augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    @Jillzz wat goed zeg, dat getijger!! Dat is echt zooo leuk. Ik en m'n andere jongens kunnen echt niet wachten :D Hij vindt veel interessant genoeg maar het lukt nog niet... ik weet dat ik geduld moet hebben. De oudste liep bij 15 maanden en de jongste bij 14 pas.

@femkes en jouw dame kan al zo goed staan zeg!!
    Balen dat er weer tegenslagen bij komen. Die waterpokken kunnen inderdaad nog geen gehele immuniteit geven. Daarvoor maakt ze nu nog niet genoeg geheugencellen voor aan.

@iez o heerlijk zo'n tijd met je lief. Dat is soms zoooo welkom. Geniet er van! Welke film?

Ik heb vandaag ook een relaxte dag. Vanmorgen met de oudste de stad in geweest. Hij heeft nu de leeftijd dat dat ook echt leuk wordt! Samen geluncht (bij de Hema :p) en leuke jurkjes gekocht bij de LolaLiza. Voor mij dan he ;)
    En vanmiddag is vl met de oudste twee naar het bos gegaan terwijl de jongste op bed lag. Heb Sissi zitten kijken! Haha heerlijke nostalgie!

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bioluun, dat klinkt als een heerlijke dag met je kind.

Wij zijn naar Fast & Furious geweest.

3. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ff snel, we dachten eerst oorontsteking, maar vandaag had ie vlekjes, dus we denken nu dat het de waterpokken zijn. Wellicht nog in combinatie met een oorontsteking. Waterpokken moet ie hebben opgedaan in het ziekenhuis, want verder is hij alleen met ons en mijn schoonouders in contact geweest.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oh wat rot! Omdat de middelste het nu ook heeft even gegoogled, maar het is blijkbaar echt waterpokkentijd. Altijd lastig met het ziekenhuis, je hebt gewoon snel risico op andere infecties. Sterkte, ik hoop dat hij een beetje slaapt.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @femkes wat stoer om te zien zeg, super gaaf om zo'n klein mensje op die beentjes te zien staan! Balen van de waterpokken, hopelijk slaat zij ze nog even over

@Cindy2015 balen zeg, bij jullie ook al waterpokken en oorontsteking. Schiet niet op voor je mini, beterschap!

@iez wat heerlijk even tijd voor jullie saampjes, lekker genieten!

@Bioluun jij ook even relaxtijd, lekker hoor. Als ik vroeger met mijn moeder ging winkelen gingen we ook altijd bij de hema lunchen, goede herinneringen aan. Ik nam altijd warme chocolademelk en een kaasbroodje :D
    14 of 15 maanden vind ik ook niet laat met lopen hoor. Gemiddeld tussen de 1 en 2 jaar begreep ik. Mijn oudste was het eerste jaar heel snel en daarna werd hij een beetje een bangerikje. Hij stond met 9 maanden, maar durfde pas echt los te lopen met 16 maanden.

@Afkes 10tal ja dat is ook wel weer zo, er is zoveel veranderd het afgelopen jaar. Maar zal wel lekker zijn nu eentje minder in de luiers ;) onze luieremmer is snellee vol dan dat hij geleegd kan worden lijkt wel..

Onze mini heeft de smaak te pakken. Hij tijgert zo enthousiast dat hij al half op zijn knieën zit. Wel alleen als hij speelgoed van zijn broer wil pakken, die dat niet erg op prijs stelt overigens. Hij verschuift al zijn spullen steeds een halve meter en dan gaat bany er weer achteraan. Zo gingen ze gister de hele kamer door. Best grappig om te zien haha.
    Maar iemand nog tips om het voor de oudste leuk te houden en voor de baby ook nog veilig??

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    @Jillzz een vriendin van me regelde dat rigoureus: ze had een verplaatsbaar hek in de woonkamer waardoor ze haar twee kids af en toe rust gaf van elkaar. Werkte prima! Ik merk hier nu dat de oudste steeds vaker alleen speelt terwijl de middelste dat niet zo goed kan. Geeft ook frustraties.

