Ik krijg helemaal geen meldingen meer van dit topic. dus sorry voor mijn late reactie, maar iedereen nog van Harte Gefeliciteerd met jullie mini's!! Die eerste verjaardag is echt een mijlpaal. Onze mini doet het zo goed. ze loopt aan 1 hand en is echt een lief vrolijk meisje. Echt een verschil met onze oudste draak. Ik weet dat ze aan school moet wennen, maar men wat is ze irritant. Ik ben haar gezeur, gedrein en gegil zo zat.... Zondag vieren wij de 1ste verjaardag van mini. wij vieren het ook klein.
Die meldingen gaan vaker fout, ik krijg ook van sommige topics opeens geen meldingen meer en dan opeens wel weer, maar zijn er veel reacties tussen door geweest. Ja, school kan nogal effect hebben en als ze dan alles thuis uitreageren is dat erg vermoeiend. Het wordt beter is mijn ervaring.
O Afkes wat irritant dat je oudste je zoveel energie kost momenteel. Ik merk het ook dat beide oudsten elke namiddag echt hun best doen om me het bloed onder de nagels vandaan te krijgen. En de middelste zit nog niet eens op school! Lijkt wel of hij gewoon meedoet met nr 1... vanmorgen intake gehad op school voor nr2! Die mag over twee weken alweer gaan oefenen. Ben zo nieuwsgierig hoe hij het gaat doen op school! Gisteren op de sportschool moest ik gapen en een oudere mevrouw zei daar iets van. Dus ik vertelde dat we nog een kleine hebben die we s nachts nog een aantal keer zien. 'O, maar dat is echt niet meer nodig hoor! Ik zou die nachtvoedingen eraf halen!' Joh, net of ik dat niet doorheb. Denk je niet dat als we de oplossing zouden kennen we dat niet meteen zouden toepassen? En toch laat ik me daardoor opnaaien he... dat ik weer echt geïrriteerd raak s nachts als ik eruit moet. Waar ik nieuwsgierig naar ben: zijn jullie gezinnetjes nu klaar? Of zouden jullie nog uitbreiding wensen (mocht dat jullie gegeven zijn uiteraard)?
Uhm hier staat wat mij betreft de deur op een kiertje voor een derde. Mijn man vindt twee sowieso genoeg. En heel eerlijk denk ik dat twee voor ons ook wel genoeg is. Maar helemaal definitief zeggen dat we klaar zijn kan ik nog niet. Commentaar van anderen gaat echt ene oor in en andere uit. Zeker van onbekenden. Ik ken mijn kind het beste tenslotte. Ik ben met mijn oudste samen een nachtje weg geweest. Was zo ontzettend leuk. We hebben bij familie gelogeerd die wat verder weg woont, op een luchtbedje in de kamer dus dat was al een feest. We zijn naar het bos geweest en een pannenkoekenrestaurant en naar een mega speeltuin. Was een groot succes. En zo makkelijk ook met maar 1 kind haha. Hij was ook erg lief, maar zodra we thuis waren weer een niet luisterend eigenwijsje. Ook toe aan school denk ik. Duurt nog een paar maandjes alleen. Hij zou al met 3 jaar en 9 maanden mogen starten, maar denk niet dat we dat doen. Zou precies rond sinterklaas tijd zijn dus dat wordt wel erg druk.
