Hoe was het weerzien Iez? Hopelijk kunnen jullie nog even genieten. Vakanties zijn echt anders met zo'n kleintje inderdaad. Ik ben ook klaar met die nachten pfffff. We hadden gisteren een feestje. Om half drie naar bed, dat gebeurt me niet meer zo vaak! Om half vijf begon de kleine... om vijf uur toch maar de fles gegeven in de hoop dat hij dan nog wat slaap zou pakken. Na drie kwartier en vijf tochtjes voor de tut sliep hij eindelijk. Om na een kwartier weer gewekt te worden door onze oudste. Bed nat... heel stil bed verschonen want wil de rest niet wekken (mama ik wil ook een stempel op mijn hand!!). Om 6 uur weer op bed. Baby toch wakker geworden... Om half zeven besluit m'n vriend er maar uit te gaan als we opeens niks horen. Zou hij dan toch...? Om 8:00 weer wakker geworden. Mocht gelukkig nog even blijven liggen van vl. Vanavond weer feest (optreden). Wel leuk moet ik zeggen maar zit toch steeds met die korte nachten in m'n hoofd. Maar wel leuk dat Tom nu echt kan rollen!! Zowel van rug naar buik als andersom. En we hebben ook de eerste moedervlek gespot! Dat was bij die andere twee veeeeel later pas. Verder nog druk met het bedenken van onze nieuwe wijk! We gaan bouwen in een nieuwbouwwijk waarbij we alles mee mogen bedenken. Niet alleen ons huis maar ook de wegen en groenvoorzieningen en zo. Het lijkt erop dat onze huizen aan een doodlopend weggetje komen te liggen! Lijkt me heerlijk. En uitzicht op het parkje dat er komt. Spannend!
Wat goed dat Tom kan rollen! En dan meteen twee kanten op! Hier gaat van buik naar rug nog steeds moeizaam, al had ie van de week volgens mij wel twee keer een geslaagde poging. Komen moedervlekken nu ja? Goh, nog niet over nagedacht. Ik heb veel sproeten en een paar moedervlekken, manlief ook een paar. Maar nog niks gezien bij de mini. En wat leuk dat je mag meedenken met de wijk. Doodlopende wegen zijn heerlijk, daar woon ik nu ook voor de tweede keer in mn leven aan. Vandaag op het consultatiebureau geweest. Meneer weegt 8,3kg en was 69cm. Hij zit nu qua lengte en gewicht bijna op +1, dus dat is netjes. En tot m'n verbazing wil de kinderarts van het cb wel de DKTP zetten, dus dat is ook weer (bijna) geregeld. Alleen helaas had hij ook de uitslag van de fysio nog niet binnen, dus daar moet ik nog achteraan. Ze heeft vorige week de eindmeting gedaan van z'n hoofd, en ik wil graag weten wat de uitslag was. Motorisch doet hij het allemaal heel goed, hij loopt voor op z'n leeftijd. Hij zou 10 minuten op z'n buik moeten kunnen liggen nu, maar hij red dat makkelijk een uur.
Goh Cindy, waarom was dat een probleem dan die DKTP? Fijn dat alles goed gaat! Wat gaan ze doen als de meting niet goed blijkt? Zie je zelf verbetering? Hier een ziekenboeg. Gisterenochtend klaagde onze middelste over pijn. Maar elke keer wees hij den ander plekje aan dus ik nam het niet zo serieus. Belde een paar uur later de gastouder dat hij alles ondergebraakt had. Later nogmaals en ook koorts en in slaap gevallen op de bank Maar hij wilde niet naar bed (lees: gillen en stampen!). Dat kennen we helemaal niet van hem! Uiteindelijk toch gaan slapen. Vannacht ging de lamp aan op z'n kamertje. Hij was uit bed, stond op z'n kast wat te drinken: 'weer beter!' Haha. Tom is ook niet helemaal lekker denk ik. Of een groeispurt. Of het is een sprongetje Wil opeens weer 5 (of 6!) flessen op een dag! En de tut werkt niet meer s nachts. Geloof niet zo raar rond deze leeftijd. Bij jullie iets van gemerkt?
