Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ik kreeg geen meldingen meer.
    @Lindawen79 pffff dat is allemaal best pittig. Ben je er op voorbereid dat je dus misschien de aankomende weken in het zh moet blijven?
    Hopelijk brengt de rust je veel en schuift het de vroeggeboorte van de baan. Ik duim voor je dat de kleine spartelkoning nog heel wat weekjes blijft zitten én dat jij het zelf fysiek ook allemaal trekt.

    Over de naam, ja. Wij zijn er over uit. We hadden al een naam voor een meisje voor we zwanger raakten. Een variant op een familienaam. Maar tijdens de zwangerschap vonden we die toch niet geschikt, maar kwamen we op een naam die wel hoort tot die groep, maar minder oubollig is. En sindsdien noemen we haar zo en zijn we echt helemaal tevreden.

    @Pleegmoeder34 wat vervelend dat je partner nog steeds niet mee mag. Pffff, ik ben al dat gedoe in je eentje en de haast bij de bezoeken zo zat. Maar goed gelukkig lijkt de corona echt wel af te nemen in NL.

    Hier gaat alles goed. Alweer 28 weken dus hoeraaaaa... Zo fijn dat we de 24, 25, 26 weken hebben gehaald en dat de baby gewoon echt al flink sterk is. Natuurlijk hoop ik dat ze nog lang blijft zitten, maar ik merk dat het mentaal bij mij wel rust brengt.

    Wel heb ik veel last van mijn bekken en vaak pijn bij het lopen. Dat valt vies tegen, maar goed. Gelukkig mag ik niet naar kantoor ivm corona dus komt dat thuiswerken wel goed uit. Alhoewel ik slechts een paar minuten wandelen van CS woon, zijn er dagen dat ik dat zelfs nauwelijks zou halen.
     
  2. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    @Lindawen79 hoe is het nu? Hoop dat er geen blpedverlies meer kwam.

    Ja meiden we komen nu verder in de zwangerschap. Heel anders ook weer he. Groeiecho was helemaal goed gisteren. 1303 gram nu. Niet te groot dus maar ook niet te klein. Misschien wel iets kleiner maar ze zei ook dat ie bijna in het midden zat. Nou ja het zal wel. Fijn om te weten dat alles goed was en dat ik er straks waarschijnlijk geen 10 tonner uit hoef te persen :roflmao:

    Namen blijven moeilijk he.

    Hier eindelijk bijna alles klaar. De slaapkamers. Veel geverfd. Mooie kast voor J opgehaald van marktplaats want zijn kast gaat naar de baby. Dat is ook meer een baby slaapkamer. J krijgt een jungle slaapkamer. Super cool :D. Grote dierenfan. Babykamer is nu blauw. Ook mooi. Eindelijk haha. Bij J wisten we het niet dus was het kamertje meer neutraal. Blij dat ik nu los kon. En dan komt de vloerbedekking voor alle kamers dinsdag, het wordt gelegd. Gelukkig maar haha. Ik ben het klussen nu wel zat aan het worden met m'n dikke buik. En de gordijnen ook besteld voor alle kamers maar dat kon iets langer duren vanwege de corona. Gelukkig hangen er nog wel gordijnen ;). Maar blij als die er ook zijn want het is een super mooi geheel, denken we.

    Zullen we nog een keer buik foto's showen?
     
    Chanbee vindt dit leuk.
  3. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Pleegmoeder34 wat top. Wat fijn dat de groeiecho goed is én dat je kamertjes bijna klaar zijn. Een jungle kamer klinkt echt heel leuk!

    Wij hadden gisteren een 3d foto laten maken op 28+2 en ze is 1102 gram. Dan komt ze ook iets onder het gemiddelde uit. Als ze vanaf nu 200g per week groeit, dan is ze dus volgende week ook 1300g. Ivf kindjes zijn wel vaker iets kleiner dus dat is prima. Ze was wel helemaal overal even 'kleiner' dus mooi gelijkmatig. En superfijn: ze ligt niet meer in stuit. Ik voel haar daardoor ook minder en dat is wel lekker eigenlijk.

    Zie hier me fatty belly. Gemaakt op 28+2.
    Er kwam laatst al iemand naar mij toe om mij succes te wensen met de laatste loodjes en toen zei ik dat ik nog 3 mnd moest.
     
