Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Thirza78 goed dat ze je al vroeg een echo geven ivm je geschiedenis. Ik duim voor je dat je meteen al een mooi kloppend hartje mag zien! ❤️
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Is het "leuk" om wat achtergrond info over jezelf te vertellen? Om elkaar iets beter te leren kennen.

    Ik begin wel.

    Ik ben 29 jaar en woon in Drenthe. In juni 2018 ben ik mama geworden van een geweldige zoon O. Hier hebben we ruim 3 jaar op gewacht.

    Na onderzoek kwamen we er achter dat mijn eileiders dicht zaten. Uiteindelijk ben ik geopereerd en hebben ze mijn rechtereileider verwijderd. Ivf was dus toen ineens onze enige optie. Vol goede moed zijn we toen gestart met het traject. De eerste keer had ik 5 eicellen 4 bevruchtingen. Zowel de verse terugplaatsing als de eerste cryo werden een vroege miskraam. De andere 2 hebben het ontdooien niet overleefd. Toen moesten we dus helemaal overnieuw beginnen. We hebben de medicatie verhoogd en zijn voor een kort protocol gegaan (zonder pil) met een verbluffend resultaat. Er werden maar liefst 13 eicellen gevonden. Hiervan werden er 12 bevrucht en deze waren stuk voor stuk perfect. De verse terugplaatsing was meteen raak! En nu zijn we dus opnieuw zwanger van de eerste cryo uit dezelfde poging!

    Ik kan niet omschrijven hoe intens dankbaar ik ben voor onze zoon en deze nieuwe zwangerschap. ♡
     
    Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  3. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Smienaatje ja met 6 kan, kan ook niet. Dus 6+1 is spannend. 6+3 al wat veiliger. Maar omdat dat bij mij net in de kerstperiode valt hebben ze hem dus wat dichterbij gehaald.

     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  4. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @indy90 dat is goed! Wordt het toch nog ff persoonlijker

    ik ben 28 jaar en woon in Noord-Holland. Volgend jaar juli/augustus/ september wordt ons nieuwe huis opgeleverd. Dat gaat nog leuk worden aangezien ik rond dezelfde tijd zal bevallen :roflmao:

    in november 2016 ben ik gestopt met de pil. Toen ik een jaar later nog niet zwanger was zijn we na een doorverwijzing bij het zh aangekomen. Geen oorzaak gevonden na alle onderzoeken, maar we mochten in maart 2018 wel beginnen met iui. Besloten om toch nog even zelf te proberen omdat er geen reden was waarom het niet zou lukken. In januari 2019 toch begonnen met iui na 6x geen zwangerschap. We mochten daarna starten met ivf maar een niersteen gooide roet in het eten waardoor we uiteindelijk “pas” in oktober konden beginnen met ivf. 17 eicellen, 17 bevrucht en uiteindelijk 9 cryo’s. En nu zwanger van de verse terugplaatsing.

    Zo gek om voor het eerst een positieve test te hebben en zo onwerkelijk dat het na 3 jaar gelukt is. Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten maar ik vind het zo bijzonder!
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  5. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Goed idee!

    Ik ben dus Smienaatje, 27 jaar en woon nu in zuid Holland, maar oorspronkelijk kom ik uit provincie Utrecht. Ik ben februari 2018 gestopt met de pil. Ik had altijd gedacht gewoon 'normaal' zwanger te worden. Medische trajecten komen niet voor in de familie van zowel mij als mijn mans kant. Na ruim een jaar verwijzing gekregen naar het ziekenhuis. Daar kwamen ze eigenlijk er al snel achter dat bij mij alles in orde is, maar mijn man slechte zaadkwaliteit heeft. Zowel wij als de artsen dachten dat dit door de nierfalen van mijn man komt (nieren met 0% en 2% functie, dus aan de dialyse). Dit kunnen ze alleen niet onderzoeken, omdat mijn man nooit een zaadonderzoek heeft gedaan voordat hij ziek werd. Toch denken de artsen dat het daar niet mee te maken heeft. Ook de nefroloog van me man zegt dat dat niet de oorzaak is. Wat dus de exacte oorzaal is weten we dus niet. In iedergeval meteen na de uitslag het traject voortgezet. En nu zijn we 20 eicellen, 6 embryo's en 2 cryo's verder en heb ik voor het eerst in me leven een positieve test in handen! :D
     
