augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ow, en onze mini kan tellen :D. Gisteravond was mijn man met hem aan het spelen, en hij probeerde de mini hem na te laten praten. Uiteindelijk was de klank 'mba' het makkelijkste om na te praten. Dus iedere keer als manlief 'mba' zei, zei de mini ook 'mba'. Toen zei hij twee keer 'mba'. Mini even nadenken, en toen ook twee keer 'mba'. Toen zei hij drie keer 'mba'. Mini nog harder nadenken en verhip, hij zegt gewoon drie keer 'mba'! Toen ging ie huilen, wat ik niet snapte, tot ik zag dat manlief emotioneel was omdat ie het zo mooi vond dat ie echt contact had met de mini. Hij was 'm dus nog steeds aan het nadoen :p.

Hebben jullie nog tips voor een grote(!) en dikke(!) speelmat die een beetje betaalbaar is? Mini rolt nu graag, en de babygym die we hebben is dan te klein.

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ja best druk geweest het weekend. En ik probeer een beetje te minderen met mijn telefoon. Meer tijd voor mijn kindjes en huishouden creëren;)

Uk is redelijk opgeknapt en vandaag weer naar het kdv. Oudste is bijna jarig dus druk bezig met de voorbereidingen. En binnenkort mag ik met beide tegelijk naar het cb. Oudste voor de ogentest ook en baby krijgt de 3e prikken. Over 2 weken geloof ik, heb mijn agenda tegenwoordig niet meer zo goed in mijn hoofd als vroeger. Hoop dat dat na het ontzwangeren nog een beetje terug komt:D

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ah wat leuk Cindy, ik vind het altijd zo leuk als de vaders tijd doorbrengen met hun kleintjes. Lief

Ik heb mn agenda ook niet meer paraat in mn hoofd.

Ik worstel met voedingsschema, overgang naar voedsel. Elke website zegt weer wat anders.

Zijn er onder ons die rijstebloem geven aan hun kleintjes?

Welke schema houden jullie aan?

Wij hebben geprobeerd om naar 4 flessen te gaan, maar dat lukt niet want midden in de nacht moet ik alsnog de 5e fles geven. Dus nu besloten het toch maar bij 5 flessen te houden.

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij zitten nog steeds op zes flessen.....aan mijn schema heb je niets dus :p.

Pap (zoals rijstebloem) had ik gevraagd op consultatiebureau, was volgens hun niet nodig, zeker niet omdat ie goed slaapt. En volgens hun hielp het anders ook niet echt.

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hier ook een druk weekend gehad, wel gezellig gelukkig.

Wij geven ook geen rijstebloem, zit weinig voedswaarden in, de pap geven we wel bij 6 maanden in de ochtend.

Cindy wat schattig! Knappe kleine kerel.

Onze mini is nu ook een zeehondje, dus nu thuis aan het werk. Voordeel is wel dat ze nu meer slaapt overdag. (mag ook wel na een nacht waarbij ze iedere 2 uur wakker werd door die rothoest of pijn in haar keel :(

Verder rolt ze nu van buik naar rug en ook weer terug. Ze is zo sterk.
    Speelmat, je hebt van die puzzel foammatten, die zou je kunnen gebruiken. Wij legde altijd gewoon wat kleden op elkaar. Maar zit nu ook aan een foammat te denken (misschien via aliexpress) want dat is ook voor buiten wel fijn.

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Afke, wow, terug kan mini nog niet. Nou ja, dat dachten we, maar kennelijk als ie net een beetje scheef ligt, lukt het wel. Dus toen is ie gisteren van de mat gerold, en toen was het wel brullen. Dus daarom op zoek naar een grote mat nu.

Net bij de huisarts geweest. Normaal zouden ze niets aan zo'n cyste doen, maar ze snapt wel dat we willen bekijken of het een optie is om 'm meteen te verwijderen als ie toch onder het mes moet. Dus nu een doorverwijzing naar de chirurg in het Sophia gekregen. Telefoontje van het Sophie was verder niet heel spannend. De operatie is nog niet ingepland.

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Iez dat van dat bultje herken ik wel. Maar die gingen gewoon weg. Geen idee hoe lang dat duurde hoor.

