Wauw Iez Gefeliciteerd! Wat een mooie verrassing dan Zal wel pittig zijn geweest dan met die nachten. Of valt het allemaal nog mee? Ik weet wel dat ik het fantastisch vind dat onze oudste twee zo dicht op elkaar zitten. Bij ons was de oudste zeven maanden toen ik weer zwanger was. Echt leuk! Femkes hoe heeft je zoon het gehad vandaag? Leuk man dat je er nu al twee op de basisschool hebt. Ik heb net het aanmeldformulier van onze middelste ingevuld. Die mag in oktober En die meid van jullie die wil vooruit! Haha, wat leuk dat ze al zo goed zich kan voortbewegen. Dat maakt alles nog iets leuker! En inderdaad goed opletten Kunnen jouw jongens goed opruimen? Cindy het wordt een grote wijk inderdaad. Zo'n 120 huizen. Heel gevarieerd van sociale huur en patiowoningen voor ouderen, tot enorme villa's. Wij komen aan een stuk waar we uitkijken op het centrale park. Lijkt me fantastisch! Ik snap dat je vast gaat praten in het ziekenhuis. Hopelijk heb je snel weer een mooie test in handen? Mogen wij van een afstandje meehopen, duimendraaien en genieten?
Hahahahaha ja waar weer slapen toe kan leiden Hahahahaha nou hopelijk geen zware nachten meer iig tot de nieuwe kleine er is
Ohhhh kijk dat is nou bemoedigend om te lezen Bioluun. Want ik denk alleen oefff hoe zal dat gaan, maar ik heb er aan de andere kant ook het vertrouwen dat het tzt allemaal goed gaat komen. Eerst maar eerst deze zwangerschap beleven en hopelijk aan het einde een gezond en levend kindje.
Kan me voorstellen dat het weer super spannend zal zijn zeg! Hebben ze bij jouw vorige zwangerschap iets anders gedaan dan bij de eerste twee? Het was eigenlijk meteen heel erg fijn dat ze bij elkaar in de buurt zaten. Het duurde niet heel lang tot hun schema's een beetje matchten. Doordat ze allebei nog slaapjes hadden die in het begin afwisselden, had ik steeds tijd voor 1-op-1 tijd met de ander. En toen de middelste 1 werd heb ik hem richting 1 slaapje gedwongen en vanaf toen had ik ze elke middag twee uur lang tegelijk op bed. Dat was ook heerlijk We hadden een heel mooie dubbele kinderwagen, waar je ook 1 peuterstoel en 1 reiswagen of maxicosi van kon maken. Wat hebben we toch veel gewandeld. Het enige nadeel was dat de jongste (middelste nu dus) niet doorhad dat hij toch echt jonger was dan de oudste. Dus zijn sprongetjes waren een grote uitdaging. Hij snapte maar niet dat hij niet ook kon zitten/staan/kruipen/lopen/praten etc. Dat is nu gelukkig gekalmeerd. En nu zijn het beste vrienden Wat een lol!
Oh dat klinkt als muziek in de oren behalve dat van de sprongetjes dan. Maar heerlijk als alles synchroon gaat lopen op een gegeven moment. Ja, ik moet me eens in die dubbele kinderwagens gaan verdiepen, maar alles op zn tijd. Bij al mn 2 en 3 en ook bij deze zwangerschap was/ben ik onder controle vvan de gyn. Bij de vorige 2 had ik progesteron injecties 20 wkn lang om te voorkomen dat de baby vroeggeboren wordt (dat ga ik nu weer krijgen). Voor de rest heel veel echo's ws om te kijken hoe de nieren en het vruchtwater zich ontwikkeld (daar is mn 2e aan overleden na de geboorte). En aangezien het erfelijk is, zegt de wetenschap dat er bij elke zwangerschap 25% kans daarop is.
25% klinkt wel veel, maar we zullen duimen en bidden voor die 75%! Dat gaat zeker weer een spannende tijd worden in ieder geval. Wat gaat de tijd alweer hard he. Jij ook al bezig met aanmelden op school bioluun. Wij hebben toevallig voor de oudste ook formulieren in zitten vullen en we hebben komende week een gesprek/rondleiding op de basisschool. Ik vind het zelf gewoon weer spannend, een hele nieuwe fase. Ook al duurt het nog even.. Baby wordt echt een mini mensje. Hij is blijkbaar dol op lepeltjes. En waar hij eerst alles prima vond, wordt hij nu echt boos als je zijn lepel afpakt of als hij op de grond valt. Heel grappig om te zien. De twee jongens zijn echt wel gek op elkaar. Samen lachen en knuffelen, dat is wel echt genieten nu.
Iez, wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd!!!!!🎉 Hopelijk weer zo'n prachtig kindje erbij! Klinkt spannend zo bij iedereen, nieuw huis, nieuwe zwangerschap, kinderen naar school, zo leuk allemaal. Spannend ook Cindy, veel succes met de gesprekken en stappen die volgen. Onze man vond school heerlijk. Hij is alleen stronteigenwijs en wilde de plasketting niet om. Dus dat was nog een dingetje. Dat is toch een beetje de clou met school, je moet je aan de regels houden ☺ Ons huis is helaas alles behalve babyproof. De jongens laten van alles slingeren. Dat levert dus wel wat gedoe op soms. Maar ach, komt goed.
Iez, hoe voel je je verder? Ongepland, daar had ik niet eens aan gedacht, maar dat kan ook nog natuurlijk . Ennuh, het is juist niet het slapen wat hiertoe geleid heeft natuurlijk hé, maar het niet slapen . Hopelijk gaat deze zwangerschap voorspoedig! Jillz, een lepel-obsessie dus . Hier is mini vooral geobsedeerd door onze telefoons of tablets. Als hij die ziet is ie bijna niet te houden. Niet dat we 'm daar nou ooit mee laten spelen of naar kijken of zo, maar op de één of andere manier vindt hij die fascinerend. Femkes, dat van die plasketting kan ik best snappen hoor, dat klinkt toch niet al te fris . Bioluun, klinkt goed! Al een idee van timing? Ik zal jullie op de hoogte houden van onze nieuwe ziekenhuis-perikelen hoor. En 'perikelen' is in mijn geval waarschijnlijk niet overdreven, want ik ben nogal eigenwijs en een control-freak, en dat strookt over het algemeen slecht met de vaste ziekenhuis-protocollen . Het begon ook alweer lekker; ik belde het ziekenhuis waar ik de vorige behandeling en terugplaatsing heb gehad, dat ik terug wilde komen voor onze cryo. Kon niet, ik had een nieuwe verwijzing van de huisarts nodig . Alsof we nu ineens wel vruchtbaar zouden zijn? Maar goed, braaf de huisarts gebeld en meegewerkt met de bureaucratie, kon gelukkig telefonisch en ik werd dezelfde dag nog gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak. Moeten we weer eerst langs de gyn. Ik snap best dat dat het protocol is, en mochten er bijzonderheden zijn dan kan dat nuttig zijn, maar er zijn geen bijzonderheden en het wordt een simpele terugplaatsing, dus we staan binnen vijf minuten weer buiten. Maar we moeten wel per se met zn tweeën komen en het is een half uur rijden, wat betekent dat we een oppas moeten regelen. Zucht. Maar goed, het is wederom voor een goed doel.
Hahah ja cindy, misschien zijn jij en je man nu helemaal niet meer samen en wil jij achter zijn rug om nog een kind van hem net als in de serie divorce
Iez wat een prachtig nieuws. Wat spannend en mooi! Bioluun, wat leuk joh je eigen wijk ontwerpen! En straks vrij uitzicht. Klinkt goed. Cindy, spannende maand voor jullie met de operatie in zicht. En natuurlijk de cryo. Ik hoop op net zo'n mooie afloop als jullie kleine man Femke, nog gefeliciteerd met je middelste. Alweer een kindje op school. Mijn oudste mag pas in augustus, maar haar vriendinnen van de opvang zijn vorige week allemaal begonnen. Oh wat wil ze graag.
@Cindy, die verwijzing doen ze echt niet om te pesten, maar als er niet expliciet in het dossier staat dat jullie voor een nieuwe zwangerschap direct mogen melden, moet er een nieuwe verwijzing komen. Anders mag het ziekenhuis de zorg niet declareren bij de zorgverzekeraar. Een paar jaar geleden deden zorgverzekeraars niet zo moeilijk, maar sinds de Nza alles onder een vergrootglas legt, doen zorgverzekeraars dat ook. Het is mijn werk om deze controles binnen het ziekenhuis weer uit te voeren en ik snap waarom ze toch weer dat bureaucratische stukje laten doen. Geloof me, vorig jaar heb ik discussies gehad om onze declaraties te verklaren, daar valt dit bij in het niet. Ik hoop dat het verder trouwens wat makkelijker verloopt, is toch weer hartstikke spannend natuurlijk.
