augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Bij ons is een id ook 28,60 inderdaad. Raar dat verschil! En dan is die babyfoto wel 5 jaar geldig :D Super herkenbaar dan nog!

2. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij wonen ook niet ver van de grens, en om bij familie te komen moeten we door het buitenland, maar zolang we niet moeten gaan vliegen oid (en dat was ik de eerstkomende vijf jaar nog niet van plan :p) begin ik er nog niet aan. Het is niet alsof je op doorreis door België nu in de problemen kan komen als je baby geen id bij zich heeft :p.

Collega ging toevallig gisteren ook proberen om haar baby een pas van het ziekenhuis te laten krijgen, maar het ziekenhuis vond daar ook dat ze een id moest hebben. En dat is dus niet waar. Ze gingen het nu toch wel uitzoeken, omdat ze aangaf dat ze van iemand anders (mij dus :p) had gehoord dat het ook zonder moest kunnen.

Overigens is je id strikt genomen wettelijk niet meer geldig als je niet meer op je foto lijkt. Wat bij een baby nogal snel het geval is :p.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik ben met uk al in twee ziekenhuizen geweest en heb nog geen id :) Verzekeringspasje was voldoende.. maar wel handig om in huis te hebben ja. Bij de oudste gingen we naar Frankrijk toen hij 6 maanden was en een week vtv bedachten we dat we nog niks hadden. Toen dus met spoed een paspoort aangevraagd voor het dubbele tarief.
    Ik was al wel aan het bedenken wat we met de zomervakantie willen dit jaar. Wel graag naar de zon denk ik dus ik sluit een vliegvakantie niet uit..

Femkes succes met de hoestende meid!
    Bioluun waar is je man naar toe deze week? Lekker dat alles nog op rolletjes loopt.

Mijn uk heeft vandaag super goed geslapen op het kdv, ik ben helemaal blij!

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Cindy das natuurlijk ook zo, dat je nog wel moet lijken op je foto. Bedenk me dat de oudste sowieso al bijna toe is aan een nieuwe. Wat een mijlpaal :D Wij wilden het risico niet lopen om geen is mee te nemen naar België dus hebben maar gewoon zon ding aangeschaft.

Jillz hij moest gewoon werken ;) Dus s avonds ook wel thuis gelukkig. Vind dat alleen altijd spannend, want de twee oudsten kunnen nogal eens weerbarstig zijn als ze zich vervelen. Vooral toen ik zwanger was vond ik het regelmatig zwaar om alle schoolvakanties alleen thuis te zijn met ze.
    Fijn dat jullie kleine nu netjes slaapt op het kdv! Toch geruststellend.

5. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Nou, manlief is drie middagen alleen geweest met de mini, en nu kan hij zelf z'n fles vasthouden en leegdrinken :D. Leek manlief wel praktisch om m dat te leren, en hij doet het nog ook :p.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Volgens mij is dat echt een mannending. Bij elk kind heb ik een trots berichtje gekregen wanneer ze zelf de fles konden vasthouden.

Vannacht heb ik de strijd opgegeven. Ze heeft dus bijna de hele nacht bij me geslapen. Ik vind dat toch altijd wat eng en onhandig, maar telkens wegleggen en binnen een half uur weer moeten troosten, schoot ook niet op. Dus weer ouderwets op mama's arm geslapen. Zij heeft best goed geslapen. Maar een paar keer wakker geworden en ook niet al te veel gehoest. Ik heb meer geslapen dan de afgelopen nachten. Blijft niet ideaal, maar beter dan eerst. Hopelijk helpen wat goede slaapjes ook bij het genezen.

7. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Haha is het een mannending ja? Grappig.

Femkes, balen dat het nog niet beter gaat. Dat samen slapen vind ik wel knap, dat zou ik echt niet kunnen. Afgelopen nacht hebben we voor het eerst samen beneden geslapen. Afgelopen week sliep manlief nog boven op de logeerkamer, zodat hij er sneller bij was. Maar het is helemaal goed gegaan. Hij is nog één keer gaan kijken of het er niet te warm was, verder hebben we prima geslapen.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Mijn baby heeft ook de hoest te pakken. Gelukkig slaapt hij snachts nog wel goed. Samen slapen zou me hier ook echt niet lukken denk ik. Maar dat gehoest klinkt wel erg sneu.