Wij zijn echt klaar. Ik ben heel blij met ons laatste cadeautje, maar alles in mij roept: Geen baby's meer! Volgend jaar laat mijn man zich steriliseren. Ook bij hem is de twijfel weg. Na de tweede hebben we het ook overwogen, maar durfde hij het nog niet aan. Nu is hij ook echt overtuigd dat mini de laatste is voor ons. Andermans reacties omtrent slapen en dergelijke doen me deze keer niets. Het scheelt wel dat ik echt overtuigd ben dat ze nog behoefte heeft aan de melk 's nachts. Ze slaapt verder inmiddels moeiteloos en hapt ook nog stevig aan. Als mijn man haar een flesje geeft, gaat deze ook helemaal op (120cc). We hebben wel geprobeerd meer te geven voor bedtijd, maar haar maagje is gewoon niet groter. En papjes hebben geen effect, vindt ze lekker, maar ze slaapt niet langer. Dus wat dat betreft vind ik het gezegend. Bij de tweede ben ik echt bang geweest dat het nooit goed zou komen, daar duurde het tot 1,5 jaar (maar we hadden eerder kunnen stoppen, moesten even de goede manier vinden), maar nu slaapt hij zo diep dat hij soms zichzelf onder plast en dan nog niet wakker word. Tijdens het kamperen begon hij op een gegeven moment te kreunen van de kou, maar hij sliep er zelf doorheen. Dus wat dat betreft, het kan nog alle kanten op.
Ja normaal kan ik ook best andermans commentaar afschudden maar misschien denk ik stiekem wel dat ze wellicht gelijk heeft. Dat als we er even voor zouden gaan het ons wel zou lukken. Maar vaker denk ik: maar hoe dan? En deze manier is best gemakkelijk. Hij slaapt altijd snel weer in. Bij de oudste ging het ook vanzelf over na een jaar. Ik wissel dus steeds van gedachten... Bij ons is de deur ook echt dicht voor nog een kleine. Na de tweede had ik dat duidelijk niet. Toen was ik nog echt niet klaar met zwanger worden en zijn en babies. Toen we op een gegeven moment besloten dat nog eentje echt te druk zou zijn en we het bij twee zouden laten, kon ik daar ook nooit echt rust in vinden. Dus toen ons dreumes-monstertje wat bedaarde was het plan voor een derde snel bedacht
Ons gezin is compleet. Ik vind moeder zijn best wel erg zwaar. Daarnaast zagen wij ons altijd met 2 kinderen en we hebben ook best lang over nr 2 nagedacht aangezien nr 1 een vrij pittig kind is. Als ik in de ogen van nr 2 kijk dan staat ons daarmee ook wat te wachten
Mijn middelste heeft zijn armpje gebroken. In beide botten in zijn onderarm een twijgbreukje. Dansen op de tafel op het schoolplein is toch een keer mis gegaan. Al om 15.00 bij de huisarts (lijkt niets aan de hand, maar als je je zorgen maakt mag je meteen bellen). Om 18.30 maakte ik me zorgen. Ik was net thuis en hij kreunde in zijn slaap en wilde niet wakker worden. Dus hap gebeld en weer afspraak. Ook, nee, volgens mij niets aan de hand, maar voor de zekerheid laten we een foto maken. Op de seh, wachten, naar behandelkamer, anamnese, weer wachten. Foto's maken, weer wachten. En inmiddels was ik ervan overtuigd dat er niets aan de hand was. Hij was inmiddels (na 500gram paracetamol) weer aan het vertellen, rondlopen enz. Dus toen de arts kwam was ik oprecht compleet verbaasd toen hij me 2 breukjes liet zien. Dus gips. Voornamelijk ter voorkomen van verdere schade want het zijn hele kleine nette breuken. Maar met hoe wild hij is, leek ons intapen niet afdoende. Uiteindelijk 3 uur na eerste hap-bezoek weer weg uit ziekenhuis. Vrijdag is altijd het drukste, dus het ging allemaal niet zo snel. We zijn wel heel goed behandeld, iedereen was erg lief voor ons manneke. Nu lekker slapen, we hadden nog niet gegeten en grote broer was ook erg aangeslagen, dus hij ligt nu net in bed en ik ook.
Ah balen femkes. Beterschap met je mannetje! Onze kleinste uk is al heel de week ziek. Al vanaf maandag koorts. Huisarts dacht een virus dus gewoon uitzitten maar.
