augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Onze kleine heeft trouwens ontdekt dat hij kan gillen. En een lol dat hij heeft in zijn eentje. Het is echt een lekker ventje :D

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat slechte slapen is ook slopend. Onze dame komt nu meestal 2 keer, maar omdat ik zo moe ben val ik vaak in slaap met haar aan de borst en dat krijg ik dan later weer op mijn bordje. Dan drinkt ze namelijk niet goed en houdt ze honger en krijgt vaak ook krampjes. Dus vannacht weer naast me gelegd, maar ja dan slaap ik ook niet echt lekker rustig. De nachten voor de kleine doe ik, maar ik negeer de andere twee. Die zijn voorlopig mijn mans verantwoordelijkheid. Maar goed elke nacht een gebroken nacht is al aardig slopend. Ik probeer wat extra rust te pakken in het weekend, maar dat schiet er ook nogal bij in.
    Vanaf morgen ga ik van 9 tot half 6 werken. Ik denk wel dat dat scheelt. Dan hoef ik minder gehaast te zijn 's ochtends en gaat iedereen om dezelfde tijd de deur uit. Daarnaast is het dan al iets rustiger op de weg, dus scheelt het me wat reistijd. Ik ga het 2 weken proberen, als het niet bevalt draai ik het weer terug.

Onze jongedame schreeuwt inmiddels inderdaad ook van plezier. Dus nu 3 herriemakers in huis😁

3. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jeetje wat een slaapellende dames. We hadden afgelopen week één nacht dat ie twee keer wakker was geworden, speentje erin en t was klaar. En dat was onze slechtste nacht sinds ie zes weken was.

Hier iets andere troubles, de cv ketel is stuk sinds gisterochtend. Huis verwarmen we met houtkachel nu dag en nacht. Ik heb net bij vriendin gedouched, op haar verjaardagsfeestje. Gelukkig loopt de kachelpijp door de babykamer, dus gaat het daar nog wel qua temperatuur, en de keuken heeft een eigen boiler, dus warm water voor zijn badje hebben we ook. Maar ik hoop wel dat het snel gemaakt kan worden!

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wat vervelend die slechte nachten. Bij ons wisselt het behoorlijk. We hebben nachten dat 1fles genoeg is, maar andere nachten moeten we er wel 10-15 keer uit. Afwisselend voor spenen, de fles of de andere jongens. Ik probeer me dan nog vast te houden aan m'n 'alles is een fase'-mantra, maar dat helpt maar soms.
    Vannacht überhaupt een rare nacht. Tom moest veel hoesten en werd dan wakker maar geeneen keer had ik het idee dat hij de fles wilde. Wel ook nog een keer gepoept :( En nu is hij alweer een half uur wakker en ik ben maar met hem naar beneden gegaan om de rest nog even te laten slapen, maar nog steeds vraagt hij niet om de fles. Hij os wel aan het dingen trouwens :)

Cindy dat is ook slechte timing van je cv ketel zeg! Gelukkig hebben jullie nog een haard dan. Hopelijk is hij snel gemaakt.

5. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Aan het dingen? Aan het zingen :D?

Ik hoop het ook, want manlief heeft afgelopen twee nachten de wekker gezet om het hout bij te vullen. Heb je een baby die doorslaapt, moet je alsnog je bed uit :p.

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Oh cindy wat naar! Wel fijn dat jullie nog een houtkachel hebben. Wij hebben toen wijn ons huidige huis kochten de openhaard eruit gesloopt, was een lelijk ding, maar we hebben wel de intentie iets van een kachel/haard terug te plaatsen ooit... Als je dit leest dan hoop ik maar dat we geen ketel ellende krijgen voordat we weer iets van een haard hebben :)

De mantra het-is-een-fase die probeer ik er ook in te houden. Ik heb bij mijn oudste lang niet zo genoten als nu. Ik vond het zo zwaar! En die sliep echt veel beter dan de jongste dondersteen. Maar misschien omdat ik weet dat het de laatste keer is en ik relaxeter ben omdat ik ongeveer weet wat ik doe, ik nu ook meer kan genieten? Helaas lukt het genieten van de oudste op de moeie momenten niet zo goed. En dan voel ik me weer een slechte moeder.... Echt dat schuldgevoel is killing daar zouden we als moeder eens mee moeten stoppen :)

Dus Iez, wij hebben een pittige oudste en we hebben heeeeeeel lang gedacht dat we het er bij 1 zouden houden. Maar toch omdat we ons altijd met 2 kindjes hadden voorgesteld de gok genomen. Ik had een pittige zwangerschap, was veel moe en bekkenpijn en ik heb tijdens de zwangerschap wel eens gedacht; oh waar zijn we aan begonnen, maar ik zou nu niet meer anders willen. Je hoeft nu niet te beslissen of jullie nog een kindje willlen. Eerst even rustig je kleine ukkepuk leren kennen en dan zien jullie wel verder.

