augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Met mijn schoonmoeder lijkt het prima te gaan. We gaan morgen naar hen toe, dus dat zal mijn zoon hopelijk ook geruststellen.
    @Cindy, mijn man werkt ook thuis. Hij zal straks ook weer met de kinderen zijn als ik werk. Ik ben wel benieuwd, tot nu toe laat hij het makkelijk aan mij over, dus voor hem wordt het best uitdagend. Gelukkig bouw ik rustig op. Dat is denk ik voor iedereen prettig. Maar de avondspits dus opeens alleen is best even spannend. Vandaag ging best prima, alleen poepte de kleine zichzelf tijdens zwemles dusdanig onder dat het overal zat. Dus de Maxi-Cosi spullen zitten nu in de was :)

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zo de rust is weer helemaal teruggekeerd hier. Duidelijk een sprongetje achter de rug. Het valt me op dat alle boekjes en artikelen die ik vroeger las om handvatten te vinden toen onze andere jongens kleiber waren, pas dit keer logisch zijn. Destijds las ik iets (bv het slapen-boekje van Stefanie lampe) en kon ik dat in de praktijk niet toepassen. Onze jongens reageerden daar echt niet op. Pas nu, met deze gemakkelijke baby, snap ik wat ze bedoelen. Zouden al die auteurs dan stiekem een gemakkelijke baby hebben gehad? Want daarbij kloppen al die theorieën wel!

Kennen jullie de boeken van Jacques vriens over Tommie en lotje? Ben ze nu aan het voorlezen aan de oudste, maar ik vind ze stiekem verschrikkelijk onpedagogisch. In de verhalen knippen ze in kleren, zetten het gasfornuis aan, halen schoonmaakmiddelen uit de kast en worden hard aangepakt door de grote groep acht leerlingen. Ik blijf maar stukken overslaan! Of ben ik nou zo krampachtig? Lees een review op bol.com van een juf die ze fantastisch vindt...

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb baby in een droomritme, die schema's gingen voor mijn oudste ook niet helemaal op. Ik heb nu juist dat ik me helemaal niet zo druk maak om schema's. We nemen het zoals het komt en zolang onze baby tevreden is dan blijven we lekker zo doorgaan. Scheelt echt wel ja zo'n makkelijke baby.

Tommie en lotje ken ik niet. Ik had wel zulke reviews gelezen over sommige boeken van marianne busser en ron schroder. Heerlijke verhaaltjes vind ik dat, maar daar zitten ook ondeugende verhaaltjes tussen. Maar volgens mij niet zo erg als jij beschrijft. Laatst wel een eigen versie van jip en janneke verzonnen. Mijn peuter was niet bepaald fan van de kapper, maar de laatste keer ging het super goed, hij bleef stil zitten en heeft niet gehuild. Komen we daarna het verhaal tegen van jip bij de kapper. Die heel hard au roept en weg rent en de kapper niet leuk vindt. Dus toen heb ik maar mijn eigen versie verzonnen van jip die heel stoer is en de kapper super leuk vindt :D

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Haha dat hebben wij ook jillz: nu de theorieën passen, heb ik ze niet nodig! Kon vroeger mensen ook echt wurgen die zeiden: gewoon goed naar je kind kijken, dan leer je wel wat ze nodig hebben. O wat voelde ik me dan een slechte moeder!! Waarom bleef mijn kind dan wel huilen? Kende ik m'n eigen kind niet?!
    Nu denk ik: O, die mensen hadden zo'n kind als ons kleine propje nu. Misschien moeten ze iedereen een keer een week (een dag!) een huilbaby geven...

Slim dat je Jip en Janneke aanpast dan :)
    Ik ga op zoek naar een nieuw leesboek. Die langere verhaaltjes zijn wel goed nu merk ik. Hij blijft ademloos luisteren. Erg leuk!

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ja dat merk ik ook dat ik nu echt het hele boek voor kan lezen ipv de samenvatting omdat het meneer niet snel genoeg gaat. We hebben recent ook de boeken van charlotte dematons gevonden. Zonder tekst, maar zo ontzettend veel te zien en heel leerzaam, want we zoeken van alles op.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat krijgen jullie baby's van die lieve goede sint? Hij krijgt er natuurlijk niks van mee, maar grote broer dit jaar wel dus wil het wel een beetje eerlijk houden qua aantal kadoos. Maar voor de oudste kom ik zoveel leuks tegen en voor de baby ben ik nogal inspiratieloos. Ik heb nu een tandenborsteltje, een kartonnen boekje en een houten puzzeltje. In zijn schoen krijgt hij nieuwe spenen :D hij heeft al genoeg kleren en babyspeelgoed. Huis puilt uit van de knuffels en boekjes dus ik wil wel iets nuttigs. Maar om nou een pak luiers in te pakken is ook weer zo wat ;)

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik lees aan de middelste nu eigenlijk alleen dino-encyclopedieën voor. Over tongbrekers gesproken zeg. Maar het is wel heel pedagogisch verantwoord en wonderbaarlijk hoeveel hij ervan onthoudt. Hij is wel altijd meer van de herhaling geweest, sommige boekjes moest ik 10x achter elkaar voorlezen, de oudste was altijd wat sneller verveeld en wilde sneller een ander boek. Maar we kunnen al langere tijd echt verhalen voorlezen. Wat hier trouwens erg goed werkte bij de overgang van kort naar langer was Pluk van de Petteflet. Dat zijn korte verhaaltjes die samen een echt lang verhaal zijn. Onze oudste vond het heerlijk en wij ook omdat het interessanter is dan Dikkie Dik voor de zoveelste keer.

Wij hebben weer een stukje gebruiksaanwijzing gevonden. De snelste manier om haar in slaap te krijgen is door haar in haar bedje even in slaap te sussen. Als ze dan niet oververmoeid is, dan is ze in een minuut weg. Als ze eigenlijk te moe is, dan huilt ze even erg hard in je armen, maar ook dan duurt het maar even. Ik vind dit een prima oplossing, ze slaapt in haar bed, ze huilt niet alleen en ze is snel vertrokken. Hier is voor de jongens ook goed rekening mee te houden. Bij de middelste heb ik dat ook geprobeerd, maar dan duurde het makkelijk 20 minuten voor hij sliep, dat was niet te doen. Sowieso sliep hij dan alsnog nauwelijks, na 10 minuten vaak alweer wakker. Deze kleine maakt als ze geen krampjes krijgt netjes minimaal 1 slaapcyclus af. Maar die krampjes blijven een ramp. Vannacht maar weer bij mij geslapen, ze bleef aan de gang. Dat terwijl ze juist steeds meer in haar eigen bed sliep. Ik zou het zo fijn vinden als het over is. Ik kan ook gewoon nergens een relatie mee vinden. Kan niets ontdekken waar het meer of minder van wordt, soms is het gewoon heel erg, soms niet.

8. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Oja! Pluk hebben we ook nog liggen! Misschien dat ik die er bij mag pakken :) Ik heb ook twee sinterklaasboeken liggen. Dat is nou natuurlijk ook leuk.

Jillz onze kleine krijgt wat speelgoed waar onze andere twee eigenlijk te oud voor zijn maar die ze vast stiekem wel leuk vinden. Zo'n woezel&pip activiteitenboek bv. Daar kan de kleine natuurlijk nog niks mee, maar weet het anders ook niet meer... O en ik heb houten letters voor op z'n deur gevraagd.

Femkes leuk om te zien hoe we ze steeds beter keren kennen he. Wij hebben ontdekt dat bij het bedje blijven staan echt averechts werkt. Dan blijft hij tegen de slaap vechten. Als ik de tut geef en wegloop wil hij nog wel eens even huilen, maar dat is nooit lang. Soms is hij dan maar tien minuten stil en dan moet ik weer even de tut erin doen, maar uiteindelijk geeft hij op. Meestal weet ik nu wel welk moment het perfecte in-bed-leg-moment is, maar het gebeurt nog te vaak dat we juist dan van huis zijn.

Die krampjes zullen wel erg frustrerend zijn! Vooral als je geen duidelijk oorzaak hebt. Dan zijn die zes weken voorbij en dan is het niet over :( Maar het wordt wel minder?

9. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Even kort vanaf mn telefoon. Heb helaas de griep te pakken. Ik merk wel dat de borstvoeding me veel kost aan energie en weerstand, vorige week migraine, nu dit. En ik kolf nog maar drie keer per dag.

Dat betekent ook dat we morgen of overmorgen moeten gaan bijvoeden met kunstvoeding. Ik had het graag volgehouden tot ie 12 weken is, maar dat is nog een volle week dus dan moet ik het aantal kolfbeurten weer opvoeren en ik weet niet of dat voor mezelf heel handig is. Ik weeg inmiddels 3 kg minder dan voor ik zwanger werd. Niet dat ik die kilo's niet kan missen, maar het gaat wel heel hard.

Mini doet het ondertussen gelukkig prima, rolt mooi om van buik naar rug, pakt zn o'ball (of hoe heet dat ding), wisselt ermee naar de andere hand, en doet een poging zn hoofd zelf op te tillen als ie op schoot ligt.

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wauw wat een rap ventje Cindy! Dat doet die van mij nog allemaal niet hoor :) Handje naar mond brengen is momenteel het nieuwste.
    Griep is zo vervelend! Knap dat je de bv al zo lang volhoudt zeg! Ik snap dat je jezelf een doel hebt gesteld, maar die kleine gaat je het over 15 jaar echt niet kwalijk nemen dat je een week eerder dan gedacht bent gestopt :) En je moet ook aan jezelf denken.

Onze kleine heeft nog heel duidelijke schedelnaden. Kun je die van jullie ook nog voelen? Zeg maar daar waar de schedelbeenderen samen komen. Z'n schedel is ook echt nog steeds scheef :( Overdag zorg ik er zoveel mogelijk voor dat ik hem zo neerleg dat hij naar links kijkt, maar s nachts heb ik er weinig controle over. Maandag weer controle bij het cb, dan vraag ik er nog eens naar.

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier ook nog schedelnaden volgens mij. En een afplatting. Ik doe ook overdag mn best, maar die 12 uur 's nachts kan ik ook niks doen. Ik ga het donderdag nog eens bij de osteopaat vragen wat we kunnen doen.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Afplatting is hier geen probleem. Ze heeft dusdanig veel in de draagdoek gezeten dat haar haar zelfs nog op haar achterhoofd zit. Mijn oudste vooral had een enorme kale plek 🙂. Ik wissel elke dag van hoofdeind nu ze meer in bed ligt. Dat helpt hier wel omdat ze toch neigt om weg van de muur te kijken.

Ze krijgt voor sinterklaas een speelkleed. We hebben geen box ivm ruimte en omdat de jongens er toch nooit in wilden, maar op deze manier kan ik makkelijk een stukje afbakenen en kunnen de jongens er ook bij liggen.

Ze rolt van buik naar rug, maar dat is per ongeluk. Wel is ze erg sterk in haar nek en buikspieren. In haar newborn in de stokke is ze constant haar hoofd omhoog aan het houden. Ik word al moe als ik ernaar kijk, laat staan als je hoofd nog zo zwaar is.

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Pluk van de petteflet is super leuk, staat al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar is misschien nog iets te hoog gegrepen nu.

Wat een snelle knul cindy! Vastpakken gebeurt hier vooral per ongeluk, laat staan dat hij het overpakt. Hij is wel sterk in zijn nek inderdaad. Zijn hoofd hoef ik niet meer te ondersteunen, hij zit gerust een hele tijd rechtop. Of hij ligt op zijn buik opgedrukt een hele tijd rond te kijken. De schedelnaden zie ik nog duidelijk zitten, hij heeft wel enigszins voorkeur voor een kant maar er zit geen afplatting. Hij kan ook heerlijk schaterlachen al. Als ik hem vlak voor me hou en dan zelf gewoon begin te schaterlachen gaat hij meedoen. Soort lachtherapie, ook goed voor mezelf :D

Voor sinterklaas bedenk ik me opeens dat ik wel wat babyspeelgoed in kan pakken wat ik nog heb liggen en die mijn peuter nog niet heeft ontdekt.

