Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artemis89

    Artemis89 Actief lid

    1 jan 2020
    142
    350
    63
    Vrouw
    Chanbee: 4 augustus 2020
    Indy90: 7 augustus 2020
    Plm34: 7 augustus 2020
    Lindawen79: 1 augustus 2020
    Smienaatje: 12 augustus 2020
    Thirza78: 13 augustus 2020
    DeniseH: 14 augustus 2020
    Khloe877 : 25 augustus 2020
    Snies: 29 augustus 2020
    Artemis: 30 augustus 2020

    ✨Sterretje:
    Emmy30

    ----------------------------------------------
    Afspraken:

    - 29 januari: termijnecho en intake vk - Smienaatje
    - 29 januari: Thirza78 Nipt prikken
    - 30 januari: extra echo zh ivm wetenschappelijke studie - Thirza78
    - 3 feb: 2e echo - 12w - DeniseH
    - 12 feb: 2e echo + NIPT - Artemis
    - 13 feb: controle vk - Chanbee
    - 14 feb: Thirza78 - 14 weken controle VK
    - 19 feb: geslachtsbepaling echo/pretecho
    - 9 mrt: 20 weken echo - lindawen 79
    - 12 mrt: 20 weken echo - Chanbee
     
  2. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ja... denk het wel. Ben ook verkouden dus moet goed blijven drinken anders hoest ik ook nog de longen uit mijn lijf :cool:
     
  3. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Net gebeld met de uitslag van de NIPT. Alles is goed ☺️
     
    Lindawen79, Pleegmoeder34, khloe877 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk @Chanbee :)

     
    Chanbee vindt dit leuk.
  5. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden.

    Ik heb een vraag.
    Wij moeten beslissen nipt test of niet.
    Bij mn 2 vorige zwangerschappen hebben we combinatie test/onderzoek gedaan.
    Ben heel erg aan twijfelen wat ik moet doen.
    Wat ik nu online lees is dat mop iets meer dingen uit kan halen kwa afwijkingen alleen je moet wel 175,- betalen.
    Pfff ben zo twijfel kont.
    Onze echoschopiste die zei beiden zijn goed, aleen nipt doen ze niet in combinatie met echo's dus moeten we even goed nog checke of bijv buikje dicht is ect.
    Hebben jullie ook de keus gemaakt of was dat snel duidelijk?
     
  6. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Bij ons was het al snel duidelijk. Bij de eerste echo uitleg gekregen over de NIPT. We hebben toen meteen besloten het niet te doen. Mocht er een afwijking gevonden worden, gaan wij het sowieso niet weg laten halen. En het laten testen om het gewoon te weten hebben we overwogen, maar achteraf gezien dachten: wat moeten we dan met die informatie? Dus besloten het niet te doen.
     
    Pleegmoeder34, khloe877 en indy90 vinden dit leuk.
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Aan mij heb je niets. Wij hebben bewust gekozen om niet te testen.
     
    Pleegmoeder34, khloe877 en Smienaatje vinden dit leuk.
  8. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #588 Thirza78, 25 jan 2020
    Laatst bewerkt: 25 jan 2020
    Hoi @khloe877 de nipt en de combinatie test zijn volgens mij allebei even duur. De nipt is wat nauwkeuriger dan de combinatietest. Dus wij hebben gekozen voor nipt en niet voor de combinatie test.

    Je kan hier online door de overheid verstrekte en dus betrouwbare informatie vinden:
    https://onderzoekvanmijnongeborenkind.nl/screening-op-down-edwards-en-patausyndroom

    Bij de intake van de VK heb ik een goed gesprek er over gehad met de verloskundige en al mijn vragen kunnen stellen. Daarnaast worden ook wekelijks informatie avonden gegeven door eigenlijk alle verloskundige praktijken. Ga daar vooral naar toe als je twijfelt.

    Omdat ik al bijna 42 ben en daarom de risico's op (ernstige) aangeboren afwijkingen groter zijn, vinden wij het belangrijk om te weten hoe groot voor ons de kansen zijn.

    Als er afwijkingen worden gevonden, dan pas kunnen wij beoordelen hoe we zullen besluiten, want dan pas hebben we alle informatie.

    Wat mij betreft wil het doen van één van beide testen niet zeggen dat je bij een negatieve uitslag zal kiezen voor een abortus. Maar wel dat je weet welke keuze je hebt en dat je beter bent voorbereid op wat er gaat komen. Eén van de dingen waarop gescreend wordt is een ernstige afwijking waardoor het kind niet levensvatbaar zal zijn. Het lijkt mij toch beter om dat verschrikkelijke nieuws al in een relatief vroeg stadium te weten.

    Omdat in de nipt met nevenbevindingen (dat is een extra keuze) ook afwijkingen bij jou opgespoord kunnen worden (bijv borstkanker zo heb ik begrepen van mijn verloskundige) betekent het dat je zelf de afweging moet maken of je dat wilt weten.
    Wij hebben ook daarvoor gekozen. Persoonlijk vond ik dat best een lastige afweging.

    Laat je vooral goed informeren door professionals en niet door ons! Welke keuze je ook maakt, het is een belangrijke keuze. Dus bespreek het met je vk, ga naar de informatieavond en volg je gevoel.


     
    khloe877 vindt dit leuk.
  9. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb nog tot 5 feb om te beslissen.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  10. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @khloe877 ik heb vooral veel getwijfeld. Mijn vriend vond meteen dat we het moesten doen. Voor ons was het meer om te weten hoe en wat. En wat @Thirza78 ook zegt er zijn ook een aantal levensbedreigende afwijkingen waar ze op testen.
    Bij ons nam de vk de tijd om alles uit te leggen en om alle vragen te stellen. Neem er goed de tijd voor en lees de beschikbare informatie. Het is belangrijk dat jij achter je keuze staat.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  11. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Heerlijk even weg, @indy90!

    Mooi dat jullie uitslagen goed waren.

    Hier ook bewust gekozen niet te testen. Om dezelfde redenen als die @Smienaatje noemt. En in de buik kunnen ze waarschijnlijk toch nergens wat aan doen/er bij km te opereren. Hij lijkt mij dan alleen maar zwaar wanhopen en wachten op of wel de geboorte van een levend en gezond kind of er voor kiezen het dood te laten maken.. Zo'n keuze waar ik nooit voor wil komen te staan. Mijn man ook niet. Maar dat is voor iedereen persoonlijk! Ik ben in elk geval blij voor degenen waarbij de uitslag gewoon goed is en ik denk wel dat de 20 weken echo zo ook minder spannend is.

    Gisteren verjaardag van zoontje gevierd. Hij is vandaag 2 geworden. Gisteren met onze families maar ook met drie broertjes en één zusje van hem gevierd. Bijzonder, emotioneel en ook verdrietig voor de kinderen zelf met het afscheid. Maar we gaan over een poosje weer met z'n allen afspreken. Dit was de eerste keer dat we met meerdere kinderen uit het gezin samen waren. Bij mij kwam gisteren het besef hard binnen dat ons zoontje niet gehecht is aan zijn broertjes en zusjes zoals andere kinderen. De kinderen uit onze familie, broertjes en zusjes hoe die op elkaar aantrekken. Dat zou ik hem ook zo gunnen. Maar hij kent ze niet (goed genoeg) omdat ze niet samen op groeien. Maar ook blij dat gisteren zo goed ging. En zoals mijn man zegt : dat met dat stukje hechting aan een broertje of zusje heeft hij straks met onze baby wel. En dat is ook zo.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  12. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dames, is het gebruikelijk dat je op dit termijn slecht slaapt? Al nachten lang word ik meerdere malen per nacht wakker en het duurt een eeuwigheid voordat ik weer in slaap kan vallen :cry:
     
  13. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Ja hier ook. Onrustig. Snel wakker. En als ik dan slaap is het stijf en vaak met zere rug wakker. Niet elke nacht maar vannacht wel weer. Zoontje was ook veel wakker omdat hij zo moest hoesten dus dat hield me ook uit m'n slaap, maar heb het ook geregeld de laatste tijd. Het gekke is dat ik wel heel snel in slaap val om 9 uur of half 10 's avonds!
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  14. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Dat is helaas echt wel normaal tijdens je zwangerschap. Sterker nog het word zelf erger naarmate de zwangerschap vordert. Leuk grapje van de natuur. o_O
     
    khloe877 vindt dit leuk.
  15. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, dat is toch alvast de training voor straks voor als we helemaal geen slaap meer krijgen?

    Nee echt, soms dan lig ik heerlijk te slapen en dan wordt mijn buik toch een potje onrustig. Alsof het een groeispurt krijgt ofzo. Ja, heel veelbelovend voor straks :roflmao::roflmao::roflmao:

    Maarre... Overdag begin ik weer wat energie te krijgen. Ik had zowaar zelfs weer zin in wat lichte sport.
     
  16. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Hier ook! Minimaal 3 keer wakker om te plassen en de wc is zoooooo ver weg en zoooooo koud.. dus de motivatie om er dan uit te gaan is er niet.. maar dan blijf ik wakker liggen omdat ik niet wil plassen maar wel moet plassen :$ verder nog steeds moe en dan lig ik in bed en kan ik niet slapen en als ik uit kan slapen ben ik suuuuper vroeg wakker o_O
     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  17. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Brrrr snachts naar de wc is echt niet leuk.. vannacht 4x geweest. Vanochtend dacht ik.. kon weleens een blaasontsteking zijn. En bingo.. ingeleverd bij de huisarts.

    Dan was ik vandaag nog aan het wachten op het telefoontje met de uitslag vd 24 uurs urine vd gynaecoloog. In mijn dig dossier stond dat ze rond 1 uur zou bellen. Hele middag telefoon bij de hand terwijl dit lastig is met werk... niet gebeld :confused:
    Morgenvroeg maar eens zelf bellen.. vind het wel vervelend maar misschien is het ook goed nieuws..
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  18. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    daar kan ik zo slecht tegen.. zit je de hele dag voor Jan met de korte achternaam te wachten.. :( ik duim voor een goed nieuws telefoontje
     
  19. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ai beterschap @Lindawen79

     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  20. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Helaas was geen nieuws toch geen goed nieuws. Ik werd vanochtend al gebeld dat ik maandag a.s. bij de internist-nefroloog werd verwacht.. ik gaf aan verrast te zijn omdat ik nog nergens vanaf wist. Er zaten dus te veel eiwitten ook in de 24 uurs urine. Daarna wel nog een pittig telefoontje naar gynaecologie. De secretaresse kon me ook niet zeggen waar het was misgegaan gisteren o_O
    Nou ja.. hopelijk is het onschuldig en kan ik verder zorgeloos zwanger zijn..
     

Deel Deze Pagina