Beterschap femkes, wat zielig. Jillz, jij ook beterschap voor je mini. Ik ga de laatste babydag in.... Vorig jaar was mijn oudste hartstikke ziek en ik hartstikke dik.
Gelukkig geen last meer. Vandaag al geen paracetamol meer. Hij vindt het wel heel onhandig en durfde vanochtend de trap niet af omdat hij zich niet kon vasthouden. Maar verder springt hij alweer lekker rond. Het gips is iets meer dan een week, volgende week maandag, dus valt mee. Is vooral ook ter voorkoming van meer schade, bij volwassenen of oudere kinderen doen ze geen gips. Vervelend al de hele week ziek. Voelt hij zich ook heel beroerd of valt dat mee? Geniet van het terugdenken! Doe ik nog steeds elke keer!
Oh ja, en mini loopt! Gisteren pakte de oudste wat af en daar werd ze zo boos om, dat ze achter hem aan liep. Vandaag ook weer wat stapjes!
Gefeliciteerd @Afkes 10tal!! Wat een heerlijke dag om jarig te zijn! Vorig jaar deze tijd was ik nog steeds aardig dik @femkes wat sneu! Ik heb ook ooit als kind zo'n breuk gehad en dat doet inderdaad niet heel lang pijn. En jouw dame loopt al! Zo te horen kan ze goed voor zichzelf opkomen Die broers hebben nog heel wat te vrezen van dr. @Jillzz hoe is het nu? Ik was net super verbaasd. Hij heeft de afgelopen weken alweer regelmatig tanden-dagen. Ik herken ze best duidelijk, maar ik zag maar geen tanden verschijnen. Hij heeft er vier boven en twee onder. Dus ik probeer steeds die andere twee onder te spotten. Maar ja, daarvoor is het handig als meneer even stilzit. En dat is nou niet zijn beste kwaliteit Maar net tijdens het dollen opende hij zijn mond wagenwijd en wat zie ik? Hij heeft boven gewoon al twee kiezen!! Haha die had ik helemaal gemist! Wat fijn dat die dagen niet voor niks zijn geweest. En voor kiezen vielen ze nog best mee ook! Haha.
@bioluun, ze laat zich absoluut niet de kaas van het brood eten! Ze is echt een felle donder. Als iets niet lukt kan ze ook heel boos worden en/of huilen. Meestal geven de jongens iets snel terug als ze begint te krijsen ;) Kiesjes, stoer hoor! Fijn dat het meeviel met doorkomen! Fijne verjaardag @Afkes 10tal, geniet ervan!
Wow femkes wat knap dat ze loopt! En lekker van zich af bijt haha Wat fijn 2 kiezen door bioluun, ze kunnen maar door zijn toch! Met onze kleine ging het niet al te best. En we zijn nu op vakantie dus midden in de nacht naar het vliegveld en 10 uur lang niet slapen (pas in de auto op plaats van bestemming viel hij even in slaap) hielp ook niet mee. Maar vanmiddag leek het iets beter te gaan dus ik hoop dat het nu eindelijk de goede kant op gaat. 7 dagen koorts is niet niks.
Bedankt lieve dames! Wij hebben een heerlijke dag gehad. Mini is verwend met geweldige cadeau's en aandacht. Bioluun, 2 kiezen! Wow. Jillzz, fijne vakantie Femkes, wat gaaf een lopende mini Onze dame heeft in 1 week tijd 4 tanden boven gekregen. Ze had al maanden haar twee ondertandjes, maar opeens kwamen er 4 tanden boven! Gelukkig niet echt last van gehad. Lopen doet ze graag en veel, maar nog wel aan 1 en soms liever 2 handen. Ze kan nu zelf staat, totdat ze doorheeft dat ze los staat Eten gaat super goed. Ze vindt het heel leuk om met ons mee te doen en smult van alles lekker mee. Ze doet al veel geluiden na; auto, eten, papa en mama heb ik al gericht gehoord.