Wat grappig dat hij zelf de fles vast kan houden cindy. Ik kan me niet herinneren dat mijn oudste dat ooit gedaan heeft. Die ging echt in de relax modus om te drinken dus liet zijn armen gewoon hangen.

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Femkes, misschien een tip/ hoe ik het doe. Ik doe een trui aan, doe een extra kussen in mijn rug en leg het voedingskussen om mij heen. Baby in slaapzak erop. Deken eronder en tukken maar. Je aemen blijven omhoog gesteund door het voedingskussen en je baby kan niet onder de deken komen omdat ze erop ligt. Sterkte, ik had vannacht zo'n nacht. Ze sliep pas toen ze bij mij in bed lag.

Zelf de fles vasthouden, zo schattig! Wat knap al.

Ik ben deze week weer begonnen met werken. De kleine meid doet het goed op het kvd. Ze slaapt daar net zo weinig als thuis :D. Ze drinkt alleen meer dan ik kolf. Maar gelukkig is er kv.

Beterschap voor alle verkouden ukkies.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoe voed je dan 's nachts? Ik kan het wel proberen, maar slaap altijd op mijn buik, dusweet niet of het een ideale houding is voor mij. Maar niet geschoten altijd mis.
    Vannacht slaapt manlief niet thuis, dus hoef me in ieder geval geen zorgen om zijn gedraai te maken. Ik wilde vannacht het reiswiegje op het bed zetten naast me. Dan ligt ze direct naast me, maar kan ik wel bewegen.

11. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    In de eerste weken als we de baby in bed namen legde ik altijd een aankleedkussen op de deken tussen onze kussens. Dan daarop baby (toen ingebakerd, zou nu slaapzak zijn) met daaroverheen een deken die je dan onder het aankleedkussen kunt instoppen.

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik ben ook een buikslaper. Maar als ze echt alleen in mijn armen wil slapen, is dat echt wel fijn. Je ligt op je rug met je kind in de maria houding. Die vind zijn weg wel :). Ik heb een vest aan zodat de voorkant wel open is.

Vannacht heb ik haar naast me neer gelegd. Ik op mijn buik, deken onder mij gestopt. Als ik haar in haar wieg (direct naast mijn bed) legde was het bal. Nou dan maar in mijn bed. Gelukkig slapen we op 180 cm.

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Worden babies heel ziek van prikje nr3? Want vanmiddag heeft m'n kleine prikje nr 3 maar ik twijfel of dat wel zo'n goed idee is omdat ze verkouden is.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn kinderen hebben op geen van de vaccinaties erg gereageerd. Maar van tevoren even aangeven dat ze erg verkouden is. Dan luisteren ze even naar de longetjes. Als dat goed klinkt is het prima. Als je het zelf onprettig vindt, kun je altijd afspreken volgende week even bij het inloopspreekuur te komen. Gebeurt bij ons cb wel vaker. Nooit een probleem.

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Wat heb je uiteindelijk gedaan iez? Verkoudheid is volgens mij officieel geen reden om uit te stellen. Maar het lijkt mij wel prettiger om een weekje later te doen. Dat lijfje even de kans geven om wat op te knappen.

Mijn mannetje heeft het echt flink te pakken. Hij hoest zijn keel kapot en zit vol snot. Zijn ademhaling klinkt alsof hij al 80 jaar rookt, net zo'n dieselmotortje. En hij is alleen maar aan het huilen, slapen en veel drinken. Echt heel zielig. Hij lijkt verder niet benauwd en hij drinkt nog goed dus we kijken het met paracetamol nog maar even aan.

Hoe gaat het bij jou femkes? En bij de rest?

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb het prikje toch door laten gaan. Omdat ze sinds vandaag veel beter is dan de voorgaande dagen. Zij had precies wat jij omschrijft Jillz, mn man noemde het een zeehondenhoest. We merkten dat ze telkens na het hoesten ging huilen dus onze conclusie was dat ze pijn in haar keel had, dus hebben we haar idd paracetamol gegeven. Toen ging het beter, dus ze hoestte nogsteeds maar dan zonder te huilen. Het slapen ging daardoor ook beter. Maar wel heel zielig en naar.

