Hier ook weinig nachtrust. Hij is elke 2 tot 4 uur wakker voor eten, en voeden en weer gaan slapen duurt daarvan rustig een uur. Ik heb één nacht boven op de logeerkamer geslapen vorige week, dat was wel even fijn, maar ik moet dan nog steeds de wekker zetten om te kolven en de 'opbrengst' te gaan brengen. Vaccinaties staan hier ingepland voor als hij acht weken is (standaard), maar ik denk dat ik ze wil uitstellen. Ik vind het veel te vroeg. Ben me verder nog wat aan het inlezen, ik vind de hep B prik ook nogal onzinnig op deze leeftijd. En heb m'n twijfels bij de kinkhoest. BMR lijkt me de mazelen voor nu voldoende, en dan de bof-variant indien nodig voor de pubertijd nog. Maar ik wil me nog verder inlezen. Hier mensen verder ervaringen met weglaten/uitstellen?
Doorslapen nog niet hier. Hij maakt wel een lange ruk van gemiddeld zo'n 5 uur maar die begint om een uur of 22.00. Niet dat ik dat erg vind, maar moet er snachts wel uit dus. Afgelopen dagen kwam hij na de voeding moeilijker in slaap door al het snot dus sliep ik ook minder. 5e en 6e ziekte schijnen ook nog te heersen op het kdv maar ik hoop dat ze ons even overslaan. Vervelend van de krampjes femkes, hoop dat ze er gauw vanaf is. Cindy ik ben ook niet zo voor het vroeg vaccineren, maar het ontbreekt me aan goede info en aan tijd om goede info te vinden om er echt iets zinnigs over te zeggen. Ik ga het sowieso een maandje uitstellen. Zou het liefst pas na 6 maanden beginnen maar baby gaat ook naar het kdv straks dus dan vind ik het wel goed als hij de eerste prikken in ieder geval gehad heeft. Zowel voor hem als voor de andere kindjes. Bmr doe ik denk ik met 1,5 jaar, bij de oudste ook gedaan.
O wat vervelend die krampjes en kindjes die zo vaak wakker worden in de nacht... Gelukkig weet je dat het ooit minder wordt. Maar probeer dat maar eens te onthouden als je met zo'n hoopje zielig rondloopt. Vaccinaties doe ik gewoon volgens het programma. Ik ga er (wellicht naïef) vanuit dat ze niet zomaar voor dit schema gekozen hebben. Er is veel onderzoek naar gedaan in ieder geval. Mijn andere jongend hebben nooit last gehad van de prikjes dus ik zie het probleem ook niet. Vandaag is de fysio (-engel) langgewenst voor de voorkeurshouding. Ze zag ook dat de afplatting al begonnen was maar vond hem gelukkig nog niet heel heftig. Ze heeft ons heel wat tips gegeven om erger te voorkomen. Een deel deden we al. Stelt me weer wat gerust. Tassie goed dat je dat sprongetje even noemt. Onze kleine is vandaag wat onrustiger dan ik gewend ben en is maandag 5 weken. Zou best eens een begin kunnen zijn. Vind het altijd fijn om onrust te kunnen verklaren. Of het nou klopt of niet
Hi, onze kleine meid slaapt nu ongeveer 2 weken door. We voeden haar tussen 22-23 uur en ze wordt tussen 6-7 am wakker. Inenten: we gaan het wel doen, maar ik moet me er nog in verdiepen. Als ik nu lees dat ze koorts kan krijgen dan wil ik het uitstellen.
De oudste heeft van de eerste prikken wel last gehad. Maar het zijn ook gelijk 2 prikken en 7 ziektes waar zo'n klein lijfje antistoffen voor moet gaan maken. Dat vind ik best veel voor een kind van 8 weken. Vandaar dat we iets uitstellen. Is hij net weer wat groter en sterker. Zit er ook nog aan te denken om maar 1 prik tegelijk te geven, maar even kijken of dat logistiek handig is. Genoeg om over na te denken in ieder geval en uiteraard iedereen zijn eigen keuze hierin..
Iez: lekker dat ze doorslaapt! Ik heb bij mn dochter gewoon het schema van de prikken gevolgd. Zij heeft bij geen van de prikken last gehad van koorts of iets anders. J is vandaag 6 weken, de regeldag.... nou ik heb het gemerkt gisteravond en vannacht pff wordt een zwaar dagje....
He bah.. Vandaag weer ongesteld geworden. Bij de andere twee gebeurde dat ook al redelijk snel. Ook toen ik bij de eerste wel bv gaf. En (toevallig?) vannacht ook weer een galsteenaanval dat was nu 8 maanden geleden. Had eigenlijk gehoopt dat het weg zou blijven. Verder heerlijk aan het genieten van het lekkere zonnetje. Mooi net op een terras met omheinde speeltuin gespeeld. Heerlijk.
Wat snel ongesteld bioluun, daar zit je niet op te wachten! Bij de oudste werd ik na een jaar ongesteld, toen ik net een week gestopt was met de borstvoeding. Ik mis het ook echt niet Vandaag win ik de prijs voor ontaarde moeder denk ik, zoon zit al de hele middag voor de tv ik lig er lekker naast te niksen en straks eten we pizza. Heb gewoon even nergens energie voor en moet even opladen voor een bedritueel met drama straks. Baby vermaakt zich/slaapt in de box.
Wat is normaal eigenlijk, qua weer ongesteld worden? Heb geen idee eigenlijk. Galstenen, dat is heel pijnlijk toch? Is er niets aan te doen? Niks mis met tv en pizza . Baby hier vannacht voor het eerst in de puckababy gelegd. Hij moest daarvoor wel weer op zn rug liggen in plaats van op zn zij, dus hij klonk weer wat benauwder af en toe. Na de eerste voeding (ergens tussen 12 en 2) gaat hij normaal wel snel slapen, maar de voeding erna (tussen 3 en 5) is hij vaak erg onrustig en kost het ons soms alles bij elkaar wel 2 uur voor we weer kunnen slapen. Nu met de puckababy ook wel wat langer gepruttel na de tweede voeding, maar hij ging niet huilen en viel vanzelf in slaap.
Jillz heerlijk om nog een jaar zonder te kunnen. Helaas niet voor mij weggelegd... Misschien dat ik binnenkort toch eens bel voor een spiraaltje dan. Wie weet blijft de menstruatie dan ook weg. O wees lekker ontaard jillz! En geniet er dan ook lekker van. Kan helemaal geen kwaad! Hoeveel YouTube filmpjes van knikkerbanen en mannen in Spidermanpakken uk gezien heb de afgelopen maanden... Cindy galstenen doen inderdaad erg veel pijn. Zei voorheen nog wel eens: dan beval ik liever... Maar de laatste bevalling zit nog te vers in m'n hoofd om dat te beweren, maar het komt enigszins in de buurt. De enige oplossing is de galblaas verwijderen. Maar dat vind ik spannend. Mijn moeder heeft deze operatie vorig jaar gehad en is daar met een nog lagere bloeddruk uit gekomen. Is niet meer beter geworden. En mijn bloeddruk is al zo laag... Wij hebben ook de puckababy weer uit de kast gehaald. Is toch wel een ideaal ding hoor. Hij slaapt erg goed daarin, zonder dat hij echt helemaal vast ligt. Raad hem iedereen aan. Net naar een herdenkingsdienst voor een meisje van 17 geweest (leerling)... Merk dat ik daar sinds ik zelf moeder ben op een andere (heftigere) manier naar kijk. Man wat vreselijk...
Heftig bioluun! Wat jong nog! Puck, hier ook gehad voor mn dochter. Superding! Nu ligt j vaak op zn buik dus dan gebruiken we hem niet. Er zijn er meer die einde van de nacht onrustig zijn zo te lezen. Na de laatste nachtvoeding heeft j ook last van krampjes. Gelukkig zal dat vast snel beter gaan..
Bij het CB is ze helemaal goedgekeurd. Weer 200gram aangekomen, hoofdje mooi gegroeid en ze deed alles hoe het moet. Krampjes komen mogelijk door te snel en hard drinken, waardoor ze ook mogelijk teveel voormelk krijgt? Ik kreeg het advies het eerste beetje af te kolven voor het voeden. Iemand ervaring mee? Voor mij is het nieuw, bij de oudste had ik voldoende, maar niet teveel, bij de middelste te weinig. Ik heb geen ervaring met te grote stroom melk. Op zich wel leuk, elke keer is dus anders.
Lastige beslissing bioluun, wel of geen operatie. Heb ja vaak van die aanvallen? Femkes we hebben het er een paar pagina's geleden toevallig nog over gehad. Als je eerst afkolft hou je die productie in stand, plus dat het een enorm gedoe is. Het klinkt leuk, maar ik vind het totaal niet praktisch. Wat je wel zou kunnen doen is aanleggen, zodra de tsr komt loskoppelen en die weg laten lopen. Daarna weer aanleggen. Als je echt veel melk hebt kun je ook 1 borst per voeding geven, dan moet ze die wel helemaal leeg drinken en krijgt ze ook vettere melk binnen. En tussendoor vaker laten boeren helpt ook.
Ah, zie je wel, het leek me al super onhandig. Voornamelijk omdat ze onregelmatig komt en ik het al niet helemaal voor me zag, kolven terwijl ze op me wacht, maar jouw tips lijken me werkbaar. @Bioluun, mijn galblaas is verwijderd toen ik 20 was, het was toen a chronisch ontstoken (2 jaar met onverklaarde pijnaanvallen rondgelopen, mijn huisarts herkende het niet als galstenen). Bij mijn man gaven ze ook aan dat ze wilden opereren ivm risico op ontstekingen. Is daar bij jou niet over gesproken? Ik ben heel blij met de operatie. Achteraf nergens last van, maarik kan me voorstellen dat het lastiger is als iemand in je omgeving er wel last van heeft.
