Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @Chanbee harde buiken ook hier... maar meestal richting de avond. Of als ik inderdaad teveel doe.
    Hier vind de kleine kruimel het zitten achter de pc niet fijn. Vanochtend met werk bezig geweest en steeds als ik ging zitten onderin een soort protest :)
    Maar op tijd gestopt!

    Haha.. hier verontschuldigde de gynaecoloog zich dat ze graag een inwendige echo wilde doen om de bmm op te meten. Ik weet dat het geen prettig onderzoek is maar.... ik zei al.. ach, dat is niets vergeleken bij dat hele ICSI traject en een punctie met 31 eicellen. Toen moest ze zelf ook lachen ;) niet dat ik er niet bij nadenk maar heb er geen moeite nee. Tenzij iemand verkondigd om nogmaals een hsg onderzoek te willen doen in de toekomst :confused: dan vlucht ik :D

    Hier heeft mijn zus vandaag duidelijk schopjes tegen haar hand gehad. Zooo lief. Zij helemaal in tranen, ik ook :roflmao:
    En vanavond staat apenkooien op zijn programma nu ik op de bank lig.
     
    Pleegmoeder34, Thirza78 en Chanbee vinden dit leuk.
  2. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Thirza78 dank je voor de tips! Ik ga ermee aan de gang :)

    @Lindawen79 haha grappig is dat he bij ons zijn ze al zoveel bezig geweest daar beneden dat de schaamte een soort van weg is. Niet dat ik nu graag in mijn blote kont loop ofzo.. maar meer dat je er toch minder moeite mee hebt om daar onderzoek uit te laten voeren door een gyn/vk

    Ik ben ook zo lekker emotioneel haha. Iedere keer als mijn vriend haar voelt schoppen zit ik met tranen in mijn ogen. Zullen de hormonen wel zijn :rolleyes:
     
    Pleegmoeder34, Thirza78 en Lindawen79 vinden dit leuk.
  3. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Haha. Ik was net op het consultatiebureau voor de 22 weken prik. Daar was een baby'tje. Ik werd helemaal emotioneel van de geluiden die ze maakte. Hormonen ja.
     
  4. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Awh ja die hormonen. Het is ook gewoon ontzettend bijzonder meiden! Er groeit gewoon echt echt echt een mini mensje in ons! ❤
     
  5. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey lieve meiden, even een berichtje van mijn kant.
    Ik hoop dat alles goed gaat met jullie! Hier alles goed, ondanks alle gekke maatregelen. Mooi en pittig tegelijk om jullie banners te zien...
    Groeien al jullie mini's goed? Genieten jullie? Of zijn jullie bezorgd met alle corona om ons heen?

    liefs
     
  6. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ah lieve @Emmy30 bedankt voor je berichtje. Ik krijg spontaan een brok in mijn keel. Hoe gaat het met jou? Ben je weer fysiek hersteld na alle ellende? Emotioneel en mentaal zal het nog wel een tijd duren....

    Sta je nu ook door de corona op een gedwongen pauze? Ik begreep dat de fertiliteitszorg nog niet is opgestart. Pfff...

    Hier gaat alles gelukkig goed ja. Hopelijk mag je hier ook snel komen.

    Echt bezorgd door de corona ben ik niet. Het valt mij wel alleen zwaar dat ik mijn zwangerschap niet goed kan delen met mijn moeder omdat we niet op bezoek mogen komen. Hopelijk is het in augustus wel wat meer voorbij.

    Dikke knuffel.

     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  7. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    lieve Emmy fijn om te lezen dat het goed met je gaat en super lief dat je even van je laat horen! ❤️ Mini doet het hier super al blijf ik toch wat onzeker.. ik denk dat ik dat pas echt los kan laten als ze 18 is :| ik geniet van iedere schopje en beweginkje.

    ik hoop zo dat jij ook snel kunt genieten van een kleine frummel in je buik! Dat is je zo gegund! ❤️
     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  8. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Aah zo lief bericht, dikke knuffel.