Cindy wat ontzettend schattig van je man en je mini. Het begint nu voor de mannen toch wat interessanter te worden he. Voor mij stiekem ook hoor ;)
    Qua speelmat heb ik een dikkere mat in de box liggen die ik zou kunnen gebruiken. Of ik gebruik de speelmat van de broers. Zo één met wegen en zo. Die is niet heel zacht maar ze leren al snel wat voorzichtiger met hun hoofd te zijn :)
    Onze Tom rolt nog steeds niet...

Iez qua voeding hebben wij echt nog geen schema. Hij is nog niet zo geïnteresseerd in hapjes dus doen we dat niet elke dag. Als het uitkomt in de dag oefenen we even. Meer dan 3 hapjes krijg ik er dan niet in. We geven ook nog geen pap. Bij de andere jongens ook niet gedaan. Wel geprobeerd maar dat vinden ze niet zo fijn en ze sliepen er ook niet beter op. Ben ook een beetje bang dat hij dan nog voller wordt :)

Hier gisteren ook een grappig momentje. Ik was de broers een kieteldood aan het geven. Vl heeft Tom op schoot en die kijkt dat eens aan en begint te gillen. Hij kijkt er echt zo bij van: help!! Wie komt mijn broers redden?!? :D super schattig.
    En net was de oudste met hem aan het spelen. Dan legde hij zijn knuffeldoekje op Toms hoofd en trok hij hem er weer af (kiekeboe). Vervolgens lagen ze dan samen in een deuk! :D Blijkt dat wat leegtijdsverschil ook erg leuk is.

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Die van de box vind ik dan nog te klein. M'n man heeft nu een fitnessmat besteld die hopelijk geschikt is (anti-bacterieel, stootbestendig, 2,5cm dik). Volgens mij twee van 2 bij 1 meter, zodat we straks 4m2 hebben. Dan kan ie ff doorrollen zonder butsen :p. We hebben een natuurstenen vloer, dus dat is wel echt heel hard.

De hapjes worden hier ook met een heel vies gezicht ontvangen tot nu toe :p. Hij doet braaf z'n mond open, maar gaat vervolgens vieze bekken trekken en spruttelt het er liever uit dan dat ie het doorslikt :p.

Wat lief van je jongens Bioluun! Mooi he, hoe die kleintjes nu echt beginnen te reageren.

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik heb een speelkleed van de ikea, al is die ook niet mega groot. Die foam matten heb ik laatst ook bij de action zien liggen volgens mij. Op een gegeven moment gaan ze toch de hele kamer door dus kan daar geen mat tegenop :D
    Al is dat hier nog niet aan de orde, meneer rolt ook absoluut niet. Hartstikke tevreden ligt hij zowel op buik als rug zonder ook maar enige intentie om zich te verplaatsen. Hij is wel enorm veel aan het kletsen en pruttelen.
    Vandaag zijn eerste hapje gekregen, er stond wortel op het menu. Hij trok wel een vies gezicht, maar heeft toch op een paar stukjes zitten sabbelen.

Qua voedingsschema heb je aan mij ook niet veel denk ik iez. Ik hou het aantal voedingen niet meer bij tegenwoordig, het waren er erg veel in ieder geval toen hij ziek was. Nu nog steeds aardig wat, vandaag 7 geloof ik. Maar hij kan het goed gebruiken. Ik kolf alleen op het werk dus rijstebloem en pap ed begin ik niet aan. Nu eerst rustig groente en fruit opbouwen..

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gisteren is ons meiske door de kinderarts nagekeken. En wat we eigenlijk rationeel wel wisten, maar gewoon toch moesten horen, ze is volkomen normaal. Zoals hij aangaf, we kunnen tegenwoordig veel meer zien, maar weten dan nog niet helemaal wat het betekent wat we zien. Met bijna 5 maanden zou een aangeboren afwijking inmiddels zichtbaar moeten zijn. Maar alle onderzoeken (reflexen, volgen, groei enz) waren helemaal goed. Hij vond haar een prachtig kindje. Dus we mogen er gewoon van genieten. Als het toch niet lukte om er rustiger onder te worden mochten we weer contact opnemen, en anders was misschien een nagesprek bij gynaecologie een goed idee. Maar ik denk dat ik het ga proberen los te laten en gewoon ga genieten van al haar gekkigheden ipv er een probleem in te zien. Ik ben blij dat ik geweest ben en wil nu verder.

