ja hij ligt dan met z'n hoofd in het midden of iets naar rechts toe. Maar helemaal plat lukt hem niet. Onze kindjes gaan naar een gastouder. Dat vinden de oudste twee fantastisch dus dat helpt enorm. Ik onthoud maar steeds dat het voor hun goed is (leuk en leerzaam) en voor mij eigenlijk ook
Tja momenteel weinig tijd om me op te laden, man is werken tot vanavond laat. Baby heeft het ook beetje moeilijk met slapen, dus die heeft veel aandacht nodig. Peuter gaat het gelukkig weer wat beter mee maar zodra die moe is wordt het ook weer drama dus even doorbijten maar. Mijn oudste gaat al sinds baby naar het kdv en nieuwe baby gaat straks ook. De eerste maanden vond ik het best wel moeilijk, maar als ze wat ouder worden dan wordt het hartstikke leuk. Als het praktisch en financieel had gekund had ik het liefst gewacht tot een maand of 8 voordat baby zou gaan maar dat zit er even niet in.
Hoofdje: hier ook plat..links en rechts. Jillzz: ai! Lastig dat je weinig tijd hebt om even bij te komen, hopen dat je je gauw weer fitter voelt. Kdv: de twee oudste gaan sinds dat ze 4 maanden waren ongeveer en nu nog steeds. (Bso dan) deze die gaat nog niet want tsjah ik heb nog geen werk dus ik krijg geen kot en het is ook niet nodig. Dat de twee oudsten wel gaan heeft te maken met het co ouderschap. Anders had dat ook niet gehoeven. Ze vinden het er wel hartstikke leuk, het is ook een kleinschalige bso. Verder gaat alles hier z'n gangetje, mase gaat steeds vaker lachen en ik begin nu echt zijn kreetjes en boe's en bah's te kennen en merk ook dat hij heel snel rustig wordt als hij huilt en ik met hem praat of iig laat merken dat ik in de buurt ben.
Daar ben ik ook weer eens. Ik vermoed een kma bij de baby. Oudste heeft het ook en ik herken veel terug. Dat wordt weer melkvrij eten. (ik geef bv) We hebben een paar zware dagen en nachten gehad. Nu gelukkig weer wat rustiger. Bevalling is goed gegaan. Wel wat tegenslag oa gegpoept in het vruchtwater dus aan de monitor en onsluiting die niet opschoot dus infuus. Maar al met al 6 uur over gedaan. We (de vk en wij) hadden een snellere bevalling verwacht. Maar dat bleek niet zo te zijn. Jillz, lekker vroeg naar bed? Ik ben erg ongezellig de afgelopen weken, maar zodra de baby de nacht ingaat ga ik ook. Dat is zo rond 9 uur. Hie gaat de baby ook naar het kdv. Vanaf januari, ze is dan 4 mnd.
Hoi dames, Kom ook weer ff buurten. Was alweer even geleden. 😳 Vorige week de 1e prikjes gehad. Was lkkr gegroeit 5785 gram. Inmiddels al 2 behandelingen bij de Osteopaad achter de rug. Spugen is nu bijna weg. Maar het is meer verborgen geworden hoor haar duidelijk tussen de voedingen slikken. Momenteel zit mevrouw in de 8 weken sprong. Ze is net een sticker wil alleen bij mama zijn. Pfff soms vermoeiend en dan is het fijn om een draagdoek te hebben. Ach het een fase. Ik weet dat de 9 en 11 maanden de heftigste waren van de andere 2. Dus ik kan er weer een beetje inkomen zo.
Jillz zijn de afgelopen dagen weer wat beter gegaan? Ik heb af en toe de tv aanstaan als ik zelf even rust nodig heb. Dat helpt dan een kwartier maar dat is soms net genoeg. Oei afkes kma lijkt me pittig. Moet je zelf zo opletten wat je eet! Knap hoor. Ik heb hetzelfde gehad met mijn bevalling. De mijne duurde ruim5 uur maar omdat ik een snellere bevalling bedacht had viel dat erg tegen. Stom eigenlijk he, 5 uur (of 6) is natuurlijk helemaal niet lang. Maar toch valt het dan tegen Kiera fijn he die sprongetjes. Ik weet echt niet meer wanneer ze allemaal kwamen. Maar toch vind ik het fijn als ik moeilijkere dagen kan verklaren. Onze kleine heeft bv al twee dagen moeite om overdag te slapen. Bovendien lukt het hem niet meer zo goed om z'n fles leeg te drinken dus hebben we steeds halve flessen, waarna hij natuurlijk weer snel komt voor een volgende (halve) fles. Met of hij een regeldag heeft Vandaag ook naar het cb geweest. 6 kilo alweer! Eerste prikjes achter de rug. Ons kleintje doet het verder fantastisch. Toch is het soms erg druk. Kom ik thuis met drie kids, wil ik even een glas drinken, doet de oudste z'n schoenen uit in de kamer: zandbakvloedgolf. Vervolgens moet hij echt zoooo plassen en krijgt z'n broek niet uit. Dan wil de middelste graag nú een mandarijntje (had ik ook beloofd dus toch maar meteen even doen). Dan wordt de kleine weer wakker... was net in slaap tijdens het wandelen naar school. Oké, hij moet maar even wachten. Eerst drinken. Tv even aan. Dadelijk de rest van de kamer stofzuigen en appelmoes maken. Had ik de jongens beloofd. Ach, zo blijf je bezig Scheelt weer een uurtje fitness
Hier gaat het met de kleine opeens juist wel lekker. Gisteren wezen wegen, 160 gram aangekomen in een week dus helemaal goed. Daarnaast slaapt ze opeens wat beter. Vannacht zelfs helemaal in haar eigen wieg. Alleen om 3 uur een voeding en om half 7 weer. Maar daarna sliep ze weer zo goed dat ze in slaapzak zo in de kinderwagen kon mee naar school. Ze werd pas rond 10 wakker. Heerlijk! Helaas besluiten de grote broers dus zich maar te laten gelden. Middelste net weer in zijn autostoel geplast en de oudste mee naar zwemles moeten sleuren. Gelukkig was ik zo vooruitziend om de pannenkoeken vanmiddag al te bakken. Dus ik hoef nu alleen maar op te warmen. Man is tot laat weg, dus hoop dat de sfeer nog opklaart.
Dat klinkt goed femkes, het scheelt zoveel als je de nachten een beetje goed door komt. Maar jij en bioluun dus ook lekker aanwezige grote broers. Heel herkenbaar wat je beschrijft bioluun. Laatst was ik wezen sporten savonds, ik kom thuis, begeleid de oppas even naar buiten en toen kon ik aan de slag. Baby wilde drinken, net toen ik zat begon peuter te brullen dat hij niet wilde slapen. Ik heen en weer en een uur later had ik eens tijd om mijn tas uit te pakken en even iets aan mezelf te doen. Kiera is jouw kleine 'sticker' weer een beetje zichzelf? Afkes 10tal wat vervelend die kma. Mijn oudste was niet echt allergisch maar reageerde wel op koemelk dus ik heb toen ook een tijd deels koemelk vrij gegeten. Ik voel me wel wat beter. Ik merk dat ik weer een beetje mijn winterdip krijg. Als het weer koud wordt en donker heb ik de behoefte om thuis in mijn coconnetje te blijven en niet meer naar buiten te gaan. Plus dat ik de avonden dat mijn man werkt best wel zwaar vind zo in mijn eentje met twee ukkies. Baby doet het wel heel goed. Had ook een paar dagen moeite met slapen overdag omdat hij zichzelf opdrukte ipv lekker te blijven liggen op zijn buikje, maar nu snapt hij het weer. Nog steeds een heerlijk ventje is het. Aanhappen bleef nog steeds een beetje tobben dus toch nog maar naar de verloskundige geweest voor een late nacontrole en zij heeft me doorverwezen naar een andere kno arts die hopelijk wel heil ziet in het klieven van zijn lipbandje. Over paar weken daar de afspraak. Ben benieuwd.