Ik had vanmorgen de schrik van mijn leven. We zijn de zolder aan het opruimen en onze oudste slaapt op zolder. Die is vanmorgen achter de knieschotten gedoken en heeft daar allerlei spullen gevonden die niet geschikt zijn voor kleine kinderen. Vroeger dacht ik altijd dat mensen toch wel beter nadachten en vond ik iemand stom waarvan het kind aan de wasmiddelen/sigaretten/hondenvoer had gezeten. Blijkbaar ben ik stom want ik vond op zijn kamer 7 lege vakjes van een ibuprofen-strip... ik ben naar beneden gerend en heb hem gevraagd of hij die opgegeten had (zien er echt uit als roze snoepjes!!). Hij bleef ontkennen. Ik vroeg hem: welke kleur hebben ze en hij antwoordde 'roze'. Maar hij bleef ontkennen. Ik heb vl wakker gemaakt en hij is nog eens boven gaan kijken en zag dat er ook nog drie volle vakjes waren. J vertelde toen dat hij alleen de lege vakjes had losgehaald om er vierkantjes van te maken. Na wat onderzoek op dokter.nl was ik ook gerustgesteld: ibuprofen kan pas kwaad bij meer dan 400mg per kilo lichaamsgewicht en dat haalde hij bij lange na niet. Vandaag wel extra alert geweest op hem, maar ik geloof echt dat hij de waarheid vertelde. Ik moest huilen en nam hem op schoot waarna hij zei: 'rustig maar mama, het is al goed.'
    We zijn echt lakser geworden met gevaarlijke spullen. Dat moet weer even strakker.

Verder een leuke dag gehad. Lekker wezen zwemmen en Tom is daarna thuis zeker drie cm vooruit gekomen :p

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh ik kan me je schrik heel goed voorstellen Bioluun. Grappig dat je het over dat rekje hebt, ik ben nl voornemens om zo'n rekje te kopen. Van 4 bij 7 mtr of zo. Dat meer voor als ik even in de keuken moet of naar de wc of douchen terwijl ze speelt, hoef ik me geen zorgen te maken of ze iets gevaarlijks gaat doen of zo.

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @Bioluun wow dat zal zeker schrikken zijn geweest. Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen. Toch weer even met kinderogen door het huis gaan speuren dus. Mijn oudste slaapt ook op zolder en kan zo bij de wasmiddel als hij wil. We hebben het er al heel lang over om een plank te maken daarvoor maar dat komt er nooit van natuurlijk..

@iez zoiets zou ik ook wel willen, maar zo groot is mijn woonkamer helaas niet. Ik heb maar 1 plek waar ze een beetje ruimte hebben om te spelen en dat is midden in kamer. Daar liggen nu 2 speelkleden naast elkaar (en in de weg;))

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijn woonkamer is ook niet zo groot Jillz, ik wil een grote omdat ik het ook voor de tuin kan gebruiken in de zomer, maar je kunt het gewoon kleiner maken of een kleinere kopen. Kijk maar: https://www.boxenland.nl/c-893750/kinderboxen-playpens/

Mijn kleine speelt nu ook gewoon midden in de woonkamer, we hebben met de bankkussens een soort van omheiding gemaakt zodat ze niet buiten het midden van de woonkamer kan. Als we een nieuwe woning kopen wil ik naast de woonkamer een speelkamer maken voor haar, zodat we vanuit de woonkamer toezicht kunnen houden. Zoals op de foto met een glazenwand als afscheiding.[​IMG]

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Vandaag weer een leuke dag gehad. Lekker naar wildlands in Emmen! Moet eerlijk zeggen dat het de vier uur in de auto (op en neer dan he) niet echt waard is. Maar wel de moeite waard om te bezoeken. De jongens hebben het erg leuk gehad en Tom heeft zich ook prima gedragen. Alleen wordt hij nou echt te zwaar voor de buikdrager. Daar stop ik hem in als de wandelwagen ergens niet mee in mag.

Hoe is het met jullie verder?
    Cindy gaat het de goede kant op nu?
    Jillz word je al gek van het tijgeren?
    Femkes alles weer wat rustiger?

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Klinkt wel leuk, Bioluun! Ik vind het wel een dure dierentuin en redelijk ver weg inderdaad. Ik denk dat ik onze jongens voorlopig blijer maak met een standaard dierentuin. De middelste wil naar Amersfoort, daar hebben ze een dinobos. Maar Emmen is wel een hele belevenis waarschijnlijk.