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Haha ja aan het zingen inderdaad. Ik maak echt zoveel fouten op m'n telefoon... en dat voor een taalfanaat.

Afkes schuldgevoelens horen er volgens mij helemaal bij bij het moederschap. Kwam vandaag thuis en de kleine lag in de armen van oma te huilen. Toen ik hem overnam werd hij langzaam rustig en bleef daarna heel lang tegen me aan liggen. Dat had hij al lang niet meer gedaan. Net of hij me gemist had... (of verkouden en moe was natuurlijk ;)) Voelde me voor het eerst in m'n leven schuldig dat ik was gaan werken.
    Of wat dacht je van mijn schuldgevoel over het scherm-gebruik van onze oudsten. En dat terwijl ik vroeger ook echt veel tv heb gekeken en computerspellen heb gespeeld. Ben er niet dommer op geworden geloof ik. En het is ook niet zo dat we nooit iets anders doen. Onze oudste is altijd zo moe na school...

Ander vraagje: wanneer groeit een baby té snel? Onze jongen is natuurlijk zwaar begonnen aan z'n leven (4670 gram) maar ik woog hem net en hij is al 9,2 kilo! Precies een maand geleden was hij 7,7 kilo. Hij is nu 5 maanden. M'n andere jongens waren 9 kilo bij de 14 en 11 maanden! En extreem lang is hij ook niet geloof ik. Nu bijna 70 cm (moeilijk te meten, maar hij heeft maat 74). Hij lijkt ook niet echt dik vind ik. Goed in proportie. Ik zal me wel onnodig zorgen maken maar kan het even niet goed zelf relativeren.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Hoe ziet zijn groeicurve eruit bioluun? Geen idee wanneer ze te snel groeien.

Ik voel me ook wel eens schuldig. Als ik moe ben en de baby ligt te mekkeren of huilen dan wil ik wel eens veel te fel reageren op de oudste. Vanmorgen ging 2 keer zijn glas omver en ik schoot echt uit mijn slof. Ging nergens over. Ik zag hem een pruillip trekken en heel hard zijn tranen weg slikken, toen voelde ik me wel even schuldig. Ook als ik beloof dat we nu echt een spelletje gaan doen of boekje lezen bijvoorbeeld en hij heel lief zit te wachten en ik toch weer eerst wat anders moet doen omdat baby poep tot in zijn nek heeft oid. Tja het hoort erbij zullen we maar denken. Gelukkig kan ik het ook wel weer redelijk snel los laten.

Het goede nieuws van vandaag is dat baby om kan rollen van zijn rug naar zijn buik! Hij kwam al een heel eind en vanmiddag lag hij opeens op zijn buik terwijl hij daarvoor toch echt op zijn rug lag. Weer terug gelegd en ja hoor daar ging hij weer. Super leuk..

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Vorige maand was het lijntje iets steiler dan daarvoor. Ligt nu ongeveer op de +2. Vandaag heb ik hem zelf gewogen dus het is wel een andere weegschaal. Kan natuurlijk iets verschil maken. Misschien dat ik gewoon even bel met de vraag wanneer ik me zorgen moet gaan maken.

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Onee. Heb even gekeken maar zijn lijntje ging juist iets vlakker. Wel op +2. Nu zou hij heel steil omhoog gaan naar +2,5.

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja hè Afkes, het is nu geen goed moment om te beslissen over een 2e. Want je bEnt moe en emotioneel door de gebroken nachten. Na het gesprekje met Mn man heeft hij gisteren de nacht gedaan en dat ging goed. Hij bood ook aan dat als ik het niet zou trekken tegen 4am dat hij het dan wilde overnemen. Dus nu gaat het weer de goede kant op gelukkig. Het is. Ermoeidheid die hem dus soms een andere mens maakt merk ik.

Groeien: hmmmm geen verstand ervan. Zolang je normaal voedt kan er toch niets aan de hand zijn toch?

