augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Haha ja dat is ook weer zo. Dat is weer het voordeel van een gastouder. Ik betaal natuurlijk gewoon de volle 11 uur op het kdv, of hij nou komt of niet ;)

Spannend hoor je eigen huis laten bouwen! Wij zitten af en toe wel eens te kijken voor een ander huis, maar puntje bij paaltje zitten we hier prima. Zou alleen willen verhuizen voor het perfecte huis. Wil niks inleveren van de voordelen die ik nu heb.

Mijn kinderen zullen niet beter weten dan hoe sinterklaas nu gevierd wordt. En dat is verder prima. Als het droog is wil ik zaterdag wel naar de intocht hier in het dorp. Weet iemand hoe laat de landelijke intocht op tv komt?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tja, Trump als president. Het past in de tijd, ik wist het rond 3 uur vannacht al, voordeel van nachtvoedingen;) Ze heeft daarna trouwens doorgeslapen tot 7.30 vanochtend. Slechts 1 voeding dus, heerlijk!

Onze oudste zal waarschijnlijk de wijzigingen logisch vinden op basis van het verhaal van vorig jaar. Hij zag de roetpieten ook al aankomen. Deze zaterdag mogen ze op de boot meevaren in onze stad. Supergaaf natuurlijk, maar ik maak me wel zorgen over hoe ze er hier uit gaan zien. Als ze helemaal zwart zijn gaat dat denk ik lastiger zijn dan die hele roetpiet. We zullen het zien.

Eigen huis bouwen klinkt leuk, lijkt me ook erg spannend, ik weet niet of ik de stress aan zou kunnen, ben daar heel slecht in. :)

Zit jouw gastouder niet bij en organisatie? Ik weet dat je hier vervanging kan krijgen ook bij bijvoorbeeld ziekte.

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Idd dat is een van de weinige nadelen van een gastouder, dat je zelf vervanging moet regelen. We konden helaas daardoor niet voor die optie kiezen want ik heb geen netwerk die ik dan kan inschakelen. Dus dan maar voor se safe vorm van het KDV gegaan. Hopelijk kom je met andere ouders uit.

Tja Trump, heel triest vind ik het persoonlijk. Ben benieuwd wat we ervan gaan merken.

Lijkt me geweldig je eigen huis bouwen! Waar ik vandaan kom doet iedereen dat, ze doen er wel jaren over voordat de huizen klaar zijn dat wel. Maar wel leuk en divers.

We willen ook graag verhuizen, buiten genoeg ruimte maar het huis zelf mist net 1 kamer zodat we alles goed kwijt kunnen. Nu is 1 slaapkamer, logeerkamer, studeerkamer, werkkamer en waskamer in 1. Dat is niet handig. Heb al een hele mooie woning gezien, helaas boven ons budget. Net wat Jillz zegt, het moet wel de moeite waard zijn een soort van droomwoning wil ik al het bekende en handige verlaten. Maar ja, mn dromen zijn niet te betalen op dit moment haahhaha

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    #584 Afkes 10tal, 10 nov 2016
    Laatst bewerkt: 10 nov 2016
    Weer een berichtje van mij.

Ik geloof dat bij ons de rust is weergekeerd. Mijn kleine meisje ligt op bed te slapen. In haar eigen bedje en niet in de draagzak of op mij! Vannacht heb ik haar 1 keer de speen gegeven (ze was in haar slaap aan het mopperen) en om 5 uur gevoed. Pff ik hoop dat dit zich doorzet en dat we vanaf nu een ritme kunnen gaan opbouwen.
    Ze spuugt nog steeds mooie bogen, maar we kunnen haar nu wel wegleggen.

Cindy beterschap! Super knap dat je met kolven al 11 weken bv geeft!

Bioluun, wat gaaf je eigen huis bouwen! Dat zou ik ook nog wel eens willen doen. Een droom is een kangaroe woning, zodat mijn ouders bij ons in de buurt kunnen wonen (zelfstandig).

Oh baby wordt wakker honger!, ik ga zo verder reageren :)

Leuke boeken, als ze nog iets ouder zijn; misschien wel echt gebeurd. Of kikker en pad.

Nog een vraagje, ik ga eind dec afbouwen met bv. Hoe groot zou het flesje dan moeten zijn?

5. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bioluun, hopelijk kan je inderdaad iets met andere ouders regelen of zo. Onhandig dat het niet anders kan. Gastouder zou hier wel een optie zijn, manlief is eigen baas en werkt aan huis. Een au-pair is ook nog een optie. Maar ook wij zijn eventueel naar een ander huis aan het kijken, dus we wachten nog even af hoe dat loopt. Niet dat we niet blij zijn met waar en hoe we wonen, maar we krijgen nu een unieke kans (ook door de lage rente) dus we willen kijken of dat lukt. Eigen huis bouwen is heel mooi, mijn ouders hebben het twee keer gedaan.

Hier nog geen sinterklaas-issues, aangezien het onze eerste is :p.

Inmiddels heeft L. gisteren voor het eerst kunstvoeding op. Ik merk wel dat hij het lekkerder vindt als het wel iets warmer is dan koud, waar hij daar met borstvoeding niks om geeft. Volgens manlief was het ook maar vies spul, die vindt de borstvoeding zelf ook beter smaken :p.

Afke, hoe bedoel je, hoe groot de fles moet zijn als je gaat afbouwen? Ik snap dat afbouwen ook niet precies hoor. Er staat overal heel leuk, begin met één voeding te vervangen door flesvoeding. Maar de borstvoeding is onbeperkt en op verzoek, dus ik heb maar twee vaste voedmomenten, de rest is op verzoek. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen nu hiermee.

Verder net terug van de osteopaat. Hij was goed los in zijn lijf, maar zijn nek zat/zit flink vast. Dat is de oorzaak van of komt door die afplatting. Mogelijk moet hij toch een helmpje. Ze was wel voorstander van een kussen om de afplatting te voorkomen, dus die hebben we nu gehaald. Alleen in combinatie met de puckababy kan ze dat niet zomaar adviseren, dus we moeten zelf kijken of we dat aandurven. Op de zij slapen met het zijslaapkussen vindt hij echt niks, maar misschien dat dat ook beter gaat na de behandeling.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Vanmiddag de eerste prikken gehad. Wel even hard huilen maar daarna ging het opzich wel. Nu een keihard krijsend mannetje de hele tijd. Nog niet eerder mee gemaakt dat hij zo over de rooie is.

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Sterkte Jillz wat zielig

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Och jillz wat sneu, hopelijk voelt hij zich snel beter!

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Hij is de hele avond ontroostbaar geweest en daarna in slaap gevallen. Wel goed geslapen vannacht en vandaag niks meer aan de hand gelukkig. Al ligt hij nu al een behoorlijke tijd te pitten, maar dat is veel beter dan huilen. Maffe prikken ook..

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Afkes wat fijn dat de rust weer om de hoek kijkt. Ze kunnen je wel zeggen dat alles een fase is, maar als je er middenin zit heb je daar niks aan :)
    Onze kleins krijgt nu flessen van 180 ml. Die is dan wel erg groot. Ik zou 180 met 6 schepjes maken en dan kijken hoeveel ze ervan drinkt. Niet pushen dus, maar zelf laten aangeven.

Cindy hoe groot is jullie afplatting dan? Heb je een mogelijkheid er eens een foto van te maken? Ik vind die van Tom namelijk erg goed zichtbaar maar de wvk van het cb vond het allemaal wel meevallen.
    Laat je even goed informeren over die helmpjes voor je het overweegt. Er is namelijk onderzoek geweest die uitwees dat helmpjes niet significant meer terugdraaiing van de afplatting te weeg brengen dan gewoon zonder helmpje groter worden. Ik zal zo eens kijken of ik dat artikel kan vinden.

Jillz wat sneu voor je kleine! Je hebt vast alle tips al geprobeerd? Beentjes fietsen, masseren, warm bad, koude washand, paracetamol.

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63

Bijgevoegde bestanden:

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    @Cindy, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet ook dat ze bijna altijd zijn afgestapt van het helmpje. Kostte veel, leverde weinig verbetering op. Zien andere mensen het ook zo duidelijk? Ik vind het op foto's moeilijk te beoordelen.

En iedereen in Sinterklaas-stemming? Ze waren vanochtend al op tijd wakker (terwijl ze laat sliepen ivm Sint Maarten), en lopen nu al de hele middag met pietenmutsen rond. Zelfs de schoentjes zijn voor de zekerheid al gezet. Mijn oudste is helemaal bezig met het Sinterklaasjournaal en ontzettend boos op Bennie van Gisteren dat hij zomaar het pietenhuis inpikt. Nog even en hij belt de politie! 😀

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Als je mensen erop wijst zien ze het wel ja. Op de onderste foto, wat schaduw lijkt is geen schaduw, dat is de afplatting al. Daar zit gewoon geen hoofd :p.