De arts van het cb weigerde mee te werken aan ons verzoek om de vaccinaties te splitsen (dus DKTP-Hib-Hep op een andere datum dan de PNEU). Dus we zijn naar een andere arts geweest, en die heeft een recept uitgeschreven voor DKTP (dus zonder Hib-Hep) en (nog) geen PNEU. Alleen die arts zit voor ons op bijna drie kwartier rijden, dus het zou wel fijn zijn als we iemand dichterbij kunnen vinden om de vaccinatie te geven. Dat was nu ineens geen enkel probleem, terwijl hij de vorige keer absoluut weigerde om ze gesplitst te geven. Wat dat betreft denk ik dan, als je principes hebt, hou je er dan ook aan . Maar goed, het komt voor ons wel goed uit. Sterkte met de ziekenboeg! Hier is de mini 'momenteel s nachts wel vaker wakker en de tut kwijt. Op zich is de tut erin stoppen voldoende, maar zijn slaapkamer is wel een stukje wandelen van onze slaapkamer en een trap op, dus dat is wel een beetje jammer.
Oh dames, wat is het leven als moeder toch druk met gezin, werk, familie en andere (sport)verplichtingen. Voor je het weet is er weer een week voorbij gevlogen... of zelfs langer, want ik denk dat ik misschien 2 maanden geleden ofzo hier voor het laatst geschreven heb, oeeeeeps. Anyway anyhow, ik ga gauw al jullie berichtjes even weer doorspitten. Toch wel fijn, om te lezen en vergelijken met m'n eigen boefje haha. Ik zal niet op alles reageren, maar ga wel mijn best doen om toch maar eens vaker wat van mij te laten horen!
Ha laQueen! Heel begrijpelijk hoor! Hoe gaat het met jullie kleine prinses? Cindy ik snap hem weer Misschien heeft hij er eens een nachtje over nagedacht en bedacht dat je plan niet zo raar is. Mijn haar wordt weer voller! Het is nu echt een zeikstaartje geworden. Maar ik zie weer haren teruggroeien. Jammer dat dat nu dan van dat korte haar is, ziet er een beetje raar uit. Net of ik een ieniemienie-pony heb... Gaat er nog iemand carnavallen? Wij gaan 1 avond. En een paar keer met de kinderen. En dan lekker een week vrij! Wel alleen, want vl moet gewoon werken. Wat een storm zeg! Net lekker in de wind gespeeld. Van grote plastic tassen en touwtjes vliegers gemaakt en naar een groot veld gewandeld. Fantastische lol!
Inmiddels vanmiddag en net vanaf halverwege december weer wat terug gelezen. Ik herken onze situatie helemaal in die van jullie! 1) Slaapdrama! Pfff, ik moet er soms 's nachts wel 15x uit, omdat mevrouw de speen graag wil hebben. 2) Ook ik werk in het voorgezet onderwijs en vind dit behoorlijk pittig (afgelopen periode open dag, rapportvergaderingen, mentorspreekavond, etc.) 3) Al het 'geregel' op dit soort dagen, omdat vriendlief niet altijd vroeg naar huis kan en ik wel 's avonds weer op het werk moet zijn. 4) Ons meisje is nu alweer voor de 3e keer in 7 weken ziekjes! Stomme hoest en snotneuzen.. 5) De laatste dagen veel zure dunne luiers met witte vlokken, rot tandjes, wanneer komen jullie nou?! Maar er zijn ook zoveel mooie dingen, gelukkig. 1) Ze is een makkelijke slaper in de zin van, speen erin en ze slaapt weer. 2) Ons meisje is gek op knuffelen. 3) Een dikke kletskous die constant loopt te gieren van enthousiasme. 4) Op de opvang vind ze het helemaal fantastisch, ze is fan van kinderen. Ze moet alleen nog wel even wachten, want wij willen pas over 2/3 jaar een broertje of zusje haha. 5) Kan sinds 5 maanden rollen van rug naar buik. 5) Helemaal gek op eten, eet alle fruit en groente! 6) Drinkt op dit moment 4x 180+6 en doet dit meestal heel goed. 7) Zoveel liefde die je van zo'n klein meisje krijgt! Oh en vast nog wel véél meer, maar n.a.v. jullie teksten die ik gelezen heb, komt dit nu even in mij op. Leuk, dat de kindjes aan de ene kant zo gelijk gaan en toch ook weer niet! Wij zijn trouwens nu sinds 4 weken nog maar overgestapt naar maat 68, waarbij ik pijpen en mouwen nog moet oprollen. Veel van 62 past ze ook nog gewoon nu bij 6 maanden en 2 weken! Wij hebben een klein propje, hihi. Maandag moet ik weer naar het CB, ik gok dat ze nu zo'n 7kg en 63/64cm is!