    Ik ervaar het dubbel, ben 3 dagen voor mn overleden dochter uitgerekend.
    En dan de extra controles alleen in zieken huis moeten doen valt me soms zwaar.
    Maar weet dat ik eigelijk niet moet klagen.:rolleyes:
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  9. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat lief dat je even aan ons dacht. Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met jullie. ♡

    Hier gaat alles goed. Baby is lekker druk. Dat geeft ook een heel gerust gevoel. Heb dus in die zin niet zo veel last van alle maatregelen. Wel is het natuurlijk voor iedereen gewoon naar je vrienden en familie te moeten missen. En dat de hele vrijheid momenteel weg is. Hoop inderdaad ook dat het in augustus allemaal iets rustiger is.
     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  10. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat goed te horen meiden! Ow dat getrappel in je buik is zo heerlijk!!
    En @khloe877 je zeurt niet, het lijkt me in jouw geval enorm spannend en dat mag je natuurlijk benoemen!
    De fertiliteitspoli ligt bij ons ook helemaal stil. Ergens fijn om nu gedwongen tijd te hebben om na te denken.
    De ene dag denk ik, ik laat het hierbij, dochter en ik zijn gezond en hebben een heerlijk leven.
    Andere dag schiet ik vol bij iedereen die zwanger is en wil ik dolgraag ook.
    De tijd zal het leren. Ben vooral heel erg aan het genieten van de extra tijd samen. Is toch wel heel bijzonder!
    Geniet lekker meiden!!! Ik duim dat in augustus alles weer normaal is en je lekker mensen dichtbij kunt hebben! ❤️
     
    Pleegmoeder34, Thirza78, indy90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    @Emmy30 geniet van je dochter.
    Het is een raare tijd he, maar ook heerlijk om extra tijd met je dochter te hebben.
    Hoop zo dat gauw alles weer op gaat starten in het ziekenhuis, elk maand is er 1 te veel.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  12. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Je bent sterk @Emmy30. En lief :). Ik hoop dat als je je beslissing gemaakt hebt, je daar dan ook wat mee kan (dat de boel weer open is en je kan). Fijn dat je zo met je dochter geniet!

    Ja dat je elkaar niet kunt zien. Begint wel rot te worden af en toe. En mn moeder heb ik afgelopen weekend wel gezien. Ze is hier geweest. Lekker gek gedaan met z'n allen in de speeltuin (wij, j en mn moeder). Was heerlijk. En zij ziet verder ook niemand dus we vonden ook dat het kon.

    Afgelopen vrijdagmiddag en avond voelde ik de baby maar weinig. En nadat ik zaterdagnacht 2 uur wakker lag in de hoop meer leven te voelen heb ik zaterdagochtend toch maar gebeld. Af en toe voelde ik wel wat maar het was gewoon niet zoals anders. Dat terwijl m'n placenta er ook voor ligt. En gelukkig bevestigde de vk dat ook toen ik direct mocht komen. Toppers daar! Hartje geluisterd en hier doen ze ook niet moeilijk over echo's. Ze deed er gewoon een. En alles is goed. Het stelde mij gerust dat ik niet zo heel veel voel soms, dat komt door m'n placenta. Het zijn nog steeds plopjes en geen schoppen. En daarvan kan ik behoorlijk onzeker worden als ik iedereen lees online. Je vraagt je dan ook meer af of alles wel goed/normaal is. Gelukkig is het dat!

    Dikke knuffel voor jullie allemaal!
     
    Chanbee vindt dit leuk.
  13. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend fijn dat alles in orde is met je baby. En geweldig dat je hebt mogen kijken. Hij zal wel gegroeid zijn. Moet je elhet kog opvolgen met extra bezoeken of alertheid of is het gewoon goed? @Pleegmoeder34

    Hier word ik af en toe tureluurs van het geschop, gestomp en gebonk in mijn buik. Los van dat het af en toe zelfs pijnlijk is. Gelukkig overheerst het gevoel dat ik het gezellig en bijzonder vind maar af en toe arrrrggggg....

    En verder, helaas begin ik flink last te krijgen van mijn bekken, zeker met lopen. Dus heb ik extra oefeningen gekregen van de bekken fysio die zwangerfit geeft. Ook ga ik naar de winkel op de fiets ipv lopend, en heb ik een bekkenband ter ondersteuning tijdens het lopen. En zittend computerwerk wissel ik af met staan en even liggen. Maar als die pijn er in schiet, pfff, alsof een zenuw bekneld zit. Dat is echt vervelend.
    En jammer genoeg mag de bekken fysio alleen nog maar videobellen dus echt 1 op 1 trainen zit er niet in helaas.
     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  14. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Goed dat je gebeld hebt! Altijd doen als je je onzeker voelt. Als de baby wat groter is ga je hem wel wat meer voelen waarschijnlijk. ♡
     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  15. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Hoi dames, hier ben ik weer na heel lang niets gepost te hebben. Ik moet zeggen dat ik wel altijd met veel plezier ben blijven meelezen :). Ik heb buikfoto's zien passeren, ervaringen over eerste bewegingen of schopjes van de baby, geluksmomentjes maar ook stress momentjes (die er idd bijhoren).

