augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @Bioluun is hij al bijna uit de maxicosi? Poe wat gaat dat hard. Ik zei al tegen mijn man dat klein zijn ook voordelen heeft, baby kan extra lang in de groep 0 stoel en tegen de tijd dat hij door moet moet de oudste hopelijk ook door. Scheelt weer extra stoeltjes aanschaffen. We hebben nu trouwens een nuna pipa en ik heb ook het idee dat die iets groter zijn dan de maxicosi's.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ze moeten inderdaad langer achterwaarts, maar als je al een stoeltje hebt, geldt het weer anders volgens mij. Maar met deze leeftijd naar een grotere stoel lijkt me voorwaarts ook minder wenselijk. Wij hebben bij de middelste een nieuwe stoel aangeschaft. De oude was al voor 3 kinderen gebruikt en hij moest ook redelijk jong over ivm zijn lengte. We hebben een Romer Two-way over laten komen uit Zweden en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Hij leunt tegen de voorstoel en zit daar met 2 banden aan vast en dan zit de autogordel over het voetengedeelte vast. Het ding staat muurvast en kan ook met een heupgordel vast wat in onze vorige auto's handig was. En ondanks dat onze jongen redelijk lang is (hij zit nu nog net boven gemiddeld) past hij er nog steeds in en zit hij er graag in. Als ze klein zijn zet je hem schuiner neer, als ze langer worden kan hij rechter en is er daardoor meer ruimte voor de benen. Enige nadeel is dat het niet handig is als je de voorstoel vaak moet verschuiven en dat je in het midden goed moet opletten dat hij goed in het midden tegen 2 stoelen aan staat. Maar in de nieuwe auto kan hij weer achter de bijrijdersstoel en kan hij dus gewoon lekker blijven staan.

3. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wat typisch, al die verkoudheden. Je zou denken dat het er het weer niet meer voor is.

Bioluun, cool, een woordje!

Mini slaapt de afgelopen week 's middags iedere keer heel lang, wel een uur of drie. Dus het avondslaapje stelt dan niks voor of slaan we maar helemaal over. Ik kan alleen 's middags alleen mee naar bed als ik een vrije middag heb, dus dat is een keer of twee in de week. Maar volgens mij zijn we dus aan het overgaan naar één slaapje. Ik had gegoogled en dat zou op zich wel kunnen nu begreep ik.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    @Cindy2015 , dat kan inderdaad. Wij schommelen tussen 1 of 2. Het liefst 2, waarvan 1 redelijk vroeg en goed en de tweede later op de dag. Maar die tweede is ze het niet altijd mee eens. Ze ligt er nu ook alweer in. Ze was niet te genieten.

Aanstaande vrijdag en de maandag erop hebben de jongens studiedag. Die waren we helemaal vergeten. Normaal was mijn man altijd thuis, dus hoefden we er niet veel rekening mee te houden, maar nu hij buitenshuis werkt is het anders. Gelukkig kon ik vrij nemen, we hebben even een rustige periode omdat een project veel sneller werd afgerond dan verwacht. Maar ik wil mini lekker naar de gastouder laten gaan. Als we afzeggen moeten we ook betalen omdat we te laat zijn en dan kan ik wat leuks doen met de jongens. Vrijdag feestjes voorbereiden (die zijn volgende week, hij is donderdag jarig) en dan maandag naar dierenpark Amersfoort ofzo. Dat kan ook met mini, maar zonder zijn we natuurlijk veel flexibeler. En mini is zich er toch nog niet van bewust dat de anderen iets leuks gaan doen, dus die kan dan lekker rust krijgen bij de gastouder wat wel prima is met zo'n druk weekend.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik zou het wel vroeg vinden voor nog maar 1 slaapje hoor. Ik denk/hoop dat we twee slaapjes nog wel even volhouden. Beide keren slaapt hij meestal 1,5 uur. Soms smiddags een uurtje langer. Aan de andere kant is wat meer vrijheid ook wel fijn natuurlijk.

Klinkt leuk wat extra vrije dagen femkes. Mijn man heeft pas ook alleen de oudste opgehaald van het kdv en ze zijn toen samen gaan zwemmen. Hartstikke leuk even echt wat doen met de oudsten.

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Onze middelste kan op zich door naar een volgende stoel dus dan kan de 'baby' (vind het echt geen baby meer :rolleyes:) naar zijn stoel. Die kan goed onderuit, dus dat is fijn. Maar wel voorwaarts inderdaad. Ik las dat dat inderdaad nog mag. Alleen nieuwe iso-fix-stoelen moeten achterwaarts. Maar ja, is wel veiliger... toch maar eens marktplaats afstruinen.

O heerlijk om wat quality tijd met de oudste twee te hebben femkes. Is voor hen ook leuk.

Onze Tom gaat ook al richting 1 slaapje. Dat is een stuk vroeger dan de andere twee. Hij heeft deze week 1 keer s middags nog geslapen en dan slaapt hij s avonds belabberd. Ik vind het wel fijn eigenlijk. Probeer hem s morgens wat later in bed te leggen als dat lukt. Zo rond elf uur of liever nog half twaalf. Dan redt hij het best de rest van de dag.

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hoe is het dames?

Ik ben zo langzamerhand al aan het plannen voor de eerste verjaardag! Ik vind het echt bizar hoe snel dit jaar is omgevlogen (oke we hebben nog een maandje, maar toch).
    Helaas heb ik de eerste afmeldingen al binnen wegens vakantie of 'ik weet nog niet of ik er dan ben'. Van mensen die gewoon heel dichtbij ons staan. Stiekem steekt het wel een beetje hoor. Nee hij krijgt er zelf nog niks van mee, maar zo'n eerste verjaardag voelt voor mij toch erg bijzonder. Ook omdat dit de tweede is en ik toch al het idee heb dat het minder interessant gevonden wordt dan bij de eerste. Maar goed, we gaan het wel zien. Dat vakantieprobleem houden we natuurlijk elk jaar dus ik kan er maar beter aan gaan wennen ;)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Die vakantie is wel een dingetje denk ik. Achteraf vind ik het wel fijn dat ze uiteindelijk pas eind augustus kwam, ik zie het bij een nichtje van half juli inderdaad ook gebeuren dat veel mensen weg zijn (zijzelf ook vaak). Uiteindelijk moet je daar ook zelf handig mee worden denk ik. Mijn nichtje krijgt op vakantie altijd feest op de camping als ze op vakantie zijn, is ook heel gezellig!

Wij zijn vandaag bezig met oudste broer, die is 8 geworden! Helaas zijn zowel broertje als zusje ziek, dus ben bang dat het een wat matige verjaardag wordt. Gelukkig zijn ze aan de beterende hand, dit weekend is belangrijker, middelste gaat uit logeren bij ene nichtje en grote zus daarvan (dus ander nichtje) komt hier logeren. Toevallig zijn zij dezelfde leeftijden als onze jongens en we gaan voor het eerst kinderruil doen

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh, ik zal het allemaal mee gaan maken voor het eerst. Ik ga pas half juli een uitnodiging sturen. Dus het is even afwachten.

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Oja die verjaardag! De onze is de laatste week van de schoolvakantie. Dan is het ook kindervakantieweek bij ons. Dus grote broer is sowieso niet thuis. Ook vl moet gewoon weer werken dan. Dus wij weten het nog niet. Wat ik wel onthouden heb is dat ik de taart doe voordat de visite komt. Bij de oudste kreeg hij net zijn 'pats-taart' terwijl langzaam iedereen binnen druppelde. Dat gaf stress.
    Mijn ouders zijn ook op vakantie dan.

Hopelijk zullen we dan van de onderbroken nachten af zijn... duurt me nu wel lang genoeg moet ik zeggen...

@femkes gefeliciteerd met je zoon! 8 alweer zeg! Wauw.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @femkes gefeliciteerd met je zoon!

@Bioluun mijn oudste was flink ziek op zijn eerste verjaardag. Hoofd vol snot en smiddags 40 graden koorts. Dus die moest ook niks hebben van zijn eigen taartje.

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hallo allemaal!

Wij waren even 2 weekjes op vakantie. Het was heerlijk. Niks gemerkt van de hittengolf, maar wel heerlijk weer gehad.
    Mini heeft echt sprongen gemaakt. Ze trekt zich op en staat. Zegt mama :D Kruipt (hoewel tijgeren qua snelheid nog de voorkeur heeft)

Ik heb het idee dat de verlatingsangst bij mini weer wat minder wordt. Vreemden kunnen weer naar haar kijken en ze vindt het heerlijk om alles te ontdekken.

Femkes, gefeliciteerd met je oudste! En die vogel! :cool: Brr
    Bioluun, idd de nachten duren te lang! Gelukkig zijn we niet alleen!
    Cindy, hoe gaat het nu bij gastouder! Lekker rustigblaten wennen, komt allemaal goed.
    Jilllz, wat leuk dat samen spelen. Onze oudste is wat ruw of pakt juist al het speelgoed af :rolleyes:

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier schommelt het nog steeds tussen één en twee slaapjes.

Ik heb me nog totaal niet verdiept in volgende autostoelen. Deze maxi-cosi lenen we van vrienden, maar volgens mij past het niet meer als het hoofdje erboven uit komt, toch? Dat is nu in ieder geval nog niet het geval.

Z'n verjaardag hebben we nog niet gepland. Ik wil eigenlijk een BBQ voor vrienden doen, wat dan meteen ons 'afscheid' van Brabant is. Het is de bedoeling dat we begin 2018 een flink eind weg gaan verhuizen. En dan familie 'op de koffie'. Wat is 'pats-taart' :p?

Lekker van de vakantie Afke. En de vorderingen!

Gastouder ging wel goed deze week. Maandag een half uurtje, donderdag anderhalf uur. Donderdag was kennelijk de zus van de gastouder binnengekomen na anderhalf uur, en daar was mini nogal van geschrokken. Dus toen was het weer even klaar.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Een pats taartje is een taartje speciaal voor de jarige waar hij zich helemaal op uit mag leven :D
    Er zijn zelfs officiele foto shoots voor, google maar eens op smash cake.

@Afkes 10tal wat leuk dat ze mama zegt. Ik heb de klank hier ook gehoord maar nog geen gerichte benaming.
    Bij het stoeien moet ik er ook wel bij blijven hoor, want oudste gaat gerust op de baby liggen of sleept hem aan zijn benen mee :rolleyes: maar de kleine schijnt het prima te vinden, die klautert op zijn broer en moet altijd schaterlachen. Verstoppertje spelen samen vinden ze ook leuk.

@Cindy2015 vanwaar zo'n verre verhuizing? Hebben jullie al een huis gekocht?

15. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Aha. Nou, dan denk ik dat we die overslaan. Om m nou halverwege z'n feestje onder de douche te gaan zetten :p.

We hebben mijn ouderlijk huis gekocht, met bijna 4 ha grond, stallen, wei, rijbak. Dat konden we in Brabant niet betalen. Maar dat wordt dus een flinke verandering in ons leven. Even kijken of een linkje werkt, voor een idee: http://cdn.binqmedia.nl/Woonwijs/2016/8/11/1085319244/1.jpg

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wauw dat ziet er goed uit zeg! Dan snap ik wel dat je daar heen wil :) krijg je er ook een tuinman bij:D

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Dat mini maar snel leert grasmaaien :p. Het echte tuin-tuin stuk is niet bizar groot hoor, en daar wil ik eigenlijk 90% gras van maken, waar ze kunnen spelen. En afzetten. Op dat stuk is nu nog een vijver die dicht moet, maar verderop zijn nog drie grote vijvers op het terrein en sloten, dus ik wil een goede afzetting.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Cadeautip voor zijn eerste verjaardag: zo'n grote grasmaaier waar je op kan rijden :p

femkes vindt dit leuk.
  19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou, mini is al verpest, ze heeft een paar hapjes slagroomtaart op dit weekend. Vond ze wel wat :)
    Verder is ze erg druk met geven en nemen, in en uithalen. Erg grappig. Ze doet het ook met haar eten soms, krijg je kleffe rijstwafel in je mond geduwd, heerlijk!

Lekker huis, @Cindy2015. Ik ben zelf wat meer een stadsmens, maar mijn beste vriendin woont ook echt buiten en het is soms ook wel lekker.

Nu de verjaardag van de oudste geweest is, gaan we heel langzaam naar die van mini. Dus gisteren heb ik een naamslinger besteld. Voor de oudste heb ik rechthoekig, de tweede heeft vlaggetjes en mini krijgt vaandels. Allemaal bij andere bedrijven (tenminste vermoedelijk iemand die het erbij doet), dus echt allemaal anders. Ik krijg hem ergens volgende week, dus ben benieuwd. Pats-taart doen we niet, wel krijgen ze eigen taart, niet of geen suiker en room. Maar wel echt feestelijk.

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wauw Cindy! Wat een kiet zeg! Ja, je moet er natuurlijk wel heel wat tegenover zetten om Brabant te verlaten he :p
    Daar zullen ze zich goed uit kunnen leven in ieder geval!
    Hoe gaat het nu met je? Blij dat het eerste trimester er alweer bijna op zit? Wat gaat dat snel zeg!

@femkes dat geven en nemen herken ik wel ja! Echt grappig. En de pincetgreep lukt ook al goed. Onze jongeman krijgt al eisen: droog bruin brood wil hij niet meer; er moet iets op :D En potjes wil hij ook nauwelijks meer. Hij wil het vooral zelf doen geloof ik.

Bijna vakantie! Nog even een week hard doorbuffelen (nakijken) en dan een week vergaderen en dan... eerst twee weken alleen met de jongens thuis (overdag dan he) en daarna is vl drie weken vrij! Jeej! We gaan een week glamperen :o: We hebben een safaritent geboekt in Eerbeek! Ben benieuwd wat ik daarvan vind. Ik hou heel erg van kamperen, maar dan niet op een camping. Ten minste dat heb ik nog nooit gedaan. We gaan het zien! Duurt nog even :)

Deel Deze Pagina