As we speak onderweg naar de huisartsenpost...meneer viel en landde kennelijk op wat ie vast had. Bloedende snee net naast zn oog.
Gelukkig viel het mee. Assistent heeft nog wel de arts erbij gehaald omdat het best een snee was, die adviseerde om het alleen met een speciaal pleistertje dicht te plakken. Zal blij zijn als ie straks wat stabieler loopt. Maar een brokkenpiloot zal het altijd wel blijven vrees ik. Binnen twee minuten was ie ook klaar met huilen en weer helemaal vrolijk.
@Cindy2015 jakkes wat spannend! Hopelijk zie je er niets meer van later. Alhoewel ik had een medestudent met een litteken naast z'n oog en op één of andere manier vond ik dat rete-sexy
Dat was even spannend cindy, gelukkig viel het mee. Ik geloof dat ik wel blij ben met mijn voorzichtige jongetjes. En dan nog zitten ze onder de schrammen en blauwe plekken.. Julianatoren hoor ik altijd negatieve verhalen over @Bioluun , het trekt me daarom ook niet zo. Jammer dat het zo druk was. Maar shoppen lijkt me ook geen straf
Wat rot @Cindy2015 , gelukkig valt het allemaal mee. Wel knap dat hij echt al begint te lopen! @Bioluun, fijn dat je een fijne vakantie had. Wij zijn 1 keer bij Julianatoren geweest en dat was prima. Maar buiten vakantieperiode en met matig weer. Space expo was aardig, maar ontzettend druk. Dus mini kon niet echt rondkruipen en ze vindt in de buggy maar kort acceptabel. Kreeg ook nog een smeer van een dame van een BSO omdat ik met haar aan het oefenen was bij een trap waar zij langswilden. Achteraf bedenk ik dan wel een opmerking, maar op zo'n moment ben ik altijd te perplex. Die avond zijn we pannenkoeken gaan eten en vroeg ons bed in, iedereen was kapot. Gisteren naar Hoorn geweest en dat was super. Eerst naar museum, maar mini en middelste waren na een uur wel klaar ermee. Dus oudste met man nog ruim een uur daar rondgelopen en ik ben met de 2 kleintjes op de stoep gaan zitten en hebben een appel gegeten terwijl we naar een stukje van de kermis keken. Het was zo heerlijk, ik voelde me echt even ultiem gelukkig!
Hoe was jullie feestje @Bioluun? Hier zijn er 2 mijlpalen. Vandaag de laatste borstvoeding gegeven. Nog een paar potjes uit de vriezer opmaken en dan is dat hoofdstuk ook weer afgesloten. En ik ben weer voor het eerst ongesteld geworden sinds de bevalling. Heb het niet gemist haha
'Gefeliciteerd' met de mijlpalen . Ik ben denk ik twee of drie keer ongesteld geweest en toen weer zwanger, dus ik ga straks zeker weer moeten wennen . Bioluun, we gaan dan maar voor een sexy litteken . Zaterdagochtend toen ik 'm uit bed haalde was z'n oog behoorlijk dik en paars, dat trok gelukkig in de loop van de dag wel weg. Woensdag verjaardag én 20 weken echo.
Feestje was gezellig. Ik had alleen heel de dag fikse buikpijn. Geen idee waarom. Rond half vijf even naar bed gegaan en daarna was het over. Gelukkig neemt vl dan alles even over. S morgens heerlijk alleen met het gezin de taart aangesneden. Tom heeft heerlijk van z'n taartje genoten. Heel voorzichtig lekker gesmuld. Daarna twee kados. De jongens (ik dus )hadden een ballentoren en wij een toettoet ding. Daar is me toch meteen veel mee gespeeld! Prachtig. Niet door Tom trouwens S middags hadden we maar een beetje bezoek gelukkig. Vind het toch echt fijner zo. Voor de kados hoef ik het ook echt niet te doen. Ze hebben al zoveel zooi! @Jillzz wat zal dat wennen zijn zeg! Dat je het zo lang hebt volgehouden, knap hoor! Kan me er niks bij voorstellen dat ik Tom nu nog zou voeden. Die jongen zit nooit stil! Hij zou m'n tepels eraf trekken denk ik En weer ongesteld. Toch fijn dat alles weer werkt. Al heb ik er al weer een stuk of tien opzitten en vind het nu niet meer nodig. Je zou het moeten kunnen afzetten. Geen kindjes meer? Oké dan stoppen we het abonnement. @Cindy2015 wat een feestdag woensdag! Leuk dat je de kleine weer mag zien. Vind je het spannend?
