augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Slapen jullie oudere kindjes ook zo slecht met dit weer? Ik schrok me rot toen ik straks in de tuin even opkeek van m'n boek en de middelste achter het raam zag staan. Even later ook de oudste. En daarna hoorden we de baby via de babyfoon rommelen. We vinden het al bijzonder dat hij er niet bij babbelde dus gingen even kijken. Was de oudste die alle kasten aan het leegruimen was! Baby sliep trouwens gewoon door :p

De eerste echte vooruitgang is gespot! Hij kwam nu echt 30 cm vooruit! Daarna was hij waar hij wilde zijn. :) Als dingen verder weg liggen begint hij er nog niet aan :rolleyes:

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Onze mini heeft nog nooit zo goed geslapen. Gisteren om 21.00 laatste fles, om 0.30 de borst weer gekregen en vanochtend om 8.00 weer wakker. Wat een genot!

De oudste heeft altijd moeite met in slaap vallen, maar gisteren ging hij heel laat naar bed (21,30) omdat we met vrienden en mijn zusje hebben gebarbecued. Hij deed tot 21.00 lekker mee, daarna ging hij binnen liggen lezen, dus dat vatte ik maar op als hint dat hij moe was. De middelste is bij mijn moeder en heeft het erg naar zijn zin. Maar durf niet te zeggen hoe goed hij slaapt, ik denk dat hij dusdanig uitgeput is van wandelen in het bos en met de honden spelen dat hij als een blok in slaap is gevallen. Zo gruwelijk slecht hij het eerste jaar sliep, zo goed slaapt hij tegenwoordig meestal.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn oudste slaapt nog steeds prima moet ik zeggen. Ondanks dat hij op zolder in de warmste kamer slaapt. Hij wilde nog steeds onder zijn dekbed, die heb ik er vanmorgen maar even uitgehaald haha.

Baby slaapt ook niet onaardig. Van 7 tot 12 vannacht en toen tot half 6. Daarna is hij tegelijk met grote broer tussen 7 en half 8 wakker. Dit is al een paar dagen zo.
    Bedje en box staan nog hoog, maar moeten we nu wel echt omlaag gaan zetten. Baby kan namelijk zelf gaan zitten als hij zich ergens aan optrekt.

@Bioluun wat goed dat hij vooruit komt!

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Femkes en jillz, wat goed te lezen dat jullie mini's zo goed slapen. Hier lijkt het qua slapen ook de betere kant op te gaan. Ze wordt nu elke nacht rond 5uur wakker. Even de borst en dan slapen we weer verder.

Bioluun, wat goed dat hij vooruit komt! Wacht maar, straks is je rust voorbij :p

Hoe gaat het met de andere bv moeders? Ik kolf lang niet meer genoeg. Heb er daardoor echt een aversie tegen gekregen. Daarnaast druk op werk, dus stress, dat doet de productie ook geen goed. Mijn kolfrecht is straks voorbij en ik wil ook niet meer kolven :oops:. Gaat mijn productie dat trekken? Ik lees graag jullie ervaringen.

Bedje + box moeten we omlaag gaan zetten. Ze zat gister opeens op haar knieën aan de salontafel om daar de babyfoon te grijpen :D Teruggaan ging niet heel soepel, dat heeft ze gevoeld. Grappig hoe beschermend je bent bij de eerste en je nu bij de tweede daar ook relaxter in bent. :cool:

Ons weekje vakantie zit er weer op. Nu aftellen tot juni. Dan gaan we naar oostenrijk :)

5. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Nou, sinds afgelopen week (na zn vaccinatie, of komt het toch door het warme weer?) wil mini ineens 's nachts drinken. Heeft ie echt al een half jaar niet meer gehad.

Box en bed zijn hier al heel lang naar beneden, optrekken aan de randen deed ie al in de kinderwagen, dus dat was al heel snel niet veilig.

Ik zou graag wat minder beschermend zijn, ik heb bijna constant stress omdat hij overal aan optrekt maar nog niet altijd goed terug kan. En alles is zo hard...hij oefent wel veel met netjes terug naar beneden, maar soms is ie moe en onhandig of het interesseert m gewoon niet.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @Afkes 10tal met de bv gaat het goed hier. Op de opvang dronk mini niet heel denderend dus ik heb een aardige voorraad in de vriezer. Kolf altijd genoeg ook. Hij is komende week alweer 10 maanden dus ik kolf al een maand alleen in de lunchpauze.
    Ik voed nu echt alleen op zijn verzoek omdat hij anders weigert of van het minste geluidje afgeleid wordt. Ik hoop komende maand thuis ook naar 3 voedingen te gaan overdag, zijn er nu 4.
    Vond het nog een beetje lastig omdat hij niks anders drinkt, maar gisteren kwam ik de hipp baby thee tegen en dat leek hij wel te waarderen dus ik heb hoop :)
    Even voor de leuk ons schema nu ongeveer:
    6.00 bv
    8.00 boterham met boter en fruit 1 of 2 stuks
    9.30 bv
    Slapen
    12.00 lunch is zelfde als ontbijt
    13.00 bv
    Slapen
    16.00 soepstengel/rijstwafel oid, soms nog bv
    18.00 groente en aardappels/pasta oid
    19.00 bv
    Daarna naar bed en dan tussen 24.00 en 1.00 nog een keer bv.

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    En hij is los!! Haha hij tijgert nu heel de woonkamer door! Nog wel als een olifant in een porseleinkast, maar toch :D Ik ben echt wel blij. Hij vindt het zelf ook erg leuk geloof ik. Alleen vandaag in z'n blote buik lukte het hem opeens niet meer. Dat vond hij maar raar ;)

Hij is nu heeeel rustig. Gaat slapen als hij in bed gelegd wordt en ook s nachts gaat het super in zijn slaapzak. Hij kan nu 9 vd 10 keer z'n tut zelf terug doen. Dus ik zie hem nog maar 1 of 2 keer per nacht!
    Zijn schema is nog steeds erg wisselend. Hij lijkt al richting 1 slaapje te gaan overdag. Zo om de dag slaapt hij pas laat op de ochtend (11:30) maar dan wel lang. Daarna houdt hij het prima vol tot bedtijd. Vind ik een handige tijd als na de vakantie de school van de oudste naar continurooster gaat. Moet hem dan om 14:15 ophalen.

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wat goed Bioluun! En hij slaapt er goed van kennelijk :D. Ineens een hoop meer inspanning natuurlijk.

En zo leerde onze mini ineens goed kruipen in plaats van tijgeren/kruipen, omdat hij het gras aan zn buik niet zo fijn vond. In huis en als hij haast heeft laat ie zich nog wel op zn buik vallen, maar het begin is gemaakt.

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Leuk al die kruipende kleintjes.

Mijn kleine meid probeert af en toe vooruit te komen op haar knietjes dat wilt nog niet echt lukken. Zelfstandig zitten doet ze nog niet.

Ze kan wel klimmen op van alles.

Ze doet overdag 3 slaapjes soms 2 (bijv op het KDV).

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat leuk al die beweging dames! Lekker van genieten!

@Afkes 10tal, Ik kolf al sinds begin van het jaar niet voldoende. Ze krijgt op werkdagen al heel regelmatig een 100cc extra. En sinds een maand of 2 (ongeveer) krijgt ze na het avondeten een flesje. Ze drinkt dan tussen de 100 en 150cc. Daar zijn we mee begonnen omdat ze weer ging clusteren en daar had ik gewoon geen behoefte meer aan. Op dagen dat ik thuis ben heeft ze meestal voldoende aan mij, tot het avondflesje. Soms geef ik een flesje bij, als me dat een keer uitkomt. Ik vind kolven niet vervelend, zie dat als even rustmoment voor mezelf, dus doe dat nog met plezier. Als eind juni mijn recht afloopt ga ik eerst mijn lunchpauze in 2 keer opnemen (dus ga ik van 3 naar 2 kolfmomenten en eet ik achter mijn bureau). Dat hoop ik tot een jaar vol te houden. Ik heb de 3 weken voor haar verjaardag vrij. Als ik terugkom van vakantie ga ik nog maximaal 1x kolven en dan midden op de dag. Mijn ervaring bij de tweede is dat ik dan met 13-14 maanden echt niet meer hoef te kolven.
    Dit is mijn verwachte schema en ik hoop daarmee tot na een jaar te kunnen voeden. Daarna wordt bv toch wat meer een extraatje en niet meer de basis en ik verwacht dat we dan gewoon naar ochtend en avondvoeding gaan, voor de gezelligheid. Dat heb ik bij de middelste tot bijna 3 gedaan en vond ik heerlijk (en hij ook). Gewoon een heerlijk rustmoment, dus daar werk ik naar toe. Maar ik ben ergens al verbaasd dat het zo lang, zo goed gaat. Ik kies er bewust voor om niet extra bij te kolven om mijn productie op te krikken. Ik vind dit prettig, maar meer energie kan ik er niet instoppen. Die keuze geeft mij rust en juist daardoor geniet ik er zo van. Wat ik je dus zou aanraden is kijken (voelen) wat voor jou prettig is en daar aan/naartoe werken. Welke kant het dan ook op gaat, jij voelt je er goed bij, dus is het altijd de goede kant. Als kolven je zo gaat tegenstaan weegt dat waarschijnlijk niet meer op tegen het plezier van voeden. Maar die keuze is aan jou.

12. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Super leuk dat tijgeren! Hij is heel het huis aan het verkennen. Net of hij alles weer voor het eerst ziet. Wat natuurlijk ook wel een beetje zo is :) Hij kijkt ook anders. Hij kan opeens klappen. Ook als z'n broers 'klap eens in de handjes' zingen. En zelf redelijk subtiel zijn eten naar z'n mond brengen. Slaapt zomaar ineens beter. Haha sprongetje?

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Leuk he dat tijgeren. Vinden zijn broers het ook nog leuk of worden zij niet zo belaagd? Mijn oudste heeft het er wel moeilijk mee soms als zijn bouwwerken en spel verstoord wordt.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Onze grote jongens worden soms ook stiksjacherijnig van kleine zus die alles sloopt. Vooral de middelste heeft er moeite mee. Alle duplo-bouwwerken worden vakkundig gesloopt. Soms maken ze er een sport van om het bouwwerk mini-proof te maken. De oudste heeft inmiddels geaccepteerd dat hij niet meer op de grond kan lezen omdat mini dan zijn boek wil afpakken. Maar ook dat heeft even geduurd.

15. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ja die situatie zijn we nog niet tegengekomen. Momenteel zitten ze veel buiten en alle drempeltjes zijn nog niet te overbruggen. Maar dat komt vast wel. De middelste wordt al regelmatig belaagd om zijn tut (al is dat mooi de consequentie voor als hij hem stiekem uit z'n tas haalt).

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik hoor hier regelmatig van mijn oudste: "mama, ik denk dat *broertje* in de box wil."
    Of hij is er van overtuigd dat zijn broertje naar bed wil haha

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Die tweede hoor ik ook wel. Hoewel de optie gewoon wegsturen ook is langsgeweest

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @femkes haha die heb ik nog niet gehoord hier.
    We hebben wel al barricades gemaakt met stoelen zodat ze allebei een kant van de kamer hebben om te spelen ;)

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn schoonvader is gisteren met spoed weer opgenomen ivm een herseninfarct. De antistolling was niet goed ingesteld en hij had een bloedpropje. Gelukkig hadden we 24-uurs vervangende mantelzorg. Dat zijn ouderejaars medisch studenten en om onszelf even wat rust te geven (iedereen was erg moe van constant heen en weer rijden) was dat ingeschakeld. Zij heeft ontzettend goed gereageerd en mede daardoor lijkt het goed te komen. Het is wel weer een achtbaan aan emoties. En op mijn werk moest ik een hele belangrijke mail sturen waar ik nog op andere info zat te wachten, dus moest ook nog eens mijn baas uit vergadering (met externen) trekken met de vraag of zij het alsjeblieft kon overnemen zodat ik naar huis kon. Dat was natuurlijk geen probleem, maar ik voel me daar zo ongemakkelijk bij. Maar ja, ik wilde ook wel echt graag naar huis zodat mijn man naar zijn vader kon.

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat erg @femkes, goed dat er gelijk goede hulp was. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina