augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo,

Ik vond het al vreemd dat ik geen reacties meer kreeg, wellicht heb ik mijn instellingen voor dit onderwerp gewijzigd zonder dat ik het door had. Ik kon me nl niet voorstellen dat het zo stil was. Maar zoals Bioluun zegt wellicht is iedereen gewoon druk.

Mijn kleine heeft ook een voorkeur voor de linkerborst. Daar drinkt ze beter en m'n productie is daar net ietjes beter, al stel m'n hele productie nog niet veel voor. Ik voel ook dat m'n poging om de productie te verhogen niet van de grond komt door simpelweg geen tijd. Ik zou om het te verhogen 1-2dgn om het uur moeten kolven maar dat lukt gewoon niet. Ik denk ook dat borstvoeding niet meer gaat lukken. Dus het blijft flesvoeding en de borst bied ik dan voor elke flesvoeding aan en om te troosten/helpen slapen voor zolang dat gaat.

Ze slaapt al bijna een week best goed. We voeden haar tussen 22-23 uur en ze wordt elke keer tussen 5-6.30uur wakker. Echt fijn zolang dat zo is. Ze zit dus al een week op 5 voedingen en we zijn sinds afgelopen donderdag 5x120 gaan voeden.

Bioluun fijn dat je weer in bad mocht. Ik heb nog geen verhalen over cb. Afgelopen donderdag was m'n eerste keer, dus ik wacht het af, maar ik hoor vooral negatieve verhalen van andere ouders gek genoeg. Dus ik ben wel op m'n hoede.

Fijn weekend/zondag allemaal

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja de dagen vliegen!
    Nachten zijn nog steeds redelijk hetzelfde 22.00-13.00-5.00-8.00. Maar hij drinkt vrij vlot dus dat scheelt. Er komt ook weer een regeldag aan dus misschien verandert het dan weer.
    Verder doet j het heel goed, met mn puberpeuter heb ik het zwaarder! Die is niet te genieten en heel dwars en brutaal!

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Herkenbaar vogeltje, mijn baby is echt de braafste baby ooit, die hoor ik amper, maar mijn peuterpuber is echt dramatisch soms. Die kan ik regelmatig achter het behang plakken:$

Respect dat je het nog steeds probeert iez de borst. Kolven is ook echt enorm tijdrovend dus ik snap dat je de tijd er niet voor hebt. Ze maakt wel lekkere nachten al zeg. Hoe is het met de reflux?

Bioluun bij jou ook lekker rustig. En braaf luisteren naar het cb om het vervolgens netjes naast je neer te leggen en daar achter te laten hihi. Bij de oudste wel rare adviezen gekregen, maar ik ben vrij nuchter en zoek dingen zelf wel uit dus heb er nooit wat mee gedaan.

Billy hoe is het met jou? Hoe gingen de prikjes?

Lellebel hou jij het nog een beetje vol?

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O die peuters kunnen erg veel energie slurpen. Kleuters ook trouwens ;) Bij ons hielp het om wat meer aandacht te besteden aan 1 op 1 tijd met ze. Toen werden ze wat rustiger. Nu kan ik me nog vooral ergeren aan het gestoei. Tja het zijn natuurlijk jongens en ik hou ook van stoeien met ze, maar samen op de bank vlakbij de koffietafel(hoekpunten)... Ik hou m'n hart vast soms.

Net terug van het cb. Hij is nu bijna 5300 gram!! Dat is 500 gram meer dan 13 dagen geleden. En 1300 gram meer dan m'n middelste was op dezelfde leeftijd. Hij zit dan ook op +2 in de grafiek. Moet ik toch echt even aan wennen. Bij de andere jongens zat ik steeds op -2. De hoeveelheid voeding vind ze prima. Ze hoorde wel een klein piepje in z'n longen. Moeten we in de gaten houden. Verder is z'n hoofd inderdaad al aan het afplatten... :( Maar we doen alle standaard aanpassingen al. Dus heeft ze me doorverwezen naar de fysio. Zijn we er iig vroeg bij.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    1 op 1 aandacht krijgt hij genoeg hoor bioluun, van zowel papa als mama. Maar hoe meer ruimte en tijd hij krijgt, hoe meer hij op gaat eisen. Beetje een combi van de leeftijd en alle veranderingen van afgelopen maanden denk ik waar we doorheen moeten.