De kleine heeft schimmelinfectie (zelfde als die spruw veroorzaakt). Ik smeer crème maar ik zie nog geen verbetering na 2 dagen. Hopelijk komt er gauw verbetering.

Wtr dames.

Ben benieuwd naar lellebel en haar nieuwe baan.

12. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bioluun, geen idee, maar ik heb de laatste tijd zoveel grote/stevige baby's gezien, dat ik over de mijne op z'n +1 lijntje niet meer zo twijfel. Één baby zat zelfs buiten alle groene lijntjes zeg maar, die woog dik 7kg met drie maanden geloof ik. Zolang ze zich goed ontwikkelen en niet veels te veel eten, kan je ook weinig doen denk ik?

Balen van de schimmelinfectie Iez. Waar zit het?

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bij haar schaamstreek en liezen.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Wat vervelend iez, ik weet maar al te goed hoe hardnekkig schimmel (spruw) kan zijn.. zie je inmiddels al verbetering? Zodra de klachten weg zijn moet je nog minimaal 2 weken door blijven smeren, anders is het zo weer terug..

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Vandaag was het eindelijk beter, minder rood & geïrriteerd. Thx voor de tip!

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Oké vals alarm :D Ik ben donderdag wezen wegen bij het cb. Blijkt dat onze weegschaal thuis meer dan 600 gram scheelt met die van het bureau. Hij is dus niet 1,5 kilo maar 800 gram gegroeid. Daarbij blijft hij netjes op z'n lijntje. Ik had niet gedacht dat dat zó veel verschil zou zijn! Ben weer gerustgesteld.

En hij zit nu al een paar dagen op drie flessen overdag. En voor de vierde moeten we hem wakker maken. En daarna wil hij geen fles meer tot s morgens :) Jammer dat hij zichzelf vaak wakker hoest en we er alsnog uit moeten. Maar wie weet als dadelijk zijn verkoudheid weer over is... :)

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Vier flessen, ik ben jaloers :p. We zitten hier nog rustig op 6. Sinds twee dagen doe ik twee scheppen rijstebloem door één fles, en gisteren hadden we een fles minder. Ik weet niet of het toeval is, omdat hij ook wat later wakker was, of dat het echt helpt, we zullen zien hoe het de komende dagen gaat.

Vandaag weer langs het ziekenhuis geweest. De chirurg twijfelde geen moment, die cyste kan er inderdaad nu maar beter meteen mee uit. Je weet nooit of het ding niet toch een keer gaat ontsteken of zo, en als hij toch onder narcose moet, is het een ingreep van niks. Zij gingen ervoor zorgen dat het gecombineerd gaat worden.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Goed dat dat gelijk kan cindy. Het kan inderdaad maar gebeurt zijn. Had je nou al een datum? Spannend hoor, je kleine zo uit handen moeten geven.

4 of zelfs 6 voedingen klinkt echt heel weinig. Heb even zitten tellen, laatst had ik een dag met 10 voedingen:D ik denk iets van regeldagen. Nu duurt een voeding 5 minuten dus het is echt het werk niet, alleen die nachten mogen wel weer wat minder worden.

Verder zijn we druk aan het oefenen met de hapjes. Broccoli en banaan vallen tot nu toe goed in de smaak. De rest nog niet zo, maar ik vind het al gewoon gezellig dat hij erbij zit aan tafel :)

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Nee, we zijn nog niet ingepland. Begin maart zou de bedoeling zijn. Ik hoop dat we het een beetje snel horen, want de planning is dat we twee weken vóór de operatie DKTP geven, en dat moet nog besteld worden bij de apotheek en we moeten nog iemand vinden die die injectie gaat geven.

De hapjes gaan hier inmiddels wel iets beter. Hij begint het concept van 'slikken' een beetje te begrijpen. Banaan waag ik me nog niet aan, dat zou wat verstoppend kunnen werken, en daar hebben we momenteel geen behoefte aan :p. De gestoomde peer daarentegen hielp wel goed qua 'doorloop'. Had je de banaan gestoomd? Werkt dat een beetje?

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Banaan had ik geprakt, gewoon omdat ik wilde dat hij dat een beetje snel zou leren eten, nu gaan we gewoon stukjes geven. Broccoli had ik even gekookt en ook gewoon een stronkje aangeboden. Ik help hem wel hoor, stop het in zijn hand of hou het voor zijn mond.
    Met de stoelgang is niks mis hier. Geregeld dunne luiers tot zijn nek :D

Deel Deze Pagina