Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Wij hebben ondertussen de kinderkamer besteld. Wij hadden deze zien staan vlak voor de Corona maatregelen. Aanvankelijk wilden we nog enkele andere winkels doen, maar in BE zijn alle winkels (behalve voeding en apothekers) gesloten en wij wilden echt graag in de loop van juni de kamer installeren. Rekening houdend met lange wachttijden hebben we beslist om deze te bestellen.
    Maandag mogen we het babybedje en de commode al gaan halen want die hadden ze nog in stock. Kijk er al naar uit!
     
    Pleegmoeder34, Chanbee en Thirza78 vinden dit leuk.
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @DeniseH fijn dat alles goed gaat. Lastig he dat je de zwangerschap zo moeilijk kan delen momenteel. Hier is het de 2e dus voor mij is het wel iets makkelijker.

    @Thirza78 lekker bezig met je lijstje! Hier hebben we alles van O natuurlijk nog. Dat scheelt enorm. Echt lekker uitgebreid shoppen zit er helaas ook niet in momenteel.

    @Pleegmoeder34 best intensief zo met nog een kleintje erbij he. Merk het zelf ook wel dat je echt snel te veel doet. Tillen vooral. O is super zelfstandig maar tegelijk ook nog maar zo klein. Hij snapt niet dat hij niet op mijn buik kan springen en dat ik hem niet de hele tijd kan dragen als hij geen zin meer heeft om te lopen. Lastig dat hij zo lang wakker is savonds! O slaapt echt overdag nog wel 3 zo'n 3 uur thuis. (Bij het kinderdagverblijf slaapt hij hooguit 45min:p) dan is hij rond een uur of half 8 wel weer toe aan de nacht. Misschien een korter slaapje overdag? Zodat je wel ook overdag nog wat aan je rust komt?
     
    Pleegmoeder34 en DeniseH vinden dit leuk.
  3. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Hebben jullie trouwens een zwangerschapsjas aangeschaft? Ik was dit oorspronkelijk niet van plan, aangezien ik toch in de zomer beval. Maar ondertussen krijg ik mijn jassen niet meer dicht... Hebben jullie misschien een budget tip? Ik zag op de site van H&M een zwangerschapsjas staan aan 50EUR maar vrees dat deze te warm gaat zijn voor de komende periode.
     
  4. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ik heb er net 1 op marktplaats net gekocht.
    Ja, duur zijn ze. Voor iets wat je zo kort en vaak in de zomer zelfs niet draagt.

    Kijk anders ook even bij bonprix daar viel het ook wel mee geloof ik (maar ik was er niet weg van).

     
    DeniseH vindt dit leuk.
  5. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik ben niet zo van de jassen haha en 9 van de 10 keer heb ik mijn jas ook niet dicht. Voor nu ook daarom geen jas gekocht. Ik trek nu lekkere vesten aan naar buiten. Door Corona kom ik ook amper de deur uit dus voor die paar minuten is voor mij een vest voldoende.

    misschien idd een idd om op marktplaats te kijken. En anders C&A of bonprix moet je het wel net treffen met je smaak maar die zijn vaak wel oké qua prijs.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  6. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier geen jas. Heb zo'n teddyjas en die draag ik gewoon open. Als die te warm is een dik vest. Werkt prima.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  7. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    @indy90 dat springen, en wild doen. Heel herkenbaar. Hij wil ook vooral met me rennen. Mama kom, rennen. Soms wel even, soms ook niet. Binnen rondjes om de bank heen. Buiten wil hij maar op de glijbaan en dan moet ik er ook op. Het hangt van de glijbaan af of dat past.. We hebben er meerdere in de buurt ;).

    Hij ging vandaag helemaal niet slapen. Ik denk dat ik hem overdag gewoon niet meer naar bed doe. Dan gaat hij 's avonds vroeg want dan is hij bekaf en ligt er voor 19 uur al in. Ik stel me daar maar op in. Beter ook een lekkere lange avond voor jezelf dan en maar in de weer zijn 's avonds met kind, en overdag ook om hem maar te laten slapen. Niet slapen overdag werkt uiteindelijk een stuk beter, denk ik.

