Ik snap wel wat je zegt, als ik me van te voren had beseft dat deze periode zo zou komen had ik wellicht bedacht om er eerder mee te beginnen. Maar hey, het is de eerste, je kan niet alles weten . We laten m niet krijsend achter hoor, het moet leuk blijven voor m. Vandaag buiten begon mini met op handen en voeten lopen, weer een nieuw trucje.
Nou geloof me, het is mijn derde en ik vraag me nog steeds regelmatig af waarom we er in godsnaam geen gebruiksaanwijzing bij krijgen. Als je alles vantevoren zou weten, maar uiteindelijk kan het zo anders lopen dan verwacht. Dat handen/voeten is gaaf he! Ze doet het hier regelmatig als ze haar knietjes wil ontzien en soms als ze ruzie heeft met haar jurkje. Tegenwoordig (ook met dit weer) heeft ze dus vooral een romper met legging of broekje aan. Dat is wat makkelijker mobiel.
Nou, ik was eenkennig vanaf iets meer dan 3 maanden. Mijn vader ging in die tijd veel op zakenreis en ook hem vond ik maar vreemd, dus ging hard huilen! Dus mijn genen zijn het niet
Ik kan me ook niet herinneren dat het bij mijn oudste al zo heftig was hoor. Mini zet het nu op een brullen bij elke vreemde die naar hem kijkt in de kinderwagen. Heel leuk als je boodschappen gaat doen en er allemaal oude mensjes lopen die tegen hem beginnen te praten
Pfff onze kleine man vindt dat hij lang genoeg geslapen heeft of zo. Huilen... hij heeft al twee halve flessen gehad, schone luier, even eruit en knuffelen, al m'n trucjes geprobeerd. Net even bij me gelegd en dan is alles goed, maar zodra ik hem in bed leg is het gooien (tut) en huilen. En als ik wegloop nog erger. Het is overdag zo'n gemakkelijk ventje, maar sommige nachten... O en nu heeft hij de hik!
@femkes Helemaal herkenbaar! Elk kindje is weer zooo anders! Wat bij de ene werkt is echt nutteloos bij de ander. Je wordt er zelf wel wat gemakkelijker van. Zo had ik vroeger weinig aan 'alles is een fase'. Nu weet ik dat dat echt klopt en kan ik daar ook wat mee. Dit... gaat.... ook... over![
Oh maar mini vindt alle mensen leuk hoor. En aandacht helemaal fantastisch. Hij heeft ook altijd sjans in de supermarkt, en iedereen komt altijd naar me toe dat ie zo leuk en vrolijk is. Alleen wij moeten dus wel in de buurt zijn. Bioluun, vervelend. Last van de warmte misschien? Van lastig in slaap vallen heb ik dan weer geen verstand.
Gelukkig viel het mee. Na een half uur ben ik er niet meer heen gegaan en ging hij steeds rustiger huilen tot hij stil was. Doe ik liever niet, maar hij was niet meer overstuur maar gewoon rustig aan het huilen. Om half drie begon hij weer... ook dat duurde ongeveer een uur. Hopelijk slaapt hij vanavond wat gemakkelijker. Oma past op zodat wij uit eten kunnen. Vl is jarig
Thanks! Was echt heerlijk! Het eten, maar ook de avond even geen kids op bed leggen is toch fijn Vl was helemaal verrast Kreeg vandaag een onbedoelde rotopmerking op het werk. Het ging over de nachten met babies en een collega met een kleine van 5 maanden zei: tja, wij hebben gewoon heel hard ervoor gewerkt om hem te leren van 20:00 tot 6:00 te laten slapen. O! Dat is het, we hebben gewoon ons best niet gedaan! Ze bedoelt het echt niet verkeerd hoor maar ze kan ondachtzaam uit de hoek komen. Laatst ook: 'geef jij geen bv? Maar dat is toch echt het beste voor je kindje!!' Terwijl ik net uit zat te leggen dat ik te weinig opslagcapaciteit heb en dat dat blijkbaar in de familie zit. Hebben jullie dat ook wel eens?
Fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Lekker tactisch van die collega . Ik heb zelf eigenlijk nooit last van zulke opmerkingen, maar ik heb ze denk ik ook nooit door en/of straal iets uit waardoor mensen me niet op mn tenen durven trappen (ik ben best aardig hoor, maar kan nogal 'direct' uit de hoek komen).
Heerlijk zo'n avond en nog gefeliciteerd! Tja, dat soort opmerkingen laat ik meestal maar gaan. Ik merk wel dat ik het nu makkelijker vind dan bij de oudste. Daarnaast weet ik ook wel dat je het kunt beïnvloeden (binnen bepaalde grenzen), maar wij en zij zijn daar nog niet aan toe. Als je mini gewoon elke nacht laat huilen, houdt hij heus wel op, maar dat is voor jullie geen optie. Binnen de mogelijkheden en wensen van nu, is het gewoon nog even rommelen. Dat accepteren wij nu ook nog.
