Mama wordt vaak gezegd als hij erg zielig is, deze week dus heel vaak verder veel papa, maar ik heb niet echt het idee dat het gericht is. Ook denkt hij al een paar keer dat hij kan lopen. Hij laat dan alles los en zet een stap of draait om. Om dan gelijk plat op zijn neus te vallen
Jillzz, wat balen dat hij ziek is net op vakantie. Kan me voorstellen dat dat dan afzien is op zo'n reis. Afkes, gefeliciteerd! Qua tanden gaat het hier super hard. We hebben nu drie doorgekomen kiezen en drie doorgekomen hoektanden. De numero's vier zitten er ook vlak onder. Dus nu staat de teller op acht voortanden, drie kiezen en drie hoektanden. Als ik de schema's moet geloven zouden we totdat ie 20 maanden is wel even klaar moeten zijn . Femkes, gefeliciteerd met de eerste stapjes! En een week gips valt gelukkig wel mee. Volgens mij doen ze tegenwoordig sowieso veel korter gips dan vroeger? Bioluun, ik zou bij onze mini nog steeds niet weten wat tanden-dagen zijn . Maar mond open doen en ons rustig laten kijken is er hier ook niet bij. Mini is vorige week weer twee keer naar de gastouder geweest (ze was daarvoor drie weken op vakantie), en dat ging super goed. Alleen heeft ie wel weer een verkoudheidsvirusje opgedaan. Dus onze goede nachten van de afgelopen tijd, daar was de afgelopen twee nachten weinig van te merken. Dagje diarree, neus verstopt, allemaal doorkomende kiezen/tanden, dus het is allemaal best verklaarbaar en hij doet het allemaal best goed, maar toch een beetje jammer van m'n nachtrust. Plus dat m'n bekken, vooral in bed, weer wat minder fijn gaat voelen, dus dat maakt de nachtelijke uitstapjes (hele huis door en trap op/af) ook wat minder.
Wat fijn dat het goed gaat bij de gastouder @Cindy2015 ! Dat is vast een stuk prettiger werken. Mini had dit weekend opeens hele erge luieruitslag. Eigenlijk nog nooit gehad, nu opeens waren haar schaamlippen knalrood en erg pijnlijk. En vermoedelijk hing het samen met haar poep, want normaal poept ze maximaal 1x per dag, maar nu poepte ze opeens 4 keer. En schoonmaken deed ontzettend pijn. Arme kind. Gelukkig is het al aardig weggetrokken, ik ben benieuwd of ze liedjes krijgt en dat het daardoor komt. Anders mogelijk iets verkeerd gegeten. Hoe is het op vakantie @Jillzz? Lekker weer?
Gezellig toch? Liedjes Klinkt inderdaad als kiezenpoep. Gelukkig trekt het alweer weg. Is zo sneu als het verschonen pijn doet. Die doekjes zijn dan ook killing. Heb ze wel eens gebruikt om de toneelschminck eraf te krijgen maar joh, dat brandt helemaal! Hier gaat het opeens snel. Twee weken terug kon hij eindelijk zitten, nu begint hij af en toe te kruipen ipv tijgeren. Alleen korte stukjes hoor, als iets te ver weg is gaat hij snel weer op z'n buik. En gisteren trok hij zich overal aan op! Raar dat hij dat vandaag dan weer even helemaal niet deed... En afgelopen nacht heeft hij van zeven tot zeven geslapen!! Jeuh!!
onze mini doet iets nieuws vaak ook opeens even niet meer. We dachten even dat we het lopen verzonnen hadden, want de hele dag niet en ook bij de go niet, maar gisteravond opeens weer wat stapjes. Het lijkt soms wel of ze een beetje schrikken van iets nieuws.
De definitie van vakantie is sowieso nogal verandert als je met kleine kinderen op vakantie gaat, maar met een zieke is het helemaal hard werken Hij heeft inmiddels geen koorts meer, maar zit wel nog vol snot en hoest als een zeehond. Maar het gaat steeds iets beter gelukkig. We hebben wel lekker weer en we zitten op een mooie plek Lekker nachtje @Bioluun hier is het momenteel prut door de snot @femkes olijfolie voor de luieruitslag? Hielp hier vaak wel goed. Hier nog geen kiezen te zien hoor. Alleen nog de 4 voortanden.
Sterkte Jillz.... Ik ben zoooo moe. Kleintje slaapt sinds we verhuisd zijn slecht. Vannacht pas om 02:30 uur is ze echt gaan doorslapen tot 7:00u. Daarvoor om de 20 minuten huilen tot we haar dus weer een extra melkfles gaven. Blijkbaar honger? Maar ze eet zo veel hoe kan ze nou honger hebben?
En ik vind het spannend. Ben overtijd en moet gaan testen. Het zou echt heel mooi zijn als ik weer zwanger zou zijn. Als ik het niet vergeet haal ik na mijn werk een test
Groeispurt? Ik geef redelijk makkelijk een extra fles. Nou heb ik ook wel smalle kindjes, maar mijn ervaring is dat kinderen heel wisselend honger hebben en zolang het gezonde dingen zijn, rem ik niet snel. Iedereens slaap is ook wat waard. Sowieso is verhuizen wel stressvol, dus misschien wil ze ook even wat extra troost. Hetgeen ze vaak ook wel halen uit een fles. Ik zou dus even wel een kleine speen gebruiken zodat ze moeite moet doen. Als ze er rustig van wordt, klein flesje met kleine speen aanhouden, want dan gaat het iets meer om rust en warmte dan de fles. Als ze er boos bij wordt, dan wat grotere fles en speen, waarschijnlijk heeft ze dan toch wat honger. Het is geen gouden regel, maar ik merk bij mijn kinderen, wel een leidraad.
Spannend iez, ik help je hopen!! Een fles snachts geef ik nu ook vrij makkelijk. Soms wel 2 keer per nacht nu. Slaap is zo belangrijk. En dat gehuil snachts is voor niemand leuk. Maar ik heb ook een klein smal kindje dus hij kan het hebben.
Thx Jillz, Oh kijk er zijn dus meerdere die extra geven. Maar ik moet eerlijk zijn, mijn kleine is niet zo smal...
Kijk maar in mijn album naar de foto van mijn kleine. Kon het blijkbaar niet toevoegen aan het bericht.
Mijn kleine is ook niet smal Iez en die krijgt meestal wel 1 of 2 (of 4 zoals afgelopen nacht) miniflessen. Ik geef dan 80 ml met 1 schepje. Maar vannacht werd hij echt boos toen die op was en na nog zo'n fles ging hij pas weer slapen. Dus ik schaar me achter #teamgroeispurt Fijn dat je dat even benoemt femkes, dat klinkt heel logisch en was ik weer even kwijt. En @iez heb je een test gehaald?? Ben benieuwd!! Mijn nacht was dus weer knudde... bah. En dat na een doorslapen nacht We gaan de fles voor bedtijd wat groter maken want dat had vl blijkbaar maandag ook gedaan.
Ik had nu echt een kleine buddha verwacht, maar volgens mij is ze prima in verhouding. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken en lekker een flesje geven. Je kan altijd spelen met verhouding water/poeder of met speenmaat.
Inderdaad ze ziet er goed uit hoor. Is ze erg lang of lijkt dat maar zo? Of de mijne is erg klein natuurlijk haha. Wij hadden vannacht ook weer eens een doorslaap nacht. Best fijn zo tussendoor weer eens. Jammer dat het bij jullie eenmalig was bioluun.