We zijn heel erg druk op het moment, net midden het kopen van een woning en het regelen van alles wat erbij komt kijken omdat we flink wat willen verbouwen wat wellicht niet eens mag van de gemeente etc etc. Planning maken, offertes opvragen, vakantiepark regelen om tijdelijk in te wonen etc. Ingewikkeld verhaal. Late avonden door se verbouwplannen en erin verdiepen en vroege ochtenden vanwege de kleine. Geen goede combi want ben daardoor heel erg moe. De kleine is de laatste tijd minder makkelijk. Huilerig, ook als je haar even aandacht geeft en even weer wegloopt (terwijl ze daarvoor nier huilde), jammerig, slaapt slechter als de weken ervoor. Geen idee wat met haar aan de hand is, ik weet wel dat ze tegen een sprongetje aan zit, maar bij de voorgaande sprongetjes bleef ze altijd zichzelf en werd ze niet zo. Het zijn ook geen tandjes of ze, zij heeft nog geen enkel tandje. Nou fijne week iedereen.
Kan me herinneren dat veel kindjes vaak rond 8/9 maanden tijdelijk lastiger worden. Ze ontdekken dat je weg kan lopen bij ze en weten nog niet dat je dan echt wel terugkomt. Rond deze tijd zie je dan ook vaker wat verlatingsangst en eenkennigheid. Gelukkig betekent dat wel dat ze goed gehecht is. Maar vermoeiend kan het wel zijn ja.
Hier ook zoiets. Zondagavond mini bij schoonouders gebracht, we waren even toe aan een avondje samen. Maar hij leek ons af en toe 'kwijt' te zijn zei schoonmoeder, en dan zette ie t op een krijsen. Terwijl hij daar toch echt al vaker is geweest zonder problemen.
Ja de eenkennigheid en verlatingsangst. Op het kdv kon ik hem altijd zonder problemen aan welke juf dan ook geven, vanmorgen stak een invalkracht haar armen uit en meneer dook terug in mij haha tot wel een paar keer toe. Ik wacht rustig de fase af dat hij begint te brullen zodra ik weg ga Hij is wel ontzettend netjes gaan eten trouwens. De vloer blijft een stuk schoner en alles gaat beter naar binnen. Leuk weer om te zien, en een stuk makkelijker met opruimen
Dit is ook de leeftijd dat ze aan rituelen gaan wennen. Bij ons merk ik dat omdat hij nog meer gehecht is aan de puckababy. Eerder kon ik hem bij m'n ouders of de opvang nog wel in een gewone slaapzak leggen maar nu krijst hij moord en brand. En s nachts eist hij vaker de fles als hij wakker is. Eerder was de tut 9 vd 10 keer genoeg. Dat wordt even doorzetten om dat af te leren... vannacht drie keer tevreden met de tut en drie keer fles willen hebben. Ik geef dat maar 90ml. Elke keer doe ik eerst een poging hem te laten mopperen en dan valt hij weer in slaap. Helaas twee keer werd hij na tien minuten weer wakker en bleef het niet meer bij mopperen. Ik weet dat het ooit voorbij gaat, maar ben het echt even beu...
Dit is idd een lastige periode. Hun wereld wordt groter maar ze hebben hun veilige haven nog heel hard nodig. Kleine meid zet het hier al op een brullen bij het kvd. De juffies staan ook versteld hoe snel ze gaat. Ze heeft gister een eerste kruippoging gedaan. Ze tijgert al als een malle, maar kruipen gaat straks nog sneller. Ook het zelf gaan zitten duurt niet lang meer. De andere babies op de groep van haar leeftijd liggen nog lekker te chillen Drukke tijd Iez, denk ook aan jezelf! Bioluun, 6x eruit! Wat een drama. Ik voel met je mee. Cindy, hoe gaat het met je mini? En hoe voel jij je?
Helaas gaan de koop en onze verbouwplannen niet door. Balen dus opnieuw wachten tot een woning er is.
Balen iez! Ik had allang willen slapen maar heb een verkouden brullende baby.. de nachten zijn weer flink raak helaas
Cindy: wachten tot er een nieuwe woning op funda verschijnt die aan onze wensen voldoet. Afgelopen 5 maanden zijn er maar 2 woningen geweest binnen onze prijscategorie die aan onze wensen voldoen/ na verbouwing aan onze wensen kon voldoen. En gezien er steeds minder woningen op de markt komen wordt het denk ik lang wachten. We zullen het zien, hopelijk komt het sneller dan ik denk. Sterkte Jillz!
O Iez wat ontzettend naar! Wij hebben dat vorig jaar ook gehad. Eindelijk een huis naar onze wensen, binnen ons budget! Vraagprijs geboden en het niet mogen kopen. Wij zijn klaar met wachten en gaan nu dus bouwen (als die twee bezwaren weggewerkt zijn ). Duurt ook lang, maar weten we wel zeker dat alles naar wens is. Onze kleine kan zitten! Ik zette hem eigenlijk voor de gein bij de opvang op de tafel neer en ik verbaasde me, want hij viel niet (meteen) om . Kan nog niet weglopen hoor, maar vond het toch wel een stap vooruit!
Weer een mijlpaal bereikt met zitten, leuk zeg. Ik verheug me om dat moment mee te maken. Ja zelf bouwen ook overwogen, maar in onze stad zijn nauwelijks percelen te koop en degenen die te koop staan in de wijk waar wij willen wonen (onze huidige wijk) beginnen rond 310.000 euro en dan moet je nog bouwen, afwerken, inrichten. Nou dat is allemaal helaas te duur voor ons. Bij de 1e woning hadden we maar 5000 euro onder vraagprijs geboden en iemand anders ging ermee vandoor omdat ze geen voorbehoud van financiering hadden en nu hadden we zelfs boven vraagprijs geboden. Nou ja, er komt vast een keer weer een woning, we moeten gewoon heel veel geduld hebben.
Gaaf bioluun! Iez, willen jullie dan iets heel specifieks of op een bepaalde plaats? Balen hoor. Je merkt wel dat de markt verandert. Toen wij hier in de buurt lieten vallen dat we op termijn gaan verhuizen, waren er drie mensen die reageerden met 'wat jammer. Maar wij weten nog wel mensen voor jullie huis'. Vervolgens werd mijn man door een verre kennis geappt dat hij het viavia had gehoord, en graag ons huis wilde. Hij is zelfs komen kijken. En de makelaar die vorig naar hier is komen taxeren belde een paar weken geleden ook al op wat onze status was. Nu is dit wel een redelijk specifiek huis met een volledig woonplan op de begane grond en een tweede badkamer en nog drie slaapkamers boven. Maar zo heb ik ook nog steeds mijn eerste huis, in de stad hier een half uurtje vandaan, waar een huurder in zit. En daar merk ik nog weinig van een aantrekkende markt. Ow, en mini liep vanavond voor het eerst zelf, aan de bank . Voorheen liet ie zich opzij vallen als hij ergens heen wilde, maar nu 'liep' (nou ja, krabbelde, strompelde en wiebelde) ie van de ene kant van de bank naar de andere.
Wowwww ik ben onder de indruk van jullie kleintjes, die kunnen al veel zeg. Kijk wat jij omschrijft is nou wat hier ook gebeurd. Huizen gaan dus soms voordat ze op funda terecht komen al weg. En halen ze funda dan heb je heel veel concurrentie. Laatst was er 1 huis waar we heen gingen met een open huis en er waren in het half uurtje dat we daar waren zo'n 50 personen, het was net een feestje zo druk. En het open huis was 2 uur lang en de makelaar zei dat het de hele tijd zo druk was. Via aan andere kanaal hoorde is dat bijna 2000 personen zich hebben opgegeven voor een nieuwbouwproject van 56 woningen. Wij vallen daar ook onder. Er staan maar iets van 500 woningen te koop in mijn stad en in de prijscategorie die wij zoeken staat er geen eens 10% daarvan en wat er is staat in een wijk waar we niet willen wonen of is een woning die niet aan onze wensen voldoet. We willen een woning met iig 5 slaapkamers of de potentie om 5 slaapkamers te maken bijv door zolder te verbouwen etc. Verder willen we een tuingerichte woonkamer (probleem is dat hier in deze stad 8 van de 10 woningen een tuingerichte keuken hebben) en we willen een woonkamer van minimaal 6 mtr breed (kijk 5,90 is ooo goed), maar ook dit blijkt lastig al komt dit wel vaker voor (als een woonkamer niet breed genoeg is maar er is de mogelijkheid Om aan de zijkant uit te bouwen of garage door te breken om de breedte te bereiken is ook prima. En last but not least de tuin moet groot genoeg bijv rond 110m2 minimaal en dan met een groene vrije ligging dus uitkijken voor en liefst achter op een park, grasveld of speeltuin etc. Nou dit blijkt nu heel lastig in onze wijk, in een nieuwbouwwijk is er keuze zat maar daar willen wij echt niet wonen.