    De reden dat ik niets heb laten horen, was omdat ik echt wel onder de indruk was van het hele Corona gebeuren. Een beetje in shock zelfs. Alsof ik in een soort van slechte nachtmerrie was terecht gekomen. Ondertussen gaat het alweer beter. Ik, mijn man en onze families en vrienden verkeren gelukkig in goede gezondheid en we maken het beste van de situatie.

    Wat ik wel enorm mis, is dat ik mijn zwangerschap, waarop ik zo lang heb gewacht, nu precies met niemand kan delen. Mijn buik is pas laat beginnen groeien, en niemand die het ziet. Echt bizar. Maar ik ben er zeker van dat sommigen onder jullie dit ook herkennen.

    Maar verder gaat alles dus goed. Ik ben ondertussen 24w zwanger. Maandag heb ik nog eens controle gehad bij de gynae en ons jongetje zit op schema. Oef! Helaas mocht mijn man daar niet bij aanwezig zijn, maar het is nu eenmaal niet anders op dit moment.

    Hoe zit het ondertussen met jullie baby uitzet?
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  16. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Wat fijn @DeniseH en wat beschrijf je dat gevoel mooi. Ik herken het zo. Na al die jaren ben ik eindelijk zwanger en zelfs mijn moeder kan mijn buik niet zien. Mijn collega's die zo begripvol waren tijdens het ivf traject ook niet. En mijn vriendinnen ook niet. Het is heel eenzaam, ook al is het wel het beste gezien de situatie.

    Vandaag ben ik toch even langs de vlos geweest ivm continue buikpijn. Het zijn gelukkig slechts mijn banden en buikspieren. Beebje ligt heerlijk in stuit, hoofdje hoog, voetjes laag. De vlos zei dat ze ongelooflijk goed voelbaar is van de buitenkant. Ja dat klopt. Maar daardoor heb ik dus extra druk ook op mijn spieren en banden. Maar gelukkig is verder alles goed.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  17. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Oh nb. De babyuitzet gaat hier heel voorspoedig :roflmao::)
    DSC_3894.JPG
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  18. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    @Thirza78 Wat fijn dat jullie dochtertje zo goed voelbaar is :p

    Ik moet zeggen dat ik nu ook meer en meer lichamelijke klachten krijg zoals zijsteken wanneer ik beweeg, soms pijn in de liezen, en 's nachts pijnlijke benen! Voor dat laatste ben ik nu magnesium beginnen nemen op aanraden van de gynae. Hopelijk helpt het snel.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  19. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Ik weet het niet precies. Toen bleek dat de navelstreng uit 2 ipv 3 vaten bestaat zeiden ze later bij de extra echo in het ziekenhuis dat ik dan voor extra groeiecho's moest komen. Volgende week maandag weer een gewone afspraak bij de vk (die stond al). En afgelopen zaterdag zei ze dat de beentjes 2 dagen achterliepen in groei maar dat dat prima was. Tja. Ik denk zelf dat omdat wij beide niet heel groot zijn (ook niet klein) baby ook niet zo heel groot er uit komt. Het gekke is ook dat ik sinds zaterdag (sinds de geruststelling) deze week wel meer voel. En ook ineens ontploft ben. Ik ben ineens dik. Hahaha. Dus tja geen idee allemaal. Wel weer gewoon gerustgesteld en ontspannen sinds zaterdag!

    Dat van die bekkenpijn is echt minder. Ik hoop dat het snel beter wordt!

    Hier verstopping. En aambeien. Maar dan eet je meer vezels en drink je meer en is dat alweer een stuk beter. Ik ben nog steeds echt snel moe. Maar ja. Heb ook m'n erg energieke peuter van net 2 die van alles wil maar nog niet altijd zo zelfstandig is. En ook gewoon graag met mij wil spelen. Logisch want ook hij ziet niemand anders. Maar ja ook wel vermoeiend voor mij soms. Ik hoop dat ze met de persconferentie over 2 weken gaan zeggen dat veel wel weer mag, ook naar familie. Wij moeten nog steeds alles klaar maken maken in huis. De zolder is grotendeels klaar maar dan moet er nog geverfd worden, vloerbedekking in, en dan nog 2 slaapkamers. Ook dat is soms gewoon lastig te realiseren op deze manier. Ik wil ook wel meer klussen zolang ik nog niet tonnetje rond ben. Lieve J moet eigenlijk niet meer slapen overdag want dan is hij 's avonds soms tot 22 uur wakker :(. Gedoe soms haha. Verder genieten we ook heerlijk en is het gezellig en zeker met mooi weer en zo. Maar ook ik wilde wel dat het gewone leven er weer was. En ja niemand ziet onze buik. Naar is dat.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  20. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Dat is het ook. Een slechte nachtmerrie. Mensen worden het ook zat.
     

Deel Deze Pagina