Qua eten hier nog niets. Ze heeft 3 keer wat aangeboden gekregen (zoete aardappel was lekker, bietjes vreemd en pompoen vies), maar ze slikt nog niet. Dus laten we het minimaal 2 weken rusten. Misschien kan ze dan zelfs over naar haar kinderstoel, ze wurmt zichzelf zo rechtop mogelijk in de newborn set. Verder is ze druk bezig met wippen en wiegen op schoot en maxi-cosi. Dus willen we de wipper van zolder halen. Ik denk dat ze dat een leuke aanvulling vindt op de babygym en speelmat. Ze rolde gisteren ook een keer terug, maar dat zorgde vooral voor complete verwarring, dus duidelijk nog geen bewuste actie ;)

Leuk om te lezen dat jullie kleintjes ook echt "communiceren". Ik vind het zo steeds leuker worden. Echt heel gezellig allemaal. Ik vind die wurmpjes best lief, maar ben altijd wel weer blij als ze wat groter worden, gewoon die interactie is zo heerlijk!

11. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O femkes wat een goed nieuws! Lijkt me ook lastig hoor om niet overal iets achter te zien. Goed dat je probeert het los te laten.
    Leuk dat wippen!

Ons kleintje is begonnen aan een verkoudheid. Verhoging, droge hoest met keelpijn en dunne luiers. O en 1 rode wang! Ik weet van de andere jongens nog dat ik al weken voordat het gebeurde riep: er komt een tand! Haha maar toch doe ik het weer. Niet dat die hoest daar iets mee te maken heeft natuurlijk :)
    Hij zit de laatste twee weken ook elke dag wel een keer onder de poep. Luier lekt aan alle kanten. Moet duidelijk over naar een grotere maat (maat 4!) maar heb nog een paar halve pakken 3 over. Mocht bij de Etos mijn onaangebroken pak ruilen. Was niet eens bij hen gekocht. Lief.

12. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wat fijn femkes!

En weer een slachtoffer van het verkoudheidsvirus, sterkte! Qua tandjes heb ik geen idee waar ik op moet letten, maar een rode wang kan dus ook een teken zijn begrijp ik?

Hier nu al een week af en toe harde keutels, één keer zelfs met een beetje bloed, meestal gevolgd door een goede dunnere luier. Hij lijkt er zelf gelukkig geen last van te hebben.

13. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Femkes, wat een goed nieuws! En nu lekker genieten.
    Het is natuurlijk goed dat ze meer kunnen zien, maar ze kunnen ouders ook onnodig onzeker maken.

Bioluun, beterschap met de kleine man. Ik vraag me toch af hoe je aan halve pakken pampers komt... Wij openen maar 1 pak per keer :)

Cindy, wat zielig die harde ontlasting. Geen idee wat je daar aan kan doen.

Onze dame heeft voor het eerst doorgeslapen. *doet een dansje* het geeft geen garantie voor de toekomst natuurlijk. Ik was om 00:00, 2:00 en 4:00 wakker (dat zit nog in mijn systeem) en zij maar lekker tukken :D

Oh had ik verteld dat de kleine meid nu ook van rug naar buik rolt? Ze is niet meer te houden? :cool: grote zus deed het pas veel later..

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Goed nieuws dus femkes. Hopelijk kun je het nu een beetje los laten.

Haha zo jammer dat je zelf wakker wordt, maar wel lekker dat ze doorsliep afkes 10tal. Nu maar hopen dat ze dat goede idee vasthoudt.
    Onze nachten zijn niet echt lekker. Uk is niet meer echt verkouden,maar snachts zit toch opeens zijn neus dicht en heeft hij last van slijm. Dus vaak wakker worden.

Bioluun beterschap! Mijn oudste kreeg met precies 6 maanden 2 ondertanden. Had het toen helemaal niet in de gaten. Komende tijd ook maar eens op letten dus.

15. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Afkes: eentje boven en eentje beneden open hebben staan :) We hebben er nu nog 10 over maar vandaag heb ik meneer alweer twee keer een schone romper aan mogen doen...