Carnavallen doen we hier niet aan. Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken haha heb het al druk zat en kom nu al slaap tekort Mijn haar is ook nog maar een karig staartje, maar ik zie ook weer een mini pony groeien haha ik moet er nog een stuk vanaf laten knippen en dan kan het weer groeien. Ik ben wel echt toe aan beter weer. Heb echt last van een winterdipje. Gewoon geen energie, kort lontje, nergens zin in. Wordt er niet altijd gezelliger op thuis. Ben ook druk op zoek naar een zonvakantie, maar hoewel we toch buiten het hoogseizoen zitten, vind ik de prijzen echt schandalig. Het eten gaat wel super goed. Doe nu alles rapley eigenlijk. Hij eet heel graag zelf, stopt alles in zijn mond en eet met smaak. Gister eens een broodkorstje gegeven en dat ging er ook heerlijk in. Wat een leuk idee van die plastic zak in de storm bioluun, zal het onthouden voor de volgende keer.
Hier ook nog steeds grondig gebroken nachten. Gelukkig verder een vrolijk meisje, maar ik verlang erg naar wat meer doorslapen. Ze eet nog steeds niets vast. Laatst voor het eerst wat gekookte wortel in haar hand gegeven. Dat werd onderzocht, zelfs even in haar mond gestopt en toen een heel vies gezicht bij getrokken. Ze vindt haar speeltjes duidelijk lekkerder dan het eten. Verder zijn we bij de oogarts geweest voor haar plekje. Die wist het eigenlijk ook niet zo goed, maar vind het niet zorgelijk. Ze acht de kans aanwezig dat het een reactie is op het gesprongen adertje dat ze direct na geboorte had. Ze kon het ook niet helemaal goed onderzoeken omdat het onder het randje van het ooglid zit. En om goed onderzoek te doen zou ze eigenlijk onder narcose moeten. Dat leek de oogarts veel te zwaar voor het probleem, ze vond geen enkele aanwijzing voor problemen en wil dus nu nog niks doen. Wij moeten zelf proberen een foto te maken en mogen direct aan de bel trekken als we het niet vertrouwen of het groeit of dergelijke. Verder een afspraak in september omdat ze dan een stuk groter is en ze makkelijker kunnen onderzoeken. Maar voorlopig afwachten en voor de zekerheid in de gaten houden. Ons meiske vond het trouwens allemaal prima, heel gezellig bij de orthoptist en oogarts, gezellig lachen naar iedereen in de wachtkamer, echt een droombaby. Het was gewoon bijna een leuk uitstapje! Wij gaan zo naar mijn schoonouders. Morgen gaan we naar de optocht kijken en dan vind ik het wel weer voldoende carnaval. Ik vind er zelf niets aan, maar de kinderen verheugen zich er wel op. Dan waarschijnlijk nog een keer naar het museum, oudste gaat nog logeren bij nichtje en dan is de vakantie alweer bijna voorbij. Na de vakantie wordt de middelste 4, dus mag hij naar school. Hij heeft er ontzettend veel zin in, zijn wendagen vond hij super. Hij werd erg boos als mijn man hem net voor de lunch al ophaalde en de andere kindjes bleven wel zitten. Dus volgens mij wordt dit een eitje. Lijkt me wel lekker om weer iets meer rust te hebben thuis, hij was er ook wel aan toe.
Dag dames, ik heb trouw alles gelezen tijdens mijn vakantie. Vandaag vliegen we terug naar Ned. Dus zal ik gauw weer reageren en wat van mij Laten horen.
