Schema hebben we uit deze link (na vele schema's te hebben vergeleken): https://allesoverkinderen.nl/ne_voedingsschema.htm Voor ons is werken met schema makkelijker , we willen gewoon weten waar we aan toe zijn en een soort van regelmaat hebben.
Schema's werken hier nu niet. Met drie kleintjes is het elke dag anders. En Toms slaapjes zijn ook nog elke dag zooo verschillend. Kan er geen peil op trekken. Vind het wel prima zo eigenlijk. Tom krijgt ook regelmatig iets te proeven van wat wij eten. Net gaf de middelste (met toestemming) een sliertje volkomen spaghetti. Die leek heel gemakkelijk op te gaan! Maar zonet vond ik hem in stukjes terug in z'n onderkin 😂 Ik denk een tandje te zien! Weet het niet helemaal zeker want daarvoor zou hij even stil moeten zitten en dat staar niet in zijn vocabulaire! Haha. Maar dat verklaart wel de slechte nachten. Hij gaat nu ook steeds achteruit in zijn pogingen vooruit te komen. En er komen steeds meer verschillende klanken uit 😃 Vooral gugugugu en whaaaaaaaa! Gisteren naar een mini-dierentuin geweest. Echt heerlijk! Maar onze Tom wordt wel steeds minder goed in slapen in de maxicosi. Jammer want we gaan 6 april naar de Efteling en dan moet hij wel mee! Hoe is het met de krassen Afkes? Kan zo snel gaan he... ook al zit je er bij.
Grrr. Ik ben geen fan van zomer-wintertijd maar dacht als voordeel te hebben dat de kids dan ten minste weer een tijdje doorslapen tot onze wekker. Had niet op de buren gerekend... dus vandaar dat die kleine altijd rond 6:15 wakker is! Het was me al ooit opgevallen dat hij zo vaak rond die tijd wakker wordt dus had het gevraagd aan de buurvrouw maar 'nee, wij hoeven er nooit zo vroeg uit!' Is gewoon niet waar! Ik kan ze toch horen! Daar hou ik niet van he... had ik al 'grrr' gezegd?
Bioluun, zou wel mooi zijn als tandjes de slechte nachten verklaren . Hier nu twee nachten in de puckababy opvolg-slaapzak gehad. Eerste nacht ging fantastisch, afgelopen nacht helaas weer wat minder. Hij ligt nu wel heel vaak op zijn zij, kennelijk vind hij dat toch fijn slapen. Balen van de buren, maar het is nog maar eventjes toch ? Klanken komen hier nog steeds niet heel erg uit. Iez, redden jullie het met maar drie flessen? Hier nog steeds vijf... Femkes, ik dacht ergens gelezen te hebben dat kwark en dergelijke pas vanaf een maand of negen mocht, maar dit mag dus wel al? Overigens vind ik de tekst op hun eigen website wel lichtelijk verwarrend : Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina "is geschikt voor kindjes vanaf 6 maanden" "Vanaf 8 maanden" Maar dit lijkt ook wel weer over dreumesvla te gaan?
Ik speel een beetje vals. Op basis van mijn andere kinderen neem ik weleens de gok, nog onafhankelijk van wat de boekjes zeggen. Maar op de verpakking stond vanaf 6 maanden. Maar ze heeft ook al eens echte kwark op, vond ze matig, is natuurlijk nogal zuur. Maar ei wordt ook meestal pas vanaf 8-9 maanden aangeraden, geen van mijn kinderen of wij heeft er last van, dus ik heb de gok gewoon genomen. Ze had na de pannenkoeken ook nergens last van. Wij gebruiken niet echt een schema omdat ze gewoon meedraait. Dus als wij eten en ze is wakker, dan eet ze mee. Als ze slaapt stellen we niet uit of zo. De melk krijgt ze als ze erom vraagt, daar zit wel wat regelmaat in, maar op mijn vrije dag wisselt dat ook wel wat omdat we dan de deur uit moeten voor zwemles. Dus dan drinkt ze anders, dan op andere dagen. Hetzelfde geldt voor het weekend. Ze slaapt trouwens niet echt meer uit. Vroeger wilde ze graag nog even slaapknuffelen in het weekend, maar inmiddels wordt ze echt wakker van grote broer en wil ze de wereld gaan ontdekken. We moeten er dus uiterlijk 7.30 uit op vrije dagen, helaas, geen gezoes meer.
