Welkom Tulpenbol! Bioluun, tot snel, succes met bevallen, of is ie er al?! 🤗 Jillzz, balen van je spruw zeg. Echt niet leuk. Hopelijk werkt het snel. Ik vind het ook snel gaan maar tegelijkertijd ook langzaam en kan ik ze wel een maand of 6 oud kijken. 🙈 Gewoon omdat ik weet dat het dan nóg leuker is!
Jillzz: de productie is weer goed opgang gekomen gelukkig. Ik ging gister avond na z'n voeding kolven met de handkolf want ik heb bijna geen stuwing meer en ergens maakt dat me toch onzeker. Uit 1 borst kwam er toch bijna 90 cc uit. Het vervelend zeg de spruw! Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt vervelend te zijn. Kan hij nog wel goed drinken?
Billy: echt?! Hahahahha wat een verschil jo..ik wil juist weer terug gaan naar z'n geboorte dag en alles nog een keer opnieuw beleven en aan de 6 maanden wil ik nog niet eens denken. Ook niet aan de dag dat hij voor het eerst groenten hapje mag. Hoe leuk het ook is.
Ja hij drinkt nog prima, alleen zn tongetje is heel erg wit en mijn tepels voelden weer branderig.. maar het is weer zo'n gedoe allemaal.. Ik vind het wel weer lekker hoor zo'n klein baby'tje dat op je borst ligt te slapen, kan ik wel echt van genieten, maar ik zou het ook niet erg vinden een jaartje vooruit te spoelen nou ja alleen de lusten wil ik meemaken en de mijlpalen, niet de lasten haha
Oh echt Lellebel? Dat heb ik helemaal niet. Ik vind het allemaal zo ingewikkeld en intensief op deze leeftijd. Ik zou best nog een kindje erbij willen krijgen, 4 kindjes lijkt me geweldig, ook qua dynamiek in een gezin, maar nog een keer zwanger en nog een keer een babytijd houd me volgens mij voor altijd tegen. Ik merkte dat bij Rebekka al en nu heb ik het nog veel sterker. Wat fijn van je productie!
Ho ho ho.. de zwangerschap hoef ik niet nog een keer te beleven. Zwanger zijn is niet zo mijn ding hahahaha ik had het over de babytijd.
Eindelijk heb ik onze kleine, grote Tom in m'n armen! Wat een bevalling 4670 gram. Maar nu is hij er! Heb hem straks aangelegd en dat doet hij erg goed. Heb meteen oxytocine neusspray gekregen om de voeding een kans te geven. Hij moet wel ook meteen bijgevoed worden ivm zn gewicht. Nu ligt hij lekker te slapen. <3
GEFELICITEERD! Als je de tijd hebt, moet je maar eens je bevallingsverhaal vertellen.. Ik hoop dat je bv snel op gang komt. Fijne kraamtijd!
Zo we zijn weer lekker thuis. Wat een drukte zo zeg met drie kereltjes. Haha! Lellebel hoe doe je dat toch. Jij moet echt een supermoeder zijn! Man, ik ben echt helemaal hulpbehoevend nu. Mijn bekkenbodem/spieren aan de binnenkant van m'n bovenbeen doen zo'n zeer als ik iets probeer te ondernemen (lees: opstaan uit bed of zo)! Hopelijk knapt dat snel op. Had ik bij de tweede helemaal niet. Toen kwam ik op dag 2 alweer naar beneden. Dat zit er nu echt niet in... Scheelt ook bijna anderhalve kilo Vanmiddag is de kraamverzorgster gekomen. Het is dezelfde als bij nr2! Daar zat ik echt niet op te wachten!! Wij matchen niet zo goed. Ze doet het vast niet met opzet, maar haar manier van doen voelt niet zorgzaam. Beetje pusherig. En ze rookt. Dat stond op mijn wensenlijst dat ik dat niet wil. 'Maar het is wel goed als ik dat buiten doe toch?' 'Zeg maar dat buiten prima is' Nou eigenlijk niet... Maar helaas is het zo druk dat ik geen heil zie in bellen naar het bureau. Laat ik haar nog even een kans geven. We hebben wel besloten te stoppen met de bv. Ik heb zo'n ongelooflijke naweeën en die bv helpt daar absoluut niet mee. Ik moet namelijk om het te kunnen laten slagen oxytocine neusspray gebruiken en laat dat nou net ook het hormoon zijn dat voor naweeën zorgt. Ze werden bijna net zo erg als bevsllingsweeen! Heb er nauwelijks van geslapen. Daarbij zijn mijn tepels ook nog overgevoelig (auauau) en weten we toch al dat we het nooit lang vol zouden houden. Fijn dat de kinderarts al meedacht vanmorgen. Hij moet toch bijgevoed worden ivm zijn gewicht. Dus dan heb je een nog langere adem nodig om het te laten werken. Die heb ik niet. Merk dat ik het zo voor mezelf ook even op een rijtje krijg, want ik vind het niet gemakkelijk om te stoppen. Maar wel een opluchting. Billy: bevallingsverhaal komt nog