LaQueen ik wacht ook al weken op tanden. En alles gooi ik op daarop: rode wang? Tanden! Koortsig? Tanden! Etc. Jillz wat vervelend dat je een dip hebt. Ooit nagedacht over lichttherapie? Schijnt wonderen te kunnen doen. Femkes ik zie dat snoetje al voor me met zo'n wortel. Onze uk vindt alle groenten vooralsnog vies. En nu heeft hij ontdekt dat hij zijn mond ook dicht kan houden. Ben je gerustgesteld over dat plekje nu? Vervelend dat het zo slecht bereikbaar is. Ik heb voor het eerst met carnaval bij de huisartsenpost gezeten... ik knipte Toms nageltjes... en een stukje duim... nu is dat normaal niet zo spannend maar drie uur later bloedde het nog! Toch maar even gebeld voor tips, willen ze hem toch even zien. Dus ik daarheen, ondertussen het vierde gaasje verzadigd, neemt de assistent het helemaal niet serieus! 'Zal allemaal wel meevallen' nog voordat ze de duim ziet! Ze haalt het verbanden eraf en het begint na drie tellen weer te bloeden. 'Ik die er wel even een pleister om' Ehm en als hij die er af sabbelt en erin stikt?!? 'Oja ik leg er wel een extra tapeje om' Ik mocht hem er tot vanmorgen niet afhalen maar voordat ik thuis was, was hij al weer doorweekt. Dus toch maar iets nieuws omheen gedaan. Zag het er ondanks de vier gaasjes weer doorheen komen. Maar hij was zoooo moe dus een sok om zijn hand en in de puckababy gelegd. En nu lijkt het gestopt te zijn, maar ik durf hem er nog niet af te halen. En vanmorgen! Na een erg korte nacht (was gezellig gisteren ) kom ik om 6:15 bij zijn bedje want hij was wakker. Ik hoopte dat zijn tut terugstoppen genoeg zou zijn. Valse hoop want hij is altijd vroeg wakker. Ik sta bij zijn bed en zie dat hij braakt. Niet een beetje terug laten lopen, maar echt met halen en buikspieractie! Maar wat hij opbraadt blijft in zijn mond omdat hij op z'n rug ligt! Prompt gaat hij hoesten. Dus ik draai hem op zijn zij om het eruit te krijgen. Was allemaal slijm. Hij gaat nog even door dus ik heb hem toch maar eruit gehaald. Om het half uur begint het nu opnieuw. Hou hem maar boven de wasbak zodat het er iig uit gaat. Echt sneu... nu lijkt hij weer moe maar durf hem niet zo goed op bed te leggen. Dadelijk stikt hij erin!
Ah, wat een rotweekend hebben Tom en jij! Ik hoop dat hij snel opknapt. Misschien zijn hoofd omhoog leggen of hem op zijn zij leggen? Inmiddels zijn ze wel zover dat ze wegdraaien indien nodig, dus op de buik vallen is niet meer zo'n risico. Op die manier kan hij het wel makkelijker kwijt dan op zijn rug. Drinkt hij wel?
Wow heftig bioluun. Inderdaad op zijn zij proberen of op zijn buik als dat lukt? Ow ow maar goed dat hij zich van zijn eerste carnaval niks zal herinneren Hier is het gehoest en gesnotter ook weer begonnen. En hij voelde ook erg warm net dus zo maar even temperaturen. Hopelijk wordt hij niet weer echt ziek.
Sinds vanmorgen heeft hij gelukkig nergens meer last van. Is me echt een raadsel wat er was. Heeft vier keer gebraakt en daarna prinsheerlijk geslapen. En ook weer gewoon gedronken. Tja had verwacht dat het nog aardig wat jaartjes zou duren voor ik een kotsende zoon had en met hem naar de ehbo moest tijdens carnaval 😂 Jillz ik hoop dat het niet doorzet! Zorg voor genoeg vit D. Lekker naar buiten dus!