Bioluun ik heb hier het boek Oei oei ik groei liggen. Die heb ik er weer bij gepakt. Er is ook een hoop op internet te vinden over de sprongen. 😉 De drukte met 3 kids zijn heel herkenbaar. Soms moet ik echt het huishouden laten liggen totdat manlief thuis is. Je kereltje is ook lkkr gegroeit fijn! Femkes fijn dat het lkkr gaat bij jullie! Hier sinds vorige week ook gestart met slaapzak. Kan haar daardoor veel makkelijker over leggen ipv dat ze dan wkkr wordt van een koude ondergrond. Hopelijk was je dag met de kids goed afgerond! Jillzz ja sinds gisteren is mijn meisje weer 'normaal' aan het worden. Heeft een dikke week geduurd. Ze kwam ook vaker s'nachts. Nu vannacht eindelijk weer doorgeslapen. Nu de 1e voeding van vandaag. Ook weer lkkr! Scheeld echt als je langer mag slapen. Ze slaapt ook weer in eigen wieg naast me. Ook nu verbetering weer met de reflux. Zit een week tussen voor ik het echte verschil merk. Ja de avonden zijn lastig als je alles alleen moet doen. Mijn man moet straks ook weer een voor zn werk. Betekend dat ik soms een week lang alles alleen moet doen. Zie ik wel een beetje tegenop. Als Vers niet huilt dan lukt dat wel. Maar rond de bedtijd van de andere 2 heeft ze altijd wel de huiluurtje. Moet haar dan denk wel in de doek gaan doen. Hij hoeft nog niet weg. Waarschijnlijk over 3 weken pas. Baby is weer vol en zoet dus ik ga nog even mn ogen dicht doen tot de andere 2 wkkr worden. Allemaal een fijne dag vandaag!
Hallo, weer even een berichtje van mij. Sinds een week gaat het eindelijk beter met de kleine man. Ik kan nu ook weer op adem komen. Hebben andere voeding en dat in combinatie met de osteopaat en het laten overblijven van de oudste hebben weer wat rust gebracht. Hij huilt nu nauwelijks meer, slaapt goed, het is nu een vrolijke baby! Nu kan ik weer wat genieten, ondanks dat ik van binnen heel goed wist dat ik heel veel van ons ventje hield zag ik niks leuks meer in hem. Nooit geweten dat een huilbaby dit met je kan doen. Nu maak ik bewust tijd om naar hem te kijken en de mooie dingen te zien. Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan en kan ik alles verwerken. Ik hoop dat alles met jullie en de kleintjes goed gaat, zal weer vaker hier te vinden zijn
Wat goed dat je weer kunt genieten tassie, ik hoop dat het doorzet! Ik baal een beetje want ik zag net witte plekjes aan de binnenkant van zijn wang. Tepels voelde al wat branderig dus ik gok zo maar eens dat de spruw terug is. Zalf en bessensap heb ik nog dus we gaan maar weer aan de bak. Mijn man heeft nu een paar dagen vrij dus we willen nog wel even wat leuks gaan doen. Nog even iets verzinnen
Ik had dit weekend al 2 keer een verhaal getypt, maar telkens crashte de site. Dus nu niet op telefoon. Fijn dat het beter gaat Tassie. Een vriend van ons gaf aan dat hij blij was dat zijn tweede een huilbaby was en niet de eerste. Hij kon daardoor makkelijker omgaan met het feit dat hij wel heel veel van haar hield, maar haar gewoon niet zo leuk vond. Die emoties zijn gewoon heel zwaar. Voor de rest hoor ik ook wel een positieve teneur. De gebruiksaanwijzingen worden een beetje gevonden? Bij ons gaat het even best lastig. Zowel baby als ik zijn verkouden. Dus ik heb pijn aan mijn keel en hoofd en de kleine verslikt zich regelmatig in het slijm. Daar wordt ze meteen een beetje paniekerig wakker van, dus mijn toch al erg korte nachten zijn nu wel heel kort. Gelukkig lijkt het bij haar nu wat losgekomen, dus hopelijk op de weg naar verbetering. Ik had er zelf ook een koortslip bij gekregen, dus moest ik nog extra voorzichtig zijn. En dan is een baby die alleen op je arm slaapt erg lastig. Maar gelukkig is die ook weer bijna weg. Ik merk wel dat ik echt veel rustiger ben met deze derde dan bij de oudere kindjes. Ik kan wat makkelijker dingen laten gaan. Moet ook wel natuurlijk, ik heb maar twee handen, maar vreemd genoeg kan ik daardoor ook meer genieten. Niet dat ik de gebroken nachten fijn vind, maar ik weet dat het over gaat en kan het beter over me heen laten komen. Afgelopen zaterdag wel lekker wezen uit eten ivm ons 10-jarig jubileum. De jongens zijn geïntroduceerd in het concept wokrestaurant. Ze moesten van ons 1 echt bordje eten en mochten daarna losgaan op de toetjes. Dus hebben ze wat frietjes op (ook al heel twijfelachtig natuurlijk) en daarna zich volgestopt. Vooral mijn oudste heeft zeer genoten. Het was zeker niet het meest romantische etentje, maar wel heel gezellig. De jongens willen graag nog eens terug. De baby heeft de hele avond heerlijk geslapen in de draagzak. Het eet wat lastig, maar ging verder super.
