Cindy hier is het onderzoek waar ik het over had. Helmet therapy in infants with positional skull deformation: randomised controlled trial | The BMJ Hier ook een afplatting. Moeilijk op de foto te krijgen maar vind hem op die van jullie lijken. We hebben de fysio 1x gezien en toen wat adviezen gehad. Maar nu kan hij natuurlijk meer oefeningen dan toe. Dus ga morgen bij het cb vragen of ze het ook zien en of nogmaals fysio bellen nuttig is. Femkes jullie hebben ook echt een moeilijke tijd gehad! Is niet gemakkelijk om dat zomaar naast je neer te leggen. Ook al wad de uitkomst beter dan gedacht. Goed om daar iets mee te doen. Sinterklaas was leuk! Helaas was ik een nachtje weg met vriendinnen waardoor ik de schoenzetting gemist heb. Of ja... helaas? Haha was fantastisch weer eens te stappen. Lekker naar Nijmegen geweest! Heerlijk!
Het gaat erg goed met onze dame. Ze slaapt vaker in haar bedje (helaas jog korte slaapjes, maar de langere zullen vast komen) kan haar makkelijker wegleggen en ze spuugt veel minder. De ostheopaat heeft dus geholpen Ze is vandaag ook echt goed gecontroleerd van buik naar rug gerold. Kan van rug naar zij rollen. En dat met 10 weekjes. Fijn dat ik nu eens een positief berichtje heb kunnen typen. Een fysio of ostheopaat oid kan heel goed helpen bij een voorkeurshouding/ afplatting!
Thanx bioluun, ik ga het lezen. De afplatting zit op de foto aan de onderkant? Hier komt de fysio morgen aan huis, ben benieuwd. Afkes, wat goed! Snelle dame hoor, met dat rollen. Van rug naar zij, doet ze dat ook uit zichzelf? L. trekt zich wel op aan één handje en rolt zo naar zn zij, maar uit zichzelf doet ie geen enkele poging.
Klinkt zalig bioluun, lekker een nachtje weg. Daar zou ik sinterklaas ook graag voor laten schieten dat vind ik toch wel een nadeel van de borstvoeding af en toe hoor, dat het niet heel makkelijk is om zomaar weg te gaan. Maar ach, mijn tijd komt wel weer.. Fijn zo'n positief berichtje afkes 10tal. Snelle dame hoor. Hij hoeft dat ook nog niet te kunnen hoor cindy, tijd gaat al hard genoeg, voor je het weet rollen ze de hele kamer door. Wat ik wel grappig vind aan mijn mannetje is dat hij graag tegen zijn boxmobile schopt. Hij gooit echt zijn benen en billen de lucht in om de figuurtjes te raken.
Ook knap Jillz! Hier beginnen de beentjes ook langzaamaan wat hoger te gaan. Over borstvoeding gesproken; gisteren nog een keer bijgehouden en hij heeft 650ml borstvoeding en 290ml flesvoeding op. Is denk ik wel redelijk qua hoeveelheid en mix, en dit is als het goed is nog wel even vol te houden.
Cindy rechtsonder ja. Hij kijkt recht omhoog op deze foto (schouders iets gedraaid). Vind het lastig op de foto te zetten. Vandaag op het bureau vond de arts het inderdaad goed zichtbaar maar niet te zorgelijk. Ze zag namelijk ook dat sommige stukjes weer rond beginnen te worden. Dus doorgaan met wat we doen en eventueel fysio weer bellen voor tips (haha schreef bijna 'bekken' ipv 'bellen'! Zou dat ook helpen? ) Verder weegt hij nu 6800 gram en is 63 cm. Ruim boven gemiddeld maar ja, zo was z'n startgewicht ook. Moet er toch aan wennen na twee -2 kindjes (te licht). Onze middelste moest een visustest doen. Steeds kleinere plaatjes die hij moet benoemen. Maar waar hij thuis de oren van mijn kop kletst; denk je dat hij ook maar iets zei daar? Grapjas. Mogen we over twee maanden weer terug! Ach, moet er toch heen voor Tom. WoW er wordt al heel wat gerold! Leuk he! Hier nog niet hoor. Die van mij is nog voornamelijk aan het uitzoeken hoe hij het beste op z'n handje kan sabbelen Cindy wij geven nu dagelijks 800-1000 ml voeding. Klopt dus vrij aardig.