'Welkom terug' Laqueen . Fijn dat het goed gaat met jullie kleine meid. Wat leuk dat ze gek is op knuffelen, dat heeft onze mini helemaal niet. Die is meer van het spelen, en vindt dan ook zijn papa veel leuker en grappiger dan mama . Bioluun, hier is de haaruitval ook gestopt. Ik heb het ook wat korter laten knippen. Ik merk nog niks van teruggroeiende haren of een weer voller wordende bos, maar het wordt in ieder geval gelukkig niet meer erger. Carnaval doen we hier niet (meer) aan. We zijn zaterdag met mini even naar de kinderoptocht gaan kijken, maar dat was het. Wat ontzettend schrikken met dat bloeden en braken zeg! Kan hij niet wat bloed in zn maag hebben gekregen? Jillz, hoe groot doe je die broodkorst? Want hier mocht mini dat nu ook volgens het consultatiebureau, dus een paar keer geprobeerd. Maar zaterdagavond zat papa erbij, en toen was er ineens een stuk 'kwijt', en stikte mini er dus in. Dikke paniek, baby liep paars aan, papa steekt zn vingers in zn keel en ik spring van de bank en begin op zn rug te kloppen. Godzijdank kon papa het uit zn keel vissen. Mini heeft wel 10 minuten keihard gejankt van de paniek. Voor de rest eet ie alles op en ook heel snel. Ik weet niet precies wat nu de hoeveelheden zijn die hij zou moeten halen, maar hij eet gerust een hele (gepureerde) appel en een eetlepel of drie aan gepureerde groente. Femkes, jammer dat je nog niets meer weet qua het plekje in het oog. Nog even afwachten dus. Hier nog steeds geen datum voor de operatie ontvangen. Ik hoop toch wel dat we het een beetje tijdig van te voren horen, het is niet dat we nu zo extreem druk zijn, maar in de weekenden hebben we toch vaak wel wat aan plannen staan.
@cindy tja broodkorst wel een flink stuk. Maar hij krijgt alles in stukjes he dus is al redelijk gewend om het zo te eten. Korstje sabbelde hij dus zo naar binnen. Sowieso goed rechtop laten zitten. En anders gewoon nog even wachten. @bioluun haha inderdaad, kotsen met carnaval mag over 18 jaar pas Kleine had wel verhoging gister maar is nu wel gewoon naar het kdv. Hopelijk lukt ht slapen een beetje want hij hoest zichzelf steeds wakker..
Wow Cindy! Je schrikt je rot als ie zo stikt! Goed gehandeld in ieder geval! Ik heb Tom vandaag ook wat stukjes brood gegeven. Echt kleine plukjes die hij gemakkelijk naar binnen werkte. Dat vindt hij allemaal wel interessant, maar altijd maar een beetje. Zo ook fruit en groentehapjes. Hij eet nog maar weinig. Prima hoor, hij heeft nog genoeg voorraad over 😅 Braken van het bloed, dat kan natuurlijk! Nog niet aan gedacht eerlijk gezegd. Sinds gisteren komt Tom vooruit! Of eigenlijk... achteruit 😁 Leuk om daar met de andere jongens bij te staan aanmoedigen! Hij kan ook om zijn as draaien. Echt leuk dat er weer wat bij komt! Wat een weer om een week alleen thuis te zijn met de jongens. Ga altijd graag naar buiten. Vandaag hebben we al een hut gebouwd, heel de woonkamer volgebouwd met treinrails. Liedjes gezongen en gedanst. En toen was het 12:00... weer even inspiratie opdoen. En de tv misbruiken.