We zijn gisteren terug gekomen van vakantie. En ondanks het weer hebben we het heerlijk gehad. Wel is iedereen kapot en dus stikchagrijnig. De jongens snauwen alleen naar elkaar en ook mini ligt alweer in bed na de zoveelste woedeaanval. Straks boodschappen doen en verder heel veel wassen. Gelukkig mooi weer deze week, dus kunnen we nog lekker wat buiten-uitstapjes maken. Wij willen de verjaardag ook rustig houden. Qua cadeautjes weet ik het niet. Wij willen zelf de zandbak weer vullen en daar wat speelgoed bij doen. Maar verder geen ideeën. Dus denk ik dat we gaan vragen voor wat kleertjes of boeken. Ze begint voorbij de scheur-fase te komen, dus we lezen inmiddels wat voor. Liedjes vindt ze het leukste, verder houdt ze het nog niet een heel boekje vol. Mini krijgt nog 2-3 keer per dag bv en 1-2 keer per nacht. Verder nog 3-4 flesjes van 120+4. Wisselt per dag en per activiteit. Menstruatie is uitgebleven, maar ik slik nu de pil en omdat deze versie maar 1 hormoon heeft ivm de bv heb ik geen stopweek. Dus ik vermoed dat het deze keer daarmee te maken heeft en niet met de bv. Bij de middelste werd ik pas na ruim 1,5 jaar ongesteld en dat vond ik best relaxed. Blijkbaar werkt bv bij mij goed als anticonceptie. Maar goed, we zijn echt klaar met kinderen krijgen, dus nemen we toch maar extra maatregelen.
O heb jij ook nog zoveel voedingen/flesjes. Ik vroeg het me net af. Tom krijgt nog drie flessen van 180 per dag en s nachts ook nog kleine flesje(s). Ik denk dat ik die van de middag er iig af haal en vervang door gewone melk. Die van voor het slapen wil ik verkleinen. Doorslapen doet ie toch niet.
Ik had ergens gelezen dat ze na een jaar eigenlijk geen flesvoeding meer hoeven/krijgen? Hier zitten we nog op twee flessen, een papfles 's ochtends en een gewone fles voor het slapen gaan. We hebben een speelgoed werkbank gehaald voor 'm, kan ie alvast wennen aan het klussen op de boerderij straks .
Klopt Cindy. Het cb adviseerde ook om na het eerste jaar gewoon op melk over te stappen. KV heeft dan geen toegevoegde waarde meer.
Dat klopt en bij mijn oudste was flesvoeding inderdaad niet meer nodig. Die at ruim voldoende en had ook helemaal niet zo'n behoefte aan een avondfles bijvoorbeeld. Maar de middelste had meer moeite ermee. Die redde het vanaf een maand of 13 wel op alleen bv en op mijn werkdagen 1 flesje voor het middagslaapje. Maar deze eet nog wat slechter en wil echt nog heel graag een flesje tussendoor. Dus ik vind het wel prima. Ik zie het namelijk wel langzaam minder worden en hoewel het voor ons wel een mijlpaal is, de eerste verjaardag, is het voor hun natuurlijk gewoon de volgende dag. Dus wij zijn daar wat losser in. Wel maak ik nu rustig de flesvoeding op en zal ze steeds wat meer koemelk krijgen. Ik hoop straks voor elkaar te krijgen dat ik de avondfles weer vervang met bv. De dagflessen zijn meestal wat makkelijker. Maar momenteel ben ik bang dat ik dan helemaal niet meer slaap.