Ik denk ook dat het bij jullie ietwat kleiner is dan bij ons. Merk je ook aan je zoontje dat hij moeite heeft met naar links kijken? Vandaag is de fysio geweest. Ze vond hem motorisch erg goed voor zijn leeftijd. Wat niet heel handig was, want op zijn zij blijven liggen deed ie niet meer . Maar goed, ze zei 'dat ze er niet van schrok', wat volgens mij betekende dat het wel duidelijk was maar dat ze erger had gezien. Ik weet niet of ik daar heel erg gerustgesteld mee ben . We deden volgens haar al veel zelf goed, dus nog wat dingetjes meegekregen die we nog extra kunnen doen. En volgende week wordt z'n hoofd opgemeten. Ze was inderdaad ook geen voorstander van helmpjes. Fijn om te horen dat de hoeveelheid melk een beetje klopt. Ik denk dat mijn zoon nog net iets lichter is dan de jouwe, maar dat het niet veel scheelt.
oee wat is er weer lekker veel gekletst! @afplatting: hier geen plat hoofdje..hij slaapt op zn buik. Maar volgens mij waren de artsen niet zo wild meer van die helmpjes toch? vroeger..een paar jaar geleden zag ik nog best veel kindjes ermee en nu is dat aanzienlijk minder. @Cindy: ik kan de afplatting niet zo duidelijk zien op de fotos.. sinterklaas en intocht: de kids zijn met hun vader er naartoe gegaan, ze hebben het erg leuk gehad! vanaf vandaag zijn ze weer een paar dagen thuis dus de schoentjes mogen ze vanavond klaar leggen. femkes: ik hoop dat de huisarts jullie een beetje gerust kan stellen. jullie hebben immers ook een spannende zwangerschap achter de rug. bioluun: heerlijk een avondje wezen stappen! even geen kinderen om je heen! afkes: aaww fijn hoor dat de kleine nu beter gaat slapen. de langere slaapjes zullen inderdaad met de tijd komen. stapje voor stapje...wat een flinke meid! dat rollen gebeurd hier nog niet. als ik het spelenderwijs met hem oefen vind hij het na 2 keer alweer meer dan genoeg. hij doet wel dat als hij op zn rug ligt hij zelf naar een half zittende houding omhoog komt. maar rollen....nope hahahahaha voeding: mase krijgt 5 flessen van 200..dus een liter per dag. soms zijn dat 4 flessen als hij een lang dutje doet. nog even en we mogen beginnen met de eerste hapjes! beginnen jullie met 4 of 6 maanden? bioluun: ach ja ik ken het!! de mijne konden ook ieneens geen boe of bah meer zeggen toen ze de test kregen. na de derde keer twijfelde ze zo erg dat ze beiden naar de oogarts werden doorgestuurd voor metingen. toen konden ze wel ineens praten hoor want die testen waren veel leuker ahhahahaha. hier lopen nu alleen maar snotneuzen thuis. mase werd dit weekend aardig grieperig, zo zielig nu is hij weer opgeknapt maar nog wel verkouden en hangerig. mn oudste is ook niet lekker en de jongste die loopt maar te snotteren..zucht zucht en nog eens zucht.
