De puzzelmatten zijn andere dan in je link of bedoel je dat je juist die van de link? Ik ben onder de indruk van de prijs, ik kan dat helaas niet betalen, of wel maar heb er niet zoveel voor over. Hoopte op een goedkopere variant.
Elke mat is wel prima hoor. En als ze eenmaal de vaart te pakken hebben, maakt het niet uit waar ze liggen. Volgens mij hebben ze bij de ikea ook wel van dat soort speelmatten
Bedankt voor de link. Ik heb juist begrepen dat ondergrond belangrijk is, dat ze niet weg moeten glijden. Maar ik had nog noet bedacht welke nou geschikt is.
Ja, hij is nu net wakker en van de matten afgekropen, op de vloer komt hij nu ook wel iets vooruit omdat hij het systeem snapt, maar dat kost wel veel meer moeite. Die in de link zijn niet de puzzelmatten inderdaad. Die liggen bij mijn vader voor als we daar zijn. Thuis hebben we die dikke fysiomatten uit de link. Wat dikker, zodat hij er veilig op kan 'vallen'. Maar wel reteduur inderdaad.
Mijn oudste heeft het boven op de vloerbedekking geleerd. Daarna ging het beneden op het laminaat ook prima als hij maar geen sokken aan had. Met blote voetjes kun je ook goed afzetten. Voor die korte tijd zou ik niet zo snel iets aanschaffen perse daarvoor hoor..
Leuk Cindy! Dan groeien ze opeens zo hard he! Die matten zijn wel handig lijkt me, maar inderdaad voor zo'n korte tijd zou ik het ook niet aanschaffen. Die van de Ikea zijn ook leuk zeg! Ook leuk voor de andere jongens! Lekker koprollen Onze oudste heeft het juist geleerd door hem op een glad matje te leggen en dan met z'n armen buiten boord. Hij begon toen te tijgeren en dat ging gemakkelijker door dat matje. Speeltje net buiten bereik leggen en gaan Dat proberen we bij Tom nu ook en we zien wel dat de beentjes in de aanslag gaan maar er gebeurt nog niks. Hij heeft 1 dag wat bewegingen achteruit gemaakt. Sokken uit is een goede tip! En zal hem ook eens boven op de vloerbedekking neerleggen. Volgende week komt het cb langs. Voor de oudste die weigert zindelijk te worden Soms gaat het weken goed en nu heeft hij weer minstens twee keer per dag een vieze broek. Ook op school Doe m'n best er weinig aandacht aan te geven maar kan er stiekem best pissig om zijn...
Oei ik snap dat je dat zat bent zeg. Denk je zelf dat er een reden voor is? Mijn drie jarige weigert ook elke vorm van zindelijkheid. Heeft nog nooit iets gedaan op de wc of potje. Ben van plan om sowieso in de zomer even door te gaan pakken, maar zie niet echt uit naar al dat gedweil en gepoets wat ongetwijfeld gaat komen..
Geen idee Jillz... hij kan het best. Gaat soms dagen lang helemaal Zelf naar de wc. Hij kan het niet goed ophouden en moet dan ook vaak NU naar de wc. Maar andere keren lijkt hij het helemaal niet door te hebben. Te druk met wat dan ook. Maar hij heeft ook wel eens bewust staan te plassen of poepen terwijl hij me aan het aankijken was. Z'n broer van drie heeft ook nog weinig interesse. Die is voor een sticker op zijn stickerlijst af en toe wel te porren om even op de wc te zitten. Maar tot nu toe is het hem nog niet gelukt om te plassen. Hij doet dan wel z'n best (wat hij natuurlijk eigenlijk niet moet doen ). Ik hoop voor hem ook op de zomer. Wel las ik in de ouders van nu dat jongens gemiddeld tussen de 3 en 4 zindelijk worden, dus zo raar is dat nog niet.
Onze middelste is ook weer aan het rommelen met zindelijkheid. Vreselijk! Twee keer op school ongelukje, vandaag weer in zijn broek gepoept. Wij zijn er ook wat chagrijnig om inmiddels. We proberen maar weer met belonen, maar het is zo vermoeiend. Ik kwam vandaag thuis en onze mini kwam naar me toe tijgeren! Gisteren ging ze al vrolijk achter de stofzuiger aan. Zo schattig. Ze kon vandaag in het gras ook goed oefenen met kruipen. Ze staat al heel stevig op knieën en handen, nu nog beweging. Spannend Iez, ik heb elke zwangerschap bloedverlies gehad. Telkens niks aan de hand, maar het blijft zo stressvol. Succes!
Wij hebben trouwens gewoon laminaat. Ik probeer wel plekken te zoeken waar ze wat meer weerstand heeft, dat is voor kruipen wel handig, maar tijgeren konden ze alledrie prima op laminaat. Alleen allemaal op eigen tempo. Er komt vanzelf beweging in!
