Nou inderdaad, de vlekjesziektes zijn goed vertegenwoordigd. Het heeft ons nog niet getroffen gelukkig. Afgelopen week bij de kinderarts geweest. Haar conclusie was dat baby waarschijnlijk steeds een verkoudheidsvirus op pikt waar zijn luchtwegen op reageren door samen te knijpen. Dat veroorzaakt het hoesten, de benauwdheid en luchtweginfecties. Het advies was om veel de neus te spoelen met zoutoplossing in de hoop het zo tegen te houden. En dat het met mooier weer beter gaat en hij er straks overheen groeit. In het najaar mogen we nog een keer terugkomen. Verder is hij druk aan het oefenen met op zijn knieën zitten en tijgeren. Echt gaan zitten lukt voor de helft hij is wel heel vasthoudend,als hij iets in het vizier heeft dan laat hij zich niet zo makkelijk afleiden. Soms tot frustratie van grote broer als het om zijn spullen gaat. En hij eet super netjes. Gisteren alle doperwtjes netjes een voor een in zijn mond gestopt. Eten jullie kindjes ook zoveel? Er gaan best wel wat hoeveelheden naar binnen, helemaal leuk
Nou zeg, wat een vlekjes. Voelen de kindjes zich al beter? Jillz, wat lief dat de kleine man zo'n doorzetter is. Heerlijk ook die verontwaardiging van de oudste. Dat gaat hier net zo! Soms zet ik haar even in de box. Ff rust En wat knap dat hij al zo goed kan eten! Femkes, ik heb natuurlijk alleen mijn oudste (en dat is een ukkie) maar die was met 8,5 maand 68,5 cm en 7,2 kilo. De baby is echt een michelen mannetje, 4 rollen in haar armen. Dikke beentjes. Heerlijk dat babyvet.
Neus spoelen? Dus meer dan alleen neusspray gebruiken? Hoe werkt dat dan? Hopelijk groeit ie er heel snel overheen, iedere keer last van de luchtwegen is ook niet leuk. Ik vraag me ook af hoe hij nu aan de 6e ziekte komt. We waren afgelopen vrijdag bij m'n schoonbroer en zus, en hun oudste van 3,5 was ziek, dus ik dacht dat het daarvan kwam. Maar zij had geen vlekjes en de incubatietijd is 1-2 weken. Mooi is dat oefenen hé . Hier wordt de laatste twee dagen druk geoefend met weer beheerst gaan zitten/liggen vanuit staan. Hij gaat heel duidelijk staan en dan laat ie zich weer langzaam zakken, om dan direct weer te gaan staan. Helaas lukt het hem nog niet altijd en overal, gisteren gleed ie weg naast de bank, tegen de kinderstoel. Hij had wel even een dikke plek boven zn oog. Eet hij zo doperwtjes ja? Kunnen die niet verkeerd schieten? Heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Hier eet hij afgelopen week wat minder goed, maar hij was ook ziekjes. Ik merk wel dat hij zelfgemaakt lekkerder vindt dan potjes, dus dat probeer ik nu weer beter op te pakken. Was er een beetje bij ingeschoten de afgelopen weken, het is erg druk op m'n werk en dan doet manlief de boodschappen, en die denkt daar allemaal niet aan.
@Afkes 10tal de box probeer ik ook meestal wel even, maar hij heeft al heel goed door dat dat hartstikke saai is natuurlijk haha. @Cindy2015 neus spoelen wel met zoutoplossing. Ik heb nu van die pipetjes die ik zo leeg spuit in zijn neus. Ik zou het eigenlijk bij de oudste ook moeten doen, maar ik gok dat dat wat meer strijd gaat kosten dus daar ben ik nog niet aan begonnen. Qua eten is er tot nu toe 1 keer een stukje wortel verkeerd geschoten pas, maar verder nog nooit eigenlijk. En het ging goed met de erwtjes, hij kauwt ook wel soort van. Ik heb gister ook een citroen filmpje gemaakt op youtube heb je hele grappige filmpjes van baby's die citroen eten. Dus ook even geprobeerd. Hij keek wel heel vreemd en enigszins zuur, maar hij probeerde wel verder te eten haha
Oefenen gaat weer hard inderdaad. Ze heeft inmiddels door dat ze beheerst weer terug naar zit kan, eerst ging ze op een gegeven moment maar huilen of viel ze door haar knietjes. En ze is de eerste stapjes echt gaan doen, super cool om te zien. @Afkes 10tal, mijn dame lijkt een beetje op jouw oudste qua verhoudingen en daarmee is ze echt veel kleiner en ronder dan mijn jongens. Helaas voor haar heeft ze mama's figuur, alles zit dus op haar bovenbenen en kont. Qua hoofd, nek en buik ziet ze er een stuk minder rond uit, maar haar bovenbenen zijn echt goed gezet. Eten gaat hier in zoverre goed, ze vindt het super leuk. Maar de hoeveelheden en vaardigheden laten nogal te wensen over.