    @DeniseH ik heb gisteren zo'n zwangerschaps/draagvest op bonprix besteld. In een mooi groen kleurtje :roflmao:. (dit meer omdat de grijze en zwarte vesten waren uitverkocht). Dit is ook zo'n teddy vest. Voor nu handig want ik krijg ook niks anders meer dicht en als de baby er is en je hebt een draagdoek of draagzak om (ik heb een draagzak) kun je dat vest aan doen en het voorste stuk komt dan over die draagzak heen. Lekker warm voor ons allebei. Ik hoop niet te warm. We zien wel. Een jas vind ik te duur maar ook gewoon overbodig. Zul je zien dat het weer zo'n hete zomer wordt en je die jas maar één of twee keer aan hebt.. Zonde van het geld. Ik zag een mooie blauwe softshell jas, ook aansluitend en gewoon wel mooi, ook op bonprix voor 60 euro. Ik dacht ok, kan nog een keer want die kun je in het najaar ook nog wel aan. Maar natuurlijk al uitverkocht in mijn maat. Dus helaas. Ik doe het met zo'n vest.

    Waar kopen jullie tshirts en tops? En nog op zoek naar een maxi jurk en/of jump suit. Korte broek is denk ik bij mij nu echt geen porem :roflmao:
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  8. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Haha ja dat dacht ik ook. Dat zo een korte broek niks voor nu is. Maar als het warm weer blijkt te worden dan heb ik daar gewoon maling aan hoor. Ik heb hem al een aantal keer aangehad in ieder geval haha.

    Ik zag laatst boohoo maternity langskomen. Daar zaten best leuke dingen tussen. Maar hoelang het duurt voor het er is weet ik niet.

    Oh nb. Mijn man noemde mij gisteren pinguin :roflmao:
    Het floepte er een beetje uit LOL.

     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  9. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Thx voor de tips mbt jassen. Ga ik zeker eens bekijken! Ergens lijkt een jas me idd overbodig en hoop ik het zonder te kunnen stellen. Anderzijds heb ik een hond met wie ik veel ga wandelen ongeacht het weer (hoewel ze zelf een hekel heeft aan regen haha) en dan denk ik dat ik toch een jas ga kunnen gebruiken de komende maanden...

    @Pleegmoeder34 Ik vind H&M ideaal voor mooie zwangerschapskledij. Ze hebben zowel echte basics als mooiere items. Ik heb er 2 jurkjes gekocht en was in totaal 35€ kwijt. Aanrader!
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  10. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik heb van de week wat bij Prenatal gekocht. Moet nog binnen komen dus nog even kijken of het lekker zit en goed staat haha. Ik heb daar laatst in de winkel 2 korte broeken gekocht en die zitten wel heel fijn. Ik ben nu toch meer thuis dan buitenhuis dus er zijn weinig mensen die mij in korte broek zien. Maar wil wel een beetje comfortabel de zomer door :|
     
    Thirza78, Pleegmoeder34 en DeniseH vinden dit leuk.
  11. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Vanmorgen even naar de vk geweest. Was daar voor het laatst met 19 weken. Alles was weer goed en de kleine druktemaker heeft weer even laten horen dat ze nog net zo eigenwijs is :roflmao: ze lag lekker te trappen tegen de Dopler hahaha. Enige mindere puntje was mijn bloeddruk.. die is iets aan de lage kant. Niet zorgwekkend maar ik moet wel aan de bel trekken als ik klachten krijg
     