Hier ook alleen maar aaa, gr, br etc. Mijn man kan niet wachten tot ze papa kan zeggen. Ze snapt wel wie papa en mama zijn hebben we door. En ze weet al een poos dat zij T..... is Vwb flessen. We houden gewoon het schemaatje aan dat ik laatste postte. Dus 1 fles pap in de ochtend en 1 in de avond en in de middag een fles opvolgmelk en voor lunch 200gr fruit en in de avond 200gr warme maaltijd. Daar doet ze het prima op. Plus nog een fles in de middag maar dan van sap/thee.
Wij hebben ook geen vast schema hoor. Hij draait gewoon mee in het dagritme en dat wisselt per dag. Als ik tijd heb smorgens doen we eerst fruit en smiddags een boterham, als ik geen tijd heb dan draai ik het om. Duur van de slaapjes variëren ook heel erg. Ik probeer er minimaal 1 in bed te plannen op een dag en dan hoop ik dat dat de lange slaap is onderweg slapen wordt steeds korter. Ach ja, we doen maar wat en het is een gelukkig kind Volgens mij momenteel een groeispurt, want hij eet als een bootwerker. Boterham vliegt naar binnen en dan wil hij nog meer. Fruit en groente ook. Ei heb ik ook al geprobeerd in de ei banaan pannenkoekjes. En ik wil gaan beginnen met griekse yoghurt. Er wordt genoeg gegeten dus. Klanken, uhm van alles. Kletsen, grommen, gillen enz. Wat rot van de buren bioluun. Ik zeg organiseer een tegenaanval snachts. Moet lukken met drie kinderen
Haha ja Jillz ik geloof best dat ze ook wel eens last van ons hebben gehad 's nachts! Dus misschien mag ik niet mopperen Gisteren weer een jaartje ouder geworden Jammer genoeg was ik van 8:00 tot 21:00 werken... maar dat maken we dit weekend wel goed. Heb kaartjes voor paaspop gekregen! Leuk man! Hoe gaat het zitten bij jullie kleintjes? Onze kleine man past namelijk niet meer goed in de newborn of de reiswieg. Maxicosi nog wel gelukkig. Maar over naar een zitstoel gaat echt niet! Hij zakt helemaal in elkaar. Overdag probeer ik hem zoveel mogelijk op de grond te leggen zodat hij het kruipen kan uitproberen maar daardoor heb ik hem weinig op schoot. Kan hij natuurlijk ook niet oefenen met zitten. Hoe doen jullie dat? Op de opvang zetten ze hem wel eens in de loopstoel. Dat vindt hij fantastisch!
Onze jongedame zit nu bijna zelf. Maar ze zit ook gewoon wel graag op schoot. In de kinderstoel redt ze het tijdens het eten prima. Maar de buggy lukt nog niet, daar heeft ze te weinig steun aan de zijkant. De jongens hadden dit probleem wel. Erg lang en daarom wat opgepropt in de kinderwagen. De oudste wilde ook niet meer liggen. Hij heeft veel opgepropt gezeten. Dus half liggen, half zitten. Dat ging wel goed. Alle commentaar heb ik genegeerd, hem constant laten huilen of slecht in een buggy vond ik ook geen goed idee. Bij de middelste veel in de draagzak. Hij trok in de kinderwagen wel gewoon zijn benen in, vond hij prima. Maar mijn jongens waren smal, mijn nichtje paste in de breedte niet meer, dat is nog onhandiger. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik ben dit weekend jarig en heb dus ook vol huis dit weekend. Zondag ook nog een familiefeestje omdat een neef uit Spanje overkomt met zijn jonge dochter. Mijn broer komt ook een weekend naar Nederland dus wordt gezellig maar druk!
Wat is 'zelf zitten'? Want mini kan prima zelf zitten, zonder steun. Kan zich dan ook omdraaien en met zijn armen dingen doen (grijpen, wapperen). Zit ook prima in de kinderstoel. Maar in de buggy vind ik hem niet lekker zitten, dan zakt ie onderuit en scheef. En hij kan niet zelf 'gaan zitten'. Vandaag bij de gyn geweest, was zoals verwacht een gesprekje van niets, met 5 minuten weer buiten. Mogen volgende ronde de cryo gaan proberen.
Dat is zelf zitten Cindy Als ik Tom op z'n billen zet en zou hem loslaten dan valt hij meteen om. Femkes heb hem nu ook een paar keer in de draagzak gehad. Nu met z'n hoofd naar voren. Vindt hij best grappig geloof ik, maar ik vind hem niet zo stabiel zitten. Dat flapje moet dan naar beneden en daarmee verlies je stabiliteit. En je kunt dat flapje ook niet vastzetten. Cindy wat spannend weer! Wanneer is je terugplaatsing dan? Leuk om dadelijk weer een nod in ons groepje te hebben Hoe is het met onze zwangeren trouwens? Ik heb deze week de eerste tand gespot en vandaag zag ik dat de andere middelste ondertand ook al doorkomt! Fijn! En met weinig last geloof ik! Onze middelste had ook nooit last en de oudste had steeds helemaal kapotte billen Hopelihk volgt hij de middelste? Vandaag ook nog het cb over de vloer gehad om over de zindelijkheid van de oudste te praten. Ze wil dat we hem twee weken consequent zeven keer per dag op vaste momenten op de wc zetten. Helpt dat niet dan stuurt ze ons naar de kinderarts. Het zou wel eens een overactieve blaas kunnen zijn. Had m'n vader vroeger ook last van. Ben benieuwd!
Hi dames, Ik ben heel moe, nu ook nog keelpijn en oorpijn. Bah Mijn kleine meid kan absoluut niet zitten. Als ik haar niet steun valt ze om. Spannend Cindy
Spannend Cindy, succes straks! Kleine kan nog niet echt zitten, maar is hard bezig met gaan zitten. Maar ze kukelt nu nog elke keer om. Maar op schoot kan ze goed zitten met klein beetje steun. Ik kan niet wachten tot ze echt zelf kan gaan zitten zodat ze op de fiets kan. De fietskar heeft het begeven en met dit weer is dst erg jammer. Vervelend dat die zindelijkheid zo lastig blijft. Ik krijg weer hoop dat het bij ons een tijdelijke terugval was. Hij is er weer alert op. Beterschap Iez!
Ow, nou, dan kan ie zitten . Manlief loopt ook gerust weg als ie zit, 'hij valt toch niet'. Nou oefenen zij samen natuurlijk ook veel vaker, maar dat durf ik zelf toch nog niet. Bioluun, ik verwacht volgende week ongesteld te worden, en dan zal de terugplaatsing een week of drie later zijn (ik heb een redelijk lange cyclus, en nu na de zwangerschap is die ook nog iets langer dan voorheen, al is het wel weer aan het 'normaliseren'). Fijn dat het meevalt met de tandjes-last. Houden zo! Jammer dat het met de oudste en zindelijkheid nog niet helemaal wil. Kan er iets aan gedaan worden, als het een overactieve blaas is? Iez, beterschap, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is. Femkes, op de fiets, vanaf wanneer kan dat? Want een collega van me zei dat ze dan wel zelf moeten kunnen gaan zitten, dat onze mini er nog niet sterk genoeg voor was. Ik heb gisteren ook nog het ziekenhuis gebeld over de operatie van mini. Hij is zó druk en beweeglijk en sterk, dat we er wel echt als een berg tegenop zien om hem straks een week rustig te houden. Uiteindelijk iemand gesproken die zei dat het wel mee zou vallen, dat beweeglijk/bewegen niet zo erg was, als hij maar niet ging voetballen, klimmen, zwemmen, op een karretje kruipen. Uhm nee, dat doet ie inderdaad niet..
Inderdaad als ze zelf kunnen gaan zitten. Maar de middelste kon dat pas na 1 jaar en die mocht van de fysio wel al mee. Hij was verder wel sterk genoeg. Ons meisje is er bijna. Dus ik hoop dat het binnenkort kan. Wel grappig dat verschil, onze dame kan nog niet loszitten, maar oefent echt om het zelf te gaan doen. Onze jongens konden op deze leeftijd wel loszitten, maar deden weinig moeite om zelf in die houding te komen.
Gefeliciteerd voor de jarigen! En spannend cindy, binnenkort weer een terugplaatsing. Ik ben nog niet eens ongesteld geworden haha. Voor fietsen moeten ze zelf kunnen gaan zitten ja en minstens 9 maanden zijn. En dan mag je zolang fietsen als dat ze zelf kunnen blijven zitten. Stoepjes ed zien ze natuurlijk niet aankomen dus die klappen moeten ze wel goed op kunnen vangen. Mijn uk kan niet zelf gaan zitten nog, hij kan wel redelijk zitten als ik hem neerzet, maar dat probeer ik toch zo min mogelijk te doen. Hij zit al regelmatig in de ikea kinderstoel met kussentje en dat gaat wel goed. Verder denk ik dat we in de 8 maanden sprong zijn beland. Moeite met slapen, opeens huilend wakker worden en overdag wil hij meer vermaakt worden. Het babyspeelgoed kon hem ook niet meer bekoren dus ik heb wat batterij spul van zolder gehaald en dat valt wel in de smaak. Ook voor de oudste weer haha.
Ok, dus fietsen duurt nog wel even. Alles is hier ook prima te lopen, dus daar hebben we ook geen haast mee. Pogingen om zelf te gaan zitten heb ik hier totaal nog niet gezien. Wel kroop ie gisteren bovenop ons, vanaf het bed, zonder hulp, en begint hij zich af te zetten met z'n knietjes. Moeite met slapen hebben we hier ook nog al eens de laatste tijd. De nieuwe puckababy bevalt gelukkig wel goed. En we hebben het eerste eten gevonden dat ie echt niet blieft. We hadden een AH biologisch potje met kip, bloemkool en nog iets. Maar dat ging er echt niet in .
Cindy geen idee wat ze aan een overactieve blaas kunnen doen. Ben maar niet gaan googelen... Wat ontzettend grappig is, is dat onze middelste bij dat gesprek met het cb aanwezig was. Was gewoon aan het spelen. S middags maken we met de oudste een schema om op de wc te hangen met momenten en plots wil de middelste ook meedoen! Luier uit, onderbroek aan! En sindsdien is ie droog (overdag) Fingers crossed! Op de fiets deden wij beide jongens al voordat ze zelf gingen zitten. Dat duurde namelijk zoooo lang en ze waren zo sterk in rug en nek dat het wel mocht. Maar je hoort wel eens horrorverhalen dus ben er wel voorzichtig mee. Voor nu hebben wij een fietskar met babyschelp. Kun je meteen drie kids op 1 fiets vervoeren (4 zelfs!). O Jillz weer een sprong? Balen. Wel leuk dat er weer nieuw speelgoed gebruikt wordt!
Ze kruipt! Gisteren dacht ik het al te zien, maar vandaag heel duidelijk kwam ze naar me toe kruipen. Op een gegeven moment zakte ze weer op haar buik, het ging niet snel genoeg, maar ze kruipt echt. Zo stoer! Ben helemaal onder de indruk. Ben de hele week al emotioneel. Precies een jaar geleden hadden we de 20-weken echo en die was natuurlijk niet leuk. Al die emoties kwamen opeens weer boven. Ik hoop dat het weer wegzakt, dacht juist weer wat meer rust in het hele verhaal te hebben.
Wauw wat goed femkes, en wat snel zeg, super leuk! Ik vind het niet heel gek hoor die emoties, het hele eerste jaar had ik bij de oudste dat ik terug dacht aan hoe het vorig jaar was. Nu heb ik dat ook wel weer en zeker als het vorig jaar zo'n emotionele periode was komt dat toch naar boven. Gelukkig heb je veel afleiding dit weekend.. Wat knap van je middelste bioluun dat hij droog blijft. Ik zit er ook een beetje tegenaan te hikken om er actief aan te beginnen. Dit voorjaar/zomer echt even doorpakken denk ik. Cindy leuk he dat geklim en geklauter! Ik heb officieel een rotnacht gehad haha, hoop dat dit snel weer voorbij is. Weet nog dat deze fase bij de oudste 3 maanden duurde Uk is wel ontzettend gezellig aan het kletsen. Er komt echt een dadadada uit en een duiduidui. Haha helemaal leuk.