augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lekker bioluun, veel plezier!

Femkes, hier zit er 's nachts ook niet meer dan 4,5 uur tussen en hij slaapt voor een groot gedeelte op mij of naast me in bed. Wiegje staat naast mn bed maar wordt al wat krap. Is een heel klein wiegje. Mn vriend gaat waarschijnlijk een cosleeper maken want ledikantje past niet in onze kamer en nu hij nog vaak komt heb ik geen zin om er elke keer uit te moeten...

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hoe ging het bij de gastouder bioluun? En heb jij een lekker dagje gehad? Vorige keer Efteling was ik zwanger dus kon ik niet in de achtbanen. Moet ook maar weer eens een dagje plannen;)
    Leuk he om te ontdekken dat je je eigen kind al zo goed kent. Ik heb ook al dat ik precies weet wat hij wil of hoe hij wil liggen. Alleen beetje jammer voor oma dat hij zo moest huilen.

Nu al 4 'doorgeslapen' nachten. Even tussen haakjes want hij wordt wel half wakker 1 of 2 keer maar dan is een speen of even op zijn buikje leggen voldoende dus wat mij betreft doorslapen. Ik gniet er maar van zolang als het duurt.

Femkes ik hoop dat de krampjes snel stoppen bij je meisje. Hoe oud is ze nu?

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ze is nu 5,5 week. Dus in theorie is het nu op zijn ergst. Ik ga morgen weer wegen, merk dat ik ook erg bang ben dat ze niet genoeg eten krijgt omdat dat bij de middelste het geval bleek. Rationeel weet ik dat het wel goed zit, ik hoor haar goed slikken en ze is na een voeding meestal goed tevreden, maar het blijft knagen.
    Vandaag wel een nieuwe kolf binnen gekregen. Ik kan nu dubbelzijdig kolven en dat gaat super goed. Vandaag in 10 minuten 90cc, daar heb ik vaak genoeg langer over gedaan. Moet er wel aan wennen.

Morgenochtend neem ik even kind-vrij. Oudste 2 zitten op school en psz en jongste blijft bij papa. Dan ga ik heel even mezelf zijn zonder baby aan me vastgeplakt. Lijkt me even heel fijn.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Vogeltjes wat een handige vent als hij zelf zo'n cosleeper kan maken. Slim om hem lekker dicht bij je te houden. Hoeft hij ook minder wakker te worden voordat hij kan drinken. Slaapt hij wel weer in dan?
    Ik merk bij onze kleine wel dat hij soms s nachts wat wakker wordt maar omdat hij op z'n eigen kamer ligt kost het me wat meer om erheen te gaan :) Soms gebeurt het dan dat hij vanzelf weer in slaap valt. Eigenlijk heel vaak :)

Jillz ik noem dat ook doorslapen hoor! Netjes!

Femkes dat is wel een befaamd hoogtepunt qua krampjes ja! Hopelijk kun je daar wat gerust door worden dat de kans groot is dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.
    Lekker morgen even 'vrij'. Wat ga je doen?

Vandaag was het heerlijk in de Efteling! Ik was vandaag even geen mama maar kind :D ik ben echt een maloot in de Efteling. M'n collega's stonden echt even te kijken, haha! Ik snap echt niet dat sommigen nakijkwerk meegenomen hadden! En wat was ik blij dat ik het überhaupt volgehouden heb. Een collega had een stappenteller die uitrekende dat we zo'n 8 km gelopen hebben. Ben nou ook wel gaar :)
    Kreeg nog een mooie opmerking: goh, profiteer jij ff van een gratis dagje weg zo in je verlof. Ja, als je even vergeet dat ik wel twee kinderen 9 uur naar de opvang heb moeten brengen...
    Tom heeft het erg goed gedaan op de opvang. Bleef op schema en weinig gehuild. Zoals thuis dus. Fijn om te weten dat dat ook goed gaat.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Petje af hoor Bioluun! Best zwaar zo'n hele dag. Wel fijn dat je hebt genoten. Ik ben zelf ook nogal achtbaangek, dus ben wel wat jaloers. Heerlijk zo'n dag.