Hier nog geen sinterklaas, hij heeft nog niet eens schoenen om te kunnen zetten :p.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oke, ik snap het probleem. Ik denk dat ik zou investeren in fysiotherapie. Ik denk dat je daar meer winst uit haalt. Maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee.

Ik overweeg om naar de huisarts te gaan. Regelmatig raak ik opeens helemaal in paniek en zie ik van alles aan bewijs dat er toch wat mis is met haar. Vandaag keek ik naar haar en dacht ik meteen: Haar hoofd is te klein, dat is niet goed. Toen ik dit tegen mijn man zei gaf hij aan er ook last van te hebben. Ik weet niet zo goed wat ik precies van de huisarts wil, maar ik denk dat we toch hulp nodig hebben om met deze emoties om te gaan.

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Cindy het cb bij ons zei dat als ze idd een afplatting zou ontwikkelen dat kinderfysio een logische stap zou zijn voor behandeling.

Femkes waarom denken jullie dat er iets mis kan zijn? Heel vervelend voor jullie, ik denk dat het een hele verstandige stap is om naar de huisarts te gaan en niet met dat gevoel rond te blijven lopen.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tijdens onze 20-weken echo werd er een softmarker gevonden en had ze een ernstige groeiachterstand. De softmarker vergrootte de kans op chromosomale afwijkingen, voornamelijk down. Gecombineerd met de groeiachterstand hadden we recht op een vruchtwaterpunctie. Dat hebben we toen niet gedaan omdat de organen verder er wel goed uitzagen en we down geen reden vonden om de zwangerschap af te breken. Haar groeiachterstand haalde ze uiteindelijk in en het plekje op haar hart is verder niet meer bekeken omdat het geen invloed heeft op de functie van haar hart. Maar we hebben dus wel de hele zwangerschap rekening gehouden met een mogelijke afwijking. Tijdens alle onderzoeken, vk na bevalling, consultatiebureau enzo, is er niets gevonden, dus rationeel weet ik dat er niks aan de hand is, maar de stress van de zwangerschap zit gewoon nog makkelijk aan de oppervlakte. Ik dacht er wel mee om te kunnen gaan, maar ik denk nu toch hulp te gaan vragen.

17. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik zie het wel heel duidelijk cindy, nog nooit zoiets gezien eerlijk gezegd. Denk dat fysio wel handig is ja.

Femkes wat vervelend dat jullie dat gevoel nog hebben. Na zo'n spannende zwangerschap zal je dat niet zo snel los kunnen laten nee. Goed van je om hulp te zoeken.

Wij hebben vandaag genoten bij de intocht. Peuter raakte toch een beetje in paniek dat de boot voorbij vaarde, maar gelukkig kwam hij ook weer terug :D nog met een zwarte piet gekletst, super schattig. Hij zei dat zwarte piet ook ogen had en daarna ging hij even het hele rijtje met lichaamsdelen af en zwarte piet speelde leuk mee. Baby heeft nog geen schoenen dus die mocht wel een schoen van zijn grote broer lenen om te zetten. Helemaal leuk.

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh femkes, nu ik je verhaal zo lees zou ik zeker naar de huisarts gaan idd. Wat je zegt blijkbaar werken de zorgen van de zwangerschap nu nog door. Gelukkig wijzen de feiten tot nu toe dat er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand is met je kleine. Maar je heb wellicht tips nodig van de huisarts hoe de moeilijke onzekere periode af te kunnen sluiten en achter je te laten. Sterkte ermee

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Als ik het goed begrijp doet fysio hetzelfde als wat we al deden en wat de osteopaat doet: oefeningen om te zorgen dat de nekspieren aan beide kanten even sterk/soepel worden. Hij kan fysiek ook prima de andere kant op kijken. Alleen, wat de osteo ook zei, de zwaartekracht werkt ons tegen. Doordat de afplatting er zit, rolt zijn hoofd vanzelf die kant op. Ik hoop dat het kussentje dat we nu hebben helpt. En maandag ga ik op zoek naar een kinderfysio hier in de buurt die hier ervaring mee heeft. Het is ook de fysio die een eventuele helm aanmeet begrijp ik.

Femkes, goed idee om hulp te vragen. Ik kan me voorstellen dat je de onzekerheid nog voelt.

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ah ok, ik heb er geen verstand van verschillen tussen fysio of osteopaat. Maar lijkt me logisch wat je zegt over de zwaartekracht. Nou hoe dan ook hoop ik dat jullie gauw een oplossing vinden voor je kleine.

Deel Deze Pagina