augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Doen jullie je kindjes in de wipstoel aan tafel of in een kinderstoel?

We vanaf wanneer mogen ze in de buggy?

We gaan binnenkort op vakantie (vliegen) en het lijkt me veel handiger om de buggy mee te nemen, maar mag ze er dan wel in?

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Femkes fijn dag ze weer is goedgekeurd! Bij ins schrijven ze echt niet vooruit hoor. Als ze bij de 6 maanden pas hoeft te grijpen gaan ze het ook dan pas testen. En als ze het dan net die dag niet doen maakt het ook niks uit dat ze het de vorige keer al hebben laten zien :€

Iez als we alleen zijn zet ik Tom in de wipstoel op tafel. Met meer man aan tafel gaat hij in de newborn van de stokke stoel. Dat vindt hij heerlijk. Kan er uren rustig in zitten.

In de buggy mogen ze vanaf dat ze zelf kunnen gaan zitten. Behalve als je er eentje hebt die je goed plat kunt leggen zodat ze liggen ipv zitten. Voor in het vliegtuig kun je tegenwoordig ook handige dingen huren. Soort hangmatjes en riemen voor aan jouw riem voor als ze op schoot zit.

Vannacht is goed gegaan in de slaapzak! Hij was zelfs rustiger en kwam pas om 5:45 voor de fles!

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn dat het goed ging in de slaapzak Bioluun! Heerlijk als ze doorslapen. We hebben een reiswiegje gereserveerd eens kijken hoe dat bevalt. Nadeel is wel dat m'n man en ik dan niet naast elkaar zitten (balen). Maar we hopen dat de kleine beter slaapt in zo'n bedje.

Maar bedankt voor de tip mocht het reiswiegje niet bevallen dan kunnen we dat nog altijd proberen. M'n meisje kan nog lang niet uit zichzelf zitten. En ik moet eens kijken of onze buggy plat kan.

4. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik heb de speciale luuf voor baby's, die is vanaf 3 maanden dacht ik. Baby voelt zich echt ontzettend ellendig en ik inmiddels ook. Weinig slapen is echt funest. Misschien vandaag toch maar naar de dokter want alleen paracetamol lijkt niet echt voldoende. Al zegt de dokter waarschijnlijk dat we het gewoon uit moeten zitten, maar ja dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Mijn peuter schiet wel wat aandacht te kort zo helaas en die wordt er ook niet makkelijker op. Zo, even geklaagd, nu kan de dag beginnen.

Heerlijk femkes, even bijslapen. Hopelijk kun je een goede nacht maken en lig je niet alsnog naar het plafond te staren.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Kinderwagen blijft toch het beste iez, die kunnen veel beter schokken opvangen. De meete buggy's stuiteren toch wat meer en daar is het babynekje nog niet sterk genoeg voor. Vandaar dat ze zelf moet kunnen zitten. Als je buggy volledig plat kan, zou het eventueel kunnen, maar dan nog zou ik geen klinkerweggetjes pakken ;)
    Lekker hoor op vakantie, waar ga je naar toe?

Hapjes beginnen we mee als hij beter is. Misschien zittend op schoot of we halen de ikea kinderstoel weer tevoorschijn. Op het kdv zit hij ook in zo'n stokke newborn en vindt hij inderdaad fantastisch.

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zo te lezen idd met de schokken dan toch maar de kinderwagen mee. We gaan mn moeder bezoeken die woont op Bonaire. Dus ze gaat voor het eerst haar kleindochter zien.

Ik ga me even verdiepen in de newborn kinderstoel van Stokke (had ik nooit eerder van gehoord tot Bioluun erover begon). Of heeft het nu geen zin meer? Tot welke maand mogen ze in de newborn?

Ik ben bij de huisarts geweest en heb uiteindelijk na eerst neuspray met xylo en daarna een neusspray voor langdurig gebruik in combinatie met paracetamol, heb ik nu sinds maandag een kuur gekregen. Maar dat kwam ook omdat ik oorpijn, keelpijn, hoofdpijn (bij de holtes) veel hoesten, zat echt dicht mn neus en water achter mn trommelvlies (begon doof te worden) en juist met het oog op vliegen. Ik voel nu nu al veeeeeel beter dus het gaat de goede kant op. Voor de kleine konden we niets anders doen dan neusspray en paracetamol. Al gaat het nu beter. Trouwens ivm met de verkoop van ons huis heb ik het niet toegepast maar ik hoorde van veel moeders dat een ui zetten in de kinderkamer heel erg goed zou helpen tegen verkoudheid.

7. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Zo hier weer een berichtje van mij.

Ik ben weer aan het werk en het is ff wennen hoor.
    Ik kook nu vooruit zodat ik mijn werkdagen niet nog hoef te koken. Anders zitten we pas om half 8 aan tafel ;) (ok dat is overdreven)

Minime doet het super op het kvd. Het nadeel is dat ze veel meer drinkt dan dat ik kolf. Ik kan haar 2 flessen van 180 geven (opbrengst van 3 keer kolven) maar ze drinkt dus nog een flesje kv erbij. Ze slaapt daar net zoveel als thuis (lees bijna niet dus) gelukkig gaat het slapen in de nacht beter, nu weer 3 nachten waarin ze maar 1 x kwam. Pff ik was er aan toe. Al vanaf halverwege de zwangerschap niet meer dan 4 uur achter elkaar gemaakt, dus ik was best moe :)

Wat zielig zeg die hoestende kindjes. Beterschap allemaal. Hier was ze ook flink verkouden, maar dat lijkt nu weer beter te gaan.

Femkes, goed dat je even een nachtje voor jezelf neemt. Rust lekker uit. Wedden dat je meisje die nacht opeens goed slaapt?

Iez, onze meid zit nog in de wipstoel erbij, wij hebben geen newbornset en gaan die ook niet aanschaffen, zodra ze nog sterker is dan gaat ze in de kinderstoel.
    Buggy zou ik ook nog niet doen, dat zijn best wel rammeldingen een kinderwagen heeft meer vering. Ui helpt idd heel goed, je hele huis stinkt er alleen naar ;).

bioluun, Hoe bevalt het werken?

Lellebel, ben jij ook al begonnen met werken? Hoe bevalt je nieuwe baan?

Morgen weer naar het cb, ben benieuwd naar de stats. Ze is echt zoveel groter dan haar zus als baby.

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bioluun, past hij echt niet meer in de Puckababy?! Hoe groot is ie dan? Is tot zes maanden toch? Ik hoop eigenlijk dat we dat ding wel tot zes maanden kunnen gebruiken :p.

Femkes, wat is dat 'grijpen' dan dat ze moeten kunnen? Ik kan me voorstellen dat je wel toe bent aan een nachtje doorslapen!

Iez, mini gaat in de kinderstoel met het eten. Is maar 5 minuten. Van buggies heb ik (nog) totaal geen verstand :p. Bonaire is wel meteen een flink eind vliegen ook :p.

Jillzz, beterschap! Doorgesneden ui op de slaapkamer hebben we hier ook heel lang gedaan, ik had niet echt het idee dat het nou echt hielp.

Afke, vooruit koken vind ik heel knap, daar zijn we hier niet georganiseerd genoeg voor :p. Hoeft gelukkig ook niet, ik ben tegenwoordig al om 17u thuis uit mijn werk en man werkt aan huis, dus we kijken wie zin en tijd heeft om te koken.

Hier vandaag weer naar de osteopaat geweest, en voorlopig voor de laatste keer. Ze vond hem helemaal goed, op nog een heel kleine blokkade in z'n bekken na. Daarom draait ie de ene kant iets makkelijker op dan de andere. Ze heeft hem losgemaakt, en ineens draaide ie spontaan om van rug naar buik! Wel z'n makkelijke kant op, maar thuis had ie nog niet helemaal zelf doorgedraaid. Nog wat oefeningen en tips meegekregen. Zo mogen we hem de eerstkomende jaren nog niet op een telefoon op tablet laten kijken. Wel televisie (veraf). Dat ie zelf de fles vasthoudt bij het drinken vond ze een goede ontwikkeling, want dat betekent dat ie links en rechts aan het ontwikkelen is.

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    En Jillz? Nog naar de ha geweest? Altijd goed om even te checken hoe de longen klinken. Hopelijk gaat het snel beter en heb je weer wat meer rust.

Iez die newborn had ik bij m'n andere twee kids ook moeten hebben. Vind het heerlijk dat hij er lekker bij zit aan tafel. Is hij ook veel meer tevreden dan wanneer wij aan het eten zijn en hij in de box ligt. Ik heb hem gekeend van een vriendin. Ze zijn 80,- geloof ik nieuw. Ze staan ook op mp maar daar vragen ze vaak veel omdat ze vroeger veel meer kostten. Maar wie weet kun je hem later nog eens gebruiken? (Weet niet of jullie meer kinderen willen...) Ze mogen er in tot 9 kilo officieel (dus tot kilo of 11 zou ik wel aandurven).