Oh wat balen van je kraamverzorgster. Je zou eigenlijk wel moeten bellen hoor. Want het is wel je kraamtijd en die kan je niet over doen hè! En goed dat je met de bv bent gestopt, als dat beter voelt voor jou. Het is wel een heel karwei met alles wat er bij kwam kijken zeg. Dit geeft vast rust.. Wat trekken jullie je kleintjes aan vannacht en de komende dagen overdag? Ik weet het echt niet..
Nou Lellebel de tijd gaat zeker hard. Wat ik ook had met de andere kids, zodra de baby geboren is kan ik hem/haar niet meer wegdenken. 😆 Fijn dat de borstvoeding goed loopt. Jillz van spruw. Heb ik bij die andere 2 ook gehad. Vera heeft nu ook wil een witte tong maar die kan ik schoonvegen. Ze heeft vaak melk terug dus denk dat ze een lichte vorm van reflux heeft of de kleine spijt nog niet goed. Tip die ik je mee kan geven voordat je spruwspul bij de kleine toedient eerst even met een droog steriel gaatje over de tong (gaasje om je pink slaan en dan voorzichtig in mondje). Dan gaat het sneller over. 😉 Bioluun gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Tom. Jij moet zoals Billy zegt gewoon het bureau bellen. Als je de klik mist en jullie botsen dan heb je straks geen leuke kraamtijd. Bah een kraam die ook nog rookt. Ondanks buiten roken kun je het ruiken dat iemand heeft gerookt. Eigenlijk moet het ook niet in dat beroep kunnen vind ik... Billy hier heeft de kleine een boxpakje aan met lange mouwen. Ze slaapt onder een lakentje.
Bioluun: hahahaha moeders zijn sowieso superwezens! Maar mijn zoon en dochter zijn ook al wat ouder dan jouw zonen he..dat scheelt ook wat en ik heb ze niet 7 dagen in de week volle dagen bij me. Op de dagen dat ze er niet zijn haal ik ze tussen de middag van school op voor de lunch en dat is dan wel even een gesjouw want ik moet steeds twee lange trappen op en af (ik haat die trappen) maar mijn "geheim" ik doe alles vooruit zeg maar. Savonds als ze liggen te slapen dek ik de tafel voor de ochtend zodat we dan alleen de broodjes hoeven te smeren en doe ik het huishouden. Ik leg dan ook hun kleren voor school klaar. Als ik hun heb weggebracht ga ik naar huis mason voeden en als hij tevreden is gaan we boodschappen samen doen en haal ik de twee op voor de lunch. Na de lunch weer terug naar school en als ik thuis ben begin ik het avondeten te koken. Als dat gedaan is en mason slaapt nog dan ga ik ook even liggen. Later de kids weer ophalen even spelen tv kijken of oefenen met lezen rekenen of schrijven hangt er masr net vanaf wat we de dagen ervoor hebben gedaan en rond half 6 eten. Als hun in bad zitten doe ik ook mason in z'n badje. Boekje lezen doen we met z'n allen en dan is het bedtijd rond half 8. Zo gaat dat hier zo een beetje. Balen zeg van je kraamzorg maar ik zou toch echt even een belletje plegen of desnoods je man. Die tijd moet voor jullie allemaal lekker rustig en relaxed zijn en als jij ook al had aangegeven geen rokend persoon te willen dan moet dat toch wel een puntje zijn waar ze degelijk wat rekening mee mogen houden. Dat het een drukke periode is dat kan maar daar mag een kraamvrouw niet de dupe van worden. Nee meid als het je lukt..gewoon bellen. Het is een week die je niet meer terug krijgt dus laat het dan ook alsjeblieft een week zijn waar je tevreden op terug kan kijken. Jammer dat de bv zoveel pijnlijke naweeën gaf maar goed van je dat je naar jezelf en je lichaam luisterd en overstapt op de fles. Op die manier is het inderdaad 10 keer niks en zou je het met zoveel pijn ook niet met plezier kunnen geven. De pijn ken ik..dat in en uit bed stappen of draaien in bed was vreselijk! Ik was ook echt blij dat de klossen onder m'n bed vandaan gingen want dan kon ik er makkelijker in en uit. Maar ja ik heb 2 trappen en nog eentje naar boven dus in totaal 3 die ik vaak genoeg op en af moest. Nee dat was geen pretje nu is het stukken minder maar bij een verkeerde beweging voel ik het nog wel.
