Knap hoor Cindy! Ik betwijfel of ik dat zo lang had kunnen volhouden. Fijn dat het hoofdje ook wat bijtrekt. De huisarts had de oogarts gisteren al te pakken gekregen en hij/zij wist ook niet meteen wat het was. Dus krijgen we voor de zekerheid ook een verwijzing naar de oogarts. Het heeft ook geen spoed, maar bij deze kleintjes kijken ze liever een keer te veel dan te weinig. Dit omdat ze zelf nog niks kunnen aangeven. Dus wordt er binnenkort ook naar haar oogje gekeken. Nu ben ik helemaal blij dat ik ben geweest. Dank voor jullie lieve woorden, doet me goed!
Femkes: wat een fijne huisarts heb jij! 9 van de 10 keer hoor je toch gauw dat je met een lullig advies weer naar huis mag maar zoals het bij jou is gegaan kan ik het bijna hartverwarmend noemen. Goed dat je bent gegaan en dat je er voor nu rustiger onder bent. Vandaag zijn we met mijn vriend gaan schaatsen en de kinderen vinden hem helemaal leuk! Mijn dochter is normaal gesproken ontzettend verlegen maar jeetje hij is haar grote vriend! Tijdens het avondeten zei ze gelijk ik ga naast 'S. zitten! Erg leuke dag gehad met z'n allen. Mase die ging met mijn zus mee. Ergens voelde ik me schuldig dat hij niet mee kon..Alsof hij er niet bij hoort zeg maar en toen m'n zus hem terug naar huis bracht lag hij in diepe rust dus ook bij het avondeten was hij er niet..al met al..het was een geslaagde dag
O wat geweldig dat het zo goed gaat lellebel! Het is je gegund hoor Hier gaat het weer lekker soepel. De kinderen slapen beter door, de baby komt weer maar 1x en ik voel me erg goed. Net naar het cb geweest. Onze kleine is alweer 7760 gram!! In een maand 850 gram erbij. Gelukkig is hij ook aan de lange kant (65cm) dus wel mooi in proportie. Toch wel fijn om na twee kindjes die standaard onder de -2 blijven me even geen zorgen te hoeven maken over het gewicht. Wel even wennen Ben ons draadje weer aan het nalezen vanaf het begin om mijn babyboek in te kunnen vullen. Kom daar weer namen tegen die al een tijdje niks hebben geschreven hier. Billy, tassie, koningsgezin, kiera. Hoe zou het met ze zijn?
Ja dat vroeg ik me ook pas af. Billy zie ik elders nog wel posten dus die is nog wel actief. Lekker dat je je nu geen zorgen hoeft te maken over het gewicht bioluun. Zo zie je maar dat toch elk kind uniek is. Lellebel fijn dat het goed ging tussen je vriend en de kids.
Klinkt goed Lellebel! Bioluun, de oefening van de fysio is beetje lastig op schrift uit te leggen, maar ik doe een poging: baby van rug naar linkerzij draaien door zijn linkerbeen opzij te halen, met je hand in zijn knieholte en zijn linkerbeen gebogen. Vervolgens zo draaien dat hij zelf zijn hoofd optilt in die zijligging. Eventueel beetje duwen op zijn onderkant. En dan hetzelfde aan de andere kant. Eventueel baby wat 'bezig houden' met een speeltje zodat hij het langer interessant vindt. Flinke kerel hoor! Laatst hier thuis even op de weegschaal gestaan met L., hij zit ook ongeveer op 7,5kg. Hier gaat ook alles wel z'n gangetje. Aanstaande donderdag gesprek met de kinderuroloog ivm zijn hypospadie, ik ben benieuwd.
Oja Cindy die oefening ken ik nog van drie jaar terug. Kan ik ook wel weer eens doen. Het is gewoon ook leuk om lekker met m'n mannetje bezig te zijn, maar weet soms even niet wat te doen. Wordt steeds gemakkelijker. Had het boekje van de oudste er eens bij gepakt. Die zat met 7,5 maand pas op 7,5 kilo Wat een heerlijk weer he dames!! Jammer dat de slaapzak voor in de maxicosi/reiswieg stuk is gegaan. Wat hebben die van jullie aan in de maxicosi?
