Weet niet of m'n weekendje weg doorgaat , en ik had me zo op een vrijstaand vakantiehuisje op Terschelling verheugd. Maar ja onze nieuwe 2e hands auto was niet klaar vandaag. Vind ik jammer maar ja zo gaan dingen soms... Fijn Jillz dat je kleine al rolt. Hoe oud is die nu? Vwb prikken: m'n kleine heeft behalve slaperigheid (alleen de dag van de prik) geen andere klachten gehad. Wel heeft ze sinds eergisteren last van overstrekken. Ik wil morgen de kinderfysio bellen om te kijken of ze iets kunnen doen, dat ziet er naar uit. Sterkte Afkes. Vandaag ging ze wennen, dat ging gelukkig heel goed. Volgende week moet ze weer.
O Iez dat is echt jammer inderdaad! Hopelijk heb je thuis een heerlijk weekend nu. Wanneer overstrekt ze zich dan? Heeft ze pijn dan, of is het ongeduldigheid (bv als het eten te lang op zich laat wachten)? Jillz heel herkenbaar. Maar besefte me pas toen jij het schreef dat ik ook bezig ben met hoe vl het hàd/zou moeten doen volgens mij. Misschien dat het scheelt als ik dat leer loslaten. Gisteren was een moeilijke dag... sinds de discussie met vl ben ik toch wat meer m'n best gaan doen om de kleine op bed te laten slapen. Woensdag ging dat perfect! Maar gisteren wilde hij maar niet gaan slapen. Terwijl hij doodmoe was! En beide broers waren daardoor aan de huiskamer gekluisterd. Niet naar boven en niet naar buiten. Daar werden ze niet gemakkelijker van. Dus toen vl thuiskwam was ik helemaal gestresst! Dikke tranen tijdens het koken. Hij heeft de kleine nogmaals op bed gelegd en liet hem huilen. Dat hielp bij mij niet mee natuurlijk, maar na 10 minuten viel hij wel in slaap! Ben gaan bedenken wat er nu zo vervelend was en bedacht me dat het wel eens zou kunnen meespelen dat ik al sinds juli fulltime moeder ben met weinig eigen tijd. Als je om half tien naar bed gaat is er weinig avond over. Gaan weer wat meer ons best doen het leven breder te maken. Dus gaan we morgen uit eten samen. Goed begin!
Haha lellebel, hoe klein ze ook zijn, ze weten het zelf altijd beter he. Lekker zijn ritme maar weer volgen. Iez een vrijstaand huis op Terschelling klinkt heerlijk. Kun je geen auto lenen van iemand? Zonde als het niet doorgaat. Mijn kleine is alweer bijna 3 maanden. Bewust rollen is het nog niet maar het ziet er wel stoer uit. Ging jouw kleintje al wennen op het kdv bedoel je? Hield je het zelf ook een beetje vol. Bioluun heerlijk, lekker uit eten samen. Het is zo belangrijk ook even tijd voor jezelf. Van de week ben ik ook de deur even uit geweest. Was het zorgen zo zat opeens. Dus even op mijn gemak naar de markt en bij mijn moeder even rustig een broodje gegeten, toen kon ik er weer even tegen. Volgende week gaat peuter een nachtje logeren bij opa en oma dus willen man en ik ook uit eten gaan, baby kan nog wel mee.