  12. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier een beetje stilletjes geweest. Ook even geen energie om veel te lezen. Afgelopen woensdag op controle bij de verloskundige. Omdat ik begeleid word door de gyn hoeven deze bezoekjes niet perse. Maar vond het fijn alle verloskundigen een keer ontmoet te hebben voordat ze straks voor de nazorg thuis komen.
    Zij schrok nogal van mijn buik. En ja, die is nogal fors gegroeid de afgelopen 2 weken. Ze ging meten en kwam op 34 weken i.p.v. 27.. :eek: of ik zeker wist dat ik 27 weken was... uhh ja.. het was een embryo tp dus kan niet anders. En ik heb het inderdaad al vaak benauwd. Mijn baarmoeder zit al vlak onder het middenrif.
    De dag erna had ik de groeiecho bij de gyn met gesprek. Gelukkig mocht dat weer live i.p.v. via de telefoon. bloeddruk gelukkig nog binnen de norm. Maar inderdaad was mijn buik fors.. dat hadden ze bij het vorige consult telefonisch natuurlijk niet kunnen zien. Kleine man ligt een week voor qua groei. Wel mooi in proportie, dus dat vond ze nog niet zo zorgwekkend. Wel helaas de hoeveelheid vruchtwater. Dat was echt teveel voor deze termijn en was niet gek dat ik hier al zo’n last van heb. Waarschijnlijk veroorzaakt door de zwangerschapsdiabetes. Dit geeft ook een groter risico op vroeggeboorte door de enorme druk van het vruchtwater. Dus ze gaan nu ook iedere controle de baarmoederhals meten en ik moet laagdrempelig bellen.. waarschijnlijk ga ik de 40 weken niet halen. Vond het wel ff een domper maar wel blij dat mijn mannetje het goed doet. Hij trappelt er vrolijk op los.
    Voor alle moeders in spe een fijne Moederdag! En voor degene die hopen snel moeder te worden.. dikke knuffel. Weet dat ik Moederdag vorig haar echt een piepdag vond :(
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Gelukkig is met de baby alles goed! Ben wel heel benieuwd naar de buik nu. Fotootje? Hopelijk blijft het gewoon allemaal goed gaan en gaat het verder geen problemen opleveren.

    Hier er inmiddels ook achter gekomen dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb. Ben ook al begonnen met insuline omdat het weer op de nuchtere waarde mis gaat. Ik spuit dus savonds insuline in de hoop dat hij sochtends mooi laag is en ik niet daardoor ook na het ontbijt flink verhoogd uit kom. Voor mij betekend dit dat ik rond de 38 weken ga bevallen. Kun jij het nog met een dieet af? Onze jongen had lange beentjes en een lekker buikie. Verder gewoon gemiddeld. Over mijn buik hebben ze niks gezegd. :p Voor mijn gevoel is hij enorm.
     
  14. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @indy90 ahhh jij ook.. vervelend!!
    Ik kan het tot nu toe wel af met een dieet. Soms avonds een verhoogde waarde maar ze hebben nog niet gesproken over insuline. Maar ik heb dusdanig veel vruchtwater wat dus door de diabetes komt. Dus ondanks de waardes groeit mijn buik fors in omvang.. ik heb nog geen foto gemaakt. Maar inderdaad.. ik voel me nu ook al huge.. de gynaecoloog moest een beetje gniffelen toen ik zei.. maar dan moet ik nog 12 weken. :D
     
  15. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    @Lindawen79 @indy90 Vervelend zwangerschapsdiabetes. Voelen jullie daar zelf iets van?

    Ik heb afgelopen vrijdag de suikertest laten doen. Aangezien ik nog geen telefoontje heb gehad vermoed ik dat alles in orde is. Volgende maandag mag ik weer op controle bij de gynae. Dan ben ik 28w zwanger. Spannend :)

    Ik merk trouwens dat de baby steeds beweeglijker wordt. Een heerlijk gevoel, maar soms houdt hij me ook wel wakker 's nachts met z'n dans moves :D

    Zijn jullie er trouwens al uit qua naam? Ik was er maanden geleden al uit maar soms slaat de twijfel nog eens toe....
     
    Smienaatje, Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  16. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Heerlijk hè die bewegingen! Ik kan er zo van genieten ☺️

    blijft lastig de naam. Ik denk dat we er wel uit zijn maar 100% zeker ben ik niet :rolleyes:
     
    DeniseH en Pleegmoeder34 vinden dit leuk.
  17. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Ja, dat is wat, die naam. Als het aan mij alleen had gelegen was het één van de 2 namen van mijn keuze geworden. Helaas vindt mijn man ze beide niet mooi. En dus is het nu iets geworden dat we allebei mooi vinden. Maar het is niet m'n nr 1 naam. Maar ja, ik kies niet alleen. En aan de andere kant is het ook "maar" een naam. Niet het belangrijkste in de wereld. Deze die we nu gekozen hebben is ook mooi (ook de enige naam waar we beide achter stonden) en we waren het zoeken naar een naam ook zat. Dus dit wordt het. We gaan vernoemen en bij elkaar passen ze perfect. En ook dat is wat waard: hoe het op papier staat.

