Hoe is het met alle verkouden kindjes? Mijn oudste is erg aan het hoesten en snotteren en klinkt onwijs schor nu. Baby heeft zijn tweede verkoudheid ook alweer te pakken. Wie was er ook alweer zo dol op de herfst Wij hebben verder wel een leuk weekje gehad, naar het bos geweest, de dierentuin, koekjes gebakken. Dit weekend vol met verjaardagen dus druk bezig. Mijn kleine moppie doet het echt fantastisch, als de spruw weg is dan heb ik niks meer te klagen De interactie tussen de twee broers is ook zo leuk, de oudste begint spontaan met liedjes zingen als de baby moet huilen. Op een bestaand melodietje zingt hij: je hoeft niet te huilen, huilen, huilen. Je hoeft niet te huilen, tikke takke to. Volgens mij oorspronkelijk een liedje van het kdv met eigen tekst, super schattig. En de baby begint ook echt te lachen als hij zijn grote broer ziet. Nog even jullie mening over een draagzak. Ik heb een zo goed als ongebruikte draagdoek, bij de oudste aangeschaft, veel te veel gedoe met knopen. Toen heb ik een draagzak gekocht van hoppediz, stukje makkelijker maar toch nog knopen. Zoon was alleen niet zo'n fan ervan dus heb hem niet veel gebruikt. Mijn mopje nu vindt het wel lekker om erin te slapen en nu wil ik eigenlijk graag een tula. Geen geknoop dus erg makkelijk, maar het is toch een smak geld en ik weet niet hoelang ik het ga gebruiken. Ben geen type om er de hele dag mee rond te lopen, maar gewoon af en toe eventjes. Ik kan het prima betalen dus het is gewoon een luxe kwestie. Wat vinden jullie
Bioluun hopelijk slaap je vannacht beter! Als het jou tip was, was hij helemaal top!! Hihi het werkt hier super! Hier begint manlief nu ook. Oudere kids waren al een paar dagen snotterig. Mn jongste meisje nu nog weinig last gelukkig. Afkes pff sneu dat jou dochter flink last van reflux heeft! Werd ze daarvoor behandeld? Ben een beetje een zeef af en toe sorry. Hier heeft de osteopaat super geholpen. Nog 1 behandeling en we zijn klaar. 😉 Jillzz de draagdoek en zakken verliezen hun waarde nauwelijks. Die kun je later weer voor een goede prijs verkopen. De tula is een erg fijne draagzak heb ik horen zeggen. Hier alleen ervaring met een doek. Als je echt niet wil knopen en regelmatig gaat dragen zou ik het gewoon doen. 😁
Ik ken helaas ook geen draagzakken. Ik heb 1 doek en een zelfgemaakte mai tai, dat werkt voor mij prima. Mijn man gebruikt gewoon de babybjorn. Hij draagt heel weinig, dus dan vind ik dat niet zo erg. Wij zijn op vakantie. De verkoudheid van de kleine is grotendeels over, middelste was wel verkouden, maar had er geen last van. Oudste en man worden volgens mij overgeslagen. Ikzelf heb er vooral bij het in slaap vallen last van. En gezien het feit dat ik veel wakker wordt gemaakt, moet ik ook vaak in slaap vallen 😀 Maar we durfden toch op vakantie. En dat gaat tot nu toe prima. We zitten in een stacaravan in Zeeland. De jongens vinden het heerlijk en de baby kan het niet zoveel schelen als ik er maar ben. Gisteren wezen zwemmen. Ze heeft even mee gezwommen en daarna warm ingewikkeld gekeken naar alle drukte om haar heen. Ging heel prima. Man en ik een beetje verdeeld. Soms langs pierenbad met de middelste, soms met beide jongens in het diepe. Was echt leuk. Ik had me nooit kunnen voorstellen dit bij een van de andere zo snel te doen. De oudste is gewoon te spannend, daar vond ik boodschappen doen op deze termijn nog een uitdaging. De tweede was gewoon heel lastig ivm slecht slapen en slecht eten. En bij deze gaat het prima. Ze slaapt hier 's nachts net zo waardeloos als thuis, dus daar hoef ik niet voor thuis te blijven en overdag is ze net zo gezellig als thuis, dus dat is super! Het groter worden en de interactie vind ik heerlijk. Ze lacht nu soms met geluidjes. Zo schattig. De jongens doen allerlei gekkigheid om haar aan het lachen te krijgen, maar gewoon naar haar kijken werkt nog het beste, arme jongens 😜
Of ik heel veel zal gaan dragen weet ik niet, maar het lijkt me gewoon leuk om te hebben Fijne vakantie femkes, klinkt goed!
