augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Nou, donderdag op vrijdag manlief naar beneden gestuurd en zelf de 'nachtdienst' gedaan. Hij weigert om een systeem te volgen, doet altijd maar wat, en ik wilde toch graag wel echt een systeem gaan hanteren. Dus het 'vijf minuten' systeem toegepast. Eerste nacht drie sessies van 5 tot max 15 minuten, laatste om 1.50u, en toen sliep ie. Tweede nacht ook drie sessies, van 5 tot 35 minuten, en vanaf half 2 sliep ie. Tot 13.15u, met 1x wakker om kwart over 10. En afgelopen nacht sliep ie na 4 minuten en is ie niet wakker geworden tot 12u, niet eens voor een flesje! Nu hadden we gisteren een feestje en heeft ie flink gespeeld, dus dat kan ook helpen. Maar ik heb toch het idee dat we de goede kant op gaan.

En ik heb net zelf de taart gebakken voor een cake smash shoot (collega is hobby fotograaf en wilde t graag doen als oefening), en ik ben best trots op het resultaat en mezelf :D. Met 0,0 taartenbak ervaring :p.

Bijgevoegde bestanden:

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat een leuk taartje cindy! Goed gedaan hoor :)

Wij hadden vannacht een echte doorslaapnacht. Van 7 tot 7. Andere luiers doen blijkbaar wonderen. Hij was snachts steeds nat voorheen en daar werd hij ook wakker van. Nu met pampers ging het goed. Ik hoop dat dit doorzet..

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mooie taart @Cindy2015 !

Wij zijn nu op vakantie in Noord-Holland. Het weer lijkt redelijk te worden, wat wel fijn is nu we kamperen. Jongens liggen er net in, meissie sinds ongeveer 21,30. Dus ben benieuwd vannacht.
    Verder wel relaxed, alleen startte de auto vanochtend en vanmiddag even niet. Geen idee hoe of wat, hoop dat het verder eenmalig is, na de boodschappen vanmiddag namelijk geen probleem, maar ik word er erg zenuwachtig van. Heb echt wel genoeg van auto-gedoe.

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames, ik zie dat ik alweer updates heb gemist.

Volgens mij is mijn kleine meid de volgende die jarig is, a.s. donderdag. Leuke cake Cindy, ik heb een cake besteld. Ook wij doen een cakesmash-fotoshoot maar dan wij zelf met onze eigen (speciale) camera. https://nl.pinterest.com/pin/418060777884040078/ die van haar lijkt een beetje op deze taart.

Verder ben ik bezig om haar 1e levensjaar fotoboek aan het maken zodat ik deze kan bestellen. We houden het feestje ook klein (op de zaterdag), de donderdag gaan we als gezin en met mijn schoonouders uit eten.

Slapen gaat echt zo goed. 2 dagen voor onze verhuizing begon ze door te slapen. Die lijn heeft ze vastgehouden. Alleen vannacht was ze even 2x wakker dan geven we haar wat water en slaapt ze verder.

Verder slaapt ze 2x per dag. Een poos geleden sliep ze elke 2 uur nadat ze wakker was, dus 3x slapen overdag. Nu is ze over naar 2 slaapjes overdag. 3 uur nadat ze wakker is. Dat gaat gelukkig ook heel goed.

groetjes allemaal

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wauw wat een succesverhalen allemaal qua slapen! Femkes hoe ging de nacht?
    Cindy leuk taartje! En goed dat je voor vastigheid bent gegaan. Klinkt alsof dat een goed idee was!
    Iez, hoe bevalt jullie huis nu? Hoe lang zit je daar dadelijk?

Wij zijn nu ook op vakantie. Heerlijk! Vond zo'n tent wel spannend, maar we hebben super luxe. Een wc'tje, een kachel en een magnetron :cool: Ik moest wel wennen aan dat slapen in 1 ruimte (of ja, houten schotjes en gordijntjes ertussen). De eerste nacht dacht ik steeds dat iedereen uit z'n bed kwam, maar nu gaat het goed. Tom ligt bij de middelste op de kamer. Hij is de eerste twee nachten regelmatig wakker geworden (net als thuis) maar vannacht maar 1x!
    Zwemmen blijft hij fantastisch vinden. Fietsen niet te lang. Dennenappels zijn blijkbaar lekker. En pizza ook :roflmao:

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Fijne vakantie verder @femkes en @Bioluun. Het is nu hier best lekker weer, hopelijk bij jullie ook.

Hier was het een eenmalig goed nachtje, maar we houden hoop haha.

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Het klinkt als een heerlijke vakantie So far Bioluun, geniet ervan.

Cindy, ik zag zojuist dit filpmje moest aan je denken, zo van doe iig je baby een luier hahaha:

We wonen nu op een camping in een chalet. Dat bevalt prima, behalve dat de kinderen van de buren net als mijn kleine moet slapen het vaak op een schreeuwen zetten en haar raam grenst aan hun veranda. Dus dat is even tot 10 tellen en hopen dat ze niet wakker wordt. En een beetje klein, maar wel te doen. Nog 10 bijna 2 weken en dan gaan we naar een groter maar ouddated woning. Dus dat is het ook weer niet helemaal maar des te blijer we zullen zijn als we eindelijk in onze eigen woning kunnen.

Jillz: hou idd hoop, wie weet wordt het structureel.