En wat een flinke kerel heb jij zeg, fijn dat hij zo goed groeit. Hadden je andere kindjes ook een afgeplat hoofdje? Aangezien je alle aanpassingen al doet?
    Ik weet niet wat mijn mannetje nu weegt, maar hij krijgt al lekkere bolle wangetjes en spekkies op zijn benen. Oja en een onderkin. Waarop opa heel enthousiast en trots riep: dat heeft hij van mij:D

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Met de reflux in de nacht ging het tot nu toe beter, maar vandaag is het een drama, veel last en dus veel huilen....ja de bv zal wel binnenkort tot een einde komen, want ja, wat ik ook doe het wordt niet meer. Dus ik leg haar dan aan meer voor troost. Echt jammer ik had zo gehoopt dat het zou gaan lukken, maar ja wat niet werkt, werkt niet.

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Fijn dat je je aandacht zo goed kunt verdelen. Dan zal het inderdaad een fase zijn. Hopelijk trekt hij snel een beetje bij. Het is ook niet niks voor hem.
    M'n andere boys hadden ook een voorkeur, maar niet zo sterk. Maar daardoor wel alle tips al meegekregen inderdaad. Ben benieuwd wat de fysio zegt vrijdag.
    Haha heerlijk zo'n opa :)

Iez wat vervelend dat je productie maar niet wil vlotten. Je kunt iig niet zeggen dat je niet je stinkende best doet. Snap je teleurstelling wel.

Heb net de kleine voor het eerst in z'n eigen kamertje gelegd. Wilde hem eigenlijk wakker wegleggen zodat hij zich straks niet afvraagt waar hij ligt, maar helaas viel hij als een blok in slaap na de fles. Haha luxeprobleem. Heb m'n shirt aan z'n bedje hangen. Was een tip van het cb om hem naar links te lokken met z'n hoofd. Ben benieuwd hoe hij slaapt vannacht.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Je hebt inderdaad je uiterste best gedaan iez, en elke druppel die ze nu nog binnen krijgt is natuurlijk meegenomen.

Spannend op zijn eigen kamertje bioluun. Oudste ging rond dit termijn ook naar eigen kamer omdat hij zo'n lawaai maakte en ik toch zittend moest voeden dus daarvoor hoefde hij niet te blijven. Nu kan baby ook wel lawaai maken maar ik vind het nog wel makkelijk naast me met de speen enzo. Plus dat hij ook op zijn buik slaapt af en toe dus dan wil ik wel in de buurt zijn. Niet dat ik iets in de gaten heb want ik slaap echt heel diep:D

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoi dames,

Mag ik me weer/ook aansluiten? Een aantal ken ik van de zwangerschapsclubs, maar inmiddels ook helemaal weer in babymodus.

Ik moet er weer erg aan wennen, ze is overdag een schatje (hoewel regeldagen heel zwaar waren), maar 's nachts is nog echt een ramp. Ze lijkt haar krampjes voor de nachten te bewaren. Gelukkig groeit ze goed, dat was bij de tweede niet, dus ik stond gisteren te huilen van opluchting bij het cb. Gelukkig snapte ze dat helemaal en begon ze zelf al over de stress die we toen bij de middelste hadden. Erg fijn om zo gehoord te worden bij een cb. Volgende week eerste echte afspraak bij de kinderarts, ik ben benieuwd, over hen ben ik wat minder enthousiast.

Onze jongens zijn redelijk makkelijk nog steeds. Alleen willen ze alletwee constant aan de baby zitten (en alle vriendjes en vriendinnetjes ook). Nu ben ik niet erg moeilijk, maar kindjes die net chips aan het eten waren, hoeven hun handjes niet aan haar hoofd af te vegen 😉
    Verder begrijpen ze voorzichtig doen niet helemaal. Het stoeien vind ik al langere tijd best spannend inderdaad, maar nu wordt het echt een uitdaging om iedereen heel te houden en mijn hart op de juiste plek. Wel blij dat de klossen weer weg zijn, dat vond ik echt vreselijk!

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Femkes: welkom!

Iez: sneu dat ze zo moet huilen. Kan ook een sprongetje zijn. Rond 5 weken hebben ze een sprongetje en zijn ze vaak huilerig en willen ze veel bij je zijn. J is gister en vandaag ook veel aan het huilen, slapen gaat wel als het maar bovenop mij is :) hiervoor huilde hij nooit veel. Rond 6 weken is ook de piek van de krampjes en een regeldag dus al met al een pittig weekje voor de baby's... En mama's....

