augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw bioluun mooi verhaal! Wat knap dat je je tot 2 keer toe de pijnstilling hebt laten weg praten! Ik snap het ook niet zo goed wat er zo zonde aan moet zijn hoor? Is een bevalling pas echt geweest als je alle pijn hebt doorstaan? En is het met pijnstilling en neppe bevalling dan? Tuurlijk weet je dat je het kan maar Goh...die pijn is niet niks. Jij ook al zo een ellendig randje een ik hahhahaha ik had die ook en moest het ook bij elke wee wegpuffen maar ik zat al op 10 cm dus had enorme persdrang. De vk heeft het toen weg gemasseerd want ik hield het niet meer vol.

Mooi jouw verhaal te lezen.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen mogen we naar het consultatie bureau. Alleen wegen en meten. Gelukkig nog geen vaccinatie. Met zulke bizarre tempraturen is dat helemaal ellendig voor zo een kleintje vooral als hij er dan nog verhoging van kan krijgen. Houden jullie en jullie kleintjes het een beetje vol met deze hitte?

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wow Bioluun. Wat een heftige ervaring moet dat zijn geweest. De verwerking heeft vast even tijd nodig. Natuurlijk is schreeuwen niet erg! Net zoals dat pijnstilling niet erg zou zijn geweest. Je bevalt, dan is alles geoorloofd toch. Het doet gewoon afschuwelijk veel pijn, die weeën, zeker in het laatste stadium.

Ik heb ook echt zitten gillen en schreeuwen. Oa de gyn bij z'n jas gegrepen en echt geroepen dat ik niet kon en niet wilde. En even later dat ie z'n handen uit m'n doos moest halen. Gênant achteraf, maar op dat moment ben je zo in een andere wereld zeg maar. Heb je de bevalling nog besproken met de vlos? Hier kreeg het na 2 dagen een plekje toen ik het met de vlos en vpk die er bij waren nog eens helemaal heb doorgesproken van begin tot einde. Toen hebben ze me ook dingen verteld die ik echt niet meer wist.

Fijn dat het goed met jullie gaat verder. Lellebel, hoe is het met jouw kleintje met dit weer? Hier maken de ukkies het goed hoor. Alleen ik had een baaldag. Zat/zit er doorheen en wenste even dat ik net als ml 5 dagen per week werkte.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Billy: zolang we binnen zitten is het goed. Niet dat het hier zo lekker koel is maar in elke ruimte staat er wel een ventilator aan en dat maakt de hitte draaglijk. Toen we broer en zus gingen ophalen ging het op de heenweg goed maar op de terug weg had hij er genoeg van. Thuis aangekomen had hij ook echt een zweethoofdje. Lekker allemaal in bad gedaan, gegeten gelezen en nu liggen ze allemaal al een poosje te slapen.

Wat vervelend dat je zo een baaldag hebt! Weet je ook waar die vandaan komt? Al te lang thuis voor je gevoel mischien? Elke dag een beetje hetzelfde nu?

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat een heftig verhaal bioluun, ik snap dat dit nog een plekje moet krijgen. Veel over praten, als het even kan met degene die erbij zijn geweest. Toch bizar he dat elke bevalling zo anders is.

Vervelend die baaldag billy, ik snap je gevoel wel een beetje. Het vloog mij vandaag ook even aan dat we nu echt twee kinderen hebben en hier volledig aan vast zitten. Tuurlijk weet je dit wel, maar af en toe benauwd het me gewoon even. Dat ik niet zomaar de deur uit kan lopen en doen wat ik wil.

De warmte is nog goed te doen. We blijven wel binnen en daar is het goed uit te houden.

6. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bioluun best een zware bevalling heb je gehad. En Tom is een flinkerd je mag trots zijn op jezelf dat je hem er zonder enige hulp uit hebt gekregen!

Hier warm en binnen gebleven. Vera was wel veel aan het huilen vandaag wilde extra vaak aan de borst. En ik had het zelf al zo warm pfff. Hoop dat de temp snel zakt. Zon is prima maar iets minder warm zou ik wel prettig vinden!

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Billy heb s avonds nog even met de vk gesproken. Alleen even over het laatste stukje omdat ik dat niet helemaal begreep. Het hoofd was geboren en toen zei ze heel vertwijfeld: ehm even wachten, ik weet het even niet' En aangezien onze oudste op dat moment met z'n schouder kwam vast te zitten, was ik daar nu ook bang voor. Maar ze was gewoon aan het wachten welke kant hij op zou draaien.
    De rest niet besproken eigenlijk. Zou bijna standaard protocol moeten zijn he. Maar snap dat daar geen tijd voor is.

Heb vandaag wel last van de hitte. De kleine niet gelukkig. Ach, gaat ook weer over he.

8. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Schaam.... Kom ook weer even aanwaaien. Simpelweg gewoon geen tijd met drie mannen.