O ik snap het weer! Tom was de laatste paar dagen zooo onrustig!! En veel huilen, wat ik van hem helemaal niet ken! Ik snap nu echt niet meer hoe ik dat weken heb kunnen volhouden bij de anderen... pffff! Vannacht ook veel wakker geweest. En nu: helemaal relaxt! Heb ik figuurlijk geen kind meer aan. En lachen! En: opeens kan hij z'n tut en fles vastpakken Dus ik op de kalender kijken. Hoe oud is hij nu? 12 weken. Boek erbij (oei ik groei); en verhip! Een sprongetje! Haha! Jammer dat je dat pas doorhebt als het weer over is... Het is net of hij dat boek gelezen heeft. Morgen gaan we lekker een week op vakantie. Heerlijk naar center Parcs
Fijne vakantie bioluun, nog even genieten. Operatie komt ook bijna in zicht he, heb je nog veel aanvallen nu? Wij hebben gister het intake gesprek op het kdv gehad, maandag gaat hij voor het eerst wennen. Ik vind het toch wel weer spannend hoor, mijn kleine humpie. En dan bijna weer aan het werk. Iez hoe gaat het met jullie kleine op het kdv? Lellebel de snotneuzen zijn hier redelijk voorbij gelukkig. Bijvoeden gaan we nog niet met 4 maanden doen. 5 maanden op zijn vroegst en misschien pas met 6. Even kijken waar hij aan toe is tegen die tijd. Laatste keer op het cb kreeg ik al een oefenkaartje mee voor de ogentest van mijn peuter. Hij kon de plaatjes al aardig benoemen en hij is wel op zijn gemak op het cb (ze hebben erg leuk speelgoed daar) dus ik denk dat het wel moet gaan lukken. Ervan uitgaande dat hij goed kan zien natuurlijk
Thanks Iez en jillz! Zit nu lekker in het zwembad te wachten tot Tom slaapt terwijl vl zich met de andere twee vermaakt. De oudste is opeens ontzettend fan van de wildwaterbaan, waar het eerst echt een mietje was Nu de middelste nog Toch echt even wennen om met twee man, drie kinderen in de gaten te moeten houden. Ze zijn nog echt te klein om zelf rond te gaan in het zwembad. Operatie is de 30ste. Nog kleine twee weken dus. Wel spannend moet ik zeggen. Vooral hoeveel pijn ik ga hebben. Baal dat het net voor sinterklaas is. Moeten we overal op bezoek en zo. Bijvoeden gaan we even aankijken. De andere twee waren er met vier maanden echt al aan toe. Waren natuurlijk ook twee weken overtijd dus dat scheelt. Heb er wel al zin in weer!
Lellebel, ik weet nog niet wat we gaan doen met bijvoeding. Ik neig zelf ernaar om te kijken wat hij aangeeft. Dus niet per se met vier maanden beginnen omdat het dan 'mag', maar kijken wanneer hij echt zelf graag wil. Dus wel een beetje richting de Rapley methode denk ik. Sterkte met al het gesnotter! Hier ademt L. ook wel weer wat lastiger 's nachts, vooral ook omdat hij door zijn kussen nu recht ligt. Ik heb er zelf geen weet van, maar volgens mijn man snurkt hij zelf ook als hij recht op zijn rug ligt, dus kennelijk doet dat wel iets. Bioluun, veel plezier! Ik heb ook de Oei ik groei . Alleen het vorige sprongetje hebben we niet echt gemerkt (die van 8 weken). Die van 5 weken wel. Ben benieuwd of we die van 12 weken gaan merken. Ik kan me voorstellen dat drie kinderen in de gaten houden een hele opgave is . Jillz, spannend, oefenen op het kdv. Officieel is vandaag mijn laatste verlofdag. Ik heb alleen nog 6,5 week vakantie, dus ik geniet er nog even van . Ik ga wel wat vaktechnische dingen bijhouden en wat inhoudelijke vergaderingen meepikken, zodat ik niet alles vergeten ben als ik in januari weer mag beginnen .
Wat heerlijk Cindy zoveel vakantie. Jillz sterkte met het kdv. Onze kleine doet het heel goed en heeft het naar haar zin (ze lacht de hele tijd naar de andere kindjes). Bioluun heerlijk vanaf het zwembad zp'en hahahaha Bijvoeden: ik was in de veronderstelling dat je verplicht met 4 mnd moest bijvoeden, maar zo te lezen is het dus niet verplicht. Waarom wil een aantal van jullie uitstellen is dat soms beter voor je baby?
