Augustus 2020 mmm mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door indy90, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dat snap ik wel hoor! Het is dat ik gister nog een testje hebt gedaan voor MvM, want soms twijfel ik ook wel of ik nog zwanger ben maar volgens mij zit alles nog goed en hopelijk bij jou ook! :thumup:
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  2. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Hey dames

    Mag ik me aansluiten bij jullie groepje?

    Ik weet sinds eind vorige week dat ik zwanger ben na iui3. In totaal al ruim 3 jaar aan het proberen, waarbij ik 2x zwanger ben geworden maar helaas is het 2x uitgedraaid in een VMK.

    Ik ben 36 jaar, kom uit Oost-Vlaanderen België en dit wordt ons 1e kindje. Als alles goed blijft gaan. Ik vind het enorm spannend en ook best wel stressy.
     
  3. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hai @DeniseH welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap. En wat verdrietig dat je zulke intens verdrietige ervaringen hebt moeten meemaken. Gelukkig heb je nu dus weer a winning chance. Zonder je teveel te willen teruggooien in het verleden, is er met name een bepaalde periode in je zwangerschap waar je tegen op ziet? Dan zullen wij extra lief voor je zijn.


     
    DeniseH vindt dit leuk.
  4. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Welkom Denise!

    Hier ben ik alleen moe. Voor de rest geen klachten. Gister had ik ook ineens het gevoel alsof ik het allemaal had verzonnen. :p Het is ook zo abstract nog allemaal nu je nog niets voelt en ziet. Alhoewel in de avond heb ik een lekker darmen buikje.
     
    Pleegmoeder34, DeniseH en Thirza78 vinden dit leuk.
  5. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Welkom @DeniseH!

    hier lekker misselijk. Ik zat vanmorgen in de auto en ging bijna over mijn nek.. niet heel praktisch op de snelweg :rolleyes: verder gezellig een blaasontsteking en antibiotica gekregen :$
     
    Pleegmoeder34 en DeniseH vinden dit leuk.
  6. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Oi beterschap @Chanbee
    Haha, ik knijp je wel even @indy90 je bent zwanger :roflmao:

     
    Chanbee vindt dit leuk.
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Niet een hele handige plek om misselijk te zijn nee. Hopelijk knap je snel op van de blaasontsteking.
     
    Chanbee vindt dit leuk.
  8. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    het gekke is dat ik geen klachten heb, het zijn naweeën van de niersteen die ik heb gehad. Maar ik wil ook geen risico nemen om het te laten voor wat het is.
     
  9. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Als je zwanger bent krijg je dat soort dingen ook wel sneller dacht ik. Ben je de hele dag misselijk of met vlagen.
     
  10. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    nee vaste tijden :roflmao: bij vroeg opstaan en dat duurt dan ongeveer van 6 tot 8 in golven. Om 5 uur, want dan krijg ik honger.. en als ik in bed lig. Tot nu toe nog maar 1 keer echt moeten spugen dus het valt nog mee:|

    ja klopt idd dan ben je er wel wat vatbaarder voor. De uroloog gaf alleen aan dat ik op de ehbo na mijn operatie niet de juiste antibiotica heb gekregen (8 weken terug)
     
    Pleegmoeder34 en Thirza78 vinden dit leuk.
  11. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Bedankt dames ik voel me al helemaal welkom hier ;)

    Ik heb exact een week geleden op donderdag pos getest. Ik ben nu dus al verder geraakt dan mijn VMK van vorig jaar waar het na slechts 5 dagen al foutliep (een biochemische dus). Joehoe!

    Bij mijn 1e MK begon ik te bloeden 2 weken na de positieve test en 3 dagen later is het vruchtje afgekomen. Geen idee hoever ik toen al was. We hadden niet verwacht zwanger te zijn en heb pas op CD 37 pos getest toen.

    Ik heb ondertussen deze 2 VMK een plaatsje kunnen geven (dit heeft bij mij wel lang geduurd) maar nu ik zwanger ben overvalt de angst me soms toch wel. Ik probeer het echter van dag tot dag te beleven. Ervan te genieten maar tegelijkertijd er ook niet constant mee bezig te zijn.

    Gelukkig begin ik al dingen te voelen. Een beetje een trekkerig gevoel in mijn onderbuik en maagzuur bij bepaalde voedingsmiddelen (zoals nu bij hummus waar ik anders zot van ben). Dat geeft moed!
     