@Hitte goed te doen hier, ik blijf gewoon binnen met de kleine. Manlief is nog thuis dus die kan de andere mannetjes vermaken in de tuin en het zwembad.
    @baaldag, ook last van. Mijn wereld is zo klein en daar baal ik van. Is ook te warm om lekker te wandelen.
    Voel me zelf de ene dag ook beter en emotioneel sterker dan de andere dag. Hormonen, blegh

Kleine gaat gelukkig beter. Al blijft het rustig aan met de voeding. Vandaag intake op CB gehad en meneer was exact terug op zijn geboortegewicht. Dat is netjes volgens mij binnen 12 dagen.

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig dat je er weer bij bent tassie, ach wat minder reageren is ook niet erg.

Vandaag was de hitte echt niet leuk meer. M'n kleine jongen had er zoveel last van! Hij kon er niet van slapen en raakte oververmoeid. Wat ik ook deed..het hielp niet. Na het zoveelste badje en een flesje (ja heb maar even een flesje erbij gegeven) viel hij net rond 20.00 in slaap. Het is ook echt niet te doen hier. De ventilator staat aan maar het is nu 32 graden in de kamer. Jeetje wat kijk ik uit naar de herfst zeg. Ik blijf ook maar zweten en plakken gatverdamme.

Gelukkig gaat het goed met de kleine tassie. Ik weet niet exact wat de richtlijnen zijn wat betreft het afvallen de eerste tijd na de geboorte maar als het cb er niks van zegt dan lijkt het me dat het wel goed zit.

Wij zijn ook vandaag naar het cb geweest. Gewicht ietsjes boven het gemiddelde maar dat zie je vaker bij bv baby's zei ze lengte is op het gemiddelde.

Voor nu..slaap lekker voor zo ver dat kan.

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Tassie netjes toch dat hij al op geboortegewicht terug is. Blijft altijd aanklooien met dat drinken he. Fijn dat je man je nog kan helpen met de andere. Die van mij is twee weken vrij nu. Heerlijk hoor. Merk wel dat hij echt uitgeput is en toch wat minder geduld heeft met de jongens. Terwijl die natuurlijk tegen de muren omhoog liepen thuis vandaag.
    Ben dus maar even met de kleine beneden gaan zitten. Hij bleef boven maar wakker. Beetje sputterend maar niet echt huilend. Maar ja, slaap daar maar eens naast. Nu heb ik hem op het Voedingskussens in de box liggen met een muziekje en is hij zowat direct in slaap gevallen. (Haha uiteraard wordt hij wakker op het moment dat ik dit typ...)

Met zo'n kleine ben je de hele dag aan het overleggen en twijfelen :) Neem ik hem nou mee naar boven met het risico dat hij echt wakker wordt. Of wacht ik tot de volgende fles in de hoop dat hij daarna verder slaapt. Onee wacht, hij heeft gepoept. :D Zo blijf je bezig! Haha!

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn verloskundige zei dat ze 14 dagen hebben om op geboortegewicht te komen. Dus 12 dagen is prima.
    Wij zijn van de week ook bij cb geweest. Lengte en gewicht op -1 lijn allebei dus mooi in verhouding. Hij zat wel op dag 5 al op zn geboortegewicht.

Lekker dat je man thuis is bioluun, mijn man is deze week weer begonnen en ik vind het toch lastig om een ritme te vinden met een kind zonder ritme;) en een eigenwijze peuter die al binnen een dag door had dat ik tijdens een voeding niks kan doen, dus dat dat het.momemt is om ondeugend te doen:cool:

32 graden is echt niet normaal lellebel, snap dat je mannetje daar last van heeft. Hier binnen valt het wel mee maar gisteravond had ik ook een onrustig mannetje die veel wilde drinken. Van mij mag het ook wel een paar graadjes afkoelen, dan kan ik tenminste even naar buiten.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Pittig warm hè dames... Ik vind het zo vermoeiend en ook wel moeilijk ergens. Je ziet iedereen lekker naar het strand gaan terwijl je zelf binnen zit met je plakbaby's waarvan je niet weet wat ze dan nu weer willen. Herkenbaar?

Anyway, de dames doen het op zich net als anders gelukkig. Maar t mag van mij wel weer koeler worden, zeker omdat ze op onze kamer slapen, je kunt daar s nachts dan niet de ramen tegen elkaar open zetten enzo ivm tocht. Lastig en pittig zo in die hitte in de nacht, vind ik.

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij hebben de ramen wel gewoon open staan hoor billy, die hitte lijkt me voor ons allemaal erger dan dat kleine zuchtje wind:)
    En ik herken je gevoel, ik zie van iedereen foto's voorbij komen van strand vakanties en dat mis ik nu toch best wel een beetje ja:)

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hmm, doe jij dat wel gewoon ja? Ze zijn beiden al verkouden dus ben voorzichtig.

15. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Ik heb hier in de nacht ook gewoon het raam open anders is het niet te doen. N lijkt er geen last van te hebben en slaapt er doorheen. Ben wel bang voor de tocht maar hoop dat een lakentje voldoende is om tocht tegen te gaan.

