augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Bioluun, ik deed die kompressen in tegen het lekken. Verder continu een strakke bh aan. En paracetamol tegen de pijn. En dan stopt het bij mij vanzelf en ruimt m'n lichaam het op.

2. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Koningsgezin gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
    Een goede bevalling gehad?

Bioluun als je geen zoogcompressen hebt kan je een maandverbandje/inlegkruisje gebruiken (doormidden knippen en in je bh stoppen). 😉

Hier ook gewoon de deuren en ramen open met slapen. Ga anders van mn stokje. 😆 Veel te heet.

Hier geeft ons prinsesje geregeld wat voeding terug als ze geen boer heeft gelaten. Iemand nog tips kwa houdingen om snel te kunnen boeren? Soms ben ik wel een half uur bezig om haar te laten boeren. 😕

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Kiera inlegkruisjes! Goede tip.
    Bij het boeren was het bij onze tweede ook moeilijk. Bij hem was het heel belangrijk om hem onder z'n oksels op te pakken. Dan rekt z'n bovenlijf een beetje uit zeg maar. En daarna mijn borst in z'n buik bij het over de schouder leggen (vl kan dat niet helaas :D)

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar een strakke bh kan toch juist zorgen voor een borstontsteking?

Idd koude compressen er tegen aan houden en even door de stuwing doorbijten hahaha (Sorry, niet iets dat je wilt horen)

Het boeren doe ik precies zoals bioluun het uitlegt, de ene keer komt het er al gelijk uit en de andere keer duurt het even.

Trouwens..verschillen de weegschalen van het cb en het ziekenhuis zo erg? Gisteren naar het cb geweest en hij woog daar 43..(nog wat) vandaag weer bij de kinderarts geweest en daar woog hij 45...Nog wat. Hij had beide keren niet vlak daarvoor een voeding op anders had het daaraan kunnen liggen. Maakt me verder ook niet uit hoor hij groeit goed maar het viel me op.

Gelukkig vandaag niet zo heet! Het waait lekker door in huis en buiten in de schaduw was het ook best lekker.

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koningsgezin: welkom en van harte gefeliciteerd!!

Dat door lekken van melk had ik gisteren op een bbq van de bso! Ik had wel compressen in maar die stomme dingen lekten door. Ik schaamde me kapot hahahaa. Gelukkig zowat alleen maar moeders daar dus dat scheelde weer.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha ik heb regelmatig spontane toeschietreflexen dus dan check ik gelijk even of die compressen nog goed zitten. Vervang ze nu zeer regelmatig ivm de spruw dus doorlekken gelukkig nog niet gebeurd.

Koningsgezin welkom!

Bioluun hier een peuter die ik binnen hou met de warmte en die daardoor niet te genieten is. Tv heeft lang aan gestaan vandaag zullen we maar zeggen;)

Boeren doe ik op meerdere manieren. Ik zet hem op zn billen, 1 hand tegen zn borst waar hij tegenaan leunt en dan rust zn kin op mn wijsvinger en duim. Met andere hand klop ik op zn rug. Ook het over de schouder werpen zoals hiervoor genoemd.
    Van voor naar achter van links naar rechts zingen:D
    En anders hem op zn buikje op mijn onderarm leggen en zo beetje hupsen, geeft wel het meeste spuug gevaar;)
    Ik heb een hele sterke toeschietreflex waarbij het arme kind echt moet pompen of verzuipen dus er wordt veel lucht mee gehapt.

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    #147 Koningsgezin, 26 aug 2016
    Laatst bewerkt: 26 aug 2016
    Dank jullie wel! Bekende namen hier, hihi. Bevalling was zo klaar, binnen 3 uur bevallen. Wel met ruim 24 uur op en af aanloop tot... Waren een uur in het geboorte centrum en toen was hij er al! Was een vluggertje, zowel zoon als ik hadden blijkbaar haast. Kleine was 54cm en woog 3780 gram. Vandaag woog hij 3600 gram.

Biolunn geef je bv of kv? Met bv moet je juist de warmte opzoeken. Dus warme douche, warme compressen, warme doeken. En vooral: veel en goed aanleggen, desnoods kolven. Dit om te zorgen dat de melkklier kanaaltjes en bloedvaten ruimer open gaan staan. Geef je kv: dan koude compressen (maximaal 10 minuten hoorde ik van mijn kraam), strakke bh, NIET aanleggen of afkolven! Dan duurt het langer voordat je de stuwing kwijt bent en heb je, doordat je het risico loopt dat je productie alsnog op gang komt, het risico op borstontsteking. Als je geen productie hebt, maakt een strakke bh niet uit. Zodra je die wel hebt, heb je ook weer risico op borstontsteking.

Boeren wat moeilijk gaat, ik leg badcape over schouder en zorg dat die over mijn borst ligt (leuk nu met flinke stuwing joh, not). Ik hou hem helemaal rechtop of ga zelf iets onderuit liggen met zijn beentjes opgetrokken. Echt knietjes op zijn buik hoogte. Dat werkt hier meestal. Zo niet, dan niet. Laat hem zo wel 30 minuten liggen. Heel soms is zoon nog heel iets misselijk of geeft iets melk terug.

Lellebel, klopt, kan verschillen. Ook zoveel dus inderdaad.

8. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Koningsgezin grappig dat we elkaar weer tegenkomen steeds.
    Ik geef kv. Heb het een dag geprobeerd dus er is wel iets op gang gekomen. Lek iig een beetje nu. Boeren is inderdaad vervelend nu ;) Heb een voedingsbh aan aangezien die geen beugels heeft.

Als ik Tom met z'n voetjes op m'n buik leg, klimt hij helemaal omhoog :) hij is sterk!! Haha.

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wij leggen ze vaak op hun buik, dan boeren ze wel terwijl ze het tegen ons aan niet doen.

Klinkt als een prima bevalling Koningsgezin? Fijn.

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook zo een snelle bevalling! Er hangt iets in de lucht in augustus volgens mij met al die snelle bevallingen. Gaat het verder goed met je? Nergens (meer)last van?

Vandaag iets té moedig geweest met het lopen. In de ochtend nadat ik de kinderen naar school had gebracht zijn we naar de markt gegaan en heb ik stad en land afgezocht naar 2 waterpistolen. Overal waren ze uitverkocht maar ze hadden waterpistolen gevecht op school vandaag dus was best sneu als hun niks hadden. Uiteindelijk toch nog 2 kunnen vinden. Rond 12.00 naar huis..Toen beiden even gedouched en gegeten om vervolgens richting de kinderarts te gaan. Dat nam ruim 2 uur in beslag daar en kreeg dezelfde oogdruppels om weer mee verder te gaan. Om een lang verhaal kort te maken bij elkaar opgeteld toch wel zo een 7 uur gelopen vandaag en dat voel ik nu heel erg in m'n rug.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Jeetje lellebel jij durft:D ik ben nog niet verder geweest dan een rondje in de buurt en een ritje supermarkt. Oja ook nog een keer naar de speeltuin geweest en daarna was ik knock out haha..
    Die snelle bevallingen zijn aanstekelijk ja, wel beter hoor..

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Met verjaardagen in de zomer denk ik trouwens dat de helft niet komt omdat ze op vakantie zijn;)
    Nu met kraamvisite is het ook veel minder dan bij de eerste in de winter. Maar misschien is dat ook omdat het de tweede is..

13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Biolunn ja grappig eigenlijk he? :) Tom en K(jell) schelen 1 dag! Hihi.
    Ja dan heb je iets productie. Bij dochter ook gestopt terwijl ik productie had. En moest toen wel strakke bh en koude compressen gebruiken. Wel raar, geef zoon flesvoeding. Eerste keer direct vanaf geboorte. En dan voelt stuwing zo raar en echt niet leuk. Morgen hopelijk voorbij.
    Zo sterk als Tom is K. ook. Wij bakeren K. in en ook daar al gehad dat hij zijn arm eruit heeft gekregen.

Lellebel, had gelijk na geboorte placenta eerste nacht heel veel na weeën. En nu nog heb ik er soms last van. Weinig tranen gelaten deze kraamweek, wel wat. Maar de waterladders bleven uit. Maar deze kraamweek is heel anders dan vorige keren. Er zijn dus meer snelle bevalsters hier? Wow, gelukkig eigenlijk. Al heb je er soms hinder van.
    Wow jij hebt even een dagje lopen gemaakt. Poeh. Je bent al wel verder in het herstelproces, maar toch. Is mij destijds niet gelukt hoor. Al weet ik niet wat ik doe over paar weken, loop nu al door het huis alsof er nauwelijks wat is gebeurd. Kijk al uit naar dinsdag. Zoon weg brengen naar school op 200 meter afstand. Schoolreisje.

Jillz, prima toch dat rondje? Niks forceren, je bent herstellende he. Rustig aan. Een tweede is inderdaad minder belangrijk. Derde helemaal... Prima, rust. Graag of niet hoor. Hebben met kaartjes sturen voor de derde ook veel minder kaarten verstuurd. Gewoon puur vanwege dat men na de geboorte van de tweede niks van zich lieten horen. En nog minder mensen tijdens derde zwangerschap. Scheelt in de visite...

Ik wil slapen, maar moet eerst de mug dood meppen. Pfff. Slaap lekker!

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jillzz: hahaha ik moet wel, de boodschapjes enz moeten ook gehaald worden. Maar voel me ook prima hoor alleen gisteren iets te moedig geweest.
    Wat betreft vakanties en verjaardagen: ja soms is het even puzzelen wat het beste uitkomt en niet iedereen kan erbij zijn maar het belangrijkste is dat z'n vriendjes er dan nog zijn. Dit jaar hebben we z'n verjaardag een week eerder gevierd met vriendjes want anders was er idd niemand. Met familie was het wel op de dag zelf.

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Je bent lekker druk geweest Lellebel. Maarja, het moet allemaal toch gebeuren natuurlijk.

Wij hebben dit keer een kraamfeest gedaan en heb niet de indruk dat er daar minder mensen op af zijn gekomen dan de vorige keer. Maar dat komt misschien toch omdat het een tweeling is?

En jarig midden in de vakantie is niet heel handig met vieren en visite enzo. Hier dus 14 juli, dat is nog net voordat echt iedereen weg gaat gelukkig. Maar ach, later is ook geen ramp natuurlijk.

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zo dames hoe is het met de muren? Blijven ze al wat meer op afstand of komen ze nog op je af? Scheelt dat de temperatuur dadelijk beter is om lekker naar buiten te kunnen.
    Ik hoop morgen weer m'n eerste rondje in de wijk te maken. M'n vriend en ouders vertellen de hele tijd dat ze steeds worden aangesproken in het dorp en gefeliciteerd. Dat wil ik ook stiekem wel ;)
    Bezoek is ook wat matig hier. Toch echt een derde denk ik. Merkte dat ook al toen ik net zwanger was. Bij de oudste wel 50 kaartjes gehad, nu 2! Ach, is inderdaad ook wel lekker rustig.

Koningsgezin bij het inbakeren gebruiken wij van die luiertape (zat in het kraampakket). Dat werkt ook. :)

Onze kleine doet het super goed. Drinkt veel en is niet meer afgevallen sinds dag 4. Vandaag heeft hij bijna de hele tijd geslapen. Dat zijn we niet gewend van de andere twee! Haha, heel bijzonder. Gelukkig gaat het s nachts ook goed tot nu toe. Vannacht na de fles van 21:00 hebben we hem om 02:00 wakker gemaakt voor een fles en daarna kwam hij om 06:00 zelf weer. Prima!

17. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Oh zo herkenbaar, hier ook de derde en veel minder kaarten en visite. Vond dat bij de tweede ook al maar nu is het nog minder. Vreemd vind ik dat, elk kindje is bijzonder en een wonder. Het moet toch niet uitmaken de hoeveelste het is. Ach voordeel is dat het lekker rustig is op deze manier.

Zijn hier gisteren een ijsje gaan eten in het dorp en vandaag een uurtje naar een verjaardag en beide keren was ik gesloopt op het einde. Rustig aan opbouwen dus.
    N is gewoon alweer 2 weken oud, wat vliegt de tijd toch....

18. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioluun: heerlijk he dat ze zo lekker kunnen slapen. M.ason deed dat ook..en slaapt nu ook nog heel goed hoor maar nu met de hitte valt hij veel moeilijker in slaap. Sussen werkt ook niet echt want binnen no time plakken we tegen elkaar. Hij heeft het ook heel gauw warm.
    Je wordt straks overspoeld met felicitaties zo te lezen. Hahaha mag je ook 387 keer dezelfde vragen krijgen..is alles goed gegaan? Doet hij het goed? Hahahaha.

Visite: hier ook veeel minder dan bij de eerste en de tweede. De 2e was al minder en nu helemaal. Ook met de kaartjes. Ach nou ja..ik vind het niet erg. De muren blijven nog aardig op afstand hier.nu zit ik al sinds januari thuis maar heb er nog geen moment last van gehad. Ik zie het nu als een rust momentje na jaren keihard werken. Maar goed over niet al te lang moet ik er toch weer aan geloven.

Tassie: nou dat vind ik dus ook! De tijd vliegt voorbij. Idd rustig aan opbouwen. Alle drukte enz is slopend voor de kleine maar ook voor jezelf. Ik doe nog steeds een uurtje liggen/slapen in de middag. Nou heb ik dat de afgelopen dagen niet gedaan want m'n twee oudste vonden het nodig om om de 2 min iets te vragen.

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, even een vraagje... welke pampers gebruiken jullie?

Ik had eerst van de kruidvat maar die vind ik niet zo fijn..ik vind ze een beetje stijf zeg maar. Nu heb ik van pampers maar zucht.. het is nou de zoveelste keer dat ik hem nat uit bed haal. Ik doe z'n plassertje naar beneden als ik de pamper omdoe en hij zit nu in maat 2. Vanmiddag ook weer poep all over!!
    Dat ik alles moet wassen vind ik niet erg maar ik vind het zo zielig dat ik hem nat uit bed haal. Hij merkt er niks van volgens mij want hij slaapt even goed verder.

Na een slaapje van 2 a 3 uur is hij nat.

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Is maat 2 niet te groot nog? Ik gebruik de pampers newborn maat 1, maar mijn ventje is ook wat kleiner.

Deel Deze Pagina