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jillzz, wat fijn dat andere luiers in ieder geval enigszins helpen. Hier wordt 's nachts amper geplast, dus ik heb hoop dat dat positief is voor het zindelijk worden straks.

Femkes, je boft nu wel met het weer volgens mij. Balen van de auto. Het is niet grappig als je niet zeker weet of je ervan op aan kan.

Iez, bijna de verjaardag dus! Leuk :D. En wat fijn dat het slapen goed gaat! Hier twee perfecte nachten gehad, afgelopen nacht ben ik er nog twee keer uitgeweest en lag ie tussendoor nog wel wat te pruttelen, maar ik klaag nog niet. Overdag iets meer slaap zou wel nog fijn zijn, dat ene slaapje dat we nog hebben is ook niet heel lang. En sterkte met alle verhuis-perikelen. Hopelijk vliegt voor jullie de tijd en kan je snel in je eigen huisje.

Bioluun, geniet van je vakantie!

De fotoshoot ging heel goed, mini was vrolijk en heeft zich keurig gedragen. Ik wacht nog op de definitieve foto's, maar heb wel al een preview gekregen. index2.jpg index3.jpg

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dank je wel Cindy.

Echt hele leuke vrolijke foto's, echt een knapperd ook. Fijn dat het goed gelukt is.

10. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik krijg geen meldingen meer :(
    Wat een leuke foto's @Cindy2015 . knappe kleine man!
    @iez hoelang moeten jullie in de 2de tijdelijke woning blijven? Moet er aan jullie nieuwe woning nog veel gebeuren?

@ slapen, wat vervelend dat jullie nog van die nachten hebben. onze mini slaapt, sinds onze vakantie half juni, 's avonds super goed! Overdag begint het te rommelen. 1 van de 2 slaapjes is kort. maar ze red het nog niet met 1.

@femkes en @Bioluun fijne vakantie. Ik ben ook in Coldenhove geweest, wat een heerlijk park!

Wij moeten in oktober de koemelk van mijn mini gaan provoceren. Vind het best spannend.. de laatste keer dat ze per ongeluk koemelk kreeg kreeg ze hele rare dikke ogen en moest ze zo huilen :(
    Volgende week gaat mijn oudste voor het eerst naar school! volgens mij vindt ze het spannend want ik hoor nu heel veel, ik wil niet.. ik wil thuis blijven.

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Van wie moet dat provoceren dan Afke? De kinderarts? En waarom is dat dan? Om te kijken of ze erover heen groeit?

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat een leuke foto's cindy, dat zal een lekkere troep geweest zijn haha.

Spannend dat provoceren afke, succes ermee.

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Het wit is stevig papier, dus dat is gewoon afgeknipt en weggegooid. En mini in bad gezet :p.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha dat scheelt. Heeft hij er ook nog van gegeten of vond hij het niks?

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Afkes: we moeten 3 tot 4 maanden blijven in de 2e woning. Onze woning moet vooral een paar kleine verbouwingen ondergaan en 1 grote (draagmuur doorbreken). Dus we gaan ervan uit dat dat 1 tot 1,5 maand zal duren voordat alles klaar is. Hopelijk korter.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mooie foto's @Cindy2015 ! Erg schattig!

Het weer is op zich prima. Vandaag wat buien terwijl we hadden gehoopt naar het strandje te kunnen (zitten in de buurt van het IJsselmeer). Maar de kinderen hebben zich toch prima vermaakt. Gisteren was heerlijk, lang doorgebracht in het zuiderzee museum. Morgen naar het Aviodrome en overmorgen naar de Space Expo, dus komt helemaal goed.

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    De botercrème ging er goed in ja :D. Kind heeft meer suiker op die dag dan in z'n hele leven daarvoor :p.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @iez gefeliciteerd met je meisje!! :)
    Lekker uit eten geweest?

Space expo ben ik vroeger ook een paar keer geweest, dat was wel echt leuk kan ik me herinneren.
    Ik moet nog een weekje werken en dan begint mijn vakantie. Daarvoor nog even lekker een dagje sauna. Maar nu eerst slapen. Dreumes :) kan nog aardig spoken.

19. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dank je wel Jillz, we hebben echt heel erg lekker gegeten! En een leuke dag gehad met onze kleine meid.

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Iez gefeliciteerd!! Blijf het raar vinden dat ze alweer (bijna) baby-af zijn...

Onze vakantie zit er alweer op helaas. Was echt fantastisch op coldenhove. Kan het iedereen aanraden! En die safaritenten zijn geweldig! Beetje bungalowluxe maar dan wel met een veldje waar je vriendjes kunt maken.
    We waren ook nog naar julianatoren geweest, maar dat was echt verschrikkelijk. Leuk park waarschijnlijk, maar zo ontstellend druk dat ik met Tom na een uur weer vertrokken ben. Weg 20,- Ik word daar helemaal kriebelig van. Vl is nog gebleven met de oudste jongens maar ook zij hebben nog maar drie of vier attracties gehad. Maar ach, ze waren enthousiast toen ik ze weer ophaalde en Tom en ik zijn lekker de stad in gegaan en ik heb zowaar kleren voor mezelf gekocht!

Nu de was doen en het huis op orde maken voor het (kleine) feestje zondag. Tom is dinsdag jarig :)

Deel Deze Pagina