    Pleegmoeder34, Thirza78 en Chanbee vinden dit leuk.
  6. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #66 Thirza78, 6 dec 2019
    Laatst bewerkt: 6 dec 2019
    Hai dames, ik vind het toch iets te persoonlijk om het online te zetten, maar ook ik ben jaren bezig geweest. Misschien is een whatsapp groepje een idee?

    Ik had sinds mijn 25e een hydrosalpinx (lekkende eileider) wat waarschijnlijk niet echt bevorderlijk was voor de innesteling. Deze is pas na ivf1, vorig jaar rond deze periode, verwijderd. Sindsdien is mijn cyclus beter, ben ik fitter en heb ik zoveel minder buikpijn. Hadden ze het maar jaren eerder gedaan.

    Voor mijn gevoel was het daarna wel echt een race tegen de klok. Begin 2020 word ik 42 o_O. Deze negende cryo was onze laatste cryo van IVF2. Ik heb in totaal 7 terugplaatsingen gehad.

    Verder woon ik in ZH, en ben ik getrouwd met de allerliefste man die ik ken.

    Hoe gaat het met jullie? Ik heb de HA gebeld voor een bloedwaarden test. Ze bellen zo terug of ze daar aan gaan meewerken. Maar waarschijnlijk wel. Dat zou mij echt wat rust brengen denk ik. Want ik vind het wel echt spannend en ben soms best onzeker ondanks de blijdschap.
     
    Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Mooi dat jullie je verhalen willen delen ♡ allemaal op een andere manier een lange weg afgelegd.

    Een app groepje zou uiteindelijk wel leuk zijn. Maar misschien dat er nog wat bij komt?

    Hier gaat het goed. Ben wel echt moe! Voor de rest echt nergens last van. Af en toe beetje maagzuur. Maar dat kan ook aan de hoeveelheid chocolade letters liggen. :oops:

    Vanavond vieren we sinterklaas met O. En fam. Hij is gek op "klaasie" zo noemt hij hem. :p jullie plannen voor het weekend? Zaterdag heb ik een feestje met collega's. Ik hou normaal wel van een wijntje dus dat word wat..
     
    Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  8. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Laatste keer:D
    Zo maar even ziekenhuis bellen om het door te geven
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Mooi hoor!
     
  10. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Smienaatje super mooi!

    @indy90 zo leuk! Veel plezier vanavond :)

    @Thirza78 al wat gehoord van de ha? Geeft toch net ff wat lekkerder gevoel als het met bloed is bevestigd.

    hier ook niet echt gekke klachten alleen moe en vanmorgen voor het eerst moeten spugen. Wat een beetje onhandig was aangezien ik net onder de douche vandaan kwam nog niet afgedroogd was en we alleen beneden een wc hebben :oops:

    van het weekend lekker rustig aan doen en een beetje bijtanken.
     
  11. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    De HA weigerde mee te werken. Het is een nieuwe arts in de praktijk. Ze zei: 'je bent zwanger. Er zit hcg in je urine dus ook in je bloed'. Ze wilden wel een vroege echo voor mij regelen bij de verloskundige. Toen heb ik uitgelegd dat ik al een echo gepland heb staan in het ziekenhuis maar dat ik gezien mijn geschiedenis én de verhoogde kans op bbz mijn waardes en het liefst oploop wilde weten. Ze zou mij nog terugbellen maar dat heeft ze niet gedaan. Ik heb die vrouw nog nooit ontmoet. Maar zo veel insensitiviteit zal ik niet snel vergeten. Pfff...

    Haha @Chanbee toch maar een emmertje ergens neerzetten? Sterkte meid. Of is het gefeliciteerd met je eerste ochtendkots hahaha.

     
  12. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    bijzonder vermoeiend zo’n huisarts.. ik snap niet dat ze niet meewerken het is toch een kleine moeite..

