augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lag net na lange tijd even in het zwangerschap gedeelte te lezen...Jeetje kan nou nog niet bepaald zeggen dat ik het mis hahaha. De buik al helemaal niet.
    Ik heb altijd geroepen 5 kindjes te willen maar als ik eraan denk 9 maanden lang zwanger rond te lopen..nee dank u.

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zo, ik ben weer zo'n 65 gram lichter :) Vond het best wel spannend maar is me allemaal meegevallen gelukkig. Geen last van m'n schouders zoals ik vaak lees maar wel van m'n buik. Ook mijn nekspieren doen pijn maar hoe dat komt? Misschien raar gelegen tijdens de operatie? Nu lekker op de bank. Vl is thuis en zorgt overal voor. Hij gaat zo naar de peutergym met de middelste en neemt de baby mee. Eigenlijk stiekem leuk dat hij daar een keertje naar toe kan.

Haha lellebel mooi hoe dat werkt he! Ik droomde vannacht dat ik weer zwanger was en werd er helemaal zenuwachtig van. Ben zo blij dat ik mijn eigen lijf weer terug heb. Maar je weet het nooit he!

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Fijn dat het goed is gegaan bioluun! Nu lekker laten vertroetelen.

Ik moet er niet aan denken weer zwanger te zijn. Inderdaad alweer een jaar geleden dat ik een positieve test had, maar ben blij dat ik er vanaf ben.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Fijn dat het mee is gevallen, wees lekker lief voor jezelf en laat je lekker verzorgen!

Ook ik moet er niet meer aan denken zwanger te worden. Ben ook blij dat het weer voorbij is. Extra fijn is dat dit op zich de beste zwangerschap was. Ondanks alle stress, kun je je voorstellen hoe erg ik de andere 2 vond.

Vandaag naar cb met de jongste 2. Zowel zoon als dochter wijken qua gewicht naar beneden af van het lijntje qua gewicht. Bij zoon niet zo spannend. Hij eet echt wel genoeg, maar brengt ook een groot deel van de dag springend door, dus hij verbrandt ook veel. Van dochter is natuurlijk minder fijn. Weer in een ritme komen met werken lijkt toch effect te hebben. Dus afgesproken dat ik 3x ga kolven ipv 2x en dat manlief actief gaat aanbieden ipv wachten tot ze vraagt. Hopelijk is 1 extra voeding voldoende. Ze is namelijk verder hartstikke tevreden en makkelijk en laat het meestal duidelijk merken als ze honger heeft. Maar blijkbaar weer te makkelijk, dus gaan we actiever aanbieden. Als ik thuis ben deed ik dat al, voor de honger uit voeden, maar man deed dat niet. Hopelijk nu weer stijgende lijn krijgen. Ze was ook nog niet schrikbarend weinig aangekomen en ziet er nog heerlijk uit, maar ik wil niet weer een kind dat door de onderlijn valt. Was zoveel gedoe bij de tweede om weer op orde te krijgen, daar heb ik nu de energie niet voor.

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Fijn dat de operatie is meegevallen bioluun.

Femkes, hoe zwaar en lang is je meisje dan?

Lelkebel, wat leuk dat je vriend zo proactief is met je kids! ook mee willen met de musical! Cute.

Deze beeb is voor ons de laatste, ik moet er niet aan denken weer zwanger te zijn. Wat een hel vond ik dat. Ik was door de hormonen ook een enorme heks :) de vk viel het ook op hoe lekker ik weer in mijn vel zat 5 dagen na de bevalling. Vond de schopjes wel gezellig, maar ik en de hormonen zijn niet zo'n goede combi geloof ik.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het allemaal goed is verlopen bioluun. Nu lekker thuis en bijkomen. Gelukkig neemt je nam je een hoop uit handen! Heerlijk!!

Femkes: hopelijk gauw weer een stijgende lijn in de groei curve. M'n oudste was en is nog steeds een licht gewicht maar verder gezond. Hij is voor zijn leeftijd wel een kleintje maar het is wel in verhouding met zijn gewicht. En net wat je zegt..hij stuitert ook zowat de hele dag rond.

Gelukkig ben ik niet de enige die er (nog) niet aan moet denken weer zwanger te zijn hahahhaa. Bij sommige lees je dat ze het de eerste paar weken na de bevalling alweer missen..nouuu ik niet.

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Nee het zwanger zijn heb ik nooit gemist. Een eventuele 3e sluit ik nog niet volledig uit, maar voor de komende jaren zijn we zeker wel klaar.