Niet te veel . L. is geen koukleum. Zn gewone kleertjes en dan heb ik nu een gevoerde voetenzak. Volgens mij deze in het grijs: Prenatal - Autostoelen en accessoires van alle merken online kopen! | PRENATAL.NL - Voetenzak autostoel online kopen! | PRENATAL.NL - Jollein - Jollein Diamond Knit voetenzak Vintage Green Maar dat was laatst in de auto veels te warm, dus nu doe ik die maar open en van m af zodra de auto op temperatuur is. Jasje heb ik, maar ik vind het een pokkewerk om die aan te trekken . Ow, en over op de borst slapen; hier lukt dat bijna elke dag nog wel een keer. Na zn flesje op mn schouder leggen voor een boertje en dan onderuit op de bank zakken, en dan wil ie nog wel eens in slaap vallen.
Een fleecejasje heeft hij aan. En een voetenzak, maar het is niet echt een handige, want de onderste flap kan hij los schoppen en dan liggen zijn benen alsnog bloot. Maar ik vind die dingen best prijzig en het is nog maar voor een paar maandjes dus we doen het er maar mee.
Goedemorgen moeders, Bioluun: wat een verschil he als je dat zo vergelijkt met de oudste twee! Mijn zoon woog ook met 7 maanden pas tegen de 8 kilo en mase is 4.5 maand en zit nu tegen de 8.5 ahhahaha. Vaak schatten ze hem ook rond de 6 maanden. Vraag me ook af hoe het met de andere mama's is, lang niks gehoord. Afgelopen maandag was het heel erg schrikken bij mij. Zondagnacht was mase heel huilerig. Bijna alleen maar wakker en niet echt willen drinken. Maandag zowat alleen maar geslapen en rond een uur of 5 gaf ik hem de fles waar hij maar net 50 cc uit dronk en vervolgens moest poepen. Ik de luier verschonen...had ie bloed gepoept!! Ik schrok me dood en begin spontaan te huilen. Gelijk huisartsenpost gebeld en met 30 min zat ik er. Gelukkig bleek het om een vervelende buikgriep te gaan. Het kon ook een allergie zijn maar omdat hij verder geen symptomen van een allergie had werd dat uitgesloten. Ook geen koorts oid. Nu is hij weer helemaal beter en drinkt z'n flesjes weer leeg . Ontlasting ook normaal maar wel een behoorlijke zure lucht erbij
Jeetje Lellebel, dat is wel schrikken ja! Ik wist niet dat dat kon bij buikgriep. Gisteren in het Sophie ziekenhuis geweest. L. kan al met 6 maanden worden geopereerd, dus dat is al heel snel. Ik vind het doodeng en vooral heel sneu voor hem, maar ik denk wel, hoe vroeger hoe beter. Hij moet daarna rust houden, dus hoe minder hij dan kan, hoe beter. En hoe eerder, hoe kleiner de kans dat hij het zich kan herinneren.
Cindy: wauw dat is al heel snel maar inderdaad hoe kleiner hoe "beter". Ik wist het ook niet hoor, ik schrok me een ongeluk. Nog nooit meegemaakt
Zo dat is schrikken lellebel! Jouw mannetje krijgt wel een hoop voor zijn kiezen zeg. Zo sneu.. Cindy wat snel! Dat zal even omschakelen zijn voor jezelf. Maar inderdaad hoe sneller hoe beter. Spannend hoor! Mijn mannetje is echt een lieverd! Enorm aan het lachen de hele tijd. Stopt lekker alles in zijn mond om op te kauwen en vemaakt zichzelf prima. Thuis gaat slapen ook best wel goed. Helaas op het kdv een stuk minder. Ze doen echt hun best, maar van de week heeft hij op een hele dag nog geen uur totaal geslapen. Halverwege de dag werd ik gebeld dat ze het even niet meer wisten en hij was ook echt boos en verdrietig van vermoeidheid. Zo sneu. Maar goed, ik hoop dat dat een kwestie van wennen is en vanzelf beter wordt. Het leuke is, bijna baby's eerste kerst. Toch wel even bijzonder. Eerste kerstdag doen we schoonfamilie en tweede kerstdag mijn familie. Jullie nog bijzondere plannen?