Ik ga morgen een shirtje terugbrengen dat mijn zoon niet leuk vond en voor mezelf even kijken voor een goedkope broek. Ik heb nog maar 1 spijkerbroek en die is eigenlijk veel te groot. Draag op zich meestal rokken, maar een broek is soms gewoon handiger.verder even kijken of ik laarzen kan vinden. En ik wil ergens ongestoord een kop koffie drinken, dat laatste verheug ik mij nog ht meest op!

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Goedemorgen ladies,

Mag ik met jullie meekletsen? Ik schreef mee in de bevallijst van 16t/m 31 aug. Dochter is uiteindelijk op 3-9 geboren. Met 40+3.
    Nu dus een maandje oud.

Ze doet het super, alleen slapen overdag doet ze liever bij mij dan in haar bedje. Dat is samen met een peuter nog wel eens lastig.

Doorslapen doet ze nog niet aan.

Ik lees dat sommige alweer een dagje alleen hebben gepland. Wat heerlijk! Ikzelf ben daar nog niet aan toe. Ben nog te moe om uberhaubt meer te plannen dan de dag waar we aan zijn begonnen :)

@ femkes, ik snap heel goed dat gezien je vorige ervaring je onzeker bent. Maar als je dochter deze weegsessie weer goed is gegroeid, probeer dan te geloven in je lijf.

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goodmorning iedereen!

Afkes: tuurlijk doe je gewoon mee welkom en gefeliciteerd met je dochter. Is de bevalling goed gegaan?

Femkes: lekker shoppen voor jezelf. Hahaha je zoon heeft al z'n eigen smaak wat kleding betreft. De mijne is ook zo. Had laatst leuke winterschoenen voor hem gekocht van vingino..laat ik ze trots zien...vind hij ze niet leuk! Kon ze gelukkig nog terug brengen want ze waren bijna 100 euro. Geniet van je dagje shoppen en vooral je kopje koffie. Laat je even weten of je bent geslaagd?

Bioluun: lange dag zo in de Efteling zeg maar wel leuk met al je collega's. Is toch even anders dan de luiers en Pap flessen.

Gisteren met een vriendin uiteten geweest. (Sushi) vond het nog best spannend want niemand zit op een huilende baby te wachten tijdens een avondje eten. Toen ik me klaar maakte lag hij te mopperen en te huilen en wilde bijna afbellen maar toen had ik zoiets van nee je gaat gewoon anders kom je nergens meer. In het restaurant heeft hij zich voorbeeldig gedragen!!! Lekker op schoot erbij gezeten en na de fles viel hij in slaap in de wagenbak. Geslaagde avond uiteten dus, was ook weer als vanouds hartstikke gezellig

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou, ik heb de Primark echt ontdekt. Voor de kinderen al wel eerder geweest, maar nu voor mezelf. Prima spijkerbroek en leuke laarzen. Ben wel blij. Verder bij een andere zaak 2 voedingsbeha's en natuurlijk mijn ongestoorde kop koffie! Erg lekkere ochtend zo. Vond de Primark wel een belevenis, soort doolhof van pashokjes, raakte bijna de weg kwijt.

Net wezen wegen, ze was minder aangekomen dan de vorige keren, maar wel voldoende. De verpleegkundige vond haar er perfect uitzien. Alert, vrolijk en vol. Dus heeft zij er volledig vertrouwen in. Maar ze snapt mijn angst prima, dus ben ik volgende week weer welkom.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Welkom, Afkes Tiental, nog gefeliciteerd met je dochter!

Fijn dat het eten genieten was, Lellebel! Groot gelijk dat je bent gegaan en fijn dat de kleine lekker meewerkte.