Wat leuk die tijgerende kindjes, onze uk gaat achteruit en is druk bezig om uit te vinden hoe ze vooruit moet. Het gaat niet lang meer duren denk ik Onze oudste gaf vorig jaar april aan dat ze geen luier meer om wilde. het heeft uiteindelijk tot de kerstvakantie geduurd voordat ze echt zindelijk was. (ook mede door de geboorte van haar zusje) ze kon het echt wel, maar weigerde/ was lui of iets anders. Mijn man is op een dag zo boos geworden omdat de vloer weer nat was en precies op een plek dat het onder het laminaat kwam. Hij was niet boos op haar maar op de situatie. uiteindelijk was dat wel de druppel, want sinds die dag is ze zindelijk. misschien niet pedagogisch verantwoord, maar bij sommige kinderen lijken andere dingen niet te werken.. Baby slaapt nog steeds slecht... ik ben zo moe
Alle goede voornemens over zindelijkheid zijn hier direct overboord gegaan sinds ik weet van z'n hypospadie. Net de operatiedatum binnengekregen. 14 april, goede vrijdag dus. Ik hoop dat het een hele goede vrijdag gaat worden voor ons, en alles goed zal gaan. Ik maak me vooral zorgen over het rustig houden.
Afkes goed dat het uiteindelijk gelukt is met die zindelijkheid! Kan me de frustraties helemaal voorstellen. Misschien moet ik dat goed boos worden ook eens proberen. Of kun je je man een keer langs sturen? Vervelend dat de nachten nog zoveel vergen. Bij ons ook... hoe gaat het met het afwisselen met je man? Cindy fijn dat je een datum hebt! Al lijkt dat nog lang te duren, voor je het weet is het voorbij. Moet hij daarna rustig doen? Of tijdens de operatie? Goede voornemens! Haha die had ik zo veel Als ik vroeger ouders iets zag doen heb ik zo vaak geroepen: dat ga ik dus echt nooit doen later! Haha, helaas. Er zijn er nog een paar overeind: niet toegeven in de winkel; niet bij ons in bed. Blijkbaar vinden we die het belangrijkst of zo. Maar ik had ook bedacht dat mijn kinderen zouden eten wat de pot schaft; zindelijk naar school gaan; niet te vaak tv kijken; hun speelgoed opruimen; etc etc. Ach, volgens mij zijn ze best gelukkig
Haha ja die goede voornemens... ahum ik blijk toch ook maar een mens te zijn en geen supermom.. Fijn om een datum te hebben cindy, dan weet je waar je je op voor kan bereiden.
Bioluun, hij gaat onder narcose, dus rustig doen tijdens de operatie zal neem ik aan geen issue zijn . Hij moet in ieder geval een week daarna zo rustig mogelijk doen, in verband met een stent/katheter die erin komt te zitten.
Fijn dat je een datum hebt Cindy. Op zich voor Pasen kan wel handig zijn, je hebt in ieder geval 3 dagen vrij direct erna. Moet hij een nacht blijven (of meerdere)?
Ja, hij moet twee of drie nachten blijven (zondag of maandag naar huis). En ik heb zorgverlof gevraagd op mijn werk, dus ik ben sowieso een week thuis. We moeten in ieder geval één week de verzorging met twee personen doen, omdat hij er zelf niet aan mag zitten tijdens het verschonen.
Spannend Cindy een operatiedatum. Sterkte lijkt me heel moeilijk om je kindje te moeten laten operenen. Haha Bioluun, je mag mijn man wel lenen hoor, hij is alleen niet echt angstaanjagend. Misschien dat het daarom zo'n indruk heeft gemaakt maar goed, sommige kinderen geven niets om belonen en als er niks medisch aan de hand is, dan kan dit een oplossing zijn. Oja, kleden. Wij hebben gewoon een speelkleed van de ikea (zo een met wegen) kost 15,-. Daar speelt de oudste mee en de jongste ligt daar ook gewoon op. Ze trekken hun hoofd wel in hoor als ze merken dat het wat hard is als ze omrollen. Misschien wil ik nog een paar puzzelmatten van aliexpress kopen voor in de tuin. Daar hebben we nu alleen maar tegels, dat is net wat harder dan laminaat.
Oké, even van die momentjes dat je weet dat je mama bent. Eergisteren kwam ik thuis en kwam onze mini op mij af tijgeren. Helemaal enthousiast aan mijn pijp hangen voor een knuffel. En het deed me niks dat ik meteen onder het snot werd gesmeerd, ik vond het zo gaaf om voor hey eerst echt zo'n moment te hebben. Gisteren moest ik haar poepluier verschonen. Ik zag een aardig stuk paprika in haar luier. Dus werd helemaal enthousiast, ja, je bent echt aan het eten! Waardoor ik vergat haar billetjes goed af te vegen en het verschoonkussen helemaal vies was . Oeps.