    Chanbee en Pleegmoeder34 vinden dit leuk.
  4. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Oh en fatty belly
    _20200524_091425.JPG

    Edit geen idee waarom hij ook mijn oudere belly picture meepakt
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kaaat en Chanbee vinden dit leuk.
  5. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Mooie buik! En hele mooi 3d foto! Ik zag hem gisteren ook. Super duidelijk.

    Ik wilde het ook vrijdag. Ik was tenslotte al in het echocentrum. Maar dat zit hier in het martini ziekenhuis en wat een zenuwachtig corona gedoe overal. Ik mocht niet eens door het ziekenhuis, moest helemaal buitenom. Misschien logisch maar ook wel enigzins zenuwachtig omdat ik al laat was en je het dan helemaal op je heupen krijgt of je nog wel op tijd bent. Dat maakt dat ik helemaal vergat om er nog om te vragen. Hier vlakbij ons zit ook een soort echocentrum, misschien dat ik daar nog ga vragen. Het is wel heel gaaf!

    Ja de groei van jouw baby is dan ook goed. En je hoort ook vaak dat jongetjes iets groter zijn. Geen idee of dat zo is.

    Stel iemand herkent mij uit zo'n zwanger groepje op Facebook.. Dan is dat zo :p. Stiekem ben ik heel benieuwd naar jullie.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Mooie buikjes! Vandaag zit ik op 30 weken dus het is weer tijd voor een nieuwe foto maar ik lig stiekem nog in bed :roflmao:

    @Pleegmoeder34 ik ben nu wel benieuwd naar de kamertjes ☺️
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  7. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Haha ik lig ook nog in bed

     
    Pleegmoeder34 en Chanbee vinden dit leuk.
  8. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    upload_2020-5-24_13-54-30.png
    mijn 30 weken buikje :roflmao:
     
    Thirza78 en Pleegmoeder34 vinden dit leuk.
  9. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Chanbee vindt dit leuk.
  10. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Haha. Heerlijk toch. Ik werd vannacht om half 2 wakker. Om nooit weer te kunnen slapen. Ik was zooo kapot vandaag. Vanmiddag nog een uurtje gedut en that's it haha. Ik ga er zo in. Komt omdat dat geklus nog niet klaar is en ik er de zenuwen van krijg. Dinsdag komt eindelijk de vloerbedekking en dan heeft J een andere kast op z'n nieuwe kamer, en kunnen de kleertjes in de babykast. En kunnen we de wieg er bij zetten op onze nieuwe kamer op zolder. Maar op zolder komt dus ook een airco. Geeft ook weer troep want hij wordt geplaatst dus blijven we eerst nog even op de eerste verdieping.

    Ik ben gewoon heel blij als alles klaar is. Ik heb nesteldrang. Wil alles graag klaar hebben. En ach ja ik ben ook gewoon een zenuwpees.

    Zien jullie op tegen de bevalling? Ook daar kan ik best veel aan denken. En natuurlijk nergens een zwangerschapscursus nu met corona. Doen jullie online cursussen? Pufcursus.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  11. Pleegmoeder34

    Pleegmoeder34 Actief lid

    2 mrt 2018
    403
    329
    63
    Vrouw
    Foto's komen hoor van de kamers als alles af is :)
     
  12. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Vreemd genoeg leek bevallen mij het meest vreselijke wat er naar op aarde was. En zelfs 2 mnd geleden moest ik er nog niet aan denken. Maar nu begint het mijn interesse te krijgen.

    Bij Zwangerfit (nu nog even online via zoom) krijgen we naast sportles (stamp stamp stamp in de gang) ook een theorie les elke week. Dat gaat over puffen tot bevalhoudingen en kraamzorg en weet ik het. Heel nuttig. Dat heeft mij toch beter voorbereid en aan het denken gezet. Vooral de les over bevallen was erg nuttig. Ik zie er in ieder geval niet echt tegen op, omdat ik beter weet wat de fases zijn en wat je globaal een beetje te wachten staat. Dus hoe dan ook is het echt een aanrader. Er zit ook een partnerles bij. Die gaan we samen doen in juli.

    Maar... Hopelijk blijft ze nog een weekje of 12 lekker knus in mijn buik natuurlijk.