    Pleegmoeder34, Chanbee en Thirza78 vinden dit leuk.
  12. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hm, hier maak ik mij toch wel een beetje zorgen. Vandaag kwam de bloeduitslagen van mijn tweede meting binnen. Van 19dpo 547 is hij in 64 uur naar 935 gedaan. Dat betekent dat hij 'slechts' 48.6% verhoogt in 2 dagen ipv de minimaal gewenste 50%. Nu lees ik dacht het absolute minumum voor een levensvatbare embryo 35% stijging moet zijn, dus ik wil mij nergens op blindstaren maar het kwam toch wel even hard aan.
     
  13. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik zou me er echt niet zo druk om maken hoor. Op die 1.4% komt het echt niet aan. Wat zei de huisarts er van?
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  14. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ik had de assistente aan de lijn, zij heeft mij alleen feitelijke informatie gegeven. Maar bedankt @indy90
    Ik probeer het los te laten en mij er ook niet heel druk over te maken. Stom hè, hoeveel onzekerheid deze periode met zich meebrengt. :oops:


     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Laat je nog een 3e keer bloedprikken?
     
  16. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Goedemorgen Dames,

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, wat een spannende en onzekere periode he de eerste weken.

    Ik kom ook gezellig mee kletsen als jullie dat goed vinden. Op dit moment ben ik zwanger van ons tweede kindje d.m.v. een hormoonpompje. Dit pompje geeft elke 90 minuten een pulse en stuurt daarmee mijn hersenen aan. De eerste zwangerschaps was het in ronde twee raak en nu gewoon de eerste ronde!! Het is echt een uitvinding voor ons.

    ik heb op 9-12 positief getest, toen was het 12 dpo. Ondertussen al wat meer testjes gedaan uiteraard, en ik ga het nu langzamerhand geloven, en tegelijkertijd weer lekker onzeker zijn.

    9-12 had ik ook bruin verlies, achteraf is dit denk ik van de innesteling maar op het moment had ik het niet meer. Bah eng!

    Wij willen het onze ouders en schoonouders zo graag met kerst vertellen, maar hebben dan nog geen echo gehad, en denk ook niet dat het kan zo vroeg (eerste kerstdag ben ik 6weken). Dus maar even zien hoe we het gaan doen.

    De foto is van gister 15 Dpo
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Thirza78, Smienaatje en DeniseH vinden dit leuk.
  17. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Wat een mooie test! Ik ben zelf op een bepaald moment gestopt met testen. Het bracht me niet bepaald rust, lol.

    Leuk dat jullie het al willen vertellen op kerstdag. Ik zal dan ook ongeveer 6 weken zijn maar ik durf het nog niet vertellen want het is in het verleden al 2x misgegaan. Mijn moeder weet het wel al. Ik heb niets gezegd, maar ze zag het aan mij :)
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  18. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    O vreselijk die onzekerheid! Ik heb me al vaak afgevraagd of dokters de exacte waardes niet beter voor hun zouden houden. Probeer het inderdaad los te laten, hoe moeilijk dat ook is, en anders even bellen met je huisarts zelf om wat meer info te krijgen? Ik denk overigens dat dat kleine verschil in percentage echt geen probleem gaat zijn hoor.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  19. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Effe een vraagje:
    Denken jullie dat ik gewoon mijn haar kan laten verven? Mijn moeder heeft me altijd gezegd dat dat absoluut niet mag als je zwanger bent maar kan me niet voorstellen dat dat tegenwoordig nog zo is. Ik heb morgen een afspraak om highlights te laten zetten.
     
  20. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Nee, anders zou ik er pas 6 dagen tussen laten en dan ben ik al bijna bij de echo. En nu maar even liever zien dan cijfertjes @indy90
    Het maakt mij echt onzeker. Misschien terecht, misschien niet. Allicht dat ik over 4-5 dagen de CB met werken indicator doe die ik nog heb liggen.

    Welkom @Baby1992C je test ziet er prachtig uit!

    @DeniseH ik heb even vaak gehoord dat het toch wel kan als dat het niet verstandig is dus aan mij heb je niks hier. Als je gaat: heerlijk. Even lekker genieten en jezelf laten verzorgen.




     

Deel Deze Pagina