Jillz: bedankt. Femkes en Afkes: bedankt voor de felicitaties. Femkes fijn dat hij fijn vond op school. Cindy: hahahah je hebt gelijk. Ik voel me verder prima. Ik had alleen vannacht wat lichtroze bloeding, dus dat was even schrikken en ik ben dan de hele dag op mn hoede. Hopelijk blijkt het goed gaan. Zou leuk zijn als je terugplaatsing tot een goede zwangerschap leidt, kunnen we samen zwanger zijn
Ik zal nog even een update geven over de spinazie Begonnen in de wipstoel met een lepeltje, werkte niet. Toen een extra lepeltje gegeven om mee te spelen maar die slimmerd deed alleen zijn mond open voor zijn eigen lepel. Toen maar in de kinderstoel gezet maar hij liet zich echt niet voeren. Toen alles er toch al onder zat heb ik het prakje maar op zijn blad geschoven en meneer greep er gelijk met zijn handjes in en heeft alles op gegeten En nu gauw de mol kijken
ZIE JE WEL!! Thomas!! Haha, sorry ben echt een molloot! Iez die progesteron werkt dus wel gelukkig. En kunnen ze die nieraandoening met de nipt opsporen? Hoe voel je je nu? Die bloeding zal wel even spannend zijn inderdaad! Maar gelukkig lees ik er hier vaak over, dus het is minder zeldzaam dan je denkt. Jillz Haha die lepeltjes! Wat een slimmerd! En wat fijn dat ze van jullie lekker met de handen mag viespeuken uiteindelijk. Dat is zoooo leerzaam!! Ik denk altijd maar: wij ruiken en kijken en proeven ook voorzichtig aan nieuw eten. Babies voelen ook graag en dat zouden wij ook doen als dat zou mogen. Cindy lekker eigenwijs doen! En lekker protocol volgen en mooie streepjes plassen over een tijdje Ons bestemmingsplan is goedgekeurd! Nu nog 6 weken bezwaren afwachten, maar dat lijkt goed te komen. En dan mogen wij rond de bouwvak gaan beginnen! Aangezien we alles gaan uitbesteden (ons gezin heeft 10 linkerhanden) hopen we toch volgend jaar kerst echt wel klaar te zijn. Mijn vader weet zeker dat het al augustus kan worden. Ben wel een beetje bang dat de rest van de wijk niet zo snel zal zijn en dat we dan alsnog 4 jaar in een zandbak wonen. Vinden de jongens vast niet erg Onze jongen is ziek had vannacht 40 graden koorts! En normaal is hij zo'n 36,0. Dus maar een paracetamol. Hij drinkt ook opeens halve flessen en perst zijn lippen stijf op elkaar als we met een hapje komen! Best grappig stiekem. Lekker eigenwijs! Gelukkig is hij verder niet zielig en slaapt hij lekker. Vannacht wel een tijdje wakker, maar goede nachten hadden we toch al niet Nu was de koorts wel wat gezakt. Lekker genieten van de ontluikende lente! Heerlijk! Het huis ligt meteen weer vol met zandbakzand! Genieten!
Bioluun: nee dat kan niet met nipt opgespoord worden. Om het pontje sporen duurt 6-9 maanden, dus bloedonderzoek heeft geen zin want dan ben ik allang bevallen voordat resultaat bekend is. Fijn dat het plan goedgekeurd is, nu even wachten en dan aan de slag, leuk hoor. Fijn dat het beter gaat met je kleine.
We hebben twee van deze matten liggen: https://www.athleteshop.nl/airex-hercules-200-x-100-x-2-5-cm-blauw?as=athlete&kwd_id=20076-AGI-26742385946-ASI-176951031866-ASNNGNLTFA&gclid=CjwKEAjwzKPGBRCS55Oe46q9hCkSJAAMvVuM6D8mjU9DE_vnLb2U1LLFTAJD3P0mrZV25lRoIYHuIBoCTurw_wcB Op de vloer deed ie niks, te koud en te glad denk ik, en op de puzzelmatten die we van m'n schoonouders hadden gekregen, ging ie van het weekend al achteruit .