    Hahahaha dank je wel :o: ik heb boven ook een emmer staan maar zolang het lukt wil ik toch in de wc mikken :roflmao:
     
  13. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Lieve dames.. hier is het even wat stiller. Knijp hem toch wel een beetje voor mijn afspraak maandag. Hopelijk maakt men dan al een echo. Wel vroeg met 6+2 maar ja.. sinds gisteren geen bloedverlies oid meer gehad. Hopelijk zit het goed.

    Wil best iets meer vertellen over mezelf. Weet alleen niet of ik van jullie allemaal alles kan onthouden :oops:

    Ik ben dus 38, kom uit het zuiden van het land en in het dagelijks leven juf in het speciaal onderwijs.

    Maart 2018 besloten na het uitgaan van mijn relatie om alleen voor het moederschap te gaan met behulp van een donor. Na 9x iui helaas nog geen zwangerschap dus gestart met ICSI. Zwanger na de eerste terugplaatsing maar helaas een miskraam. Nu de 4e en laatste terugplaatsing weer zwanger. Maar enorm spannend gezien het bloedverlies.

    Verder heb ik een neefje van 5 waar ik heel dol op ben, en andersom ook. Tijdje geleden bleef hij logerende vroeg oh hij niet af en toe ook bij mij kon wonen. :rolleyes:
     
    Chanbee vindt dit leuk.
  14. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Lindawen79 wat een fantastisch mooi besluit heb je toen genomen :thumup:. Het valt niet te plannen wanneer je de liefde tegen komt, maar helaas zijn er voor ons dames voor het invullen van een kinderwens wel fysieke grenzen. Dat je er helemaal voor bent gegaan en na IUI zelfs ICSI hebt gedaan vind ik ontzettend knap. Wel jammer dat voor jou de weg naar een kind ook zo lang en pittig is. Ik duim voor je. Gelukkig maar dat je bloedverlies gestopt is.

    Ga je morgen iets leuks doen, zodat het lekker snel maandag is?
     
  15. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hoi dames, goedemorgen, hoe gaat het met jullie? Vanochtend is het 18dpo en dat is de officiele testdag van het ziekenhuis. De teststreep is ondertussen donkerder dan de controlestreep :rolleyes:. Echt zo super, want ik heb niet echt 'klachten' en voel mij niet heel anders dan normaal. Dus ik voelde mij vooral erg onzeker de afgelopen dagen.

    Natuurlijk geeft ook deze test geen garanties, maar nu we deze officiële eerste mijlpaal met vlag en wimpel hebben gehaald valt er toch een stukje zorg weg. En gisteren is het zelfs gelukt een beetje van het idee te genieten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Chanbee vindt dit leuk.
  16. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Lindawen79 begrijpelijk hoor dat je iets minder kletst. Dat is geen probleem! Fijn dat het bloeden is gestopt, gelukkig is het bijna maandag en kan je je kindje zien ☺️

    @Thirza78 tuurlijk geeft een knaller geen zekerheid, maar die laat wel zien dat er een goede oploop is en dat is altijd een pluspuntje.

    Iedere positieve stap is er 1 en brengt ons dichter bij onze grootste wens ❤️
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  17. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Lindawen79 gelukkig is het bijna maandag ♡

    Ik ben helemaaal kapot. Heb heel de avond/nacht gedanst. En dat is toch best pittig als je zwanger bent. :p Geen vragen gehad over waarom ik geen alcohol dronk. Ben net zo gek zonder dus viel niet echt op.

    Deze week maar weer is een telefoontje plegen om mijn echo naar voren te krijgen.
     
    Chanbee en Thirza78 vinden dit leuk.
  18. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Prachtige testen! Garantie heb je nooit. Maar nu ben je zwanger dus geniet van nu. ♡
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  19. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik heb net al mijn prikspullen op een rijtje gelegd op tafel om er een foto van te maken maar dat is toch een flinke verzameling geworden :confused:
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  20. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Best wel confronterend dan hè. Wij hadden deze als aankondiging bij O.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Chanbee, Thirza78 en Smienaatje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina