augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat de bv zou helpen.. had vanochtend voor alle zekerheid de huisarts gebeld en die wilde hem toch even zien. Toen hij keek werd ik gelijk naar de kinderpoli in het ziekenhuis doorverwezen want het was toch wel ernstig. Bij de kinderpoli kreeg hij een infuus met een antibiotica shot. Hij huilen..ik huilen..echt een drama. Daarna naar de oogarts, die heeft ook gekeken. Nu heb ik druppels voor thuis mee gekregen en nog meer antibiotica. Maandag weer terug naar de oogarts en donderdag weer terug naar de kinderpoli voor controle.

Dat had ik even niet verwacht allemaal!

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O snap dat je dat niet verwacht nee! Je hoort wel vaker dat babies een ontstoken oogje krijgen. Goed dat je even gebeld hebt naar de ha dan. Hopelijk knapt het snel op met de ab.

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook. Het is zo sneu. Z'n oogje is opgezwollen. Net de ab gegeven en dat is echt nog even een kunst zeg. Je kan het met een doseer spuitje geven of op een lepeltje, het spuitje kreeg ik niet in z'n mondje dus toen met het lepeltje en dat ging makkelijk maar hij kwijlde het steeds uit. Uiteindelijk toch gelukt en dan vanavond weer.

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wow, dat was dan toch ernstiger ontstoken dan gedacht. Goed dat je de ha had gebeld voor de zekerheid. Hopelijk slaat ab snel aan!

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goodmorning/nacht...hij besloot me voor een paar uur wakker te houden dus we hebben lekker gekroeld voeding gegeven..m'n bed ondergeplast enz ahhaha. De zwelling is een heel stuk minder nu dus de medicijnen doen hun werk goed. Ik heb voor alle zekerheid ook in m'n telefoon de wekker erop gezet zodat ik het niet vergeet allemaal.

En nu duik ik maar weer m'n nestje in anders ben ik morgen niks waard.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Fijn dat er nu al verbetering is! Weet niet of je het al geprobeerd heb maar lukt het misschien om die medicijnen te geven met vingervoeden? Dus je pink in zn mond, spuitje ernaast en terwijl hij aan je pink sabbelt langzaam inspuiten.

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk de soothies gevonden en wat een uitvinding is dat ding zeg!! Hij pakte het gelijk en houdt het ook vast. Bedankt voor de goede tip Billy!!

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jillzz: het uiteinde van dat spuitje is nogal breed en rond dus hij zou z'n mondje best wijd openen moeten houden om dat stukje erin te krijgen.

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Zijn er geen andere spuitjes die smaller zijn? Ik had voor de oudste laatst bij een kuur spuitjes waarmee ik denk ik wel ab in een newborn-mondje kan krijgen. Denk ik hoor. ;)

Fijn dat hij het pakt. Je hebt je pink terug! 🎉

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ja je moet de spuitjes met smalle uiteindes hebben. Sowieso bij de apotheek wel te halen.

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik thuis kwam zag ik het spuitje pas en ben ook niet meer naar de apotheek gegaan. Ach ik doe het wel met het lepeltje..die zat er ook bij.

Hoe gaat het met jullie kindjes?

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Heel erg goed. Hij heeft er snachts al een paar keer 5 uur tussen laten zitten, had ik echt niet verwacht zo snel. Verder nog erg tevreden, een relaxte baby! Krampjes beginnen nu wel af en toe te komen, dat vind ik altijd zo zielig:(

13. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt hartstikke goed jillzz, lekker een tevreden baby! Die krampjes zijn idd erg vervelend en zo zielig bij die kleintjes. Heb je infacol geprobeerd?

Hier af en toe een krampje maar dna volgt er heel snel een boertje of een vieze luier dus de infacol heb ik wel in huis maar (nog) niet gebruikt.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Nee nog niet geprobeerd, dacht er wel toevallig aan gister dat ik dat weer in huis moet halen.

Moeten we misschien nog een keer een oproepje doen in het bevallings topic? Het is nog zo rustig hier. Al vind ik dat wel lekker overzichtelijk hoor haha

15. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig zat ik daar net aan te denken. Er zijn inmiddels nog een paar baby'tjes geboren dus mischien vinden de mama's het leuk om hier verder te kletsen.

16. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wel lekker overzichtelijk zo idd. 😁 Maar zou idd leuk zijn als er nog wat mama's mee praten.

Hier gaat het goed. Huilen neemt wel toe, echt krampjes . We gebruiken Infacol, maar meer omdat m'n man er heilig in geloofd dan dat het echt wat doet. Verder krijgen ze wat meer ritme.

17. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Goed idee Lellebel! Ik meld me hier ook maar. Onze kleine man is nu 2 dagen oud. Doet het prima! Borstvoeding komt op gang. Voldoende productie en nu hapt de kleine ook goed aan met tepelhoedje. Alleen nog even wenne voor hem om goed te blijven drinken. Komt vast goed.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Welkom kaasschaaf, komt vast goed dat drinken, hij is ook nog zo klein;)

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig kaasschaaf en welkom!

Dat drinken komt wel goed hoor. De mijne was ook geen natuurtalentje en het duurde even voordat hij het doorhad.

20. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Hey Lellebel en andere dames. Zag ook je oproepje voorbij komen.
    Onze kleine meid is 6 augustus geboren.
    Is de 1e dag flink afgevallen, want ze was super misselijk van het vruchtwater. Hierdoor wilde ze niet drinken. Gelukkig had ze flink wat reserves en pakte ze goed de borst. Ze is inmiddels weer goed gegroeid. En zit bijna weer op haar geboorte gewicht. Ik heb gelukkig geen bijvoeding hoeven geven.

Voor dames met pijnlijke tepels purelan 100 van medela is een super zalfje. Op advies van kraam gekocht. Werkte hier super. Met 1 tepel tijdens het voeden even niet opgelet. Mevr lag blijkbaar te sabbelen en bingo.

Hier was gisteren de kraam voor het laatst. En mochten we het vandaag weer zelf doen. Was een fijne kraamweek, maar toch weer lkkr om alles op eigen eigen ritme te draaien.

Deel Deze Pagina