Jeetje femkes, wat een ellende. Slapend wegleggen lukt ook niet? Beterschap voor je schoonvader. Je, of uiteraard iemand anders van de familie die niet met een baby zit, zou zorgverlof kunnen opnemen om voor schoonvader/moeder te zorgen. Hoe lang geleden heb je de auto gekocht? Heb je rechtsbijstand? Qua spelen; onze situatie is nu natuurlijk even wat anders, want hij mag alleen zitten of op zijn rug liggen. Dus ik had van de speelotheek een babygym meegenomen. Helaas wil hij hier in de box niet echt rustig liggen, dus dat ding was maar 5 minuten interessant. Maarr, de losse poten daarentegen vindt ie helemaal geweldig. Hoe simpeler en hoe meer het niet-speelgoed is, hoe interessanter lijkt wel. Een haarspeld-ding van mij, verpakkingen, een plastic bordje, allemaal geweldig. Ik heb van de speelotheek nu ook een 'my first laptop' achtig ding, daar kan ie even mee spelen als hij in de kinderstoel zit, die vindt ie ook leuk. Knopjes en draaidingen dus.
We hebben de auto minder dan een maand. Dus echt niet iets wat wij in die tijd hebben veroorzaakt. Slapend wegleggen levert ook max 20-30 minuten slaap op. Ze krijgt elke keer last van haar neus (blijft verkouden) en maakt zichzelf wakker. En dat is dan als het al gelukt is dat ze doorslaapt tijdens het wegleggen. Het lukt zelfs bijna nooit als ze naast me in slaap is gevallen op ons bed om dan weg te gaan, ook dan wordt ze binnen een half uur wakker. spelen kan ze wel goed. Alles is leuk, vooral papier eten is populair. Maar verder duplo-blokjes onderzoeken, tassen leeghalen, kast leegruimen, alle spullen van de grote broers eten of slopen, proberen te staan tegen alles, noem maar op. Ze kan zich prima vermaken!
Femkes dat klinkt pittig. Sinds wanneer slaapt ze zo slecht dan? Zou ze baat hebben bij zo'n muziekding dat ademhalingsgeluiden kan maken? Of is het geen verlatingsangst? Zou wel bij de leeftijd passen. En dan de zorg voor je schoonouders erbij. Hopelijk kun je het een beetje bolwerken. Ik duim mee dat je nog wat van je geld terugziet. Echt irritant zeg!
Ik weet eigenlijk gewoon niet wat het is. Heel eerlijk vraag ik mij af of ze misschien last heeft van haar oren. Het is sinds haar vorige ernstige verkoudheid (week of 4 geleden) eigenlijk hommeles en de oudste heeft toentertijd ook maanden rondgelopen met een niet herkende dubbele oorontsteking. En dat leek erg op haar gedrag nu. Maar het kan ook prima gewoon verlatingsangst of last van haar verkoudheid zijn. Ik wil vanavond paracetamol geven om te kijken of dat enig effect heeft. In theorie zou ze iets beter moeten slapen als de pijn wat gedempt wordt, tenminste als ze pijn heeft. Een week of 2 geleden de huisarts gebeld om te vragen of ze de oortjes willen checken, maar ze maken niet eens een afspraak om het uit te sluiten. Ik denk toch dat ik het nog een keer ga vragen, weer 3 maanden heibel voor iets wat oplosbaar is, heb ik geen behoefte aan. Als ik zeker weet dat het geen oorontsteking is, dan durf ik ook wat beter door te pakken met haar in bed laten huilen terwijl wij ernaast zitten. Dat vind ik voldoende troost als het niet iets fysieks is, maar vind ik geen optie als ze pijn heeft.
Dat vind ik echt raar van je huisarts! Hoeveel moeite is dat nou? Goed om niet om alles antibiotica te geven, maar er zijn grenzen! Bij ons geven ze hij oorontsteking en hoge koorts; bij een dubbele oorontsteking; of bij langer dan twee weken last altijd antibiotica. Hopelijk helpt de paracetamol. Bedje iets schuin zetten kan ook wonderen doen bij oorontsteking.