Iez: wat jammer van het weekendje weg maar kunnen jullie inderdaad niet een auto van iemand lenen? Bioluun: ik herken jouw verhaal (alleen dan zonder man) mase moet ook vaak mee naar buiten en over het algemeen slaapt hij heel goed in de wagen maar op sommige dagen (zoals gisteren) was het 1 groot drama. En dan idd kids niet naar boven..liefst zo rustig mogelijk in huis maar ja dat is ook niet leuk voor hun. Nu laat ik mase steeds meer wennen aan de geluiden thuis. Wordt hij wakker van iets..jammer dan, als hij moe is valt ie vanzelf weer in slaap. Het laten huilen is even vervelend maar je herkent een "noodkreet" wel. Ik laat hem ook wel es huilen...ik kan niet anders maar idd kort daarna valt hij in slaap. Lekker laten lopen die tranen, komt allemaal goed. Heel veel plezier vanavond! Jillzz: hiihhii leuk hoor dat omrollen! Al is het niet bewust, het is toch even wat anders dan dat plat liggen. Jullie ook lekker uiteten volgende week..njammi...wat gaat het worden? Overstrekken: doet ze dat vaak? En hoelang doet ze dat al? Mischien is het iets "nieuws" van haar? Ik roep maar wat hoor.. Vanavond ga ik met de twee oudste en al hun vriendjes vriendinnetjes ouders en buurtkinderen halloween vieren. Er is een hele trick or treat optocht georganiseerd in de buurt en daarna een halloween kinder disco. Hartstikke leuk allemaal. Mase gaat naar m'n zus want dat wordt wel een beetje to much voor hem.
Overstrekken: Ze overstrekt zich als ze ligt (in bed, box of op de grond op babyspeelkleed). En ook als ze in je armen ligt. Als ze moe is en wilt slapen en ze overstrekt zich dan gaat ze wel huilen omdat ze moe is, maar ipv slapen overstrekt haar lichaam zich en stoort haar om in slaap te vallen. Het overstrekken is afgelopen dinsdag begonnen en maandag had ze de prikjes gehad. Huilen: Ik kan ook heel slecht tegen het laten huilen. Ik word zenuwachtig als het mijn man's beurt is om haar te verzorgen en ik hoor haar huilen. Vaak kan ik me dan niet inhouden en kom ik met allerlei advies of neem ik haar in mn armen om haar te troosten. Ik vind het moeilijk als ze langer dan 5 min huilt. Weekendje weg: we hebben niet nagevraagd of we iemands auto konden lenen, maar dat zouden we niet durven. En voor zover we weten hebben de personen die we kennen niet een auto die groot genoeg is. Vanavond hebben we de auto alsnog gekregen, maar ja, ik had al afscheid genomen van het idee. Dus dan maar thuis blijven, ook prima. Omrollen: leuk zeg, met drie maanden al aan het oefenen. Ben benieuwd wanneer mn meisje het gaat proberen. KDV: oh hahahaha ik zie dat ik mijn zin niet goed hebt afgemaakt, maar het was idd op het kdv. Volgende week gaat ze nog een keer in de middag. En de week daarop is het zover, 2 dagen zonder papa of mama. Met mij zelf ging het heel goed. Ik was niet emotioneel ofzo, wel een soort van zenuwachtig en onrustig. Ik wilde bijv. bijslapen, maar dat ging niet, het huis voelde leeg niet echt prettig. Ik was dan ook superblij toen ik haar 3 uur later weer ging halen.
Als het aan mij ligt wordt het sushi lellebel maar zal voor de goede orde nog maar even aan mijn man vragen waar hij wil eten. Hoe was halloween? Hier in de buurt organiseren ze ook zoiets geloof ik. Ik hou er zelf niet zo van, maar misschien is het voor de kindjes wel leuk over een paar jaar. Moeilijk he dat loslaten. Deze keer gaat het iets makkelijker merk ik, gewoon omdat je wel moet soms. Maar het liefst laat ik baby ook niet huilen. Daar valt hij niet van in slaap. Afgelopen 2 middagen is hij ook meegesleept naar van alles en nog wat en is er ook wat slaap bij ingeschoten. Maar het valt me mee , hij wordt er niet heel vervelend van.