Omdat ze de afgelopen 2 dagen geen koorts meer heeft kon het gewoon volgens cb.

Ze deed het harstikke goed en tot nu toe merk ik niets gelukkig.

17. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Jillz wat zielig! Ze mag al luuf toch? Dat helpt hier altijd. En dan smeer ik het ook op de voetjes met daaroverheen sokken. Tip van onze gastouder. Wat zegt de ha ervan? Misschien even de longen laten beluisteren?

Onze kleine ligt nu voor het eerst in bed in een gewone slaapzak. Duurde wat langer voordat hij sliep maar we moesten het wel proberen. Hij is namelijk bijna uit zijn puckababy gegroeid 😳 Ook in de reiswieg van de wandelwagen past hij nog maar net. Nog twee cm en het past niet meer... Merk dat hij toch wat onrustiger slaapt nu. Ben benieuwd naar de nacht. Nu kan hij ook met z'n hand bij z'n mond en gooit dus z'n tut eruit. Hij probeert ook al z'n duim te vinden geloof ik.

Vandaag weer voor het eerst gaan werken! De gastouder moest duidelijk even wennen aan onze kleine. Ik zei nog: als hij voor 9:00 begint te huilen is hij moe. Maar ze zei dat hij om 8:45 zo huilde dat ze zeker wist dat hij honger had. Gevolg: halve fles en veel gespuugd daarna. Ach vind het vooral een goed teken dat ik blijkbaar m'n kind zo goed ken 😅

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Haha inderdaad een zeehondenhoest. Luuf onder de voetjes doe ik inderdaad, maar ik heb het idee dat hij van de snot minder last heeft. Het is echt het hoesten en de keel.

Hoe ging het werken bioluun? Leuk he om te merken dat je je eigen kind zo goed kent.

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jeetje wat een ziekenboegen overal, hopelijk gaat het snel beter bij jullie!

Hier gaat het wel lekker eigenlijk. Mini heeft wat verstopt gezeten kennelijk, hij had twee dagen een keutel en op de derde dag een enorme drol, en een paar uur later weer een flinke 'normale' ontlasting. Maar we hebben aan hem verder niets gemerkt. En gisteravond heeft hij z'n eerste hapje op. We hebben hem broccoli gegeven. Hij was er redelijk neutraal over, hij vond het prima om op te eten, hij vond het niet vies maar hij was ook niet heel enthousiast :p.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij ons zit er weer een stijgende lijn in. Nu alleen nog het slapen, dat schiet niet erg op. Ik ga vrijdagnacht bij mijn moeder slapen. Ik ben zo moe en wil even 1 nachtje ongestoord slapen. Sinds augustus niet veel meer dan 3 uur achter elkaar gemaakt en zelfs dat al niet heel regelmatig.

Ze is ook weer door de apk 😉. Prikjes gingen goed en ook haar gewicht en lengte gingen super. Ze heeft zelfs even getoond hoe goed en enthousiast ze kan grijpen, dus heeft alvast een toetsje minder bij de 6-maanden controle ☺
    We hebben inmiddels een beetje zoete aardappel (lekker) en een beetje pompoen (niet lekker) aangeboden. Maar ze slikt duidelijk nog niet. Dus we doen nog niets structureel. Aan tafel gaat haar interesse ook vooral uit naar haar knuffelkonijn. Ze sabbelt echt overal heel fanatiek op. Vandaag vond ik haar weer met de poot van de babygym in haar mond. Deze keer de zijkant, maar ze heeft ook weleens de onderkant op haar mond gezet. En sabbelen maar, rare wezens die baby's.

Vervelend dat die verkoudheid zo heerst. Inderdaad erg veel gehoest. Ontzettend sneu bij die kleintjes.
    Luuf en dergelijke werd bij mijn apotheek trouwens afgeraden voor 6 maanden.

Deel Deze Pagina