Billy: de mijne heeft alleen een korte mouw romper aan en een lakentje over hem heen. Het is dan ook 26 graden op de kamer en hij krijgt het al heel snel warm. Als we naar buiten moeten en dat doe ik niet graag met hem in die hitte maar goed broer en zus moeten opgehaald worden heeft hij een korte mouw romper aan met jawel...een kort soort van strand achtig broekje. Ik moest er zelf om lachen toen hij het aanhad hahahahaa. Parasol op de wagen bak en gaan. Gelukkig is het maar net 5 min lopen.
Bedankt voor de tip kiera, dat ga ik proberen! Qua kleding weet ik ook niet zo goed. Gister gewoon lange mouwen en broek aangehad en een romper. Vandaag maar korte mouwtjes aan.. Bioluun wat vervelend van die naweeën en de borstvoeding. Maar inderdaad klinkt stoppen in dit geval als de beste keuze. En je kunt het kraamzorg bureau altijd even bellen, nee heb je, ja kun je krijgen toch. Bij ons was er ook erge drukte en er was zelfs sprake van dat we maar halve dagen zorg zouden krijgen. Was ik het echt niet mee eens en onze kraamverzorgster had er ook geen zin in dus die heeft gewoon haar telefoon op stil gezet
Jawel hoor ik ga optijd naar bed en als het een horror nachtje is geweest lukt het me ook wel. Dat komt door mijn oude werk..daar maakte ik hele lange dagen en sliep vaak maar net 1.5 uur om vervolgens weer te gaan werken. Met goede voeding, veel drinken en regelmatig in de middag een uurtje liggen werkt dat prima. Nu ben ik wel blij dat m'n nachten niet meer uit 1.5 uur slaap bestaan hoor hahahahaha maar deze jarenlange "training" heeft er wel voor gezorgd dat ik goed met minder slaap kan. Ik moet het niet te rustig hebben want daar wordt ik chagrijnig van.
Haha daar hoef je met een baby gelukkig niet bang voor te zijn. Ik heb juist veel slaap nodig, kan erg slecht tegen gebroken nachten. Maar ik moet zeggen dat het tot nu niet onaardig gaat. Misschien ook omdat ik me er meer op ingesteld had deze keer..