Hoeveel drinkt jouw dochter uit de fles femkes? Ik krijg er niet meer dan 100 in per keer. Ik vind het wel weinig, ben van mijn oudste gewend dat hij zo ruim 200 weg dronk. Hij was ook een stuk groter. Hoeveel hij uit de borst drinkt weet ik natuurlijk niet, maar hij krijgt 6 voedingen op een dag en 600 ml vind ik niet echt veel..

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bioluun, fijn dat de operatie erop zit!

Ik vond zwanger zijn niet zo erg, behalve dat ik niet meer kon paardrijden. Maar het is ook zeker niet dat ik het mis, ik vond er nou ook weer geen voordelen aan zitten (op het eindresultaat na uiteraard) :p.

Hoe vaak drinkt hij uit de borst dan Jillz?

Hier is het handjes-sabbelen momenteel de favoriete bezigheid. Gisteren deed ie het zo ver dat hij er behoorlijk van moest spugen. Vindt ie zelf wel grappig, wij iets minder :p. Verder is ie op het zitten een beetje uitgekeken, hij doet het nog wel graag maar een stuk minder dwangmatig :D. Nieuwste trucje is zn buik omhoog duwen als ie op het aankleedkussen ligt.

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Femkes wat zegt je eigen gevoel qua gewicht? Volgt ze haar eigen lijntje? Snap dat ze niet te laag mag komen. Onze oudste twee zaten standaard op de -2. Daar kregen we allerlei adviezen over maar ons gevoel zei dat het wel meeviel. Daar hadden we gelijk in. Maar nog lager zou spannender zijn geweest denk ik.

Jillz ik vind 600ml op een dag niet veel inderdaad. Geloof dat ze nu tussen de 700 en 1000 in horen te zitten. Maar ook hier geldt weer volgens mij: als ze groeien en aktief zijn dan lijkt het me prima.

Ik vond zwanger zijn wel heel bijzonder maar ik mis het niet. Dat was de vorige keer wel anders. Toen wist ik al snel dat ik nog niet klaar was met het zwanger-zijn. Nu wel :)

Handjes sabbelen is hier ook nog bezigheid nr 1. Met de natte shirtjes erbij :( Maar hij vindt sinds deze week ook vliegtuigje spelen erg leuk. Kan hij heel hard om lachen. Jammer genoeg mag ik hem nu nog even niet tillen.

Herstel gaat wat langzaam (lees: ik ben gruwelijk ongeduldig). Heb nog steeds evenveel pijn en snel moe. Gelukkig is dat niet zoveel pijn, maar lachen, hoesten, niezen, bewegen en tillen doen nog veel pijn. En volgens mij is door het opblazen van mijn buik al mijn harde werk aan mijn bekkenbodem weer teniet gedaan :( Daar baal ik wel hard van. Maar we gaan weer trainen! Niet nu.. nu slapen. Net sinterklaas bij opa en oma gehad. Iedereen aan de friet, ik een soepje. Ik vond het niet eens erg. Zou het dan als bijkomend voordeel een paar kilo afvallen hebben? Zou mooi zijn! Hebben jullie een streefgewicht?

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Meestal 6 voedingen op een dag cindy en dan 1 borst per keer. Daar is hij prima tevreden mee dus ik weet ookcwel dat het goed zit, maar af en toe ga ik toch stiekem twijfelen.

Niet te snel hoor bioluun, goed je tijd nemen om te herstellen.
    Mijn streefgewicht is mijn gewicht voor de zwangerschap, 10 kilo minder dan nu ;)

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zit zelf sinds deze week weer op startgewicht. Maar ik wil nog minimaal 15kg afvallen voor mijn gezondheid. Maar doe dat wel heel rustig aan ivm borstvoeding. Probeer alleen zo min mogelijk te snoepen. Verder eet ik gewoon gezond, maar ben zeker nog niet aan het calorieën tellen.

Ik vind onze dame er op zich goed uitzien, maar ze was wel afgeweken van de curve. Ze was nu 5,2 kilo, ongeveer 300gram aangekomen. Ik zou verwacht hebben dat ze ongeveer 500gram was aangekomen. We hebben even zitten tellen en ze drinkt in de tijdspanne van mijn afwezigheid 2 flesjes van ongeveer 100cc. Als ik thuis ben drinkt ze in die tijd 3keer. Dus ik verwacht dat 1 flesje extra wel effect zal hebben. Ik maak me nog niet echt zorgen, maar ik weet dat ik niet echt overvloedig melk maak (bij de eerste net afdoende en bij de tweede te weinig), dus we houden het in de gaten. Verder is ze wel gewoon haar vrolijke zelf, dus zeker nog geen stress.

Het is heel logisch dat je je nog alles behalve heerlijk voelt, Bioluun! Geef jezelf gewoon wat tijd!