Ik zou het alleen al om de printjes doen jillz. Heb zelf ook een hoppediz en nu een doek, maar idd dat knopen elke keer... Fijne vakantie femkes. Kiera, ze wordt nog niet behandeld, zou dat uitmaken? We dragen haar nu de hele dag. We willen even kijken hoe dat gaat. Vannacht minimaal gespuugd, dus voor nu zijn we wel tevreden.
Fijn femkes, lekker even weg! Haha 'ze slaapt hier net zo waardeloos als thuis' lekker nuchter Ik kom net terug van het ziekenhuis. Mijn galblaas wordt op 30 november verwijderd. Klaar met de galsteenaanvallen. Kan ik mooi eerst nog op vakantie.
Dat klinkt heerlijk femkes! Geniet ervan. Ik wil heel graag een weekendje weg om mijn verlofperiode af tr sluiten. Vandaa heeft m'n kleine haar 1e prikjes gehad. Zo hard en zo lang heeft ze nooit eerder gehuild echt zielig. Tot nu toe geen verhoging, ze slaap wel dieper enzo.
Haha ja die printjes zijn super leuk afkes 10tal, vooral die met de krokodillen erop. Dan zal mijn oudste daar spontaan ook in willen gok ik. Wat fijn om een datum te hebben bioluun, zal wel even spannend zijn maar als dat je van de aanvallen af helpt zal het het waard zijn. Wanneer ga je op vakantie en waar naar toe? Iez altijd sneu die huilende moppies na de prikjes. Maar jullie hebben het weer achter de rug. Wij mogen over 2 weken op voor de eerste prikken. Ik moet mezelf goed voorhouden om niet naar zijn gezicht te kijken Een weekendje weg leek mij ook wel wat, maar we blijven uiteindelijk toch maar thuis. Als ik al denk aan alle zooi die we mee moeten nemen voor 2 kinderen word ik al moe plus dat ik mijn heerlijke huis niet graag inruil voor een gehorig chaletje. Het komt nog wel een keer..
Nu vergeet ik nog het leukste nieuws. Mijn moppie rolt zich om van zijn buik naar rug. Hij is het nog niet bewust van plan en zwaartekracht zal ook wel een beetje mee helpen maar hij is al meerdere keren omgerold. Zo leuk om te zien
Hallo moeders! Na een hele poos weer een berichtje van mij. Hier alles goed, de kleine man groeit hard, lacht veel ook met geluid en verder alle andere baby dingen zoals zichzelf vaak (te vaak) onderpoepen. Hij wordt nog altijd om 02.00 wakker maar slaapt na zijn flesje weer gelijk verder gelukkig. Draagdoeken en draagzakken: ik heb ze beiden die prachtig mooi in de kast liggen ahahhahahah. Ik heb de draagdoek 2 keer gebruikt toen hij echt nog een ukkie was en de draagzak nog nooit. Omrollen: wat goed jillzz!!!! Zo mooi om te lezen hoe hard die kleintjes gaan. Hier is het 1 keer gebeurd maar dat ging eerder per ongeluk en hij schrok zich een ongeluk. Bioluun: yesss eindelijk een datum voor de ingreep. Dat je daarna maar gauw mag opknappen. @ de rest:...... jaaa...uuhmmm...wat stond er nou allemaal nog meer.....
Oh ja, die eerste prikjes, vreselijk. Bij mijn oudste heb ik de tweede keer mijn man gestuurd, ik vond het zo vreselijk de eerste keer. Huilde hij de tweede keer echt helemaal niet! De keren erna gingen ook veel beter, misschien dat ik deze keer ook ga proberen mijn man te laten gaan. Anders huil ik weer mee. @Iez, bij mij hebben ze er nooit echt op gereageerd, dus het kan goed dat je er niet zo'n last mee krijgt. Wat knap, al omrollen. Spannend, voor je het weet mag je er achteraan rennen! Fijn dat er een datum is Bioluun. Het is mij erg meegevallen en bij mijn man ook. Is het een dagopname of moet je een nachtje blijven?
Afkes ik ben blij dat ik met mijn dochter naar de Osteopaat ben gegaan. Kan gaat nu gerust overal neerleggen. Ze en toe krijgt ze het nu nog zuur, want mevrouw gaat ook meer bewegen. Ze huilde ook met zuur aanvallen. Nu niet meer. Femkes lkkr genieten! Fijne vakantie nog! Bioluun fijn dat dat verveling ding wordt verwijderd! Bij mn moeder was het ook hele opluchting. Jillzz vlotte baby! Mag je mee gaan oppassen dan hihi. Iez zielig dat ze er zo'n last van heeft! Lellebel fijn dat het bij jou ook goed gaat! Balen dat die kleinezo vroeg in de n8 komt joh. Hopelijk gaat hij snel een n8je over!
