Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Deze is van 16 dpo die vond ik toch wel mooi knallen

Bijgevoegde bestanden:

Pleegmoeder34 en Smienaatje vinden dit leuk.
  2. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
  3. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey! Oh wat fijn. Een MMM-meiden-uitgerekend groep. Ik zit nu in de gewone uitgerekend groep en het is best confronterend te lezen hoe makkelijk andere mensen zwanger worden. Een zwangerschap is voor een MMM-vrouw toch net ietsje anders.

Allereerst: dames, van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat een traject was het om hier te komen. En wat boffen we. Want we hebben allemaal meiden met lege handen zien komen staan ondanks de Mmm.

Ook wij hadden het echt bijna opgegeven. Als deze cryo het niet zou doen dan zouden we stoppen. We waren er klaar mee. Operaties, onderzoeken, embryo's die niet goed ontdooid en, punctie pijn etc etc. En wow... Zwanger... Na al die jaren en net nadat ik alle joop had opgegeven.

We weten het al vanaf dpo11 maar het begint nu pas een beetje in te zinken. En dan zijn we er nog niet want een positieve test is nog niet direct een baby. Maar we zijn optimistisch en hebben hoop. 12 aug is mijn uitgerekende datum. Zie bijgevoegd mijn rijtje naar de NOD (=vandaag).

Bijgevoegde bestanden:

Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  4. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Wij hebben het gisteren onze ouders verteld. Telefonisch want ze wonen ver. Ik denk dat ze nog steeds sprakeloos zijn. ❤️

5. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Lindawen79 vanuit mijn andere ivf zwanger worden app groep weet ik dat een beetje bloedverlies niets hoeft te betekenen. En dat het vooral vaker voorkomt als je utro en progynova gebruikt. Toch snap ik je zorgen goed. Ik duim voor je.

6. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Uitgerekend:
    Chanbee: 4 augustus 2020
    Indy90: 7 augustus 2020
    Smienaatje: 12 augustus 2020
    Thirza78: 12 augustus 2020

----------------------------------------------
    Afspraken:

- 17 december: echo zh - chanbee
    - 27 december: echo verloskundige - chanbee
    - 23 december: echo zh - Smienaatje
    - 2 januari: echo zh - indy90

----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)

7. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Thirza78 welkom! Ik zit ook in dat groepje maar ik vind het allemaal even te veel. Gefeliciteerd met je zwangerschap! ❤️ zo’n mmm groepje is toch net iets intiemer we weten allemaal hoe de andere zich voelen. Ik ben blij voor andere vrouwen dat ze zo makkelijk zwanger kunnen raken maar ik voel mij dan toch niet helemaal op mijn plek.

8. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Thirza78 welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap. ♡ Zo'n select groepje dekt toch iets meer de lading. Heb bij de vorige zwangerschap heeel veel aan een soortgelijk clubje gehad dus hopelijk kunnen we elkaar nu ook tot steun zijn.

@Smienaatje ik had deze op 16 dpo. Hierna niet meer getest en heb gelukkig ook geen drang meer. Land het al een beetje?

@Lindawen79 ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat.

Bijgevoegde bestanden:

Chanbee vindt dit leuk.
  9. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @Thirza78 welkom hier en gefeliciteerd!! Super dat het gelukt is.
    Voor mij is dit een terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Dus zonder medicatie.

Na gisteren geen bloedverlies meer gehad. Vandaag een beetje een mwoah dagje. Gelukkig had ik vrij en mijn zus ook. Dus samen nog wat sint inkopen gedaan qua hapjes voor morgenavond.

Vanochtend meteen om 8 uur de kliniek gebeld. Zij gaven ook aan dat het kan.. kan duiden op een miskraam maar voor sommige vrouwen hoort het erbij en heeft het geen invloed op het vruchtje.
    Mijn eerste zwangerschap is mis gegaan rond dezelfde termijn en met dezelfde verschijnselen. Vandaar mijn onzekerheid. Dat snapte zij ook goed. Voor een echo was het nog te vroeg. Mag maandag (dan ben ik 6 w, 2 dagen) langskomen. Bij buikpijn of veel bloedverlies moet ik eerder bellen. Nog 1,5 dag werken en dan 3 dagen vrij. Dus ga het maar even rustig aan doen..

Dank jullie wel voor alle support. Lief dat jullie zo meeleven :thumup:

Thirza78 vindt dit leuk.
  10. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Nee, totaal niet! Het is allemaal nog erg onwerkelijk voor mij. Denk dat ik pas alles geloof als ik de 23e m'n echo heb gehad. Mijn man zit er wel al helemaal in hahaha. Die is constant op mij aan het letten of ik de laptop niet op me buik leg, of ik wel goed eet, nu al hele tijd me buik aanraken. Hij is helemaal in de wolken.

11. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik heb helaas ook nog bloedverlies. Niet veel. Een inlegkruisje is voldoende en met het vegen vaak rood slijm. Ik duim voor een plakkertje voor je!

@Thirza78 welkom! Wat een traject en wat fijn dat jullie laatste kans je gegund is!