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Welkom afkes tiental! Tijd voor jezelf komt vanzelf weer hoor, een paar weken terug moest ik er ook nog niet aan denken.

Lekker bezig allemaal meiden. Klinkt als een heerlijk ochtendje femkes, en fijn dat ze ook weer goed aangekomen is.
    Lellebel heerlijk he dat je alle sushi weer mag eten :D ik heb me vorige week ook helemaal vol gegeten. En een brave baby erbij is ook fijn natuurlijk.

Morgen mag ik ook weer mijn neus laten zien bij het cb. Wegen is al ruim 4 weken geleden dus ben benieuwd.

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames,

Ik heb alles gelezen, maar heb weinig kans gekregen om te reageren. En nu voel ik me te ziek om heel lang te reageren. De kleine houdt me weer bezig, ze wil de hele tijd in mn armen liggen, dus heb ik mn armen niet vrij. Ze slaapt ook niet echt door meer. Dus ben weer meer moe. Ben ook nog verkouden met zere keel dan is het slaaptekort wat zwaarder. Maar wilde laten weten dat ik er nog ben en wel mee lees.

groetjes

12. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jillz, wat fijn dat je kan 'doorslapen'! Hoe was het cb?

Femkes, fijn dat het wegen voldoende was en dat je een leuk shop-uitje hebt gehad. Primark ben ik nog nooit geweest. Ik heb ook een dubbelzijdige kolf, maar kolf eigenlijk bijna altijd enkel. Iets te veel 'gedoe' om ze allebei te pakken, en zolang duurt het nu ook weer niet. Ik kolf beide borsten nu circa 7-8 minuten. Opbrengst varieert tussen de 140-240cc.

Bioluun, fijn zo'n dagje in de Efteling! Ik kan ook hyper worden van zulke dingen, en vooral heel ongeduldig als mijn gezelschap te traag doet naar mijn zin :p.

Afke, welkom. Fijn dat ze het goed doet :).

Lellebel, wat goed dat het goed ging in het restaurant! Dat zou ik nog niet durven hoor, maar idd, soms moet je het gewoon doen en dan kan het super meevallen.

Iez, sterkte en beterschap! Denk ook aan jezelf!

Hier vandaag ook weer gewogen, 355 gram erbij in een week. Hij weegt nu 4,7kg. Die achterstand heeft ie nu iig wel ingehaald :p. Gisteren de hele dag alleen de fles gegeven, zodat ik wist hoeveel ie binnenkreeg. 780ml, dus wel aan de hoge kant, maar niet extreem. Omdat het extra boeren nog niet echt lukt, had ik ook dr Brown flessen gekocht, ik dacht dat dat misschien kon helpen tegen zijn opgeblazen buikje en de vele windjes. Maar ik vind het nog niet echt een succes. Hij morst veel, en spuugt ook wat meer na de fles. Hij geeft één of twee flinke boeren na het drinken (al dan niet met melk). Maar winden laat hij nog steeds. Ik weet niet hoe lang we dit moeten proberen om te weten of het helpt, iemand een idee? We gebruikten de Avent flessen.

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Afkes welkom! Lekker bij mama slapen is toch het fijnst maar inderdaad niet altijd even handig. Gebruik je een draagdoek? Toch kan ik er ook heel erg van genieten als hij bij mij slaapt. Tot de andere twee weer eens gaan stoeien. Zucht...

Femkes fijn dat ze goed gegroeid is. Hoeft niet elke keer een spurt te zijn he. Zolang ze lekker alert zijn.

Iez vervelend dat je ziek bent. Beterschap!

Cindy twee flinke boeren is toch wel genoeg? Ik krijg er soms maar 1 uit. En windjes vervangen boeren niet he. Die worden heel ergens anders gemaakt. Dr brown is toch wel vaak populair bij krampjes. Anders difrax? Ik vind avent zelf wel fijn. Onze kleine heeft dan ook geen krampjes vooralsnog (en de zes weken voorbij dus heb goede hoop...), maar vind avent gewoon fijn in gebruik.