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat (weer) een warm welkom!

Bioluun, ik heb niet alles gelezen gok ik, maar onder het mes? Als in, sterilisatie?

Lellebel, dat kan ik mij nog wel herinneren! Maar jij was eerder uitgerekend, dus terecht dat jij eerder bevallen bent! :D

Met ons gaat het heel goed. Ze was (is) natuurlijk mijn eerste kindje, dus was even omschakelen. Na zo'n 6 weken was het de normaalste zaak van de wereld en waren we helemaal gewend. Denk ook dat dit komt, omdat je tegen die tijd zelf weer een beetje normaal aanvoelt. Nu een temperamentvolle (voornamelijk 'ik wil NU eten'), maar lieve en vrolijke dochter! Zo leuk, we zijn tegenwoordig aan het babyzwemmen. Echt even ons momentje samen van de week. Wij hebben overigens een vrij makkelijk kindje, ze sliep vanaf 7 weekjes al door.. en ik heb 'pech' als ze voor half 8 wakker wordt, want het is vaker 09.00 uur haha. Vanaf januari moet ik weer 2 hele en 2 halve dagen werken, dus vanaf nu helaas toch dochter wat eerder wakker maken om t.z.t. gewend te zijn aan het ritme! Hopelijk gaan die laatste 5 kilo's er dan ook eindelijk af, want daar ben ik wel ietsje minder blij mee pffff. Maandag over een week is ze alweer 4 maandjes en het CB heeft gezegd dat ik dan voorzichtig mag beginnen met wat groentes laten proeven. Weer een nieuwe mijlpaal, spannend! Ik heb even getwijfeld, want ze drinkt nog altijd maar 150cc en zelfs dan geeft ze nog terug.. maar juist omdat ze teruggeeft, had ik gelezen dat het goed is om vast voedsel aan te bieden. Heb JBPM en Infacol gebruikt, maar tijdens haar sprongetje van 11/12 weken heeft ze het hele weekend met dikke tranen gekrijst. Toen gestopt en overgestapt op flesvoeding tegen krampjes en sinds dien bijna geen buikpijn meer en een happy baby. Maar dat spugen.. soms ruikt ze gewoon zuur of spuugt ze dik 2/3 uur na een voeding nog wel eens als ze te druk doet. Maar ja, ik denk dan.. liever spugen dan een baby met buikkramp van de JBPM. Begin januari weer naar het CB.. Als het dan nog zo is, toch maar even aankaarten. Ze groeit wel, waardoor ik telkens denk, dan zal het wel geen reflux zijn. Dat is op dit moment het enige nare, maar verder.. heeeeeerlijk om te moederen! :D Oh en al die mini stapjes, zo mooi! Elke x weer trots en nu al het gevoel dat mijn baby geen baby meer is door de dingen die ze al geleerd heeft, haha.

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    LaQueen, wat een leuke samenvatting van afgelopen weken. Het is bij bepaalde onderdelen net alsof ik het verhaal van m'n dochtertje lees, bijv het temperamentvolle en lieve en vrolijk. Zij is dus ook van het NU eten. En helaas ook het verhaal van het teruggeven herken ik. Ze ruikt idd soms heel zuur dus doen we haar vaker wassen/douchen, maar wat helpt is vooral veel slabbetjes gebruiken. Dat is makkelijker dan elke keer de kleding wisselen. We doen haar standaard na het eten 15 min in wipstoeltje en dan spelen op matje met een schuine kussen waar ze op ligt. Slapen doet ze ook op een schuin bed. Hebben jullie ook zoiets toegepast? Hoe reageerde ze op haar prikjes?

Wat heerlijk het doorslapen!!!! Mijne sliep ook vroeg door vanaf 4 weken, maar zeker niet zo lang!!! Meestal rond 6-7 uur wakker na de laatste fles van 22-23u. De laatste 2 weken heeft ze opeens hele onrustige nachten en heeft ze 6 voedingen nodig ipv 5. Waarom??? Trouwens nu ben ik uit mezelf wakker omdat ik ziek ben en aan het hoesten/niezen.

Nou ik ga weer gauw doorslapen.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Misschien de aankondiging van de 4 maanden sprong? Rond die periode zit er geloof ik ook een groeispurtje in dus opzich wel logisch als ze vaker komen.
    Mijne heeft er ook last van gehad, maar is ook snotverkouden en flink aan het hoesten dus hij maakt zichzelf dan ook wakker. Gister begon hij ook opeens echt over te geven tot 2 keer toe en vannacht ook. Hij trok ook wit weg en zat maar stilletjes terwijl hij normaal erg in beweging is. Bedacht me toen dat we nieuwe medicatie gebruiken tegen de spruw sinds 2 dagen, dus even de bijsluiter gelezen en ja hoor, misselijk en braken staat bovenaan. Daar stoppen we dus maar weer mee.