Stoer he, als ze gaan bewegen! Ik ben echt ontzettend verbaasd over hoe fanatiek onze dame bezig is met bewegen. Ze weet prima wat ze wil en is bereid aardig wat moeite te doen om het te bereiken. Met als effect dat ze vrolijk op het snoer van de printer aan het kauwen is voor je het doorhebt. Worteltjes zijn vies, maar snoeren blijkbaar heerlijk! Ze is verder herstellende van een ontzettende verkoudheid. Zo eentje waar het snot uit je ogen komt en voordat je het doorhebt ook overal gesmeerd zit. Gisteren weer eens echt haar haartjes gewassen, normaal doe ik dat zo min mogelijk, maar nu echt plakken snot moeten wegwassen. Ze klinkt weer iets beter en lacht ook weer, dus we hebben hoop. Gisteren ook nog naar cb. Invalarts. Jongedame voelde zich echt te beroerd om goed mee te werken. Maar toch die stomme controles (grijpt ze wel, houdt ze hoofd goed o, enz). Ik vertel nog dat we bij kinderarts en oogarts zijn geweest, maar toch nog even alles checken. Zelfs nog in het oog proberen te kijken. Een oogarts geeft aan dat ze het duidelijk kan zien, niet zeker weet wat het is, maar het in de gaten houdt, en dan moet cb-arts ook nog per se kijken? Ja, zegt ze, ik zie niets. En ik nog vriendelijk uitleggen ook. Eigenlijk had ik in moeten grijpen, maar daar ben ik dan net niet stoer genoeg voor. Maar goed, ik betwijfel of ze me geloofde toen ik zei dat ze zich juist razendsnel ontwikkelt en superactief en vrolijk is, maar ik kan me er ook niet druk over maken. Was blij dat ik haar snel weer in kon pakken! Ik maak me trouwens geen zorgen om het plekje hoor, het is puur dat ik toch bij de huisarts was en het ter sprake bracht. Inmiddels is het wel een interessant mysterie, maar kan duidelijk zien dat ze er geen last van heeft en er geen groei of zo in zit, dus ik heb alle vertrouwen dat het onschuldig is. Ik heb ook een prima gevoel over de oogarts en het ziekenhuis, dus dat scheelt wel. Verder net de kinderstoel omgebouwd. De newborn set eraf en babyset erop. Dus nu zit ze aan tafel. Echt weer zo'n moment dat ze opeens groter worden. Heerlijk vind ik dat, zo mooi die ontwikkeling! Grappig om van jullie ook die karakterverschillen te horen, het zijn toch ook echt al individu-tjes. Leuk om te lezen!
Kan ze al zo goed zitten dan femkes? Of wordt ze goed ondersteund? Wij hebben alleen de oude beugel met leren riempje. Dus onze Tom blijft nog even in de newborn. Al past dat nog maar net 😅 Irritante arts zeg! Wij hebben dat ook wel eens gehad met een invaller. Net of ze dan extra gebrand zijn op het volgen van alle protocollen. Wij hoeven pas weer in april naar het cb. In overleg zo gepland maar vind het stiekem best lang. Ben nog een keer wezen wegen naar de laatste afspraak was in december! We hebben weer een nachtfles... of ja eigenlijk heb ik geen idee of hij hem echt nodig heeft maar hij wordt s nachts wakker. En soms moppert hij en dan helpt de fles. Je goede bedoelingen gaan s nachts heel gemakkelijk overboord. Maar vannacht was het echt een ramp. Hij werd om half drie wakker. Vl geeft de fles en hij slaapt weer. Om half vier moet in naar de wc. Daarvan wordt Tom wakker...klaarwakker! Babbelt er op los, kei hard! Tut helpt niet, muziekje ook niet. Om vijf uur is het babbelen overgegaan in mopperen en is vl met hem naar beneden gegaan. Na drie kwartier weer op bed gelegd. Nu slaapt hij nog (normaal om zes uur wakker), maar zit ik alweer een half uur beneden met de middelste. Overdag gaat hij ook niet meer meteen slapen maar hoor je hem eerst nog babbelen. Dat is niet erg maar s nachts klaarwakker zijn is irritant. Verder gelukkig een grote lachebek hoor! Echt gezellig. Dat vooruit/achteruit komen is weer even gepauzeerd. Hapjes gaan gemakkelijk maar wel maar kleine beetjes. Gelukkig hoef ik niet te werken vandaag 😄😴
Stom dat ze je dan niet serieus nemen he femkes. Lekker ene oor in en andere uit laten gaan.. als jij maar ziet dat het goed gaat. Jij ook weer lekkere nachten bioluun! En wat leuk dat tom zich al voortbeweegt. Mijn uk ziet echt totaal nog geen noodzaak om zich te verplaatsen. Hij rolt naar zijn buik als het echt moet en hij draait om zijn as, verder helemaal niks. Hij vermaakt zich prima, blijft lekker liggen en heeft de grootste lol in zijn eentje. En ik heb de eerste tand gespot. Hij komt bijna door Minder leuk is dat zijn longen helemaal vol zitten en we nu dus aan de puffers zitten. Hij was vooral snachts benauwd, ook paar dagen verhoging gehad. Ik hoop dat de puffer gaat werken, maar het is erg moeilijk om een baby 5 keer rustig in een kapje te laten ademen zonder te huilen. Verder is hij nog steeds zijn vrolijke zelf gelukkig..