Het idee van Rapley is dat je 6 maanden alleen borstvoeding geeft, en daarna direct 'hapklaar' eten. Dus niet eerst gepureerd. Geen idee of het ook echt beter is. Er wordt wel gezegd dat ze makkelijker met de pot mee eten daardoor, en sneller wennen aan structuren, maar ik denk dat dat toch ook wel van meer factoren afhangt.
Iez ja als je naast de box moet blijven zitten omdat de kleine slaapt moet je toch iets he 😉 We maken wel heel wat mee hier! Toen vl vannacht de baby ging voeden stapte hij in de keuken in een grote plas water. Vanmorgen was het nog erger. Dus gebeld en na veel onderzoek blijkt de waterleiding gesprongen... 😏 Dus bellen met de receptie. Op 3 bungalows met minder luxe helemaal aan de rand van het park na was alles vol. Dus daar dan maar naartoe. Wel gratis fietsen maar dat is met een baby ook niet alles. Maandag mogen we dan nogmaals verhuizen maar dan mogen we wel naar een extra luxe huisje. Dat is dan weer fijn. Maar pff had echt even een weekje relaxen samen met vl en kids nodig maar vergeet steeds dat vakantie met kinderen hard werken is... ben nu nog meer gestresst dan eerst. Eigenlijk gaat het niet zo lekker. Ben snel boos en geprikkeld en moe... 😔 Iez nee is niet verplicht om bij vier maanden te voeden hoor. Tot nog niet zo heel lang geleden was het advies bij 6 maanden te beginnen omdat dat zou helpen tegen allergieën. Nu weten ze dat kinderen juist minder snel allergisch worden als je wat eerder begint. Maar nog belangrijker om allergieën tegen te gaan is niet te schoon willen leven. Als baby's te weinig ziektekiemen moeten bestrijden dan worden er kortgezegd meer afweercellen gemaakt die allergieën veroorzaken.
Bedankt voor jullie uitleg Cindy en Bioluun. Weer wat geleerd. Rapley kende ik niet. Jammer da het zo gaat Bioluun. Hopelijk vind je toch de rust die je zo hard nodig hebt.
Vanaf 6 maanden wordt gezegd omdat dan de darmrijping pas voltooid is, maar vanaf 4 maanden zou inderdaad beter zijn om allergieën te voorkomen. Je mag dus zelf kiezen wanneer je begint, maar vanaf 6 maanden 'moet' het. Dan hebben ze het ook nodig zeg maar. Bij de oudste zijn we met 5,5 maand begonnen en een beetje een combi van rapley en geprakt. Op het kdv kreeg hij gepureerd. Van alles wat dus een beetje. Bioluun niet te streng voor jezelf zijn. Ik had van de week ook een paar dagen dat ik totaal niet lekker in mijn vel zat. Tot ik besefte dat ik nog maar een paar maanden geleden bevallen ben, ik nog druk aan het ontzwangeren ben en ik echt niet zo streng voor mezelf moet zijn. Ik ben een avondje uit geweest en heb de volgende dag echt uit kunnen slapen en toen voelde ik me al een stuk beter. Ik hoop dat je nog een beetje kunt genieten van je vakantie ondanks al dat verhuizen.
Jeetje Bioluun, je maakt wat mee zo! Is in ieder geval geen saaie vakantie . Ik vind vakantie sowieso vermoeiend, dus ik ben bang dat ik het met kind ook totaal niet relaxed ga vinden . Dat van die allergieën wist ik niet. Ik neig ook naar een combi vorm, kijken wat bij hem en ons past. Meneer heeft vandaag het zitten vanuit leunstand goed doorgekregen . Hij wil de hele tijd dat we zn handjes vasthouden en dan gaat ie rechtop zitten, is het eerste trucje dat ie zelf ook leuk vindt (rollen vindt ie zelf niks aan) .
Leuk He al die kleine ontwikkelingen. Mijn kleine meid raakt haar tenen nooit aan, laat staan in de mond doen. Zo flexibel is ze niet. Jullie kleintjes wel? Het stod in oei ik groei bij het sprongetje van week 12.