Afkes! Fijn dat het goed gaat op de kdv. En knap dat je kolven met kV weet te combineren hoor. Krijgt ze mooi het beste van beide werelden mee. En het slapen gaat de goede kant op. Doe jij nog alle nachtvoedingen? Lijkt me zwaar.

Cindy ja erg he, die puckababy! Hij is nu 8,7 kilo en zit in maat 74. Maar het grootste probleem is dat de nekopening te smal wordt ;) Maar tot nu toe lijkt hij het zelfs beter te doen in een gewone slaapzak!! Hij slaapt opeens door tot 6:00! Vanmorgen was het zelfs 6:20 (tut erin, 6:45 fles)! Dan moet ik er nog 1 of 2 keer uit voor de tut maar dat gaat voorbij.
    Vannacht onze middelste zoon ook nog op de kamer van de baby teruggevonden. Hij had hem gehoord denk ik en wilde helpen :)

Wat knap dat hij nu draait Cindy! Dat lukt hier nog niet goed hoor (misschien door z'n bolle buik :))

Heb nu weer drie dagen gewerkt. Leuk! Ben zo blij dat ik weer meer ben dan alleen mama. Goed om te weten dat ik m'n werk nog steeds zo leuk vind :D

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Spannend iez, zal wel een bijzonder moment worden om je kind voor het eerst echt aan je moeder te showen. Robert ten brink erbij, muziekje eronder en ik zit op de bank te janken hoor haha..
    Nu nog even opknappen, vliegen als je verkouden bent is niet zo prettig.

Uien bij het bed hebben we bij de oudste wel een aantal keer gedaan, maar had niet het idee dat het hielp en je hele huis stinkt gelijk zo.

Afkes 10tal, hoe was het cb? Je dochter weer goed gekeurd? En hoe bevalt het werken?

Cindy waarom mag hij geen telefoon of tablet kijken en hoelang dan precies? En even nieuwsgierig, ik hoor hier vaak over een osteopaat maar wat doet zo iemand nu precies?

Bioluun wat goed dat je het werken nog leuk vindt haha en dat de kleine goed slaapt. Van beide dingen wordt je toch ook weer een gezelligere mama.

Ik ben niet meer bij de huisarts geweest. Gister ging het een stukje beter, vannacht heeft hij weer best goed geslapen en vandaag lijkt hij weer aardig opgeknapt. Hij hoest nog wel en zit nog helemaal vol, maar hij lijkt er niet meer zo'n last van te hebben. Heb hem vandaag nog maar wel thuis gehouden en zelf een vrije dag genomen. Durfde hem zo nog niet naar het kdv te brengen. Dus ik heb ook even een relax dagje want meneer ligt al ruim 2 uur te slapen.

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Geen tablet of telefoon heeft ermee te maken dat hij dan wel alles probeert te volgen, maar van dichtbij en op een klein schermpje. Dat zou niet goed zijn voor de oogspieren, en die houden weer verband met andere ontwikkelingen in het lichaam. Hier staat het ook wel ongeveer, en iets duidelijker: Hoe slecht is een tablet voor de ogen van mijn kind? - RTL Nieuws .

Ik kan niet precies uitleggen wat een osteopaat doet, maar het heeft bij ons in ieder geval zeker effect :p. Wat zij doet en ziet herkennen wij weer in hoe onze mini doet en andersom.

Fijn dat het beter lijkt te gaan!

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ah op die manier. We proberen sowieso wel de schermtijd voor peuter te beperken maar ongemerkt tikt het toch wel aan haha.

Wat de osteopaat betreft, iemand anders een idee? Ik lees het best vaak hier, maar ik krijg nu niet helemaal helder wat zo iemand doet. Klinkt nogal zweverig..

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja Jillz, ik kijk er echt naar uit. Idd echt zo'n emotioneel moment haahahah

Ik begin op te knappen dat is fijn. Wat balen is is dat we ons huis hadden verkocht en de kopers de financiën niet rond hebben gekregen. Dus van voor af aan beginnen.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat rot Iez. Denk je dat alles rond is, balen zeg.

Mijn dame rolt ook! Eerder deze week al het vermoeden, maar we durfden nog niet uit te sluiten dat de middelste het gewoon weer gedaan had. Maar vandaag heb ik het gezien en ze heeft helemaal de smaak te pakken. Alleen jammer dat ze nog niet terug kan, dus dan begint te jammeren.

Lekker dat kdv's/gastouders en werk allemaal goed gaan. Ik ben wel benieuwd hoe het met Lellebel gaat in haar nieuwe baan.