Lekker dat jullie een beeje ritme gevonden hebben laqueen. Nog even genieten deze maand dus. Fijn zeg dat ze zo lang slaapt.

15. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    La queen, ze hebben m'n galblaas verwijderd. Had al sinds de tweede zwangerschap last van galsteenaanvallen en dat werden er steeds meer. Dus dan maar eruit.
    Maar het gaat nu de goede kant! Zo goed dat ik het vandaag zonder pijnstilling wil proberen. Misschien dat dat ook helpt tegen de sufheid. Zal morgen toch er weer alleen voor staan met de baby. En dinsdag is het studiedag dus dan heb ik ze alledrie! Het enige dat ik me afvraag is: mag ik alweer tillen? Het was laparoscopisch maar toch staat er dat je 'een aantal weken' 'niet te zwaar' mag tillen. Ja dat is me te vaag hoor... :) Baby oké? Maxicosi+baby?

Leuk dat je zo geniet van jullie kleine laQueen! Klinkt als een heerlijk ding. Dat spuwen is wel vervelend ja. Hoeft idd geen reflux te zijn. Heeft ze pijn als ze spuwt? Slabbetjes zijn een uitkomst inderdaad. Al vind ik het altijd jammer om ze de hele dag om te moeten doen. En ook een klein beetje spannend als ze dadelijk gaan rollen.

Hier ook eentje die opeens meer flessen wil! Kan bijna niet meer toevallig zijn toch? :D

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou maxi-cosi met baby nog even niet doen. Vooral ook omdat het bijna onmogelijk is dat ding goed te tillen. De baby draag je toch beter tegen je aan en is alleen daarom al lichter. Zeker nu ze wat meer mebewegen.

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik zit nu een kilo of drie onder mijn startgewicht, maar een kilo of vier extra mag er nog zeker af. Niet snaaien vind ik wel erg lastig nu ik nog steeds hele dagen thuis ben.

LaQueen, wat doe je allemaal tijdens babyzwemmen eigenlijk? Ik vraag me vooral af of het wat toevoegt als ze thuis regelmatig in (het grote) bad gaan? Spugen is hier ook nog steeds, maar hij is wel een 'happy spuger' :p. JBPM helpt wel, maar gebruiken we niet altijd. Vooral omdat je het dan binnen een uur weg moet gooien, en hij krijgt ook nog gekolfde borstvoeding. Beetje zonde om dat weg te moeten gooien omdat ie niet alles in één keer op heeft, en we weten nooit hoeveel ie gaat drinken.

Bioluun, fijn dat het de goede kant op gaat! Maxicosi en baby zou ik ook niet gaan tillen. Dat vind ik al echt niet te tillen en ik heb geen buikoperatie achter de rug.

L. zit nog steeds in zijn lekkere slaapritme (van 23-0 tot 8-9 en daarna weer tot een uur of 12-13). Maar eergisteren werd hij ineens om 6.15u wakker, heel hard huilend. Uiteindelijk aan de borst gelegd en toen was het goed en is hij ook weer gaan slapen. En afgelopen nacht hetzelfde, maar dan om 1.15u. Heel vreemd. Hopelijk wordt het geen gewoonte.

18. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Nou dat is ook wat: wij hebben normaal altijd babyvoeding van Etos eigen merk. De standaard 1. Maar die heeft leveringsproblemen dus is al twee weken niet te koop. Daarom ben ik overgestapt naar Hero. Dat vond ik spannend want Tom deed het super op eigen merk en je weet nooit hoe ze dan reageren op een ander merk. Daarom expres een 'goed merk'. Zul je zien: Hero lost veel minder gemakkelijk op, Tom drinkt onrustiger en laat opeens de helft van de fles staan!
    Welk merk gebruiken jullie?

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Nutrilon van Nutricia. Ik had de voorkeur voor iets waar ik niet naar een specifieke winkel voor moest, dus geen eigen merk. Verder gewoon het eerste gepakt dat ik zag. Geen problemen met deze voeding, maar ik heb dus ook geen ervaring met een ander merk. En hij krijgt nog steeds grotendeels borstvoeding.

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wij gebruiken ook Nutrilon. Toen we probeerden om over te stappen op kruidvat ging dat niet goed. Hetzelfde probleem met dat het niet goed oplost en baby werd onrustiger dus na 2 dagen meteen geswitcht naar Nutrilon tot de dag van vandaag.

Deel Deze Pagina