O fijn tassie dat het wat beter gaat! Ik herken het heel erg van mijn oudste. O wat heb ik vaak mee zitten brullen destijds. Vooral als ik hem ein-de-lijk in slaap had en hij na 15 minuten alweer ophuilde... dan heb je niet zo veel aan 'alles is een fase'. Goed idee dat je de oudste laat overblijven. Scheelt zoveel! Jillz ai weer spruw. Hopelijk is het weer snel voorbij. Femkes gefeliciteerd met je jubileum! 10 jaar al! Wokken is ook zo leuk Zielig he als die kleintjes zo verkouden zijn! Die van ons ook al. Eerst vooral snotterig (lastig met drinken) en nu hoest hij z'n longen uit z'n lijf. Gelukkig slaapt hij daarna snel weer door. Ik dacht de gebruiksaanwijzing gevonden te hebben maar hij verandert toch weer hij heeft volgens mij een sprongetje en slaapt overdag niet meer zo goed. Hij is in de fase van de hazenslaapjes terecht gekomen. Dat vond ik bij de anderen zooo frustrerend maar merk dat ik het nu niet zo erg vind. Zoals femkes ook zegt: ik kan alles veel beter plaatsen en accepteren nu. Scheelt natuurlijk enorm dat hij s nacht zo goed slaapt. Gisteren overdag wel 8 keer geprobeerd hem op bed te leggen overdag maar hij ging echt niet slapen. Wel huilen van vermoeidheid natuurlijk. Dan maar wandelen Maar als ik hem dan s avonds na de fles op bed leg slaapt hij meteen! Dam s nachts een fles en nu slaapt hij nog! Gelukkig kon vl de oudste naar school brengen.
Tassie fijn dat de Osteopaat en andere voeding helpt! Hier weet ik als geen ander wat jij mee hebt gemaakt. Onze middelste was een echte huilbaby. Ook heeft de Osteopaat bij haar flink wat verlichting gebracht. Jillzz balen dat de spruw weer terug is. Succes met de behandeling! Femkes nog gefeliciteerd met jullie 10 jarig jubileum! Sneu als die kleintjes verkouden zijn! Hopelijk gaat het snel over! Beterschap! Bioluun jij ook beterschap met die kleine! Hopelijk is het sprongetje snel voorbij! Hier in rustiger vaarwater gekomen! Onze dame gaat echt al vaker over. Gisteren zelfs bijna 12 uur. Toen heb ik had maar wkkr gemaakt want ik stond op klappen. Met haar reflux gaat het ook super, ondanks dat ze drukker wordt kwa bewegingen. Ze ligt ook steeds vaker te lachen en begint al echt te brabbelen. Heerlijk! 😃
Lekker he kiera. Dat ze weer wat meer kunnen. Ik zie dat onze kleine al een beetje bewust zijn handjes naar zijn gezicht brengt. En veeeel lachen. Nog niet hardop, maar stralende glimlachen. Gisteren veel moeite moeten doen om de kleine te laten slapen overdag. Dan maar winkelen Maar aan het eind van de middag heeft hij lang en hard gehuild voordat hij sliep. Pfff. Vanmorgen begon hij weer en toen heb ik eens geprobeerd hem wat extra melk te geven. En dat hielp! Misschien is hij gewoon toe aan wat meer melk