Nee dat klopt hahahaha al slaapt hij nu weer veels te lang dus ik ga hem maar wakker maken voor zijn voeding. Kleine luilak
Vandaag een goede dag gehad. Geen bv is inderdaad een opluchting (zal straks wel piepen als de stuwing komt ), we leren de baby steeds beter kennen en met de kraam ging het ook goed. We zullen geen vriendinnen worden, maar het botst gelukkig niet zo als ik had gedacht. Zal hier nog mijn bevalling vertellen. Merk dat ik die nog echt moet verwerken. Het was heftig... S morgen om 7:15 moesten we in het ziekenhuis zijn om ingeleid te worden (vanwege 41+5). Zondag al een ballon gehad. Dus aan de ctg op maandag en getoucheerd. Alles prima; 3 cm ontsluiting, maar het hoofd lag nog erg hoog dus ze durfde de vliezen niet te breken. Er zou een navelstreng of handje of zo klem kunnen komen zitten. Dan de gyn erbij; hij wilde ook even wroeten. Hij heeft grondig onderzoek gedaan, zo grondig dat hij inderdaad een handje van de baby vasthad. Dus niet beginnen met de vliezen, maar met weeenopwekkers. Standje 2... Niet genoeg weeën. Standje 4 dan; weeën worden heftiger. Nog wel te doen, maar ik voorzie veel pijn en raak een beetje in paniek. Zo erg dat ik met de vk overleg pleeg over een ruggenprik. Nooit over nagedacht! Maar klink heeel aanlokkelijk. Maar de vk overtuigde me het niet te doen. 'Is toch zonde, je weet dat je het kan' 'het kan snel gaan en we willen niet in de operatiekamer bevallen'. Oké, dan niet. Na drie uur standje 4 getoucheerd: 5-7 cm. Wel heel soepel. Ik baalde stiekem, hoopte echt op meer. Maar de baby lag dieper dus nu mochten de vliezen wel gebroken. Maar ik durfde niet, wetende dat het dan snel heftig kan worden. Dus besprak ik pethidine. Had ik bij de oudste ook, kijk ik heel tevreden op terug. Ook daarvan heeft ze me afgepraat. 'Zullen we even aankijken of het echt nodig is?' Vooruit dan... Maar ik had gelijk, de weeën werden echt erg heftig. Mag ik toch nog? Even overleggen met de gyn. Dat duurde ontzettend lang en ze kwam terug met 'het mag wel, maar de gyn ziet het liever niet gebeuren' Had ondertussen helemaal geen helder hoofd meer dus heb volgens mij niet eens meer geantwoord. De weeën waren zo sterk als ik me kon herinneren aan het eind van de laatste bevalling. Ik dacht: dit gaat zo over in persweeen en dan ben ik er. 'Nog een stuk kf drie?' 'Nou maak er maar 10 van' zei de verpleegkundige. Die 10 kwamen en gingen, de diensten wisselden, ik heb echt hele rare dingen uitgekraamd (denk: 'ik wil niet meer!' 'Haal hem eruit!') maar de persweeen kwamen maar niet naar mijn gevoel. Geloof dat dit anderhalf uur duurde of zo. Toen kwamen de persweeen. Eindelijk! Mocht ik niet meepersen! Want er zat nog een randje! Wel een heel soepel randje, dus die zou met de persweeen wel weggeduwd worden, maar Wegpuffen wat ik kon Wegpuffen. Zij zou het randje wel weg masseren. Nou... Doe maar niet! 'Dat kon ik toch ook zelf zei je net!!' stiekem toch meepersen en toen het echt mocht was Tom er met een paar weeën. Moest nog even wachten toen het hoofd stond, omdat ze bang waren dat ze schouder anders vast kwam te zitten. Ze vertelde later dat ze hem echt terug heeft zitten duwen. En toen was hij er eindelijk!! Ik was zoooo blij dat het voorbij was. Dit was echt de heftigste bevalling van de drie. Kijk ook nog niet heel tevreden terug op de bevalling. Moet even landen dat schreeuwen niet erg is en dat het eigenlijk erg knap is om zo'n bonk (4670 gram) eruit te persen in 10 minuten met 1 hechting. Ben ook vooral niet blij dat ik me tot twee keer toe heb laten afbrengen van het idee van pijnbestrijding. Waarom noemen ze dat 'zonde'? Net of je dan minder goed bevalt! Noem de risico's, maar zeg niet dat je het zonde vindt tegen een bevallende vrouw! Echt raar achteraf. Vl vertelde achteraf dat hij het ook erg moeilijk gehad heeft. Vooral het laatste kwartier voor het persen vond hij pittig om te zien. Misschien dat hij daarom nu wel extra lief doet Joh, typ dit met tranen in m'n ogen... Hopelijk zakt dat negatieve wat weg en kan ik straks lachen om alle rare dingen die ik geroepen heb komt goed.