Cindy wat sneu die harde keutels. Misschien eens proberen om iets meer water in de flesjes te doen. Dan verdunt de ontlasting misschien ook wat.

Jillz hopelijk gaat het alweer wat beter. Onze kleine heeft ook alleen
    s nachts een verstopte neus en reutelt behoorlijk. Vooral tijdens het drinken. Vannacht moest hij zo hoesten dat hij de halve fles er weer uit braakte.

Overdag worden de slaapjes steeds langer. Hij slaapt nu meestal twee keer per dag. S morgens lang (twee uur) s middags korter.

16. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ah zo, wij verschonen alleen boven. Wij gaan ook over op maat 4 na dit pak. Heerlijk he die dikkertjes :)

Na de doorslaapnacht zijn we denk ik in de 4,5 maanden sprong beland. Ze is nu 2 nachten 5 keer wakker geworden tussen 0:00 en 6:00. Je kan je klok erop gelijk zetten. En ik was al zo Moe!!!

Sorry, ik besef me dat ik vaak over slapen tik.. Verder is het echt een hele leuke, vrolijke lieve meid die zich razendsnel ontwikkeld. We genieten ons suf van ons gezin. De oudste is zo leuk en lief voor haar zusje.

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Afkes, dat slecht slapen is heel herkenbaar hoor.

Vanaf week 14 slaapt onze kleine niet meer door. Ze is om het uur wakker als we geluk hebben, soms heeft ze dagen dat ze om het half uur of om het kwartier wakker is.

Ik ga over grenzen van vermoeidheid heen en elke keer uit bed om haar niet te laten huilen. Maar mijn man is daar minder vatbaar voor. Hij trekt het niet en kiest liever om haar te laten huilen als het zijn nacht is, en dan ga ik dan maar toch weer uit bed. Met als gevolg dat ik haast geen rust krijg en super uitgeput ben.

Hij geeft ook aan het niet aan te kunnen omdat hij voelt zich agressief worden. Tja ik ben ten einde raad want het voelt als ik in mn eentje deze zware last moet dragen.

En verder is zij ook overdag heel vrolijk en lief, ik neem het haar niet kwalijk ze kan er niets aan doen en is sinds de geboorte verkouden, nu nog meer als normaal waardoor ze door het hoesten ook nog wakker wordt. Tja ik hoop op betere tijden.

Op advies van het cb proberen we nu over te gaan naar 4 voedingen.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Slechte slaper meldt zich! Uk lijkt wel pasgeboren, hij meldt zich stipt elke 3 uur snachts. Ben ook echt moe overdag.
    Lastig dat je er alleen voor staat iez. Dat je er af en toe agressief van wordt ken ik maar al te goed en dan is het beter om even afstand te nemen, maar als dat elke keer is en daardoor alles op jouw aan komt is niet fijn natuurlijk. Kun je de nacht in tweeen splisten? Allebei een halve nacht slapen en de andere helft eruit?

19. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Oh Iez, wat naar dat je er alleen voorstaat. Ik neem uk bij me in bed. Ze lijkt dan beter te slapen. Het is echt de leeftijd en maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Mijn man heeft iets meer dan een week op zolder geslapen. Ik deed de nacht en hij ging er fris uit voor onze oudste. Maar ondanks alles is het zooo vermoeiend.

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja vermoeiend is het zeker. Jillz goed idee dat van de halve nacht. Ik zal eens kijken of we daar iets mee kunnen.

Mijn man zegt ook dat het komt hoe hij er tegenaan kijkt. Ik weet dat zij huilt als er iets aan de hand is en hij denkt dat het aanstellen is. Maar elke keer als hij het opgeeft blijkt dat ik gelijk heb, of een boer die dwars zit of neus dicht of vieze luier of krwmpjes of keelpijn etc.

Ik dacht wel als het zo moet dan wil ik geen 2e kindje want dit trek ik niet langer zo. Nou wel gesproken. Madagascar met hem en gezegd dat hij moeilijk kan verwachten dat ik alle nachten doe en dat hij gewoon hey opgeeft. Dat trek ik op een gegeven moment niet. Ik zit te denken aan een nachtnanny voor de dagen dat hij moet. Kost dan wel 150 euro.

Deel Deze Pagina