    Fijn dat je nog niets hebt gehoord. Hoop dat het zo blijft.

    Ik moet vrijdag voor de 2e groeiecho (door m'n tweevaten navelstreng ipv drievaten). Echocentrum zit in het ziekenhuis en mn man mag niet mee. Baal daar best van. Zie er best een beetje tegenop en het is een opluchting als alles goed is qua groei en zo.
     
    Thirza78 en DeniseH vinden dit leuk.
  18. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @DeniseH Voel er zelf niks van hoor. Alleen savonds insuline spuiten. Waardes zijn wel beter nu maar nog steeds niet helemaal perfect.

    Hier zijn we wel helemaal uit de naam. Vind het super spannend wat mensen er van vinden want qua uitspraak is het even een dingetje. Maar er is geen enkele naam die hetzelfde gevoel geeft.

    Bijzonder he die bewegingen. Hier een kleine druktemaker.
     
    Pleegmoeder34 en DeniseH vinden dit leuk.
  19. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ben wel ergens opgelucht dat ik niet de enige ben die de naamkeuze moeilijk vind. Het gekke is dat ik van in het begin een naam in mijn hoofd had, zo hard van overtuigd was, mijn man vond de naam ook helemaal top. En nu vraag ik me af of het niet te gemakkelijk gegaan is. Ik bedoel, wij hebben eigenlijk ook geen andere namen overwogen. En nu twijfel ik of ik nog andere namen moet gaan overwegen? Op dit moment denk ik weer dat we gewoon bij onze keuze moeten blijven en dus ons buikgevoel moeten volgen.

    @Pleegmoeder34 Veel succes morgen bij de 2e groeiecho ! Ja rot hé dat je man niet mee mag. Hier hetzelfde. Mijn man is er bij de 2 laatste controles bij de gynaecoloog niet bij mogen zijn, en ik vrees dat hij aanstaande maandag ook thuis zal moeten blijven. Ik bel sowieso de dag zelf altijd even om te checken of het beleid hieromtrent ondertussen veranderd is.

    Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen (standaard procedure in België). Ze wisten me al te zeggen dat ze niet verwachten dat er tegen augustus al terug bezoek toegestaan zal zijn. Dit kan nog allemaal veranderen natuurlijk hé, maar zou het zo erg vinden voor mijn ouders. Dit wordt hun eerste kleinkind. Ach ja, we moeten het nemen zoals het komt. We kunnen er niets aan veranderen.
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  20. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @Pleegmoeder34 veel succes morgen bij de groeiecho. Jammer dat inderdaad alkes zonder partner is. Misschien kun je vragen of je een stukje mag filmen of videobellen?
    Opluchting om eruit te zijn qua naam.. uiteindelijk toch blij!!

    @DeniseH Ik herken de twijfel ook... al vanaf dat ik weet dat het een jongetje is noem ik hem al liefkozend bij zijn naam.. hihi voor mezelf uiteraard :D maar ineens zit ik bijna op 30 weken en twijfel ik of dit hem wel echt gaat worden.. of dat dit de schrijfwijze gaat zijn.. pfff hormonen denk ik. Buikgevoel is denk ik de enige juiste keuze.

    @indy90 jij ook al aan het spuiten.. ik merk er gelukkig niet heel veel van. Behalve dat ik mega futloos ben en nergens zin in heb.

    Afgelopen zaterdag wederom bloedverlies. In het ziekenhuis bleek wederom alles goed met de kleine karate kid :thumup:
    Maar mocht het nog een keer voorkomen wilden men me toch opnemen. En graag even opvolgen. Vanochtend wat rozige afscheiding (sorry voor de details:|) maar heb morgenvroeg een afspraak bij de gyn.
    Dus niet meteen gebeld aangezien ik mezelf op zich ok voel en een druk bewegend mannetje voel. Ben benieuwd.
    Ook de uitslag vd resus test morgen, hopelijk heeft de kleine dezelfde resusfactor.

    Verder hier bijna het kamertje klaar. Helemaal happy met de kleur en commode.
     

Deel Deze Pagina