Wat een tegenslagen femkes, heftig hoor. Balen van die auto, hopelijk zie je daar nog iets van terug. En sterkte met je schoonouders! Heb je een draagzak/doek? Dat helpt misschien om je handen wat vrij te hebben. Altijd rot als een huisarts niet mee werkt. Als hij al geen gewone afspraak wil maken, zal een doorverwijzing naar de kno ook niet makkelijk gaan gok ik zo. Kun je niet gewoon een afspraak voor haar maken bij de huisarts zonder te vertellen waar het over gaat? Bij ons vragen ze dat nooit eigenlijk. Cindy wat grappig dat hij non-speelgoed zo leuk vindt. Een lege plastig fles met macaroni erin is misschien dan ook wel leuk voor hem Onze mijlpaal is dat de oudste voor het eerst op de wc heeft geplast. Volgens mij niet heel veel, maar het is een begin. En helemaal uit zichzelf.. super trots natuurlijk.
Verschrikkelijk femkes. Wat naar dat alles zo loopt. Heel veel sterkte met de situatie met je schoonouders. Doe geen dingen die je niet aankunt he, want met een baby die niet goed slaapt zijn je reserves ook niet zoveel. Wat naar van de auto, hopelijk is er een oplossing te vinden. Iig sterkte met alles. Bedankt voor jullie verhalen over wat jullie zoal gebruiken om de kleintjes te entertainen. Het boek oei ik groei heb ik Bioluun, ik zal eens kijken wat voor tips erin staan. Ik verlang naar een vakantie.
Femkes, alles komt in een lijkt het. Wat naar! Is het een bovag garage? Dan heb je altijd 6 weken garantie toch? Beterschap voor je schoonvader. Slapen is hier ook drama, zo erg zelfs dat ik er ook ziek van begin te worden. Heb alweer een bacteriele infectie. Word er gek van! Voor jou mini zeker de oortjes laten checken. Raar dat de huisarts dat niet doet. Andere zoeken? Onze kleine meid vermaakt zich prima, we hebben zo'n activity centre ding in de box hangen daar is ze leuk mee aan het spelen. Verder haar voeten, torens omgooien en alles wat kan tikken. Ik ben zo trots, dochter is nu helemaal luierloos! Ook s nachts is ze droog.
Mini heeft flink koorts . Voor het eerst. Helemaal warm en lamlendig, hij wilde zelfs voor het eerst rustig tegen me aan hangen. Ziekenhuis gebeld, we mochten neurofen geven en verder de wond goed in de gaten houden. Hij heeft ook een doorkomende tand en is wat verkouden, dus het kan ook daarvan zijn. Gisteren overigens op controle geweest in het ziekenhuis, maar daar zijn we nog niet veel wijzer van geworden. Gematigd positief. Ook zij kon niet zien door welk gaatje hij nu plast, dus dat moeten we zelf zien uit te vinden. Advies was om nog zeker vijf dagen op de rug te laten slapen, dus nog niet te lang op de buik. En de wond dagelijks zachtjes afspoelen onder de douche.
Wat knap van je oudste @Afkes 10tal beter laat dan nooit toch @Cindy2015 sneu dat hij nu zo ziek is. Hoe moet je nu uit gaan vinden waar hij plast? Lijkt me een lastige taak. Beterschap in ieder geval. Slecht slapen lijkt wel besmettelijk, gister tot half 11 bezig geweest met de kleine man, daarvoor weigerde hij echt te slapen. Hopelijk was het eenmalig..
@Jillzz hoezo is ze laat? Ze is nog geen 4. Ze heeft vandaag ook zonder zijwieltjes leren fietsen. Leuk joh. @Cindy2015, arme mini, hopelijk knapt hij snel op. Hebben jullie een leuke koningsdag gehad?
@Afkes 10tal ik hoor van iedereen om me heen dat mijn kind zo laat is. Nu 3 jaar en 3 maanden en dus nog niet zindelijk. En meisjes schijnen ook sneller te zijn wordt er bij gezegd. Vandaar, maar kan ook goed zijn dat ze in mijn omgeving allemaal erg vroeg zijn natuurlijk
@Afkes 10tal goed man van je oudste! 3 is heek normaal inderdaad. Las laatst dat kinderen gemiddeld tussen 3 en 4 zindelijk worden. Maar daar hoor je nooit iemand over lijkt wel Vervelend dat je ziek wordt van die nachten (letterlijk). Is ook echt slopend. Schijnt wel een 8 maanden-dingetje te zijn. Maar de nachten gingen bij jullie nooit echt soepel toch? @Jillzz bij jullie ook al? Soms kun je helemaal kapot gaan aan die lange avonden. @femkes hoe is het bij jullie nu? Kun je alles een beetje bolwerken? Vergeet niet voor jezelf te zorgen he! @Cindy2015 wat vervelend dat alles minder goed verloopt dan je hoopte. Je verwacht toch stiekem dat het 'achteraf' allemaal wel meeviel. Maar zo klinkt het niet he? Wordt hij goed in de gaten gehouden met die koorts? Of vinden ze het niet zo spannend? Kunnen ze een ontsteking uitsluiten? Ik ga proberen wat positiviteit te strooien. Het lijkt hierboven allemaal zo grauw Maar hebben jullie dat nou ook zo dat je ondanks alles wat stiekem toch weer zwaar is, je ongelooflijk verliefd kunt zijn op je kleine? Ik had niet verwacht dat ik dat nog eens zo mocht meemaken. Sterker nog; bij m'n eerst duurde dat echt lang. Bij m'n tweede groeit dat nog steeds (vreselijke dreumes-puberteit). En nu heb ik vanaf vlak na de geboorte eindelijk eens kennis mogen maken met die roze wolk! En ik was nog wel zo bang dat ik echt niet evenveel zou kunnen houden van nog een persoontje Heerlijk dit! Geniet ervan dames!
Het gaat hier emotioneel wat beter. Ik heb nu vakantie. Woensdag ben ik een uurtje eerder gestopt (ik had maandag veel overgewerkt en mijn deel van een belangrijk en lastig project afgerond, woensdag een deel van een collega overgenomen en afgemaakt, dus had het wel verdiend) en op het station afgesproken met mijn mannen. Ik heb toen de oudste weggebracht naar zijn nichtje, hij heeft daar gelogeerd. De jongste was mee om weg te brengen. Mijn man is met de middelste naar mijn schoonmoeder gegaan. Man en middelste hebben het heel gezellig, het doet zowel mijn schoonmoeder als mijn schoonvader blijkbaar erg goed om hem te zien. Het is ook een heel vrolijk, grappig mannetje en in zijn eentje niet zo druk. Daarnaast kan hij zichzelf ook wel wat vermaken, dus man heeft zijn handen wat vrij voor alle dingen die moeten gebeuren. Oudste heeft een heerlijke dag gehad, hij blijkt een ontzettend goede verkoper te zijn. Ze hebben samen op de vrijmarkt in de wijk waar nichtje woont gestaan en ze hebben aardig wat verkocht (zelfs iets verhuurd )en meerdere mensen hebben hem of mijn zwager gecomplimenteerd met hoe leuk en goed hij het deed. Dus helemaal vrolijk thuis gisteravond. En mini en ik hebben een dagje bijna niks gedaan. Wat boodschappen en verder niets. Bewust geprobeerd haar in bed te krijgen. 1 keer gelukt, 1 keer mislukt. En verder, gewoon gespeeld, geknuffeld en gerelaxt. Heerlijk. Man komt pas vanavond thuis, oudste en ik gaan misschien nog wat simpels doen en verder wat huishouden. Het doet me wel goed om even wat rust te krijgen. Sowieso volgende week ook nog vrij. Dus dat is wel prettig. @Bioluun, gek genoeg kan ik er deze keer ook het meest van genieten. Van veel dingen waar je je bij de eerste zorgen om maakt, ben ik nu veel rustiger onder. Mijn middelste was echt een ongelukkige baby en wij waren erg overrompeld door hoeveel hij huilde. Het eerste jaar was heel zwaar. En deze is met al haar slaapproblemen, toch nog zo vrolijk en makkelijk. Ik kan het ook makkelijker loslaten. Dat scheelt een hoop natuurlijk, de dagen dat het me echt te veel wordt, komen echt wel voor (zoals deze week), maar toch minder heftig. En ik zorg ook wel beter voor mezelf. Vroeger zou ik op zo'n dag als gisteren ook heel veel huishouden doen, maar nu heb ik echt een dag vrij genomen, ik had het even nodig!
Wat goed dat je even rust hebt gepakt @femkes Ik zal ook even wat positiefs vertellen @Bioluun Onze kleine man tijgert! Ik had een speeltje van zijn broer net buiten bereik gelegd en dat was blijkbaar interessant genoeg om de eerste centimeters voor naar voren te komen. Helemaal trots juichend zaten zijn broer en ik er naast
Gaaf he, als er beweging in zit! Dan gaat het echte baby er ook weer wat meer af vind ik. @Cindy2015, hoe gaat het met jullie mini? Wat minder ziek? @Afkes 10tal, ruim 3 is volgens mij inderdaad heel normaal, knap van je grote kleine meid! Nou, de ellende kan nog groter, de ipad heeft het begeven en de middelste heeft waterpokken. Dus zal mini het binnenkort ook wel krijgen. Gelukkig heeft de middelste er niet vreselijk veel last van, slapen ging moeilijk, maar hij is nu best vrolijk. De oudste was toentertijd hartstikke beroerd, dus ben blij dat het nu mee lijkt te vallen. Houd mijn hart nog wel vast voor mini straks, ik hoop wel dat ze daarna in ieder geval immuun zal zijn, volgens mij krijgen ze het soms nog een keer als ze voor 1 waterpokken krijgen, weet jij van jullie dat? Verder is ze wel hard bezig met leren lopen, ze gaat nu bij alles staan en probeert ook wat stappen te doen. Grootste uitdaging nu is om weer te kunnen gaan zitten als ze staat, dat lukt niet en levert aardig wat frustratie op.
@femkes wow wat gaaf! Wat gaat ze snel. Lief blousje ook. Ze zeggen idd dat als ze voor 1 de waterpokken krijgen, ze het daarna nog eens kunnen krijgen alleen minder erg? Onze oudste was al langer s nachts zindelijk, alleen durfde we het vanwege onze slechte nachten niet aan. Ze is echt groot nu. @Jillzz, ik vind jouw oudste niet langzaam hoor! Zeker als je bedenkt dat 8 maanden geleden hun leventje compleet is veranderd. Wij genieten ook ondanks alles super van onze mini, ze is zo vrolijk en relaxed!
Oh wowwww wat leuk dat ze kan staan! Mijn kleine meid is nog lang niet aan staan toe. Alleen kruipen zitten en staan dat zie ik nog niet gebeuren zo op korte termijn. Sterkte, hopelijk valt het allemaal mee met je kleinste en de waterpokken. Hopelijk knapt je kleine snel op Cindy. Hier ben ik zo blij. Een vriendin van ons is vanaf eergisteravond komen logeren. Ze kwam oppassen zodat mijn man en ik voor het eerst sinds de geboorte van de kleine even weg konden. Gisteravond naar de bios en vanochtend even naar de stad om te winkelen. Echt heel fijn. Fijn weekend allemaal.