Hier een trubbelige dag. De jongens kunnen me weer af en toe tot wanhoop drijven. Moet dan echt even weglopen af en toe. Erg vermoeiend. Nu zit ik even boven om bij te komen en dan hoor ik de baby hard huilen beneden. Vl laat hem toch wat gemakkelijker huilen als de tafel nog moet worden afgehaald of zo. Ga dus maar weer terug want dit is ook niet fijn...

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Laat je hem halverwege de voeding ook een paar keer boeren cindy? Anders zou ik het ook niet weten. Gaat aan de borst drinken nu wel al beter?

Cb was prima, hij weegt nu 4,8 kilo en doet alles wat hij zou moeten doen. Volgende afspraak over een maand doen we de eerste prikken.

Iez beterschap en succes met de kleine!

15. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Difrax én Dr Brown nu geprobeerd, maar Avent blijft toch wel het fijnste eigenlijk. Ik heb het idee dat het met de windjes wel iets minder is nu, hij lijkt er minder last van te hebben. En hij had de afgelopen dagen weer wat meer ontlasting, dat is ook wel fijn tegen het opgeblazene. We laten hem inderdaad tussendoor ook boeren (poging tot).

En, al drie dagen 7-8 uur doorgeslapen! Van 22u tot 5.30/6u, dus idealer zou zijn als we het nog een uurtje konden doorschuiven, maar we zijn hier al heel blij mee.

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O lekker Cindy! Bij ons was de kleine om 6:00 wakker! Daarna de fles erin en toen weer lekker slapen. Jammer dat ik hem dan toch moet wakker maken als ik de oudste naar school moet brengen. Hij vindt het niet erg maar hij ligt er dan zo lekker bij nog :)

De laatste dagen was hij wat mopperiger tussen de flessen dus vandaag maar eens 180 geprobeerd. Nu is hij weer super relaxt. Prima!

Hoe ver kunnen jullie kleintjes al met het hoofd plat naar rechts of links als ze op hun rug liggen? Dat moeten wij namelijk trainen van de fysio, maar kan me niet meer herinneren hoe dat bij de andere twee ging.

Net naar de chirurg geweest en over twee weken bespreken we over de keuze tot wel of niet opereren. Geloof dat we het wel gaan doen. Ben alleen vergeten te vragen Hoelang de wachtrij is.

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames, ik voel me gelukkig iets beter nu. Nogsteeds verkouden, buikgriep voorbij en onder behandeling voor de blaasontsteking die afgelopen zondag werd geconstateerd.

Bioluun wat bedoel je hoe ver je kind met het hoofdje naar links of rechts kan? Want mijne slaapt vanaf haar geboorte op de rug met hoofdje naar links of rechts helemaal plat op het matrasje.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hoofdje kan helemaal plat, links en rechts. Zowel op de rug als op de buik.

Hier even een dipje. Ben erg moe en het aanhappen gaat weer even minder.

19. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Iez, dat dus :) Ik had in m'n hoofd dat ze dat niet meteen kunnen, maar zal me wel vergissen denk ik. Dan zullen we dat wat meer trainen :)
    Fijn dat je je Sl wat beter voelt!

Jillz vervelend dat je een dipje hebt. Wat doe je op jezelf weer wat op te laden?

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ohh hahaha en ik dacht juist dat alle kindjes dat deden dus vandaar dat ik het niet snapte. Hoe sliep je baby dan met hoofdje omhoog? Ik bedoel naar boven kijkend?

Jillzz hopelijk ben je weer gauw de oude.

Zijn er meer hier die kun kindje na hun verlof naar de kdv gaan brengen? Ik vind het niets aan, maar ja we kunnen financieel niet anders.

Deel Deze Pagina