Mijn schoonvader is maandag geopereerd en dat is allemaal gelukkig goed gegaan. Man en oudste zijn net terug en blijven even thuis. Vrijdag willen we wel echt wat leuks doen, dat is er nog helemaal niet van gekomen. Verder heb ik me redelijk verveeld. Alleen maar regen, geen auto en een zichtbaar besmettelijk kind, geen goede combi. Maar de waterpokken zijn ingedroogd, de plekjes op zijn gezicht vallen erg mee, dus ik durf hem weer naar speeltuinen te nemen. Morgen rustig boodschappen doen, misschien nog even naar de bieb, cadeautje kopen voor vrienden die zaterdag komen. Zaterdag moet oudste ook afzwemmen, dus dat wordt een hele drukke dag. Maar vooral even genieten van weer iedereen bij elkaar.

@Cindy2015, hoe gaat het bij jullie?

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ja wildlands wilde ik ook graag nog een keer naar toe, maar ook iets te ver rijden voor ons. Mocht ik in de buurt zijn met vakantie misschien een keer.

Wat voor leuks ga je doen morgen femkes?

Ik word nog niet gek van het tijgeren hoor :) mijn oudste al wel, want zijn speelgoed heeft het zwaar te verduren nu haha

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik ben sinds maandag weer aan het werk, na twee weken thuis (deels feestdagen, deels vrije dagen, deels zorgverlof). We beginnen weer langzaam in een ritme te komen. Waterpokken heeft ie gelukkig niet al te veel last van. Het wondje is nog niet helemaal dicht, maar ziet er gelukkig wel wat beter uit. Sinds maandagnacht slaapt hij ook weer los (lees: in alle standen :p ). We proberen hem overdag nog wel een beetje rustig aan te laten doen af en toe, door hem ook nog veel in de stoel te zetten bijvoorbeeld, maar hij mag nu grotendeels z'n gang weer gaan. Ik merk wel dat hij een stukje stabiliteit kwijt is, als hij gaat staan is hij nog een stuk wankeler en onhandiger dan voorheen, maar dat komt vast wel weer snel terug. Hij heeft nog wel 'last' van de narcose, hij is nog best snel moe en slaapt nog steeds best lang overdag. Ik hoop straks weer meer tijd te hebben om op iedereen te kunnen reageren.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Op die tweede zie ik inderdaad een streepje cindy!! Spannend hoor!

15. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik zie ze heel duidelijk hoor!! Die linker is nog niet eens droog toch? Goed begin!

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zijn jullie mini's ook zo beweeglijk? Die van ons wipt en hupt en wiegt en vliegt (armen en benen de lucht in op de buik liggend). Je kunt hem niet goed op schoot houden. Ook in de kinderstoel houd ik m'n hart vast. Best grappig hoor! Hij heeft in ieder geval genoeg energie! Nu nog vooruit komen :p

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    De rechtse is van gisteren, in het echt zie je daar ook wel een licht streepje, maar die andere is inderdaad van vanochtend en al een stuk duidelijker.

Onze mini is inderdaad ook enorm beweeglijk. Op schoot houden zonder externe afleiding is hier nog nooit simpel geweest :p. Kinderstoel moeten we 'm ook vastklikken inderdaad, want hij klimt eruit. En gisteravond ging hij ook heel simpel staan aan de bank.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    onze mini is rustig op schoot als ze wat te spelen heeft. Maar verder beweegt ze constant. Ze is ook continu alles aan het ontdekken. Gisteren was het de sport voor de jongens om een duplo-bouwwerk te maken dat niet meteen gesloopt werd. Viel nog niet mee!

Spannend Cindy2015! Ik hoop op een mooie zwangerschap voor je!

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Op schoot zitten is saaaaaii haha, hij moet wel heel erg moe zijn wil hij even lekker tegen je aan liggen.

De duplo heeft hier ook een hoop te verduren femkes. De oudste heeft al door dat hij zijn speciale bouwwerken beter met zijn leven kan beschermen, of op de tafel moet zetten. Staan zie ik baby voorlopig nog niet doen, dus dat is nog wel even veilig ;)

Deel Deze Pagina