Fijne kerstdagen allemaal! Wowwwww m'n mond viel open van 18:30-06:00, wat ben je toch een bofkont lellebel! Heerlijk. Onze kleine wil soms bijna elke nachtelijke uur een keer wakker worden.
Iedereen de kerstdagen overleefd? Hoe hebben de kleintjes het gehad? Ik hoef volgens mij de komende 3 dagen niet meer te eten hahahaa. De kerstdagen waren erg gezellig. Eerste kerstdag eerst thuis lekker ontbijtje en kadootjes uitpakken, later naar schoonouders gegaan nog meer kadootjes uitpakken en lekkere hapjes en in de avond met z'n allen uiteten geweest. Tweede kerstdag gingen de kids naar hun vader en zaten wij lekker thuis lui te doen en hebben we eten besteld en een film gekeken. De kinderen zijn deze maand goed verwend! Eerst door de sint en nu met de kerst. Iez: ja ik mag echt niet klagen..weet ook niet wat me overkomt hoor want bij de vorige twee was dat heel anders.
Baby heeft een super kerst gehad. Heeft heerlijk liggen lachen naar iedereen en echt perfect geslapen overdag. Snachts komt hij nog wel een keer extra maar slaapt dan gelijk weer verder. Zelfs peuter is zo uitgeput door alle activiteiten dat hij goed slaapt snachts en zelfs heeft uitgeslapen tot half 9 een keer. Kerst was verder erg gezellig met alle familie. Nu nog een paar daagjes met het gezin samen en dan op naar de zelfgebakken oliebollen!
We hebben hele fijne dagen achter de rug. 24e uiteten geweest met de kleine en daarna kadootjes uitgepakt, 25e thuis gegeten en 26e met schoonouders gegeten en eerste groente hapje gegeven aan de kleine. Vandaar eerste fruithapje. Zij kan sinds de 25e haar eigen flesje vasthouden echt leuk. En nu ze al ongeveer een week vlot draait van rug naar buik (ze kon eerder maar niet zo vlot als nu) kan ze ook een beetje zichzelf schuiven naar voren of naar achteren. Echt leuk om te zien alles wat ze leren. Het enige is dat ze sinds week 14 niet meer doorslaapt. Soms hebben we hele slechte nachten! Gisteren was ze vanaf 22:30 uur elk half uur wakker tot we haar uiteindelijk de fles gaven om 4:30am. Daarna sliep ze dan wel door tot 10 uur. Hopelijk is dat na het sprongetje van 19 weken voorbij. Want dit is echt slopend. Voel een soort van chronisch slaapgebrek. Hebben jullie tips hoe het voeden van groente aan te pakken is er een schema of zo (hoe vaak per dag en hoeveel en wanneer)? Had gehoopt op tips van cb maar niets gekregen. En zijn er onder ons die al een soort van pap geloof ik geven aan de baby als laatste voeding van de dag?
Iez: ooo wat leuk die ontwikkelingen!!! Vond ze haar Groenten hapje lekker? Ik had het ook aan het cb gevraagd en die zeiden je kan het het beste na de fles geven. Niet gelijk maar een uur of 2 na de fles zou prima zijn. En hoevaak per dag. 1 keertje is voor nu voldoende het is nog niet echt een maaltijd. Het gaat nu nog om het proeven en wennen dus als ze na 2 hapjes niet meeer wilt is dat niet erg. Ik geef nog geen pap als laatste voeding, hij doet het nog prima op de gewone fles en wij zijn ook bezig met de groenten en fruit dus wil het even daar bij houden en pas met een maand of 6 wat dikkere pap geven. Omrollen: eergisteren van buik naar rug gerold maar daarna niet meer. Zie wel dat hij het probeert masr als hij op het randje van rollen ligt "herstelt" hij zijn positie weer. Leuk te lezen dat iedereen genoten heeft van de kerstdagen. Nu inderdaad even wat rust om daarna de oliebollen aan te vallen. Hmmmm ook niet vervelend :d Mijn jaar eindigt heel goed, ik heb een nieuwe baan!!! Volgend jaar mag ik er beginnen voor 32 uur en ben dan elke woensdag vrij ivm de zwemlessen van de kids. Heb best wel zin om weer aan de slag te gaan en al helemaal blij dat ik uit de ww ben. Mijn geluk kan niet op.