Ik ben ook weer bijgelezen . Op wat verkoudheden na gaat het bij de meesten wel goed volgens mij? Hier ook de eerste verkoudheid te pakken. Precies op de dag dat hij voor zijn eerste prikjes zou moeten. Manlief en ik waren ook niet lekker, dus het was duidelijk een virusje. Aangezien we al onze twijfels hadden over wel (al) of (nog) niet prikken, was de keuze op de dag zelf snel gemaakt; niet doen dus. Zo'n gup met 8 weken ziektekiemen in gaan spuiten voor zeven ziektes vind ik sowieso best heftig, dus dan moet het immuunsysteem op zijn minst wel optimaal werken. Nu besloten dat we een aanvullend gesprek met de arts krijgen om onze vragen te beantwoorden, met drie maanden, en dat we een apart schema gaan opstellen. Dus later, en wat ons betreft de vaccinaties ook zoveel mogelijk verspreid (dus geen twee tegelijk en ruime herstelperiodes tussendoor). Verder groeit hij nog steeds als een malle, bijna een halve kilo per week. Hij drinkt ook veel, bijna een liter per dag. Ik wil voorzichtig aan gaan proberen het kolven/voeden wat te beperken. Hopelijk kan het tot drie maanden worden gerekt op volledige borstvoeding, maar de kunstvoeding is inmiddels gehaald voor het geval dat niet lukt. En inderdaad dat lachen is fantastisch . Vooral als ie af en toe zo'n echte schaterlach geeft. Handjes zit ie vooral mee te friemelen, maar ik heb nog niet het idee dat hij er echt zelf naar kijkt en zo. Bij jullie wel? Slapen gaat hier fantastisch, nog steeds iedere nacht van 22/23 uur tot 7/8 uur en daarna weer tot 11/12 uur. Ook als we bij opa/oma zijn. De rest van de dag is wel chaotisch en wil hij slecht slapen.
@ cindy: ooeee heerlijke slaapt tijden van de kleine. De mijne kijkt ook nog niet echt naar zijn handjes hoor..hij eet ze liever op. @ kiera: ach ja hij gaat om 19.00 naar bed (langer houdt hij niet vol) en ik maak hem niet wakker voor een voeding. Standaar tussen 02.00 en 02.30 wordt hij wakker voor zijn flesje en slaapt dan ook gelijk weer verder. Fijn dat het nu beter gaat met jullie meisje! Die prikjes blijven zielig maar moet wel zeggen dat ik er nu minder moeite mee heb als bij de oudste. Toen stond ik gezellig mee te huilen. 3 november krijgt hij ze weer. De eerste keer geen last van gehad dus ik hoop dat dat deze keer ook zo is.
Kiera, toch maar eens gelezen wat een osteopaat doet en as maandag kan ik terecht. Ik ben de onrust en alles zo zat. Vannacht wilde mevrouw niet slapen. Dus later naar bed dan normaal, voeding om half 2, duurt zo een uur. Toen oudste die wakker werd, toen weer een voeding om half 6. Toen weer om half 8. Ik ben kapot. Heb denk ik 3 uur geslapen. Gelukkig kan ze heel lief lachen, want ik trek het ff niet meer.
@Afke, ik hoop dat het werkt. Soms het al om het gevoel te hebben dat je gehoord enngeholpen wordt. Bij de tweede op een gegeven moment fysio gehad omdat hij ook steeds minder ontwikkelde. Het hielp heel goed, ook omdat ik handvatten kreeg waardoor ik ook weer rustiger werd. Ik ga thuis toch maar proberen om in te bakeren 's nachts. Ze slaapt nu redelijk goed het eerste stuk, maar na de eerste voeding 's nachts (rond een uur of 2) blijft het rommelen. Dus toch maar de trukendoos gaan proberen, iets meer slaap zou bij ons ook welkom zijn.
Bij ons helpt de puckababy enorm. Hij sputtert en pruttelt nog wel een kwartiertje, maar valt wel zelf in slaap. Ik was ook erg blij met de osteopaat, dat heeft volgens mij ook echt wel geholpen.