Afgelopen nacht weer een aanval gehad. Dat is nieuw, twee op een rij. Wel altijd s nachts trouwens. Ze begonnen aan het eind van mijn tweede zwangerschap (dacht dat ik heeeel lange weeën had ). Vanaf toen elke twee maanden gemiddeld. Vaak rond m'n ovulatie. Toen heel kang niet en het begon weer toen ik aan de pil ging (gelijk mee gestopt). M'n huisarts kende het verband tussen hormonen en galstenen niet terwijl ik er wel wetenschappelijke onderzoeken over gevonden had. Ook mijn jeuk lijkt eraan gelinkt. Dus naar een andere ha die het ook niet kende maar het iig niet weg wuifde. Echo gehad; 1 grote steen gevonden. Begin maart had ik een mega heftige aanval en sindsdien niet meer. Tot nu. Net nu ik ook weer ongesteld wordt. Toeval? Toch maar weer eens gaan praten. Femkes krampjes zijn zoooo vervelend. Voor haar natuurlijk, maar voor jullie ook! Geen advies hier maar wel medeleven. Wel fijn dat ze het verder zo goed doet!
Biluun: naar hoor die aanvallen! Dat kan je er niet bij hebben Femkes: dat voor kolven vind ik ook niks. Wat ik 's nachts doe ( dan heeft hij het meest last van de stroom melk) is een hydrofiel tegen m'n borst aanhouden, beetje masseren om de tsr op te wekken en even wachten, ondertussen verschoon ik even z'n luier als dat nodig is. Dit kost nog geen minuutje. Als de tsr geweest is, leg ik hem aan. We zijn nu wel op het hoogtepunt van de krampjes! Dus hopen dat het nu snel wat minder wordt.
Wat een heerlijk dagje! De oudste was naar school, de middelste naar de opvang en de kleinste en ik zijn lekker wezen winkelen. Niet dat hij daar iets van gezien heeft want hij heeft de hele tijd liggen slapen Ik had een boek mee dus lekker geluncht met boek op tafel. Heerlijk! Ik had eigenlijk verwacht dat hij rond twaalf uur de fles zou willen dus het was handig dat ik dan net ergens zat, maar hij sliep zo diep. Ga ik hem echt niet wakker maken. Dus nog even doorgewinkeld en uiteraard werd hij wakker op het moment dat ik bij de auto stond. Tja, moet nog een kwartier rijden... Maar het dichtstbijzijnde café was ook 10 minuten lopen. Ik waag het erop en binnen een minuut in de auto valt hij weer in slaap De middag ging te snel voorbij. Lekker even gekroeld en er werd flink naar me gelachen en dan mag ik de andere twee weer halen. Ik merk dat ik dit keer het meest geniet van m'n verlof. Misschien omdat het de laatste keer is? Of omdat ik nu wel de andere jongens durf weg te brengen terwijl ik gewoon thuis ben? Of omdat Tom zo'n ontzettend lief kind is Alledrie een beetje! Trouwens gisteren bij de ha een verwijzing naar de chirurg gekregen. Heb drie aanvallen op rij gehad en gelukkig afgelopen nacht niet. Mag 10-10 al naar de chirurg. Spannend! Hoe gaat het bij jullie? Wat hebben we toch geluk met het weer!
Ik heb een andere kolf gekocht (nou ja, mp). Ik was een beetje aan het rondlezen, en degene die ik had werd afgeraden voor fulltime kolven. En aangezien ik dat toch wel bijna doe, toch maar voor een andere gegaan. Ik kolf nu inderdaad meer per beurt, en sneller, dus dat scheelt een hoop. En gisteravond was hij nog aan het zeuren, maar ik had wel al gekolfd. Toch nog aangelegd, hij heeft nog een half uur aan de borst gelegen of zo. En vervolgens ineens 5,5 uur geslapen, dus wij hebben ook voor het eerst 5,5 uur kunnen slapen sinds de geboorte . Ik denk toch dat hij dan bij de vettere melk is kunnen komen, en dus langer verzadigd was. Spannend van je verwijzing Bioluun. Wordt het dan meteen een verwijdering, of kunnen ze ook die steen weghalen? Wij hebben ook een verwijzing, de 11e naar de kinderarts ivm z'n hypospadie. Afspraak ging een uur duren zei ze?! Twee minuten kijken en een doorverwijzing naar een kinderuroloog, geen idee waar ze een uur aan willen besteden hoor, maar goed, ik heb verder gelukkig niet een heel druk schema momenteel, dus vooruit.
Heerlijk zo'n dagje bioluun! Spannend die operatie, snel al. cindy, fijn dat de kolf beter werkt. En heerlijk wat meer slaap! Ik was gisteravond met mn dochtertje naar de lampionnenoptocht maar mn vriend belde halverwege dat j de fles niet goed dronken en alleen maar huilde. Eenmaal thuis was 5 min borst voldoende om hem stil te krijgen. Dat vind ik lastig aan dat clusteren.... ik kan dus niet weg 's avonds