Haha het blijft uitproberen he bioluun, en melk is het antwoord Wij krijgen met regelmaat stralende lachjes en ook al lachjes met geluid af en toe. En soms voeren we echt al gesprekjes waarbij hij antwoord met gebrabbel. Super schattig. Hij lacht alleen naar mensen dus ik vind het wel een beetje zielig soms als ik hem weg leg. Ligt hij gewoon te kijken en als ik dan boven hem hang gaat hij lachen zo van: ha daar ben je. Maar ik kan moeilijk de hele dag naar hem kijken Hij heeft wel zijn tweede verkoudheid al te pakken, maar lijkt er zelf niet zo'n last van te hebben. Wij iets meer met dat gesnuif snachts.. Jij ook lekkere nachten kiera, alleen jammer dat je dan zelf eerder wakker wordt van de stuwig he
Bioluun blijft allemaal uitproberen te hihi. Hier had ik een aantal weken geleden echt wat aan de tip van lellebel. Huilen met pink omhoog betekend ook honger hier. Aan het einde van de middag hier ook een huiluurtje. De standaard prikkel verwerking van de dag. Leuk he hoe die kleintjes zich allemaal ontwikkelen. 😁 Hier heeft ze sinds kort meer behoefte aan haar duim dan een speen. Scheelt mss ook met doorslapen. 😉 Jillzz geweldig he die interactie. Ja je kan moeilijk de hele dag met door kleine blijven zitten hihihi. Stuwing gaat nu goed. Borsten zijn er nu een beetje aan gewend. 😉 Merk nu ook dat ze snel groot worden. Dan besef je wel ff dat het de laatste x is. Aan de ene kant kijk ik er echt naar uit dat ze wat groter is en met de andere 2 kids kan spelen. Maar vind haar nu gewoon al heel leuk en lief ze mag voorlopig zo blijven hihi. Na een huilbaby is dit meisje zalig om straks de babytijd mee af te sluiten. 😉
Volgens mij was die tip van mij kiera Die werkt bij ons ook nog steeds. En de nèèè is ook vaak duidelijk. We hebben nu de vaste tijden weer weggelaten. Hij kwam eerst uit zichzelf om de vier uur. Maar een flesbaby heeft blijkbaar ook wel eens regeldagen en clusteravonden. Het sprongetje lijkt minder nu. Hij kan opeens ook wat meer met z'n handjes. Hij weet z'n hoofd iig te vinden. Wrijft in z'n oogjes en probeert te duimen maar dat lukt nog niet Jillz dat contact is echt leuk. Kan veel langer met hem spelen dan ik dat met de andere twee kon. Heb ook meer alleentijd nu. De jongens kunnen ook super leuk met hem 'kletsen'. Ze vinden het fantastisch! Kiera wat heerlijk dat je nu zo kunt genieten. Dat herken ik wel. Ben er veel bewuster mee bezig. Ook dat ik nu verlof heb en niet hoef te werken. Ik vind m'n werk leuk hoor, maar zo lang vrij krijg ik tot m'n pensioen (hopelijk) nooit meer. Vannacht wel een vervelende nacht gehad. Ik ben de enige van het gezin die niet verkouden is. Dus er 10 keer uit gemoeten voor al m'n mannen. En tussendoor naast een longen-uit-zijn-lijf-hoestende man mogen liggen. Natuurlijk sneu maar s nachts kan ik daar slechter tegen merk ik .
Oh bioluun, beterschap met je mannen. Wij zijn nog druk met ons spugertje. Ze heeft vannacht tot 4 uur geslapen, dat is zo'n 7 uur tussen de voedingen. Ze slaapt nu bij me in de draagdoek. Dat werkt beter dan het bedje. Lief he die lachende kindjes. Ondanks de pijn van het spugen hebben we ook zo'n lief vrolijk meisje <3 Fijn jullie positieve verhalen te horen, over een paar weekjes zal het voor ons vast ook wat minder zwaar worden. Fijn weekend!