Thirza78 vindt dit leuk.
  12. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Och wat lief! ❤

Smienaatje vindt dit leuk.
  13. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Lindawen79 logisch dat je je zorgen maakt, helemaal als het al eerder fout is gegaan. Ik duim nog voor je door. Rustig aan en wij zijn er voor je ❤️

@Smienaatje ach wat lief! Bij mijn vriend leeft het nog niet zo. Hij voelt of ziet nog niets en na al die jaren is het voor hem nog onwerkelijker dan voor mij. Hij is dan wel weer zo subtiel om te vragen of ik al gekotst heb :roflmao:

Pleegmoeder34, Lindawen79 en Smienaatje vinden dit leuk.
  14. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Lindawen79 Ik kom even binnenvallen. @Thirza78 noemt dat ze uit een ander groepje iemand had met bloedverlies, dat was ik!

Op 5.3 in de avond kreeg ik ineens wat bruinverlies. Ik probeerde me niet druk te maken, omdat door de utro alles wat beter doorbloed is. De volgende ochtend was t gestopt. Om 11uur ging ik plassen en verloor ineens rood bloed. Door eerdere miskramen ontzettend bang, dus gelijk de kliniek gebeld. Mocht smiddags komen en op 5.4 was een vrucht en dooierzak te zien, niets aan de hand dus. Het bloedverlies heeft volgens de arts vaak te maken met utro, of een late innestelingsbloeding. Het is schrikken, maar zoals je ziet hoeft t lang niet altijd iets te betekenen. Hou je taai. ❤️

Chanbee, Smienaatje en Lindawen79 vinden dit leuk.
  15. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @Killy88 dank je voor het delen van hè ervaring. Het is zooooo zenuwslopend. Het was ook echt niet veel, enkele druppels roze. En krampen heb ik al vanaf het begin. Dat is nu niet anders. Dus op zich niet verontrustend. Volgens mij zijn wij bij dezelfde kliniek in behandeling? NG? Maar zo te lezen mag ik jou/jullie feliciteren. Super!! Ik hoop dat ik over een paar weekjes ook zo’n fijn nieuws kan delen.

Killy88 en Thirza78 vinden dit leuk.
  16. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Klopt ja! Ik zat (gek om dat te zeggen, nu bij gyn in zkh) bij NG ;) Wat jammer dat ze jou niet direct laten komen. Ik belde en was direct welkom.

Dankjewel, wij zijn idd nu een tijdje op weg. Moet zeggen dat ik pas sinds de termijnecho wat geloof heb gekregen in een goed einde. Maar het lijkt nu toch echt te gaan gebeuren!

heel veel succes en ik hoop ontzettend met je mee dat volgende week alles goed is. Zal tzt even in jullie topic komen spieken.

Aan de overige dames ook veel succes in deze spannende weken. En ben een beetje extra lief voor @Thirza78 , m’n oppermoedertje.

Chanbee en Thirza78 vinden dit leuk.
  17. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    @Killy88 wat ben je toch een lieverd :):thumup:

Killy88 vindt dit leuk.
  18. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Dank je wel @Smienaatje
    En sterkte. Hopelijk zet het bloedverlies niet door...

Smienaatje vindt dit leuk.
  19. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hoi dames, hoe gaat het?
    Even een ego-post:

Mijn zwangerschap is ontstaan na een cryo tp in de natuurlijke cyclus, maar met ondersteuning van utro. Gelukkig mag ik daarmee stoppen op 8/12. Maar ik ga wel even afbouwen van 3x2 naar 3x1 ofzo. Dat voelt voor mij beter.

Onze eerste echo hebben we op 20 december. Ik moest beloven dat ik snap dat hij pas eigenlijk as maandag ingepland had mogen worden ivm uitsluiting biochemische zwangerschap. Ze vinden dat je pas 13 dagen na een blasto tp echt zwanger bent (ik zit nu op 10 dagen na de blasto transfer).

Op 20 dec ben ik volgens mijn berekening 6+3 maar volgens het zh pas 6+1. Ze houden een landelijke lijn aan. Ze tellen mijn dpo0 als de pregnyl datum maar die heb ik niet gezet want ik had een eigen LH-piek. Dus ik had de tp ook echt 5 dagen later en niet pregnyl+7.

De reden voor echo met 6 weken is: verhoogde kans op bbz ivm mijn eileider problematiek. Dat was mij jaren geleden al verteld (als je zwanger wordt moet je een echo met 6 weken ivm een hydrosalpinx. Omdat deze echter operatief verwijderd is voor we met IVF2 van start gingen ben ik daar eigenlijk niet zo bang voor.

Dan moeten we waarschijnlijk 1 week à 10 dagen later terug omdat de kans aanwezig is dat er met 6+1 nog geen hartactiviteit te zien is.
    En als die echo goed is dan dragen ze mij al over aan de vk of gynaecoloog. Waarschijnlijk eerst de VK. Mocht ik gaan bloeden of krampen krijgen of mij zorgen maken dan moet ik laagdrempelig bellen met het noodnummer.

Wat een bizar gesprek. ❤️
    Oh vrouwen...

20. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    @Thirza78 fijn dat ze alles in de gaten houden en je door het verleden eerder een echo mag! Ik dacht juist dat er vanaf week 6 wel een hartactiviteit te horen is?
    Vind wel bijzonder dat ik met 6+3 ook een echo krijg maar voor mij is daar geen medische reden voor?

Deel Deze Pagina