Draagzak is hier ook wel favoriet, wel leuk dat ik een kind heb dat er daadwerkelijk in ga slapen en dat ik er nu dus wel echt plezier van heb. Heb de tula besteld trouwens. Officieel vanaf 7 kilo, dat weegt hij nog niet denk ik, maar hij zit al best goed erin. Moet donderdag weer wegen.

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Jullie kleintjes ontwikkelen zich in rap tempo. M'n meisje kan haar hoofd best lang omhoog houden als ze op de buik ligt. Ze had/heeft een beetje een voorkeur voor links, ze had wel wat verschuiving van haar oorpositie van bovenaf gezien, dat zal wel de afplatting zijn waar Julie het over hebben. Ze kan van die doekknuffels vastpakken, handje in de mond en haar haar en onder de babyspeelkleed kan ze de hangende knuffels aanraken en Laten bewegen. Ook kan ze schaterlachen als je haar kietelt en uiteraard kan ze veel vertellen en zingen op haar eigen manier en met haar eigen geluidjes. Ze kan wel van haar rug draaien in zijligging maar nog niet helemaal door tot op haar buik.

Ze verveeld zich heel snel dat merk ik wel, want als ze zich verveelt gaat ze huilen.

15. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Oeh, van rug naar zij is knap!

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Oei Trump president! Daar word ik wel een beetje zenuwachtig van... Sorry weet dat dit geen politiek forum is, maar kan het niet zomaar voorbij laten gaan.

Vandaag weer een dagje samen met Tom. Toch erg fijn! Maar krijg net een berichtje van mijn gastouder: 'vanmiddag na half twee heb ik alleen jullie Thijs hier. Is niet erg hoor maar vind dat ik dat moet melden' oftewel: als je hem eens lekker vroeg haalt dan heb ik ook een vrije middag :( Soms draait ze er te veel omheen met haar berichten. Ik kreeg vorige week ook een berichtje: 'we gaan van 6-16 feb op vakantie.' Oftewel: regel het maar! Dat zijn 6 dagen opvang! Geen idee nog hoe we dat gaan oplossen. Het zou wat zijn als vl 6 vrije dagen op moet nemen zodat zij op vakantie kan! Dat terwijl ze elke schoolvakantie geen kindjes heeft (allemaal onderwijsouders)...

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ja, bizar van Trump inderdaad. Die had ik niet zien aankomen...

Ik heb echt (nog) geen verstand van opvang, maar februari duurt nog even, éénmalig een weekje bij een andere opvang kan niet?

18. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Nee dan moet je ze daar helemaal inschrijven en alle info geven. Ze moeten toch weten wat voor kindje ze hebben. Iets met verzekering. Ook kunnen er dan niet zomaar toeslag krijgen en dat scheelt veel geld. Natuurlijk heeft zij ook recht op vakantie en in weet dat het veel geld scheelt buiten de vakanties. Wil ook niet te egocentrisch zijn... maar ze doet het zo raar. Helemaal niet over praten en dan opeens een appje. En ik weet niet zo goed hoe ik het moet oplossen. Eens vragen aan de andere ouders. Misschien kunnen we samen iets regelen.

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ja dat is wel een beetje een nadeel van een gastouder. Heb je geen familie/vrienden die een paar dagen kunnen opvangen. Voor vandaag zou ik hem gewoon extra laat ophalen :D of is dat erg onaardig van me haha..

Vandaag begint het sinterklaas journaal. Ook een beladen onderwerp af en toe maar beter om over te praten dan trump denk ik maar zo;)

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Haha jillz! Dat is een idee. Alleen heb ik daar ook mezelf mee aangezien we per uur betalen :) Dus vroeg ophalen heeft ook wel een voordeel. Lekker sparen voor ons nieuwe huis! Als alles goed gaat (geen bezwaren qua bestemmingsplan) tekenen we in feb voor een stuk grond om op te bouwen! Spannend!

Sinterklaasjournaal, dat is helemaal een link onderwerp. Gemoederen lopen soms zo hoog op! Wij gaan wel gewoon kijken. Onze oudste is nu 4 en zal echt niet door hebben dat er iets verandert is.

Deel Deze Pagina