Gefeliciteerd lellebel, wat geweldig zeg dat is nou een mooie afsluiting van 2016 en begin van 2017! Ja ze vond haar hapje heerlijk. Ze trok zowat het lepeltje uit de hand van m'n man om het zelf naar binnen te werken hahahaha super leuk En de sinaasappel vond ze ook heerlijk, zodra ik het uit haar mond deed kwam ze naar voren met haar hoofd de sinaasappel achtervolgen met hapbewegingen. Bedankt voor de toelichting hoe ik dat kan aanpakken en wanneer. Alleen met 2 uur na de fles kom ik niet uit. Zij slaapt altijd 1,5 uur na de fles. Dus dan moet ik het 1 uur na de fles geven, kan dat ook? En hebben ze ook gezegd na welke voeding het moest?
Gefeliciteerd lellebel! Dit is een mooi jaar geweest voor jou geloof ik. Eigenlijk voor ons allemaal natuurlijk met al die prachtige kinderen. Mijn moppie hapt ook alles wat voor zijn mond komt. Ben nog niet begonnen met hapjes, maar krijg er wel zin in zo. Hij is nu bijna 5 maanden, ga even kijken of ik echt tot de 6 maanden wacht of binnenkort ga beginnen. Groente zou ik eind van de middag doen iez, beetje op de tijd dat je zelf ook warm eet. Uurtje na de fles lijkt me prima.
Gefeliciteerd Lellebel! Hier de kerstdagen ook weer overleefd. Mini heeft zich prima gedragen, ook weer goed geslapen in een vreemd bed. Op Kerstavond was hij de jongste van vijf (!) baby's, maar hij bleef het langste op en sliep het langste door in de ochtend . Hier nog niet begonnen met hapjes. Ik krijg nog niet echt de indruk dat ie er aan toe is. Maarruh, twee uur na de fles zou hier nog lastig worden, aangezien meneer nog steeds om de 2 uur drinkt . Wel een nieuwe mijlpaal; afgelopen nacht heeft ie voor het eerst in zijn eigen bedje op zijn eigen slaapkamer geslapen, alleen. Hij sliep altijd in de wieg bij ons (beneden), maar ik ga volgende week weer aan het werk en dan is het toch wat minder praktisch dat de baby lekker doortukt en ik er toch echt om een uur of 7 uit moet. Manlief is boven op de slaapkamer gaan liggen zodat ie er eventueel sneller bij kon zijn, maar hij heeft weer braaf de hele nacht geslapen en daarna netjes de hele ochtend.
Wij hebben ook fijne dagen gehad. Lekker gegeten en naar een speelboerderij geweest. En die kleine laat zich maar overal mee naartoe slepen. Heel schattig We hebben hem vrijdag ook z'n eerste hapje gegeven: gepureerde wortel. Dat ging super goed! Ik kan me nog zo herinneren dat het bij de middelste zo moeizaam ging! Hij bleef alles maar naar buiten duwen met z'n tong. Per ongeluk, want hij wilde wel. En maar kokhalzen. Maar nu: Tom had het meteen door! Ik moest vl echt stoppen anders had hij veel teveel gekregen. Maar de volgende dag: heeel hard huilen! Kan toeval zijn hoor, maar ik heb er geen haast meer mee. Om de paar dagen weer eens proberen tot het een gewoonte wordt. En wanneer op de dag: tja, wanneer het uitkomt eigenlijk. Hij heeft nog geen vaste slaapjes, en zo in de vakantie hebben we ook geen dagelijks ritme. Het is toch nog maar om te oefenen. Ik geef ook nog geen pap, lijkt me nog te zwaar voor hem. En s avonds ligt hij daarvoor veel te vroeg op bed (17:30). Vandaag naar de Efteling geweest! Dat was erg leuk voor de jongens, maar vooral ook heel koud en veeeeel te druk! We zijn nauwelijks ergens in geweest. Toch is het super om te zien hoe ze kunnen genieten van het sprookjesbos en carnaval festival. Ik blijf fan Afgelopen nacht was vermoeiend trouwens. Ben wel tien keer bij Tom geweest. Hij was wakker, zonder te huilen, maar toch teveel herrie. Zucht. Ik zat al aan het 19 weken sprongetje te denken, maar s morgens bleek dat hij gepoept had. Oja, volgende keer maar even controleren
Lellebel, gefeliciteerd met je baan! Heerlijke manier om het jaar af te sluiten! Kerstdagen waren hier prima, maar inmiddels is het hier ziekenboeg. Oudste heeft e hele dinsdag ziek op de bank gelegen en de hele avond gespuugd. Andere twee en ik zijn hartstikke verkouden. De middelste blaft de halve nacht, de jongste komt gewoon niet lekker in slaap. Normaal is het eten en weer door 's nachts, maar vannacht aardig bezig geweest. Ik heb spierpijn en mijn hele hoofd doet pijn, oren, neus, keel. Ben blij dat ik vandaag vrij ben, maar baal dat mijn man wel dingen moet doen.