Wauw lellebel! Dat ga je nooit meer vergeten! Wat een schrik! En dat allemaal vanwege buikgriep? Hoe is het nu met hem? Cindy, fijn dat het zo snel mag. Wel spannend natuurlijk. Voelt vast helemaal verkeerd om zo'n kleintje onder narcose te doen. Maar ze zijn zo goed in dat soort reparaties tegenwoordig. Komt helemaal goed! Jillz wat fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk he, als alles goed loopt. Slaapt hij op het kdv ik dezelfde slaapzak (of wat dan ook) als thuis? Misschien een keer een gedragen shirt van jou meegeven om bij hem te leggen? Hier gaat het ook heerlijk! Wat een roze wolk zeg! Dat had ik bij die andere twee toch echt veel minder. Dit keer is er veel minder stress en gehuil. Vandaag m'n laatste dag verlof. Maar omdat de kerstvakantie begint heb ik nog twee weken Gelukkig is m'n vriend ook een weekje vrij. Wij krijgen zondag zowel mijn als vl's ouders (of ja, ma + vriend) te eten. En vriend van ma is keurslager en neemt vlees ed mee voor de gourmet. Ideaal! Maandag met m'n ouders en zus dr gezin naar een speelboerderij waar ze een lopend buffet hebben met kerst. Met oud en nieuw blijven we lekker thuis. Spelletjes spelen met m'n beste vriendin en dr nieuwe vriend
Zo lellebel, dat is schrikken! Cindy, even gemist, waar moet je kleine man aan geopereerd worden? Bioluun, fijn dat alles zo soepel gaat. Hier is het heel druk geweest, man ziek ik moest alles alleen doen. Ukkepuk ging dinsdag wennen en ik had me al dagen verheugd op het slaapje wat ik dan zou kunnen doen. Wat denk je, ligt m'n vent zo te snurken dat ik dus niet meer kan slapen. Verder deze week nog een pasr slechte nachten gehad. Ik heb hem naar boven verbannen. Hij mag weer terugkomen als zijn verkoudheid over is. Ukkepuk wordt nog minimaal 2 keer per nacht wakker dus ik wilde uurtjes die ik kan maken ook slapen en niet wakker liggen van zijn herrie . Verder geniet ik wel van haar hoor. Ze is zo vrolijk en lief. Ligt de hele dag te geinen. De oudste is helaas in een strontvervelende bui.... Is oost-indisch doof, doet alles wat niet mag en zit ons enorm uit te dagen.
Bioluun hij slaapt gewoon in zijn kleren onder een deken en dat doen ze daar ook. Maar als thuis het slapen niet lukt dan doe ik hem in de draagzak en leg hem over in bed als hij slaapt of ik ga met de kinderwagen wandelen en dat gaat daar natuurlijk niet. Lekker zo'n snurkende man afkes 10tal. Hopen dat het snel weer over is met alle verkoudheden.
Jillz: jaa..hij heeft inderdaad al een hoop voor z'n kiezen gekregen. Arm kind. Heel fout masr ik zit zowat af te wachten wat het volgende wordt. Wat balen zeg dat de kleine niet goed in slaap komt op het kdv. Het meestal wel een kwestie van wennen maar dat maakt het er niet minder vervelend op. Hoop dat hij gauw z'n ritme kan vinden daar. Kerst: vandaag met kerstavond hebben de twee oudste hun kerstmusical in de kerk en gaan daarna naar hun vader en wij naar huis. Morgen eerste kerstdag doen we de kadootjes uitpakken en gaan met schoonfamilie uiteten Tweede kerstdag vieren ze bij hun vader en wij..tsjah geen idee eigenlijk hahahah denk een lekker dagje thuis. Bioluun: nee dat vergeet ik echt nooit meer. Elke keer als hij nu poept ben ik bang terwijl het allemaal al voorbij is. Maar de schrik zit er blijkbaar nog in. Volgens de kinderarts was het een buikgriep..Nu is hij weer helemaal beter en slaapt de nachten door!! Jeeeyyyyyyyy hij slaapt nu van 18.30 tot 06.00. Heerlijk Klinkt gezellig de feestdagen bij jullie Afkes: oeiii wat heftige nachten acheter de rug en dan nog een niet luisterende peuter erbij. Zwaar hoor! Iedereen hele fijne feestdagen!!