Nice femkes. Hier gaat ie terug naar handen en voeten, zitten vindt hij niet zo boeiend. Ik probeer ander drinken in de mini te krijgen. Diksap appel uit de fles gaat goed, maar ja, is weer suiker, en overal staat dat ze water en lauwe thee moeten drinken. En dan liefst water uit een beker zonder tuit...geen idee hoe ze dat voor zich zien, maar goed, ik dat braaf geprobeerd. Vond mini heel grappig, doet ook echt zn mond aan de beker, maar zodra hij een goede slok water binnen krijgt, spuugt ie die weer uit. Ik had eerder al een keer biologische rozenbottel thee of zoiets geprobeerd, verkochten ze bij de AH, in een pak. Maar nee, dat moest ie niet. Vandaag dan maar andere 'kinderthee' gekocht, perziksmaak. Cafeïne vrij, dus ik dacht, dat is dan ook goed voor mij. Maar ik vond het echt heel vies. Afgekoeld en in een fles gedaan, wat dezelfde kleur had als de diksap appel. Dus mini begint enthousiast te drinken, om me vervolgens heel vies aan te kijken en alles weer uit te spugen. Experiment wederom mislukt . Daarna alsnog diksap appel gegeven, maar ik had wel veel overtuigingskracht nodig om hem weer te laten drinken, gezien de gelijke kleur .
@Cindy2015 lekker laten oefenen in bad met dat drinken. Daar leren ze het drinken uit een beker sneller omdat het niet erg is als je knoeit. Qua soort drinken gaat hier het water aardig. Maar als ik er 1 druppel ranja in gooi gaat het veel beter Vind ik gezegend hoor. Als hij minder vocht binnenkrijgt op een dag dan haalt hij dat s nachts in met melk en daar zitten nog veel meer calorieën in! Maar suiker voor de tanden is natuurlijk ook niet goed... Hoe gaat het met alle vlekjes? Vaak weet je echt niet waar ze het vandaan hebben he. Het cb is een notoire bron. Of het zwembad. Of gewoon elkaar passeren in de supermarkt. Onze jongen is echt een spekkie! 10kg en 74 cm. Maak me daar ietwat zorgen om. Komt vast goed natuurlijk maar de anderen waren zoveel lichter. Wil niet dat hij het dikkerdje van de familie wordt. Als hij nou maar eens ging kruipen... dan vliegt het er hopelijk af. Geduld
Ach er moet er een het dikkerdje zijn toch @Bioluun ik had vroeger twee vriendinnetjes (zusjes van elkaar) die echt wel flinke spekkies hadden. Goed gevuld zeg maar. In de puberteit schoten ze de lengte in en nu zijn het twee onwijs slanke meiden, om jaloers op te worden zo slank haha. Het kan dus nog alle kanten op. Onze kleine was 8 kilo en 69 cm bij de kinderarts. Hij heeft een aardig inhaalslagje gemaakt. Mijn oudste was op deze leeftijd 9,2 kilo en 72 cm.
Dag dames, heb alles gelezen, maar ga nu nog niet reageren. Ben een weekendje weg en ik ben jarig geweest. Druk en moe dus nu even geen puf
@Bioluun, ik dacht even dat je bedoelde dat hij uit bad moest drinken, en wilde net zeggen dat ie dat toevallig ook deed van de week . Maar je bedoelt uit een beker in bad drinken . Qua gewicht, komt goed joh. Hij heeft dezelfde genen als de andere twee. Hoorde vandaag viavia van een meisje van 7 maanden dat 10kg woog, en daarmee meer dan haar zusje van 2,5 jaar (de oudste is wel veel te vroeg geboren, de jongste is op tijd geboren). Dragen dezelfde maat. Gefeliciteerd met je verjaardag @iez!
Nog gefeliciteerd Iez! Fijne verjaardag en weekendje gehad? Vanacht gaan wij de fles weer verkleinen. Hij heeft nog gemiddeld twee keer per nacht het idee dat hij echt wat te drinken nodig heeft om te kunnen slapen. Dus komende nacht krijgt hij nog maar twee schepjes. Wel iets meer water (80/90 of zo) om toch wat extra vocht binnen te krijgen ivm de warmte. Ben benieuwd! Deze week drukke week. Examens zijn binnen dus mag als een malle gaan nakijken. De oudste wordt 5! Dat betekent een eerste (en tweede) zwemles deze week; een eerste kinderfeestje; en een grote mensenfeest. En dan ben ik ook nog druk met het organiseren van een vrijgezellenfeest waarvan het café waar we heengingen even meldde: O ja, die avond is het trouwens voetbal kijken op het grote scherm... Haha nee dank je!
@iez, nog gefeliciteerd! Hopelijk heb je een fijne dag gehad. @Bioluun, inderdaad drukke week. Succes en natuurlijk ook gefeliciteerd en veel plezier met de jarige! Ik heb mini vannacht terug in eigen bed gelegd. Ze sliep al een tijd bij ons, maar ik merkte dat ze soms juist ook wakker werd van ons en dan weer doorsliep als ik het negeerde ipv troostte. Dus gisteravond al naar bed gebracht, helaas bleef ze wakker worden, dus toch maar even laten huilen. Ze viel binnen 10 minuten in slaap, maar ik vind dat altijd voelen als uren. 's nachts kwam ze voor drinken, eerst nog bij ons gelaten, maar bij 2de keer drinken om uur of 2 toch naar haar bed gebracht. Daar begon ze meteen te huilen, maar na speentje geven ben ik weggelopen en voordat ikzelf weer in bed lag was ze stil. Helaas heb ik nog een tijd gespannen liggen wachten tot ze weer huilde, maar uiteindelijk deed ze dat pas weer om 5.30. Toen gevoed en nog even samen geslapen. Voor mijn doen dus een hele goede nacht gehad (alles is relatief). Schoonvader komt vandaag uit het ziekenhuis. We zijn benieuwd. Ik hoop eigenlijk dat we een weekendje thuis kunnen blijven. Iedereen is ziek en gammel (geweest), dus wat rust zou goed zijn. Mijn middelste gaat sowieso alleen bij oma logeren vanaf donderdag tot zaterdagmorgen. En ik wil even wat tijd weer aan oudste besteden. Die is erg gevoelig voor alle stress en heeft wat positieve aandacht nodig. We moeten een cadeautje kopen voor zijn nichtje en wat t-shirts voor hemzelf en korte broeken voor de middelste, dus ik denk dat we gezellig samen gaan shoppen. Hij houdt daar wel van, zeker in combinatie met wat eten en drinken. Man kan dan met mini thuisblijven, dan heeft zij ook wat rust of misschien wel leuk voor ze om lekker te gaan wandelen of stukje fietsen. Een op een tijd vind ik heerlijk met de kinderen.
Nog gefeliciteerd @iez leuke verjaardag gehad? @Bioluun succes met nakijken, zwemmen en alle feestjes lijkt me wel spannend zo'n zwemles, haha weer een stukje loslaten. @femkes hopelijk lukt het om het weekend een beetje rustig te houden. Ik hou ook echt van een op een tijd met de kinderen. Jullie ook nog steeds slechte nachten dus. Bij ons is het heel wisselend. Meestal komt hij nog 1 of 2 keer om te drinken en slaapt daarna zo weer verder (tussen 19.00 en 7.00 zeg maar) maar sommige nachten is hij opeens 2 uur lang achter elkaar aan het huilen/mopperen/speen weggooien. Toeval of niet, maar de avonden dat we zijn neus spoelen gaan de nachten beter. Vandaag een heerlijk dagje gehad als gezin. Lekker naar een grote speeltuin/waterpark geweest, zonnetje scheen, dus echt genieten
Dag dames, wilde jullie even snel bedanken voor jullie felicitaties. Ik heb een geweldig!!!weekend gehad. Hof van Saksen is als een paradijs haahhaha ik hoop van de week weer wat meer te kunnen reageren. Vandaag niet meer aan toe gekomen omdat ik andere zaken moest regelen achter de computer (vakantie over 2 weken).
Ze heeft doorgeslapen!!!! Ik natuurlijk niet, ben meerdere keren wakker geworden en zelfs nog even bij haar gekeken, maar ze heeft van 20.00 tot 6.30 geslapen. Mijn borsten stonden op ontploffen vanochtend, ik had om 18.00 voor het laatst gevoed, om 19.30 krijgt ze flesje omdat ik die voeding al een tijd niet redde qua hoeveelheid, dus toen ze eindelijk dronk vanochtend was ik wel blij. Nu dus al 3 normale nachten. Niet meer elk uur, maar een keer of helemaal niet. Heerlijk! Wij geven nog geen drinken bij. Afgelopen weekend wat water geprobeerd, maar uit een flesje vond ze dat maar niks. Bij de jongens hebben we ook pas vanaf een maand of 9 soms wat gegeven en pas vanaf een jaar wat structureler. Maar ik weet dat het bij fv vaak wat anders verloopt. Maar omdat we laat beginnen met ander drinken beginnen we wel met een gewone beker, dat krijgen ze dan redelijk snel door is mijn ervaring. Verder wordt ons rustige weekend toch heel druk. Nichtje viert zondag haar verjaardag (dat is op zich voor mij en man wel rustig, in de tuin zitten en koffie /thee/fris drinken lukt wel), en zaterdag wordt zoon van beste vriendin gedoopt (dat is redelijk plotseling ivm familie die overkomt uit het buitenland) dus opeens helemaal volgeboekt. Maar hopelijk deze keer geen zieken en alleen leuke dingen.
Neus: Jillz wat voor pipetjes zijn dat? En gaat dat makkelijk? Helpt het? Gewicht en lengte: afgelopen vrijdag naar het cb geweest mijn kleine meid was 9.3 kg en 71 cm. Alles conform haar eigen lijn, net ietjes boven het gemiddelde. Kruipen: ze tijgert nogsteeds, ze wiebelt wel op handjes en knietjes in kruiphouding, af en toe doet ze een stapje vooruit om vervolgens in een spagaat te vallen. Ze probeert het wel. Over dingen heen kruipen vindt ze geweldig. Bijv. een plastictrap omhoog klimmen en dan weer over een kussen of onder een stoel. Een soort van hindernisbaan zouden we voor haar moeten maken. Ze zit nog niet zelfstandig, we doen haar wel in een stoeltje nu om te voeden. Flessen & slapen: we geven haar nogsteeds 3 flessen, al zou ze eigenlijk zonder de laatste fles moeten, maar dat durf ik nog niet aan ivm slapen. Sinds deze week voor het eerst dat we haar de laatste fles rond 19:00-19:30 uur slapen op advies van het cb (voorheen maakten we haar om 22:00-22:30 uur wakker) en dat gaat super! Ze slaapt gewoon door, nou ze wordt wel af en toe wakker doordat ze speen kwijt is of door een droom maar ze slaapt zelf gauw verder of we moeten 2-3 x eruit voor speen en/of een beetje water. Zo zijn de avond heerlijk ontspannen, we hebben de avond iets eerder voor onszelf fijn zeg. We geven nogsteeds 3x een fles van 210. Al moet ik zeggen dat ze de middagfles niet helemaal opdrinkt omdat we nu ook brood geven. En dat is ook de bedoeling natuurlijk. Ergens voor haar 10 maand zou ze de laatste flesvoeding ook niet meer moeten krijgen, dat vind ik nogal spannend maar we zien het tegen die tijd wel. Box en bed omlaag?: Sinds deze week hebben we ook de box en bed omlaag gedaan. Jullie ook al? Dit omdat ze zich optrekt tot op haar knietjes. Femkes: superfijn dat ze doorsliep. Geweldig en nu jij zelf. Maar ik merkte dat als ze doorsliep dat ik zelf ook ging kijken omdat ik het niet gewend was en mezelf afvroeg of alles wel goed was met haar. Iedereen een fijn weekend toegewenst.
Nou het zit in de lucht denk ik! Onze Tom heeft vannacht ook zonder fles geslapen! Wel twee keer geweest maar toen ik de tweede keer toch maar een slokje ging maken was hij stil toen ik de badkamer uitkwam. Wie weet! Box en bed zijn bij ons nog hoog. Maar Tom heeft ook helemaal geen neigingen om omhoog te komen. Anders zou ik dat ook zeker wel doen hoor! Vanmorgen kinderfeestje was wen groot succes ze vonden het bos erg leuk en de puzzelstukjes zoeken ook. Ik had aan het begin ook een leuke groepsfoto gemaakt. Die wilde ik aan het eind meegeven aan de kids. Maar helaas deed de afdrukmachine bij de kruidvat het niet Jammer.