Wij geven ook gewone melk. Snachts of in de vroege ochtend meestal een flesje. Overdag alleen water, dat gaat redelijk. Tepels trekken gebeurt niet hoor @Bioluun zou wat zijn haha. Ik heb ook een beweeglijk ventje, maar aan de borst was het toch gewoon weer een kleine baby hoor.
@Jillzz en @Bioluun, hier is ze vaak allesbehalve rustig aan de borst. Hele yoga-houdingen komen langs als ik voed (gelukkig alleen binnenshuis, buitenshuis wil ze snel klaar zijn omdat ze verder moet of is het juist even voor de rust), maar nooit onprettig of pijnlijk. Anders haal ik haar los. Meest vervelende wat ze doet is met haar handen kneden en dan knijpt ze soms hard, of krabben als ze probeert te aaien. Meest gave op dit moment trouwens is dat ze de katten gaat aaien en dn ook "aait" zegt. Ze doet het ook bij haar broers. We hebben veel tijd gestopt in trekken afleren door haar te leren aaien. Inmiddels roept ze ook "aait" als ze een hond of kat ziet die ze wil aaien. Echt super schattig!
Mini roept ook 'aai', maar zijn definitie van aaien komt niet helemaal overeen met wat onze katten als 'aaien' appreciëren .
@Bioluun gefeliciteerd met Tom!! @femkes ik voedde op het eind alleen nog in zijn kamer in een stoel, meestal redelijk in het donker. Ergens anders weigerde hij gewoon. Dus dan lag hij meestal wel even een paar minuten stil Aaien probeer ik ook aan te leren, maar enthousiast slaan is vooralsnog leuker.
Bedankt Bioluun, jij ook gefeliciteerd met Tom! Oh wow gewone melk, ik geef nogsteeds 3x per dag kv. Dat hou ik even zo tot na de verhuizing komend weekend. Dan zal ik me verdiepen in haar voeding. Ze eet 250 gr avondeten. Bij jullie ook? En ik kwam pas vandaag achter dat ik meteen had moeten beginnen met tandenpoetsen zodra ze door waren. Nu 2 weken nadat ze door zijn. Hopelijk heeft ze niet al te veel schade opgelopen aan haar gebit.
@iez het tandenpoetsen zit er bij ons echt nog niet in... bij de andere twee ook vrij laat begonnen. Vrees niet, daar kunnen ze wel tegen. Qua eten heb ik geen idee. Sinds deze week eet meneer geen potjes meer. Hij wil gewoon wat wij ook hebben. Dus daar ben ik maar mee begonnen. Krijgt wel wat minder binnen zo, maar vind het super cool dat hij alles probeert! En opeens willen z'n oudere broers ook vanalles proeven! Mooi! Vandaag nauwelijks iets gemerkt van z'n verjaardag. Zondag al gevierd dus nu routine als anders. Was wel zelf heel de dag aan het terugdenken. 'Vorig jaar rond deze tijd...' man dat was me toch een heftige bevalling. Heb er nog wel eens last van als ik denk aan het feit dat ze me tot twee keer toe van de pijnbestrijding afgepraat hebben. Gelukkig merk ik dat het wel een plekje heeft (zoals dat zo cheesy heet ) Tom besloot dat vandaag een mooie dag was om voor het eerst (die keer in bad niet meegerekend) te gaan zitten. Laat hem liggend in de box achter om naar de keuken te lopen, kom terug: zit hij! Daarna nog een keer! Hij probeert zich ook al op te trekken her en der maar onze meubels zijn lastig... moet ik nog even iets op verzinnen. Onze oudste had vandaag iets grappigs gezegd trouwens. Op het bouwdorp vroeg hij iemand waar zijn mama was. 'Hoe ziet die er uit dan?' Hadden ze hem gevraagd. Hij zei:'ehm... ze heeft... Ehm... hele grote borsten!' En meer wist hij niet te vertellen