Vandaag naar cb geweest, hij weeg nu 4250, in twee weken 500 gram gegroeid! Dus de bv gaat lekker en ik ga er nog mee door. Merk dat het nu wat makkelijker wordt.

Ik probeer ook 1 op 1 aandacht te geven aan m'n dochter, maar zodra j slaapt heeft ze ineens geen zin meer of wil dan perse tv kijken ( wat ze al vaak mag). Als ze dan haar zin niet krijgt gaat ze schoppen, slaan, spugen :( ik herken haar soms helemaal niet meer.

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dat kan natuurlijk ook idd een regeldag of een sprong. Gelukkig gaat dat dan weer over. Jullie kindjes groeien goed zeg. Ik ga a.s. donderdag weer wegen, ben benieuwd hoeveel ze nu gegroeid is. Fijn dat de bv zo goed gaat!

Femkes welkom

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Femkes welkom! Wat fijn dat je meisje zo goed groeit. Ze werd in de zwangerschap erg klein geschat toch? Is er al bekend of ze wat mankeert? (Klinkt misschien een beetje lullig, maar weet het even niet anders te omschrijven:))

Pittig he vogeltje die peuterbuien. Die van mij was vandaag heel erg aanhankelijk en aandacht vragend. Tussen de middag voelde hij opeens wel erg warm aan, bleek hij dik 39 graden koorts te hebben het arme kind. Heb er een zetpil in gestopt en hij heeft even een uurtje geslapen en toen krabbelde hij wel weer op.
    Baby is vandaag ook erg huilerig en veel krampjes. Die ga ik zo ook maar even temperaturen, hoop toch niet dat hij ook koorts krijgt..

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zover wij kunnen nagaan is er niks met haar aan de hand. De groeiachterstand heeft ze al in de baarmoeder ingehaald. Dus dat scheelde een hoop stress. De vk kon verder niets vinden qua afwijkingen. Het heeft een tijdje geduurd, maar ik begin er vertrouwen in te krijgen dat er niets aan de hand is. Interessant genoeg, ze drinkt echt zoveel krachtiger dan de tweede, dat geeft wel een goed idee voor de toekomst.

14. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Welkom femkes! Wat een fijne uitkomst van zo'n spannende tijd. Jouw gevoel zei al dat verder onderzoek niet nodig was destijds toch? Nu lekker laten bezinken dat het zo goed gaat :)
    Leuk dat je oudsten zoveel genieten van de kleine. Dat niet-zo-voorzichtige is wel spannend af en toe! Ik vind het soms moeilijk een evenwicht te vinden tussen mee mogen doen en met rust laten.

Vogeltje die kleine is goed gegroeid inderdaad!! Fijn dat de bv goed loopt.

Iez hoe gaat het vandaag?

O jillz dat is altijd zo sneu he, die kleintjes met koorts? Heeft de baby het ook gekregen? Een vriendin van me zei ooit zo mooi: heel zielig als ze ziek zijn, maar kan wel genieten van dat aanhankelijke :)

Hier loopt alles soepel! De kleine slaapt veel. Hij ligt nu ook weer in de reiswieg te slapen. Heb hem lekker buiten laten staan. Merk dat hij daar goed blijft slapen. Snap ik! Ik slaap nooit beter dan wanneer ik aan het kamperen ben!

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dat zijn goede berichten femkes, nu echt genieten dus!

Bioluun, baby heeft geen koorts gekregen gelukkig. Gister en vanmorgen was hij erg huilerig en kramperig, maar dat kwam gewoon omdat hij al een paar dagen niet gepoept had en daar last van had. Vanmiddag kwam er een lekkere lading uit en daarna viel hij vredig in slaap :)
    Peuter heeft aardig uitgeslapen en is weer redelijk de oude. Heel braaf nog dus daar genieten we maar even van:D
    Als hij echt ziek is kan ik ook wel genieten van zo'n knuffelkontje hoor, begrijp precies wat je vriendin bedoelt. Helaas was het deze keer zo'n huilerig/hangerig ziek zijn. Dat hij wel wilde spelen maar zichzelf niet kon vermaken.

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Aparte nacht gehad vannacht. Ik werd wakker omdat de lamp in onze kamer aanging. Bleek de middelste uit z'n bed te zijn gekomen en onze kamer op. Terug in bed. Helaas werd de baby daar wakker van en die besloot: honger! Jammer want het was 'pas' 1:00. Normaal slaapt hij langer en dan komt hij maar 1x. (Nou ja, 'normaal' is de afgelopen paar nachten. Twee uur later werd de oudste wakker: 'mama T heeft mij wakker gemaakt' Wat? Twee uur geleden? En tien minuten later:'MAMA, papa heeft beloofd dat jij mij een kusje zou komen geven als je naar bed ging...' Oja? Wist ik niet :) Maar om me daar nou wakker voor te maken :( Twee uur later: baby honger. Dus weer ongeveer een uur wakker (half uur voeden, half uur weer in slaap vallen). En toen om half acht wakker worden van de baby! Wat?! Opstaan! Opschieten! :D
    En dat was onze slechtste nacht met de baby tot nu toe ;) Niks te klagen dus.

Hoe gaat het bij jullie? Slaapt er al iemand door?

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    nee hier wordt er voorlopig nog niet doorgeslapen hoor :) nog steeds 2 voedingen. Maar hij drinkt niet heel lang dus ben meestal vrij snel klaar. Daarna houd ik hem nog een tijdje recht op tegen mij aan. Meestal vallen we dan in slaap. Na een uur word ik dan weer wakker en leg hem naast me of in zn wieg en dan is het alweer tijd voor de volgende voeding!

18. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hier slaapt er wel eentje door, 23 u fles en dan ligt hij er om 00 uur in slapend en wel. Standaard om 6 uur weer wakker met krampjes. Dus zes uurtjes slaap achter elkaar, wij klagen dus niet.
    Meneer heeft net zijn eerste sprongetje gehad, wat een hel. Niet slapen overdag enkel huilen de hele dag!!!! Gek werd ik ervan want ik kon niks tot woede van de andere twee mannen.

Zijn er hier al die de eerste vaccinatie hebben gehad of gaan krijgen?
    Hier moeten we dinsdag, vind het vroeg 6 weken maar het kon. Nu viel het bij de andere twee altijd wel mee. Einde van de dag vaak koorts paar uurtjes en jengelen daarna over. Was ook enkel bij de eerste prik daarna nergens last van.

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii hier ben ik weer even..wel alles bijgelezen maar ik ben een deel alweer vergeten.

Doorslapen: nope..hij heeft juist besloten om standaard rond 03.00 wakker te worden en gezellig geluidjes te maken. Vannacht wel de eerste echt grote Smile gespot tijdens zijn kletsuurtje.

Vaccinatie: aanstaande woensdag krijgt hij de eerste. Hopen dat hij er niet al teveel last van heeft.

Gewicht: geen idee eerlijk gezegd. De laatste keer gewogen was 1.5 week geleden ongeveer bij de kinderpoli. Hij zit nu wel in maat 62/68 dus hij is aardig gegroeid. Sommige maat 62 zijn ook weer te klein anderen zitten goed. Hang er maar net vanaf waar ik Kleertjes heb gekocht. Gisteren een heel winterpak maat 68 gekocht voor de winter alvast bij de hm, thuis gepast..en hij kan weer terug. Tegen de tijd dat hij het aan moet past het niet meer.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Slapen, wat is dat? Als ik 2 uur achter elkaar ongestoord slaap, dan ben ik al heel blij. Ze heeft snel last van krampjes (compleet met uitgebreide darmgassen en dergelijke) als ze op haar rug ligt, dus wordt vaak snel wakker. Ze slaapt uiteindelijk dus vaak op/naast mij, maar daardoor slaap ik niet erg goed. Vind het doodeng dat er iets msgaat. Ik heb net manlief met dochter op pad gestuurd om de oudste op te halen zodat ik mijn lunch in ieder geval zonder baby over schouder kan opeten. Ik eet bijna alle maaltijden met 1 hand inmiddels, boterhammen gaan beter dan spaghetti ☺
    Verder is ze wel heel lief, komt inmiddels redelijk regelmatig elke 2 a3 uur en is wel meteen tevreden zodra ze geknuffeld wordt. Maar ik kan niet wachten tot het hele krampfestijn voorbij is!

Deel Deze Pagina