Ik ben ook fan van de puckababy. Marktplaats staat er vol van en ze zijn ook weer goed te verkopen. Afkes goed dat je de osteopaat hebt gebeld. Heb er geen ervaring mee maar iemand met verstand van babies even naar je kleine laten kijken kan alleen maar voordeel geven. Wij geven de prikjes volgens het normale schema. Hij heeft dus al 1x gehad. Heeft ie geen last van gehad. Ben ook wel blij daarmee want in het dorp komt momenteel kinkhoest voor. Gelukkig heeft hij z'n eerste buffer daartegen nu al binnen. Wetenschappelijk gezien zou ik wel goed overleggen met iemand met verstand van het immuunsysteem als je van het schema af wil wijken. Als er te veel of te weinig tijd tussen zit is het namelijk minder effectief. Onze kleine doet ook steeds meer met z'n handjes maar verder dan z'n mond vindt hij nog niet zoveel. Steekt wel z'n handjes de lucht in alsof hij iets wil grijpen, maar nog niet gericht. Rollen kan hij ook nog niet. Ja, een paar weken terug een aantal keer per ongeluk. Lag hij op z'n buik en was z'n hoofd te zwaar waardoor hij naar opzij rolde. Na een onrustigere week lijkt er weer een beetje rust te komen. De baby heeft alsnog een huiluurtje ontwikkeld rond etenstijd. Ik vind dat niet zo erg, maar m'n vriend komt dan altijd net thuis en komt dus meteen in de 'stress'. Ik zit met de kleine en hij mag zich bekommeren om de oudste twee. En in ruil ziet hij niet de stralende glimlachen die ik overdag krijg. Maar oei wat kan ik dan boos worden van zijn goedbedoelde adviezen. Hij is van mening dat Tom vaker in z'n bedje moet slapen overdag. Net of ik dat niet regelmatig probeer. Als hij niet mee moet om 1 van z'n broers weg te brengen of op te halen, of boodschappen doen. Of z'n broers zijn thuis met alle onrust van dien. Vl bedoelt het natuurlijk goed maar voelt echt als een 'beste stuurlui...' Hij zegt dan ook wel: ik ben er natuurlijk niet heel de dag bij' maar toch voelt het als een aanval. Lastig... En wat denk je: vandaag lukt het opeens wel! Hij krijgt nu steeds 180+6 flessen en daardoor (of omdat het sprongetje voorbij is) is hij zo rustig opeens! Heerlijk! Maar vind 5 grote flessen wel een beetje veel. Hoeveel krijgen die van jullie nu?
Klinkt toch best als een goede nacht lellebel. En ook fijn om je avond weer te hebben toch. Afkes 10tal goed dat je toch hulp hebt gezocht. Onrust is niet fijn, hopelijk wordt het snel minder. Femkes zit je nu niet rond een sprongetje dat ze onrustig is? Bioluun qua hoeveelheden weet ik het niet met de voeding maar 5 flessen is wel prima toch? En wel een beetje sneu voor je man dat hij gelijk in de stress thuis komt. Ik herken de goed bedoelde opmerkingen wel, dat is het oplossingsgerichte denken van mannen al heb ik er zelf ook wel last van hoor, als ik er niet bij ben geweest dan weet ik het stiekem toch altijd beter hoe het had gemoeten. Loslaten is niet altijd eenvoudig voor me Cindy jullie maken ook lekkere nachten hoor. Handjes bekijken doet mijn kleine heel af en toe. Dan zit hij met schele ogen naar zijn vuistje te staren, maar nog niet echt bewust. Ze belanden vaker in zijn mond. Ik geloof dat wij weer redelijk over de spruw heen zijn. Drinken gaat weer een stuk beter en pijnloos. Hij maakt nog steeds nachten van 10 tot 6 ongeveer. Peuter slaapt sinds kort in zijn grote bed en heeft ontdekt dat hij daar zelf uit kan dus die staat wel geregeld aan mijn bed snachts dus echt lekker slapen zit er nog steeds niet in
Afkes: wauwww dat is wel heavy zo. Goed van je dat je een afspraken bij de osteopaat heb gemaakt..qie weet doet het wonderen en kan jij net wat meer uurtjes slaap pakken. Jillzz: ja zeker! Ik mag niet klagen. Gister probeerde ik de laatste fles later te geven in de hoop dat hij de fles van 02.00 zou overslaan. Ahumm..had ik dus niet moeten doen. Hij was volgens mij helemaal de kluts kwijt hahahaa. Viel weer heel moeilijk in slaap en kwam rond half 5 weer en bleef toen ook mopperend wakker tot een uur of 6 half 7. Daarna viel hij weer lekker in slaap maar moest ik hem rond 08.00 wakker maken om de oudsten naar school te brengen. De rest van de dag kwam ook niet echt meer goed. Vanavond laat ik hem gewoon weer z'n eigen ritme volgen hoor ik heb het geweten gisteren! Bioluun: mase drinkt al een poosje 180/6 5 flessen. Vind het cb niet zo leuk maar hij vind een knorrende maag ook niet leuk.