Altijd lekker de sushi!! Halloween was heel leuk, ik was wel gesloopt na 2.5 uur lopen maar de kinderen hebben een hele leuke avond gehad. Er was 1 straat die wel wat enger was en dat vond mijn dochter toch iets té spannend. De snoepjes hoefde ze ook niet zelfs niet toen ik haar optilde en samen snoepjes wilde halen. Maar voor de rest hebben de buurtbewoners er echt iets leuks van gemaakt voor de kindjes. Huilen; mischien moet ik het beter uitleggen..het is meer mopperen en jammeren dan huilen. Hoewel het wel eens gebeurd dat dat overgaat in huilen en ik even wacht of hij vanzelf gaat slapen en zoniet of duurt het te lang dan haal ik hem er wel uit. Nou "mag" ik jullie ook het goede nieuws brengen (nee ik ben niet zwanger hahahaha) maar ik heb wel weer de liefde gevonden. We kennen elkaar nu 8 jaar..volgend jaar 9 en hebben vaak vriendschappelijk contact met elkaar gehad. Al moet ik eerlijk zeggen dat toen ik hem voor het eerst zag ik gelijk zoiets had van wow wow wow!!! Hello there! Maar goed ik had toen een relatie met de vader van mijn twee oudste, hij was vrijgezel Toen ik vrijgezel was had hij een relatie En nu sinds een paar maanden (mei) zijn we toch echt voor elkaar gevallen en hebben we het erg leuk. Vooral omdat we in al die jaren elkaar door en door hebben leren kennen is het nu niks echt nieuws. Begin volgend jaar gaan mijn kinderen hem ontmoeten (althans dat is de planning) ze hebben wel een paar keer aan de telefoon met hem gezeten en zijn toch wel benieuwd naar hem. hij heeft zelf geen kinderen.
Wat opvallend dat er dit jaar werkelijk overal Halloween-feestjes georganiseerd worden! Heb het idee dat dat de laatste jaren heel langzaam groeide en nu opeens viert heel Nederland Halloween Prima natuurlijk! Lellebel wat een heerlijk nieuws Soms gebeurt dat he, dat je je hele leven iemand misloopt. Je zogenaamde what-if-guy. 'Wat nou als we...' vul maar in. En jij hebt de jouwe nu toch op het juiste moment getroffen! Vind het heel fijn voor je Onze kleine heeft een rare planning momenteel. S morgens kunnen we hem na de ochtendfles weer op bed leggen en dan slaapt hij tot 9/10 uur door. Daarna de hele dag af en toe een hazenslaapje. En dan is hij om 17:00 op. Als we hem dan op bed leggen wordt hij ook niet meer wakker. We proberen een beetje uit wat er gebeurt als we hem daarna weer even wakker maken voor een uurtje, maar we zien nog geen blijvend effect op het langer doorslapen. Jammer genoeg heeft hij wel veel moeite om in te slapen s avonds. Dus daar zijn we dan lang mee bezig. En hier werkt het even laten huilen dan wel blijkbaar. Even prikkels verwerken denk ik. Als we namelijk na een minuut of tien huilen (inderdaad, moet niet te hard worden natuurlijk), een poging doen om de tut erin te stoppen en hem over z'n voorhoofd aaien dan gaat hij gemakkelijker slapen. Gisteren trouwens heerlijk gegeten! Tapas! De oppas heeft er geen moeite mee gehad om iedereen op bed te krijgen (baby lag dus al in bed) en het was fijn met vl ongestoord te kunnen kletsen
Gefeliciteerd lellebel, wat leuk nieuws!! Wat bijzonder ook dat het na al die tijd nog echt wat wordt. En dat hij het ziet zitten met je kindjes erbij natuurlijk, super leuk! Het laten huilen was niet lullig bedoeld hoor, weet niet of je het zo opvatte. Iedereen kent zijn eigen kind het best. Die van mij gaat gewoon niet slapen als hij ligt te mopperen/huilen. Hij wordt er wel moe van dus als hij weer rustig en tevreden is slaapt hij wel lekker snel. Momenteel nog vooral in de box omdat ik dat makkelijker vind met speen geven enzo, maar binnenkort maar in zijn bedje leggen denk ik. Hmm tapas ook lekker bioluun. Fijn dat jullie een fijne avond hebben gehad. Slaapt jullie uk nu wel door snachts?
Bioluun: wooowww hahaha mason doet precies hetzelfde!! Echt exact zoals jij het uitlegt, nu sinds 3 dagen ongeveer. Gisteren werd hij om 00.30 wakker en na de fles sliep hij verder tot 08.00 en vanaf 08.00 hazeslaapjes. Fijn dat jullie een leuke avond samen hebben gehad en dat het thuis ook goed ging. Jillzz: ik vatte het ook niet lullig op hoor maar dacht ach ik leg het even uit. De mijne wilt niet meer in de box slapen, even erin liggen brabbelen is ok maar slapen doet hij niet meer. En de speen...die heb ik maar opgegeven hij wilt het echt niet hahaha. Jaa we zijn toch echt heel blij dat het na zoveel jaren toch iets wordt. Is ook wel leuk want we zitten vaak te praten over vroeger en het is zo verrassend dat je dan dingen verteld of te horen krijgt over hoe we beiden te koppig/bang waren voor de reactie van de ander als we toen hadden gezegd dat er meer dan vriendschap is. (Wel op de momenten dat we beiden vrijgezel waren) De kindjes vindt hij helemaal niet erg, ik heb het hem ook meerdere keren gevraagd want tsjah als je zelf geen kinderen hebt is het niet niks om van 0 naar 3 te gaan. Hij is nu juist degene die allemaal leuke dingen bedenkt om met de kids te gaan doen.
Haha lellebel fijn dat mason hetzelfde doet. Vind ik hem op eens wat minder apart Hij ligt nu ook al weer te slapen. Als we dadelijk de oudste twee op bed hebben liggen maken we hem toch weer even wakker voor een uurtje. Dat heeft 1x geresulteerd in een eerste fles om 6:00, dus dat gaan we nogmaals proberen. Jillz hij slaapt dus nog niet door. We hebben nog 1 fles op wisselende tijden tussen 3 en 6. Maar omdat hij daarna zo gemakkelijk weer gaat slapen vinden we dat helemaal niet erg. Onze oudste had dat tot z'n eerste verjaardag. De middelste een maand of vier. Zo, tussendoor even weggeroepen door vl omdat de middelste een knikker in z'n mond deed die hij niet meer uit wilde spugen. Maar toen ik keek zat hij niet meer in z'n mond... dus ofwel stiekem uitgespuugd ofwel die vind ik in z'n luier morgen. Lijkt me verder geen kwaad kunnen toch? Niet van glas of magneet, gewoon plastic.
Haha wat een deugnieten toch, lijkt me niet veel kwaad kunnen nee. Even lekker in die luier roeren morgen. Mijn oudste stopte in de auto laatst een eikel in zijn mond (waren in het bos geweest). Ik zag in gedachten dat ding al zijn keel in vliegen als we over een drempel reden dus gezegd dat hij heeeel vies is en maar snel uit moest spugen. Opzich prima toch die fles snachts, mijn uk wil af en toe ook weer wat eerder drinken. Ergens tussen 4 en 6 nu, laatste voeding is dan rond 22 uur geweest. Verkoudheid die hij heeft is ook erg hardnekkig. Ik haal echt enorme groene snottebellen uit dat kleine neusje.
Hahahhaha! En? Is de knikker weer gevonden? Hebben jullie ook last van haaruitval? Ik vind het zo ellendig!!! Het is gelukkig niet extreem veel maar niet leuk om te zien. Nou logde ik me vanochtend in op het ouderportaal van het cjg en er was een bmi groeicurve. Die startte met extreem ondergewicht, ondergewicht, overgewicht en obesitas. Mason viel in de categorie overgewicht....tsjah hij doet nog niet intensief bewegen. Maar waar is het kopje "normale gewicht?
Haha ik zou die jongen toch wat meer laten sporten lellebel, even rondje hardlopen af en toe Ik heb toen ook zo'n foldertje gekregen ja van dat ouderportaal, maar weggegooid zonder te kijken. Nu je het zegt herinner ik het me weer. Haaruitval valt nog mee, wel een beetje maar ik heb nog een aardig dikke bos.
