Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    dat wilde ik vandaag ook doen. Vanmorgen was ze zo aan het schoppen dat je m’n buik zag bewegen. Toen ik bedacht het te filmen stopte ze.. en net weer flink aan het trappen en zag mijn buik bij iedere trap gaan. Ik pak mijn telefoon, stil.. :| toen vriendlief maar even laten voelen. De schoppen waren voor hem nog wel voelbaar maar niet meer zichtbaar :roflmao:

Smienaatje, Thirza78 en Lindawen79 vinden dit leuk.
  2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier ook voor het eerst zichtbaar geschop aan de buitenkant. Beetje jammer dat ik alleen ben dus papa heeft het niet gezien. Als ik ga filmen stopt meneer er uiteraard mee.

Toch weer heel bijzonder hoor. ❤

Chanbee en Thirza78 vinden dit leuk.
  3. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    wij hebben gewoon eigenwijsjes hahaha.

24 weken vandaag! Al hoop ik natuurlijk dat ze nog een hele tijd blijft zitten het is toch een mijlpaal :D

Smienaatje en Thirza78 vinden dit leuk.
  4. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, ik zag jou en @Lindawen79 inderdaad al deze mijlpaal aantikken. En @indy90 al bijna. Wat een opluchting hè. Ook al gaan we natuurlijk voor de 40 weken met zijn allen ❤️

Smienaatje en Lindawen79 vinden dit leuk.
  5. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ja... zeker na dat bloedverlies vorige week met 23 weken.. ik dacht.. stel dat gaan ze nu helemaal niets doen om hem te redden. Gelukkig was die paniek snel voorbij.
    Weer een mijlpaal inderdaad om af te vinken!!

Chanbee en Thirza78 vinden dit leuk.
  6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Iets eerder mag ook hoor. :p vanaf week 38 ben ik er klaar voor. En mee waarschijnlijk.:p

Pleegmoeder34, Lindawen79 en Thirza78 vinden dit leuk.
  7. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Gisteren heb ook ik een schopje kunnen filmen. En dan was het geeneens haar hardste trap. Een kleine rimpeling aan de zijkant. Maar mama herkende het in ieder geval ❤️

Vanochtend heb ik begrepen van de vlos dat ik toch een 30-weken echo krijg, omdat onze dame met 20 weken 4 dagen achterliep. Nu maak ik mij daar geen zorgen over (het is elke keer 3 a 4 dagen en ivf kindjes zijn vaak iets kleiner zeiden ze in het zh). Dus ik ben alleen maar blij en kijk er echt naar uit.

Pleegmoeder34, Smienaatje, indy90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik heb idd ook gehoord dat ivf kindjes kleiner kunnen zijn idd. En als je zelf ook niet super groot bent zou ik mij daar ook niet te druk om maken als ik jou was. Wel super leuk dat je een extra keertje mag spieken!

Thirza78 vindt dit leuk.
  9. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Wat goed dat het gelukt is om te filmen! Goed bewaren ook. Ik ben alle foto’s en filmpjes op een USB stick aan het zetten. Leuk om straks bij het album te bewaren.
    Fijn dat je met 30 weken nog een keer nav kijken. Inderdaad vertelde ben dit hier ook. Bij het invullen vd screeningslijst kwam er een verhoogd risico uit. Dus hier ook nog een paar keer extra. Helemaal geen moeite mee!

Hier vanochtend de suikertest gedaan. Brrrr wat was die vies. Het eerste uur moeite gehad het binnen te houden. Daarna zakte het gelukkig iets. Morgen telefonisch de uitslag. Ik had gedacht dat het mannetje wel zou gaan apenkooien na zo’n suikershot. Maar nee..

Vanmiddag verder aan het kamertje. 1 voordeel van deze crisis.. kan me daar lekker op richten. Jullie het kamertje al klaar of ook druk aan de slag?

Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  10. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Brrrr wat vies! Nu hopen op een goede uitslag @Lindawen79

Ja, hier is alles op hoofdlijnen wel af. En zelfs de kast hangt al redelijk vol kleertjes. :oops:

Alleen de box voor de woonkamer is er nog niet maar dat is sowieso nu nog niet handig. En mijn schoonouders willen hem graag cadeau doen, dus ik kijk echt uit naar de dag dat we met onze 75+ers weer 'veilig' er op uit kunnen.
    Verder moeten we nog wat kleine dingen, maar goed, die tijd is er.

Wordt de kamer naar wens? Het is echt een heerlijk project hè. Het maakt het zo echt ofzo.

Lindawen79 vindt dit leuk.
  11. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Lindawen79 oh bah dat lijkt mij zo naar! Ik heb nog niets gehoord over de suikertest en hoop eigenlijk ook dat dat zo blijft..

Heerlijk toch die extra rommel tijd ☺️ Hier nog geen kamertje oid. We krijgen de sleutel van onze nieuwbouwwoning vlak voor of nadat uk wordt geboren haha. Zolang we hier nog wonen slaapt ze maar bij ons (of ze nu wil of niet :roflmao:) ik vind het sws wel een fijn idee om haar in het begin dichtbij te hebben dus wat dat betreft helemaal niet erg. Als we straks het nieuwe huis in kunnen dan maken we zo snel mogelijk een kamertje voor haar.