Het is zeker haar eerste kind? Verder gewoon lekker laten gaan, of de kleine een weekje bij haar brengen haha Hier ook nu al twee avonden huilen, ik denk toch last van de warmte. Nachten gaan daarna wel goed, helaas zijn ze allebei wel vroeg wakker.
Hier heeft manlief de mini net om half 2 wakker gemaakt (gisteren om een uur of 23 naar bed gegaan). Overdag slaapt hij ook extreem lang momenteel. Avondslaapje (wat bij de meeste mensen middagslaapje is ) gaat niet zo goed, maar dat vind ik dan ook niet zo raar/erg.
Mini is weer verkouden en dat vindt ze maar niks! Vandaag bij de gastouder alleen tegen haar aangehangen. Ook nauwelijks gegeten of gedronken. Afgelopen nacht en de nacht ervoor (en vandaag ook al paar keer gehoord) erg onrustig geslapen. En gisteren was erg drukke dag, dus hielp niet mee. Soms heb je van die momenten. Verder hebben we de nieuwe auto, blijf het spannend vinden. Echt weer even wennen aan waar alles zit. Daarnaast is het een hybride en dat geeft nog wat andere knopjes erbij. Maar ik voel me wel heel volwassen en het is heel rustig rijden. Ik rijd eigenlijk nooit te hard (in 10 jaar 1 boete va €16), maar nu heb ik helemaal niet de neiging tot haasten en fel rijden. Grappig hoe de auto ook mijn rijstijl beïnvloedt Wel wil ik nog een smaller stoeltje kopen, dat scheelt gewoon net wat ruimte bij het vastzetten. Maar mini past nog even in Maxi-Cosi en de middelste wil weer terug in zijn achterwaartse stoel, dus heb even geen haast. Hitte allemaal goed overleefd? Het is weer over, de verjaardag en het partijtje van de oudste gaan misschien weer verregenen. Voor iemand die eind juni jarig is, heeft hij wonderbaarlijk vaak (lichte) regen op zijn feestjes. En gezien het feit dat hij weer een speurtocht wil, is dat erg vervelend.
Sterkte met de mini. Verkouden van een airco misschien? Wij rijden volledig elektrisch, dus ik ken het wel dat je dan niet meer te hard rijdt . Heb je dit weekend feestje? Veel plezier alvast. Ik ben wel blij dat het niet meer zo heet is. Ik ben zelf momenteel vooral erg moe. Als het even kan ga ik dan ook slapen zodra mini slaapt, anders trek ik het helemaal niet.
Fijn dat de nieuwe auto bevalt Femkes. Zal inderdaad wel even wennen zijn! Maar wel top dat je voor hybride kiest. Wij hebben nog een Mazda 5. Die doet het met z'n 1:13 ook nier verkeerd voor zo een grote auto, maar onze grootste verdienste is wel dat we bijna alles met de fiets doen. Hier is ook iedereen weer verkouden aan het worden. Er is elke keer wel iets waardoor ze slecht slapen Goed dat je schrijft over dat achterwaartse stoeltje. Onze mop past bijna niet meer in de maxicosi en ik was weer naar een gewone autostoel aan het zoeken, maar dat mag helemaal niet toch? Ff researchen. Cindy vervelend dat je zo moe bent. Dat warme weer helpt daar ook niet bij. Man wat heb ik veel dutjes gedaan toen ik net zwanger was van de middelste. Lekker doen hoor! Hier vooral heel erg toe aan vakantie. Nog 1 week les en dan toetsweek, nakijken, vergaderen en dan... vakantie! De eerste drie weken heb ik de kids alleen. Daarna heeft vl ook vrij. We hebben toch maar een vakantie geboekt. We vonden een safaritent in eerbeek (landal) voor niet te veel geld. Oostenrijk bewaren we O! En we hebben een eerste woordje! Hij roept 'eten'! Haha. Niet bewust hoor, maar toevallig wel steeds als we aan tafel zitten Hij is erg goed in het nadoen van geluiden. Dat vinden zijn broers natuurlijk fantastisch
Onze kleine is ook verkouden. Niet echt hangerig, maar ook zeker niet fit. Hij huilt sneller. We zijn maar weer snel zijn neus gaan spoelen want anders ben ik gelijk bang dat het weer op zijn longen slaat. Fijn dat het nu gelukt is met de auto @femkes. Hoe vaak slaapt jullie kleine nog @Cindy2015? Inderdaad lekker mee gaan slapen maar. Je bent al bijna door het eerste trimester heen, gaat hard hoor. Mijn peuter is een uitdaging op zich, ik geloof het toe-aan-school-syndroom In ieder geval toe aan meer uitdaging. Zelf spelen zit er niet meer in en hij is behoorlijk tegendraads en hij luistert slecht. Best vermoeiend. Ik wil er ook niet de hele dag op uit want dan ben ik ook bekaf en baby slaapt het best in bed.