Dat gevoel van het missen van uitstapjes, herkenbaar! Zou ik zo graag ook doen maar is nu niet realistisch. Gevoel word versterkt door de twee oudere kids die zeggen dat de vakantie stom is omdat we niks leuks hebben gedaan. We hebben het geprobeerd zo leuk mogelijk te maken. Is lastig

16. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ah, moeilijk is dat Tassie. Jammer dat ze dat gevoel hebben terwijl jullie hebben gedaan wat mogelijk is. Hebben ze zin in school? Blijkbaar hebben meer dat gevoel dus. Ik wilde altijd heel graag een baby in de zomer. Weet eigenlijk geen eens waarom, leek me gewoon geweldig. Snap nu dus echt niet waarom ik dat dus altijd heb gewild hè. Een zomerbaby betekent hoogzwanger in de zomer, niet weg in de zomervakantie en minder genieten van het mooie weer, want hoogzwanger in de zon is niets en met kersverse baby heb je er geen tijd voor. Oftewel, de zomer 2017 is van mij, hahaha. M'n oudste is van oktober, ik heb bij haar lang niet zo sterk dat gevoel gehad van 'help, de hele wereld doet leuke dingen en gaat er op uit en ik zit hier maar' terwijl ik toen feitelijk gezien nog minder mensen sprak en meer thuis zat, komt toch (denk ik) doordat ze in de winter is geboren en tja, al zie ik foto's van mensen in de sneeuw, dan boeit me dat niets, maar foto's van mensen op terrasjes met wijntjes en uitgebreide bbq's enzo maken me wel jaloers, hahah. Maar goed, ik heb iets van zij niet hebben en dat zijn 3 heerlijke meiden.

17. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zomerbabys: ik heb nu twee zomerkindjes en zwanger zijn in de zomer sucks en als ze net zijn geboren is het ook minder in de zomer maar eenmaal ze echt hun verjaardag vieren is het echt veel leuker dan in de winter.

Tassie: aaww wat moeilijk voor je als de kindjes zeggen dat ze de vakantie niet leuk vonden terwijl jullie je best hebben gedaan. Volgend jaar gewoon lekker er tegen aan.

Ramen open: gisteren ook de ramen open gelaten hoor, niet dat het scheelde maar het idee was wel fijn. Maar had z'n romper tje aan en een lakentje over zich heen en heeft heerlijk geslapen. Zo met die hitte in de kamer was ik bang dat hij oververhit zou raken dus weinig slaap en veel naar de baby gekeken.

Ik mis het strand nu totaal niet, ook zonder kleine baby was ik er nu niet naartoe geweest.

18. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik kom mij ook melden. Had al eens mee gepraat in het zwangeren deel, maar daar werd zoveel gekletst dat het voor mij niet bij te houden was. Vaak in de mama topic's is het wat rustiger en kan ik het goed bijhouden.

Afgelopen dinsdag ben ik bevallen van ons derde wondertje, tweede zoontje. De bevalling was ook qua warmte gezien afzien (een bevalling vind ik zo wie zo geen pretje en de warmte erbij maakte alles nog erger). Voordeel van nu een kleine in de kraamweek: Weinig gedoe met kruiken en een baby'tje die zijn temp wel op orde heeft. Gebruiken alleen een kruik voor het comfort om zijn bedje op te warmen. Na morgen gaat het hard afkoelen, zijn heel erg benieuwd hoe hij zijn temperatuur dan gaat regelen. De kruiken zijn nog in huis, mutsjes genoeg.

Over ramen open: Zolang het niet toch kan het gewoon. Wij hebben de kleine eigenlijk met de hitte alleen maar beneden laten slapen, behalve in de nacht. Boven is het niet te houden. Vandaag viel het mee, maar ook zoonlief slaapt overdag met raam op de klip, mits het niet toch of te koud wordt. Nu heb ik het raam wel dicht gedaan, merkte dat het echt al frisser werd op zijn kamertje.

19. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Oh Lellebel, daar zeg je iets, verjaardag in de zomer! Super leuk idd, veel leuker dan in de winter ja!

Koningsgezin; welkom! Gezellig.

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wij hebben het raam ook open staan snachts. Maar dan wel de deur dicht. Zit nog een bed tussen het raam en de baby dus die heeft daar geen last van. Gelukkig houdt hij z'n temp er goed dus daar maak ik me totaal geen zorgen over.
    Vindt de warmte vooral vervelend voor de grote broers. Het is echt te warm om buiten te spelen overdag en daar worden ze druk van!

Koningsgezin gefeliciteerd!! Wat fijn dat hij er is! Hoe was de bevalling gegaan?

Vandaag: stuwing! Haha vanmorgen nog niks en nu: boem! Haha. Net met bezoek beneden en ik zie vlekken in m'n shirt ontstaan. Nu nog even bedenken wat ik ga doen. Koelen toch?

Deel Deze Pagina