Thirza78 en Lindawen79 vinden dit leuk.
  12. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Sjips... vanochtend gebeld dat de waarde na het suikerspul gisteren te hoog is. Dus zwangerschapsdiabetes.. baal....
    vanochtend al 4 telefoontjes gehad van poli hier en poli daar. En de afspraak met de diëtiste en diabetesverpleegkundige staan al voor morgen en vrijdag.. en allemaal telefonisch.. snap ik maar ik onthoud alles mega slecht de laatste tijd. :| Dus hopelijk kan er nog iets per mail ofzo. Zucht.. en door.. klaagmodus weer uit;)

13. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113

Aii wat vervelend! Hopelijk kun je het met een dieet af. Even een schriftje bij de telefonische afspraak houden zodat je dingen kan noteren?

14. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #974 Thirza78, 15 apr 2020
    Laatst bewerkt: 15 apr 2020
    He bah! Wat betekent het voor je? @Lindawen79 Helemaal geen zoet meer of ook extra insuline? Ahhh, hopelijk kan je met een dieet het gaan managen.
    In ieder geval heel veel sterkte en een dikke knuffel om je op te beuren. ❤️

Oh, en er zijn apps waarmee je inkomende gesprekken kan opnemen. Misschien is dat een goede tip voor je?

15. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel.. ja.. baal.. moet het maar even laten bezinken. Begreep dat nee eerst gaat proberen om het met voeding onder controle te krijgen. Volgens de verpleegkundige kwam insuline spuiten vaak pas later in de zwangerschap. Of niet hoop ik.

@Thirza78 heb je een voorbeeld/naam van zo’n app? Als ik Google vind ik wel iets maar ben zo’n klungel met dit soort dingen dat ik bang ben iets verkeerds te downloaden. Opschrijven zou kunnen naar dan moet ik me op 2 dingen focussen
    Meestal niet mijn sterkste punt maar kan het proberen. Thanks dames!

16. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    In dit artikel staan er een aantal.
    https://webwereld.nl/nieuws/software/7-geweldige-apps-voor-het-opnemen-van-gesprekken-3770735/

17. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Net de 22 weken prik gehaald. Lieve meid die hem ging zetten en ze probeerde mij echt voor te bereiden op de prik. Toen maar gezegd dat ik zwanger ben geraakt met behulp van ivf en elke 8 weken een prik voor b12 krijg :roflmao: ik kan wel wat hebben haha.

Ik krijg steeds meer last van harde buiken merk ik.. best vervelend. Ik was gisteren even fanatiek de was aan het wegwerken maar daarna toch wat last.. en ook toen ik gisterenochtend in bed lag zonder dat ik nog iets had gedaan.. meer meiden hier last van? :$

18. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Haha genoeg prikken doorstaan inderdaad.

Is wel normaal hoor die harde buiken. Je kan ze ook krijgen als je kindje gewoon even druk doet. Als je op staat , als je niks doet, als je te veel doet. Als ze gewoon weer wegtrekken is het normaal. Voelt raar en ziet er gek uit he.

19. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    dat stelt mij wel gerust. Dank je wel ☺️ Ik wilde ook niet meteen de vk bellen. 4 mei mag ik daar weer heen. Het komt echt langzaam opzetten als of er flinke druk van binnenuit wordt gezet en dan voel je echt een harde buik en dat gaat op dezelfde manier weer weg. Super gek haha.

vanavond is ze weer lekker druk. Als ik mijn benen optrek (met mijn armen om mijn knieën) krijg ik commentaar hahaha dan gaat ze tegen mijn benen schoppen. Dus dan ga ik maar weer languit zitten. Ze wil graag de ruimte hebben :roflmao:

Pleegmoeder34, Lindawen79 en indy90 vinden dit leuk.
  20. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Chanbee vandaag met ZwangerFit kwam dit ook deels aan de beurt. Zelf heb ik vaak een trekkend gevoel bij mijn rechter schaambot. Blijkbaar begin ik al een beetje te waggelen waardoor het compenseert op het schaambot en dit overbelast raakt.

De volgende tip van de bekken fysio was ook belangrijk voor harde buiken:

- Draag je kindje niet in je bekken (kantel je bekken niet naar achter waardoor je buik (rechte buikspieren) en billen aanspant) maar hou de lichte holling in je rug. Let op ga ook niet hangen in je rug!!

Als oefening als je op de bank ligt die je kan doen is je bekken kantelen en je buik even mee optillen naar boven (richting je borsten bedoel ik). Daarmee ontspan je ook je onderste buikbanden.

Wat ook aanbevolen werd is dat je achter de een stoel staat en op stoelleuning rust, dus voorover gebogen. Dan moet je je buik eerst intrekken en dan juist laten hangen, diep er naar toe ademen en je buik terwijl je je ontspant een beetje heen en weer wiegen.

Harde buiken komen ook omdat we onze spieren teveel gespannen houden. Ze zeiden, laat het lekker los, adem ook goed naar je buik toe, zeker na de 20 weken.

Nb. Ja territoriaal kunnen baby's zijn hè hahaha. MIJN RUIMTE. Onze buiken zijn echt niet meer van ons.

Pleegmoeder34, Chanbee en Lindawen79 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina