietjes die ik aanbood. Ook geen ijsjes... Toen las ik ergens op een forum de tip over een klein spuitje. Die had ik nog liggen! Dat vond hij met de antibiotica ook altijd leuk. En het werkte!! Toen hij zo'n acht spuitjes van 5ml op had gaf hij het spuitje aan mij en dronk hij zo de beker leeg!! Moest echt bijna huilen van opluchting. En net bij het eten begon hij opeens z'n boterham met kaas met smaak te verorberen. En weer te praten Hij had echt iets in te halen, want hij praat nu nog Blanblablabla! Haha!
Cindy als hij klaar is met bv oogt hij dan tevreden? De kindjes krijgen de voeding er makkelijker uit dan dat je zelf kolft. Als jij niks meer eruit krijgt met kolven lukt het die kleintjes wel om er nog uit de krijgen. Dat is wat ik te horen kreeg. Mss dat hij veel sneller aan zijn trekken aan je borst komt dan met de fles. Hier bij het drinken van afgekolfde melk gaat het ook een stuk langzamer. Bioluun gelukkig dat hij weer drinkt en dat en praatjes heeft. Wat kan je je soms zorgen maken om die kleintjes he. Hier af en toe oefenen met flesje ivm eventuele flesweigering. Ik ga nu maar ff afkolven en straks aanbieden. Heb weer beetje last van stuwing doordat het warm is komt ze sneller en daardoor ligt mn productie hoger. Alleen niet zo'n prettig gevoel hihi. Gebruiken jullie ook een fopspeen? Door mijn productie kwam mn meisje niet aan haar zuigbehoefte. Op advies van CB gegeven. 😉
Tevreden? Hij ligt volledig in coma daarna . Maar hij komt wel weer snel. Maar dat doet ie sowieso wel. Vandaag is ie weer gewogen, weer 230 gram erbij sinds afgelopen maandag. Oftewel, hij gaat wel heel erg hard nu. En hij drinkt op een dag een stuk meer dan zou moeten. Dus nu afgesproken dat we nu wel weer gaan werken aan meer drinken tijdens één voeding en geen kleine beetjes tussendoor. Dus wat minder 'op verzoek' dan we deden. Wij hebben idd een fopspeen, maar die gebruiken we niet veel of lang, hij spuugt m over het algemeen vrij snel uit. Mag officieel niet met borstvoeding voor de vier weken geloof ik, maar ik merk verder geen verschil met drinken of zo.
Hier ook een speen hoor, na een week geloof ik. Geen problemen met de borst. Ik geef na de voeding ook vaak een speen voor de zuigbehoefte, omdat hij zo snel klaar is met drinken. Dat houdt hem ook rustiger om een boertje te doen. Hij groeit goed cindy, en vaker komen is opzich niet verkeerd voor die kleintjes, zeker met die warmte. En groeien gaat ook vaak sprongsgewijs, maar het blijft soms lastig he, het hoe en wat.
Cindy het is ook nooit goed he. Dan groeien ze te langzaam dan weer te snel. Pas op met advies van CB over BV. Zij hebben er weinig ervaring mee en gaan uit van FV schema's. Mijn tip volg gewoon je eigen gevoel. Jij kent je baby het beste en weet wanneer hij honger heeft. 😉 Hier vanavond een borst weigeraar. Mn meisje had echt honger maar schreeuwde moord en brand op het moment van borst aanbod. Dus na een beetje tobben afgekolfde melk uit de koelkast gehaald en snel opgewarmd gegeven. Muppet wilde gewoon de fles. 😕 Dus manlief flesje laten geven en ik intussen bijkolven want het was maar 60 cc wat ik nog had staan. Inmiddels ligt ze lkkr verzadigd te slapen. Hopelijk pakt ze vannacht wel gewoon de borst als ze komt.
Bioluun: wat fijn dat het weer beter gaat! Wat kan je je dan zorgen maken heh. cindy: mijn zoontje was eerst best wel afgevallen dus hij moest een flinke groeispurt maken. Ik merkte toen ook dat hij om de twee uur kwam. Het leek elke dag wel regeldag. Sinds een week gaat het beter en zit er wat meer tijd tussen de voedingen. speen: na een week gegeven maar vaak wil hij hem niet...
Vogeltje wss was de niet tevreden over de productie. Kolfde ook niet zoveel denk dat ik een productiedip had ofzo. Vannacht kwam ze om half 4 een toen pakte ze gelukkig wel de borst. Daarna om kwart voor 7 ging dus weer super kwa voeding. Vanmorgen na de voeding 1 borst aardig leeg gekolft kwam 100 cc uit. Mijn meisje heeft vaak een speen. Het schijnt ook erg fijn te zijn met reflux, want dan maken ze speeksel aan om zuur weg te werken.
Fijn dat ze de borst weer pakte kiera. Hebben jullie ook dat een kant meer favoriet is dan de andere kant? In het begin had baby een voorkeur voor links, daar hapte hij ook beter aan en rechts weigerde hij af en toe. Nu drinkt hij uit allebei, maar links gaat nog steeds wat beter dan rechts. In productie is bij beide geen verschil..
Jillzz hier ook 1 borst favoriet. De linker. Ik denk dat het hier vooral komt omdat de rechter aparte straaltjes sproeit.
Allemaal een druk weekend? Het is zo rustig hier Hier aardig rustig. Vl ging vandaag mee helpen opbouwen voor een kinderzeskamp en morgen heeft onze kraamvisite afgezegd. Hun zoontje had ook hand-voet- en mondziekte. Het heerst behoorlijk in het dorp. Maar lekker rustig dus ook morgen. Even iets leuks verzinnen Gisteren ben ik eindelijk weer eens in bad geweest! Heerlijk! Jammer dat er bij een van de buren een baby huilde en ik dacht dat dat bij ons was. Was bij voorbaat al wat geïrriteerd doordat ik dacht dat vl onze kleine jongen niet eens oppakte of zo... Herken m'n eigen zoon niet eens Die kleintjes klinken ook allemaal hetzelfde. Maandag mag ik voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd. Toch even vragen naar de voorkeurshouding en z'n ongelijke schedelrichels. En wat zullen ze zeggen van z'n flessen van 150+5? Soms krijg je er geweldig fijn advies, maar ze kunnen ook zo onredelijk zijn. Heb ooit met de oudste binnen vijf minuten deze twee zinnen te horen gekregen: 'o hij is echt te licht hoor, hij mag best wat meer voeding krijgen' en 'krijgt hij nog een nachtvoeding? Nou daar moet hij echt vanaf hoor!' Haha! Jullie nog fraaie cb-verhalen?