Het grijpen is niet heel spannend. Gewoon dat ze actief grijpen naar iets binnen handbereik. Meerdere van jullie kindjes kunnen dat waarschijnlijk ook, maar het wordt pas getest met 6 maanden. Maar ons cb is heel positief ingesteld en focust erg op wat je kindje wel al kan ipv wat er minder gaat. Dus als ze het de volgende keer niet doet is dat ook geen issue. Ik ben heel positief over ons cb, durf er echt binnen te lopen voor alles waar ik me zorgen over maak en durf er ook mijn moeilijke momenten te delen. Juist omdat ze mee willen denken ipv afkraken.
    Maar het grijpen kwam terloops ter sprake omdat ze nogal fanatiek kan zijn. Ze wordt super gelukkig van haar babygym en kan dan erg enthousiast gaan krijsen. Erg grappig.

15. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ff snel, want wil naar bed :)

Kleine meid is weer goedgekeurd. 63cm en 7 kilo. Ik ken dat niet hoor die spekkies. Geniet er extra van :D

16. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ow iez, wat balen zeg!

Ik heb wel ooit een clinic over osteopathie gehad met uitleg, maar dat was bij paarden, en dit werkt denk ik toch even anders :p. Maar mijn paard wordt al jaren 2x per jaar door een osteopaat behandeld, en dat werkt ook echt wel.

Femkes, terug kan mini ook nog niet, maar hij houdt het tegenwoordig wel veel langer uit op de buik en begint nu ook echt speelgoed te pakken terwijl ie op de buik ligt.

Dat grijpen gaat hier denk ik dan ook wel goedkomen. Hij trekt inmiddels de speeltjes van zn babygym af en we oefenen al even met moeilijkere dingen pakken, zoals een doekje dat we boven zn hoofd laten bungelen.

17. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Volgens mij zijn we allemaal druk in het weekend :) Wat een rust hier!
    Ben zelf kapot! Vrijdag en zaterdag feest gehad, beide dagen voor 1 uur op bed... daar kan ik dus echt niet meer tegen he! Haha mietje :D vanavond vroeg naar bed en morgen weer werken. Mijn eerste week is prima bevallen. Lekker druk, dat wel en ik merk dat ik het knuffelmomentje met de baby een beetje mis.

Donderdag mag ik met de middelste op herkansing voor de ogentest op het cb. Zijn nichtje is doorgestuurd naar de oogarts en zowel opa als papa hebben een lui oog. Poging nr 3 wordt dit. Eerste keer zei hij niks, tweede keer kwam hij halverwege voordat hij dichtklapte (of het niet meer zag?). Ben benieuwd. Ga ook vragen of ik de baby nog even mag wegen en meten.

18. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik zit in het weekend meestal niet achter m'n laptop, en dit forum werkt op de telefoon nog beroerder dan het al doet op de laptop :p. Nu even wel, want morgen heb ik de kascommissie op bezoek. Ik ben penningmeester bij onze vereniging. Gelukkig zijn alle bonnetjes weer compleet :p.

Morgen gaan we met de mini maar weer eens langs de huisarts. Zoveel dokters als ik het afgelopen half jaar heb gezien, heb ik in heel m'n leven nog niet gezien :p. Maar ik wil nu toch weten of en wanneer we iets met de huidcyste moeten doen die hij heeft, en of dat eventueel gecombineerd kan worden met z'n hypospadie-operatie, of dat dat echt niet zal kunnen. Ik word morgen als t goed is ook gebeld door het Sophia met meer informatie daarover.

19. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dames, heeft jullie kleintje ook een bultje overgehouden aan 1 van de prikjes? Opeens voelde ik een harde knikker aan de bovenbeen van de kleine. Ik denk dat het van de laatste keer was, al zou het best van eentje eerder kunnen zijn zonder dat ik het weet. Gelukkig heeft ze geen pijn, maar ik ga wel een melding maken bij het cb.

20. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier nog geen entingen gehad. We hebben een afspraak met een kinderarts die open staat voor een ander prik-schema, maar zij heeft het momenteel zo druk met ouders met dezelfde vraag dat we pas over twee maanden terecht kunnen, tenzij ze eerder een uitvaller heeft. Ik heb het wel laatst gehoord van mijn collega, haar dochter heeft ook een bult van de enting, en die enting is echt al heel lang geleden (kindje is bijna 4).

Bijwerkingen kan je zelf melden bij het Lareb.

Deel Deze Pagina