Wat fijn om jullie leuke verhalen te horen! Onze iniminie heeft het ook goed gedaan met kerst. Helaas gister hier ziekenboeg, de oudste klaagde over hoofdpijn en wees haar hersenstam aan. Ze had koorts en wilde haar kin niet op haar borst doen. Ik de huisarts gebeld voor overleg, hij wilde haar zien. Heeft ons uiteindelijk voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis. Zit je daar met je mop op de seh. Gelukkig bleek het alleen een ooronsteking en mochten we weer naar huis. En vandaag, is ze weer helemaal de oude. Moppie nr 2 slaapt nog steeds slecht zowel overdag als s nachts. Ze wil opeens geen kv meer, iemand tips hoe we haar aan de smaak kunnen laten wennen? Mengen met bv? Lellebel, van harte met je nieuwe baan, wat ga je doen? Wat fijn al die goede berichten
Iedereen sterkte met de ziekenboegen! Afke, dat is wel even schrikken zeg! Ik heb geen praktijkervaring met het niet meer lusten van KV. Maar helpt een andere temperatuur niet? Ze dronk het eerder wel? Hier gaan onze O&N plannen niet door. Vriendin waar we heen gingen liet weten dat hun kleine het RS virus heeft (nou ja, zou hebben. Kennelijk kon de HA die conclusie trekken zonder kweek oid). En dat risico ga ik maar niet lopen, zo fantastisch zijn de luchtwegen van onze kleine man al niet.
Beterschap iedereen! Wat een hoop zieken zeg, hopelijk knappen jullie gauw op en mogen jullie het jaar gezond en wel afsluiten en ingaan. O&N blijven wij gewoon thuis. Zoon en dochter gaan dit jaar bij hun vader vuurwerkjes afsteken en oliebollen eten. Komt eigenlijk wel goed uit want ik zou niet met mase naar buiten gaan maar ja..als ze bij mij waren benadeelde ik hun weer.
Wij blijven ook thuis morgen. Baby slaapt er hopelijk doorheen. Peuter twijfelen we nog om even wakker te maken, hij is erg onder de indruk van het geknal en wil niet dat hij wakker schrikt in zijn eentje. Ik ga na 12en waarschijnlijk ook gelijk naar bed, baby komt weer erg vaak snachts dus dat breekt al behoorlijk op.. Maarrr morgen eerst lekker oliebollen bakken en eten
Wij blijven ook thuis. Er komen vrienden langs en dan spelletjes spelen tot 12:00 uur. Ik wil jullie alvast de beste wensen wensen. We hebben een mooi jaar achter de rug met de geboorte van onze ukkies. Ik hoop dat 2017 minstens zo mooi dan niet mooier zal zijn! Xx
Ik denk dat we de mini niet op bed leggen voor 12u. Hij doet wel een paar dutjes beneden. Gisteravond lag ie er pas om 1.15u in, dus hij zit al in het ritme . Maar goed, dat was natuurlijk niet de bedoeling, we hadden auto'pech' (elektrische auto, wilde niet laden). We hebben 2 uur over de terugweg gedaan, in plaats van 40 minuten. Mini vond het gelukkig allemaal wel lollig, en we stonden bij Van der Valk, dus we konden binnen nog even opwarmen en verschonen. Iedereen de beste wensen voor 2017! Dat het maar een mooi jaar mag worden met de kleintjes.
Ik zat me te bedenken, vorig jaar met oud en nieuw hebben we de familie ingelicht over de zwangerschap. Lijkt nog zo kort geleden en nu ligt er al zo'n heerlijk groot klein mannetje naast me! Iedereen een fijne jaarwisseling!