Haha ja lellebel, zo is het gemakkelijker mopperen he. Zou suf zijn als ze zouden zeggen: uw kind is volkomen normaal Ik ben benieuwd in welke categorie ze Tom stoppen. Het is wel een beetje een speknek hoor en dat terwijl z'n broers altijd op -2 stonden.
Ik heb ook even ingelogd, volgens mij is het middelste groene stuk normaal, daarboven en daaronder is overgewicht en ondergewicht. En als je buiten de groene stukken valt is het obesitas of ernstig ondergewicht.
Ow, ik ben zo bang voor die haaruitval. Ik heb ooit een hormonale kaalheid (kale plekken) gehad, dus ik ben bang dat ik het best extreem ga krijgen. Maar tot nu toe nog geen last van. Ben wel al ongesteld geworden, dus ondanks de borstvoeding. L. is ook een dikke worst inmiddels...en die is super beweeglijk. Gisteren is hij trouwens voor het eerst omgerold, van buik naar rug.
Afkes hopelijk bied de Osteopaat uitkomst! Hier vrijdag de 3e en laatste behandeling gehad. Ze kunnen na een behandeling soms wel even onrustiger worden of gaan meer spugen. Bioluun goed dat jullie even een momentje voor jullie zelf gaan pakken. Heel belangrijk! Hier kan ik geen vergelijk maken met de hoeveelheid voeding. Geef nog steeds BV. Ze drinkt wel minder maar dan wel langer. Lellebel leuk dat je de liefde weer gevonden hebt! Jillz ach nog steeds flinke snottebellen dan. Hopelijk is het snel over! Druppeltje borstvoeding in de neusgastjes kan ook wonderen doen. Beterschap! Cindy bah jij alweer ongesteld geweest. Met BV hoop je natuurlijk dat het lang wegblijft. Hier ook wel bloed verlies gehad maar kon het geen ongesteldheid noemen. Hier gaat het gelukkig goed. Vrijdag laatste behandeling van de Osteopaat gehad. Hoef niet meer terug. Nu is ze wel onrustiger en spuugt de weer. Ze heeft altijd een paar dagen nodig om bij de trekken. Ze begint hier wat gerichter te grijpen naar dingen ook het brabbelen wordt steeds meer. Soms ligt ze hele verhalen te vertellen. Gaat echt snel!
Kiera wat ben ik blij te lezen dat het erbij hoort. De osteopaat gaf aan dat ze wat meer zou willen drinken, maar ik had niet weer zo'n rotnacht verwacht. Jij merkt echt verandering? Wij mogen volgende week nog een keer. Ze heeft spanning in haar nek en is overstrekt. Vanwege het spugen hebben we haar nog niet zoveel op haar buik gelegd. Ik vond het lastig in te plannen. Onze dramaqueen vindt het buikliggen ook helemaal niks. Dus ik laat haar maar even mopperen nu. Ze moet toch gaan trainen. Lellebel wat fijn dat je een nieuwe liefde gevonden hebt <3 geniet ervan Iez, wat jammer dat jullie weekendje weg is gecanceld. Hopelijk snel een ander moment plannen? Is de knikker al terecht? :') Speknek, ook hier een kleine vreetbobbel. Ze vult met haar 8 weken de mt 62/68 rompers van de hema heel goed. Heeft heerlijke spekkies. Ze draagt zelfs vestjes die mijn oudste met 5 mnd nog aan had! vast ook een obesiebaby
Afkes goed dat hij iets opmerkt maar vervelend dat dat eerst een negatief effect geeft. Hopelijk gaat het snel beter. Onze uk (nu 10 wkn) zit ook al erg strak in de 62. Misschien gaan we voor de shirtjes binnenkort al weer naar de 68. Ben vergeten naar de knikker te zoeken vanmorgen... oeps Ik merk vandaag allerlei nieuwe dingen aan Tom: hij grinnikt; z'n vuistjes zijn ontspannen; hij slaat (per ongeluk) tegen het speelgoed boven hem; hij tilt z'n benen op; hij helt een beetje naar 1 kant als hij op z'n rug ligt; en z'n babbelen is anders! Leuk!