    Oh ik ga wel nog een cursus borstvoeding doen, aangeboden vanuit de kraamzorg. Die duurt 4 uurtjes. En ga ik ook in juli volgen
     
    Pleegmoeder34 vindt dit leuk.
  13. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Mooie buikjes @Thirza78, @Pleegmoeder34 en @Chanbee :thumup:

    Ik heb afgelopen maandag weer eens naar onze jongen mogen loeren. Op 28w zwangerschap weegt hij 1,2 kg :). Vorige keer op 24w was dit nog 613 g. Hij is weer helemaal goedgekeurd :D

    Helaas was het alweer de 3e controle zonder mijn man. Hij heeft ons baby'tje de laatste keer gezien begin maart. En dus hebben we beslist om een pret echo te plannen, daar is hij namelijk wel welkom. Deze gaat volgende week woensdag door. Kijk er al zo hard naar uit!!!

    Ik begin nu ook meer en meer na te denken over de bevalling zelf. Dat leek eerst nog zo ver van mijn bed, maar als je dan eenmaal in het 3e trimester bent beland, dan komt het ineens akelig dichtbij .... Het ziekenhuis waar ik ga bevallen organiseert gelukkig 2 online sessies met meer info over de bevalling, over het praktische verloop ervan, hoe je de pijn kan bestrijden. Ondertussen heb ik beslist dat ik borstvoeding ga (proberen) geven. Ook daarvoor organiseren ze een online infosessie. Spannend allemaal zeg!
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  14. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @DeniseH wat fijn dat alles goed met je mannetje was. En wat lekker dat je alweer 28 weken bent. Geeft het jezelf ook meer zekerheid?

    Hier was de dame 1102 gram op 28+2. Dat was inderdaad bij een particuliere aanbieder van pretecho's. Ook mijn man had onze dochter niet meer gezien sinds 16 weken (en ik niet sinds een gehaaste 20 weken echo, maar toch).

    Over de bevalling: mooi is dat toch, hoe die hormonen werken. Ook ik begin er naar uit te kijken ofzo. Het liefste nu nog niet natuurlijk, maar het is minder eng/afstotelijk. Het is gewoon iets wat er bij gaat horen ofzo en toch ook wel een ervaring gaat zijn.
     
    Pleegmoeder34 en DeniseH vinden dit leuk.
  15. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    @Thirza78 mooi verwoord. Ik zie het ook zo. Op de duur begin je 'uit te kijken' naar de bevalling. Eindelijk kennismaken met ons beebje, maar ook de ervaring op zich en mogen ondervinden waartoe je lichaam in staat is.

    Ik ben deze morgen eens gaan shoppen. De winkels zijn al enkele weken terug open in BE maar vandaag is de 1e keer dat ik nog eens wat winkels heb gedaan in laaaaange tijd. Ik heb enkele leuke items gescoord voor ons manneke. Zo blij mee! En dan ineens voor mezelf ook maar geïnvesteerd in zomerse schoenen, een leuk jurkje en een jeans short, die niet zo elegant is maar lekker comfy zit :D

    Ondertussen staan de meubeltjes in de kinderkamer. Nu moeten we nog op zoek naar decoratie. Wij denken aan muurstickers, leuke gordijntjes, een leuke lamp en veel knuffels :)
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  16. Emmy30

    Emmy30 Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kijk eens meiden... Duimen jullie mee voor een goede zwangerschap dit keer? Wilde het jullie even laten weten natuurlijk.
    Heb dinsdag 26 mei een cryo terugplaatsing gehad in mijn natuurlijke cyclus. Een 9 cellige topper! Zit nu ongeveer 14 dagen na eisprong. Hoe prachtig... Weer direct zwanger!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    @Emmy30 Proficiat! Wat een heerlijk nieuws! En wat zien die testen er goed uit :thumup:
     
    Emmy30 vindt dit leuk.
  18. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @Emmy30 ohhh super nieuws! Ziet er goed uit! Ga super duimen met dit fijne nieuws!
     
  19. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hey @Emmy30 wat een mooie verrassing. Van harte gefeliciteerd. Wel vind ik je testen wat aan de lichte kant, maar dat zie je wel vaker met goedkope testen. Maar ze lopen wel op. En dat is uiteindelijk wat belangrijk is. Hopelijk gaan ze snel knallen. Ik ga heel hard voor je duimen ❤️
     
  20. Mw1980

    Mw1980 Actief lid

    15 jan 2017
    341
    190
    43
    Mag ik mij hier misschien aansluiten? Ik ben niet direct MMM mama:oops:, maar ik ben wel uitgerekend in augustus en heb een topic geopend, maar daar zijn helemaal geen reacties op gekomen.:( Het zou leuk zijn om met vrouwen in contact te zijn die rond dezelfde periode zijn uitgerekend.
     

Deel Deze Pagina