Augustus babies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liedx, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat fijn dat je dochter helemaal gezond is. Is er een grote kans dat je het aan je kinderen doorgeeft?
    Goed dat ze je extra medicijnen geven. Hopelijk blijft het nu goed onder controle!
    Zijn de echo's die je in het Radboud ziekenhuis krijgt anders dan de standaard echo's? Wel prettig dat je goed in de gaten gehouden wordt zodat ze meteen in kunnen grijpen mochten er veranderingen zijn.

Ik ben benieuwd hoe de echo morgen gaat. Laat het weten :)

2. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Marijke1610 je bent niet de enige hoor ik heb ook bi en idd in elke winkel gaan zitten en om de 50mtr ff een plekje zoeken om te gaan zitten. Rolstoel wil ook niet echt heb namelijk heel erg last van mijn stuit dus ik hang en lig veel. Alles duurt gewoon 10 x langer als dat ik het normaal doe. Maar toch klaag ik niet. Had bij de zwangerschap van Ridder er nog HG en dus de hele zwangerschap misselijk en spugen. Ik geniet dus ondanks de bi met volle teugen omdat ik me verder heel goed voel en dan vooral geestelijk

3. je hebt zeker leuke unisex kleertjes.. bedoel rood/oranje/geel enz kan toch voor beide! :D ik wilde wel perse weten wat t worden zou.. heb al vanaf t begin af aan t idee een meisje.. nu is dat dus voor 90% bevestigd.. kleine ligt steeds met de hakjes tegen t kruis in kleermakerszit.. dus erg lastig te zien.. maar heb nu van 3 verschillende gehoord dat ze toch bijna zeker zijn dat t een meisje is.. en mijn gevoel zegt dat dus ook al vanaf begin.. dus daar ga ik maar vanuit. morgen moet ik weer naar de vk, als ik weer een echo krijg dan ga ik het gewoon weer vragen hahaha.

liedx, ik heb fybromyalgie.. dus had altijd al veel last van mn heupen enzo. maar echt van mn bekken heb ik sinds een week of 13 van de zwangerschap.. loop dus al een paar weken bij fysio.. echt balen dat t al zo vroeg is idd.. word je echt in belemmerd.. maar ja.. heb t er allemaal voor over hoor hihi
    zolang de kleine het maar goed doet en goed groeit

4. suprise idd.. vervelend soms .. ik was net van de misselijkheid af maar sinds een week is dat helaas ook weer terug.. elke dag knuffel ik wel met de wc. maar ja.. raak er bijna aan gewend hahaha. heb veel last van kwalen maar zoals ik hierboven al zei ik klaag maar niet teveel.. heb met mn ex 6 jaar gevochten om een kleintje te mogen krijgen, wat dus niet gelukt is.. nu met nieuwe vriend eigelijk een ongelukje.. ons kleine wonder.. dus na alle ellende heb ik dit er graag voor over.. wat zijn dan maar 9 maanden van al die 6 jaar denk ik dan

5. KimLuna

KimLuna Lid

14 mrt 2011
    14
    0
    0
    Nagelstyliste
    @liedx

Ja die echo's zijn uitgebreider en daar kunnen ze echt alles op zien.
    Ik weet eigenlijk niet of mijn kinderen een verhoogd risico hebben op epilepsie. Ik ben zelf ook de enige in heel mijn familie met epilepsie. En ik heb het pas sinds 6 jaar ongeveer.

6. hier net terug van de vk. alles was weer top. buik groeit super.. aan mn buik te zien zou je denken dat ik al wel 10 kg ben aangekomen.. maar ben juist weer afgevallen, 200 gram haha. zit nog steeds onder mn start gewicht.. komt vaker voor bij mensen die van zichzelf al overgewicht hebben dus dat scheelt. als t na de bevalling nou ook eens zo makkelijk gaat :)

wel balen dat ik weer zo misselijk ben steeds.. maar ja

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mag ik me aansluiten bij jullie? Ik ben zwanger van de vierde en uit gerekend op 30 aug volgens de Franse manier van rekenen. En omdat ik daar woonhoud indie maar aan. Moet nu naar school, zal me straks even inlezen.

8. welkom nynke.. ehm is de franse manier anders dan de nederlandse dan? hihi
    maar lekker hoor wonen in frankrijk. waar woon je ergens?

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Liedx: en hoe was de twintig weken echo? Knap dat jullie het geslacht niet willen weten. Alhoewel, niet weten is ook leuk. Bij de eerste twee wisten we het niet, was toch ook wel leuk.;)

Jij woont ook in het buitenland dus. Mis je je familie nu erger of valt het mee? Zijn jullie bijde Nederlands of??

@KimLuna: fijn dat je zo goed onder controle staat en jullie meisje gezond is. Blijft dan toch spannend zo'n zwangerschap.

@lovekisses: hoe was je 20 weken echo? Hopelijk alles in orde.

@Varis: hoe ervaar jij je derde zwangerschap? Ik ben nu zwanger van de vierde en merk wel dat dat toch anders is dan de eerdere zwangerschappen. Het gaat sneller lijkt het en ben er toch minder/anders mee bezig.

@Mini81: jij hebt een ondeugend beebje in je buik. Hij/zij houd het spannend tot het einde.

@Lunap: jij bent tot nu toe een van de eerste kan mag gaan bevallen. Fijn dat alles er goed uit zag met de 20 weken echo.

@Marieke1610: jij ook bi.:( hier ook iemand. Zo niet fijn. Gelukkig weet ik wat te doen en herken ik het nu sneller maar leuk is anders...

Hier in Frankrijk rekenen ze vanaf de ovulatie en dan 9 maanden verder dus je bent iets langer zwanger dan 40 weken maar je kan niet verder overtijd lopen dat je uitgerekende datum.

Ik woon in Zuid-Frankrijk regio languedoc en dan departement l'aude

@Amytje: een koningskoppel dus. Gaat alles goed?

@Myhiro: ik ga duimen dat beeb zich tussen de beentje laat kijken dinsdag.

@Suprise: jij ook een koningskoppel. Leuk hoor.

Hopelijk ben ik nu niemand vergeten.:)

Hier dus zwanger van de vierde. Een geweldige verrassing maar zo welkom. De ander kinderen zijn inmiddels 10,bijna 8 en 5,5 jaar oud. Twee meiden en een jongen. En naar alle waarschijnlijkheid heb ik een knul in mijn buik nu. De 19e weer controle echo en dan zullen we het zien. Ik heb 2 mei pas mijn 20 weken echo. Die is hier ook later dan in NL. Helaas heb ik erg last van bi en dat is best zwaar. Ik mag en wil niet klagen maar makkelijk is het niet. Gelukkig geen trappen in huis en werk ik niet ik kan dus alle rust pakken die ik nodig heb.
    Zijn jullie al bezig met de kinderkamer? We gaan hopelijk het weekend de kamer verven en dan kan ik daarna gaan aankleden etc.

Zo genoeg geklets weer. Fijne middag.

10. wat grappig dat het zo anders is in andere landen.. wel lekker hoor waar je woont, hoe kom je daar zo verzeild?

en leuk hoor een 4e kindje.. voor mij is het mijn eerste, voor mijn vriend de 5e haha. om t weekend zijn we dus met heeeel veeel kids hahah

bi is idd erg vervelend. zo gaat het goed en zo kan je amper meer vooruit. ik heb nu vooral snachts er last van, plat op de rug liggen kan ik niet meer.. op de buik natuurlijk helemaal niet, maar draaien naar een zij gaat met veel moeite en een hoop ge-au! hahaha. maar ach... nog maar 18 weken haha

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hallo augustus-baby-meiden!
    Hier nog 1 die uitgerekend is in aug. de 29e. Toevallig ook de verjaardag van mijn man! haha! maarja, het kan net zo goed een septemberkindje worden.

Ik heb a.s. donderdag de 20 weken echo en ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat met onze ukkepuk. Ik wil erg graag weten wat het word, veeeeeeels te nieuwsgierig, haha! maar, eerst kijken of alles goed is, dát is tenslotte het allerbelangrijkste.

12. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    @nynke
    Ik ervaar het nu heeeel anders. Bij mijn vorige zwangerschappen werkte ik fulltime, gewoon tot ik verlof had dus was er niet zoveel mee bezig als nu. Ik vind het nu veel langer duren lijkt het wel omdat ik een thuisblijfmama ben. Verder heb ik geen klachten(meer). Ben aan het begin heel misselijk geweest en heel emotioneel, kon om alles huilen, zelfs om een zielige tekenfilm. Nu gaat het heel goed, ik heb afgelopen vrijdag al mijn 20 wekenecho gehad en we krijgen een meisje, na 2 jongens dus superleuk en kan niet wachten..

Heel vervelend voor je dat je last van bi heb, ik hoor meerde vrouwen erover en lijkt me verschrikkelijk. Gelukkig kan je wel genoeg rust nemen als je kinderen op school zitten. Hoe vinden jou oudere kinderen dat ze nog een broertje krijgen?

13. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Inderdaad, de 20 weken echo denk je als eerste een jongen of meisje, ik ook hoor.. Maar tuurlijk het belangrijkste of het gezond is. Gelukkig was bij mij alles goed. En gelukkig werkte ze goed mee dus kon ze goed zien dat het een meisje is.

Succes donderdag!

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Leuk, nog een topic! In de andere topics voor augustus wordt zoooveel gepost dat ik het niet bij kan houden. Dus ben wel blij met deze!
    Hier 2 augustus uitgerekend van ons 2e kindje! :D 20 weken echo zag er heel goed uit en vrijdag ben ik alweer 24 weken. Voor mij breekt nu een spannende periode aan omdat onze dochter veel te vroeg is geboren en ze hard heeft moeten vechten voor haar leventje. Gelukkig gaat het nu heel goed en is het een vrolijke meid! Deze zwangerschap krijg ik veel controles in het ziekenhuis gelukkig, zodat het hopelijk niet nog eens gebeurd.

Meiden die binnenkort hun 20-weken echo hebben: veel succes!! Hopelijk is alles goed met jullie beebs en mogen er veel gezonde kindjes geboren worden in juli/augustus :)

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ marieke1610: ben heel benieuwd wat het wordt! Heb je nog gevraagd aan de verloskundige of het een meisje is? Gelukkig kun je zo goed met je klachten omgaan en blijf je eraan denken wat voor geweldigs je ervoor terug krijgt! Ik zou zelf al heel snel bij de pakken neer gaan zitten.
    Wat super moooi dat je na al die jaren vechten toch zwanger geworden bent. Je kindje is echt een wonder. Had je het nog verwacht?

@ Nynke: natuurlijk mag je je aansluiten, gezellig :D Wat leuk dat je de Franse manier aanhoudt. Is ook wel zo makkelijk met het bijhouden van afspraken. Hoelang zit je al in Frankrijk?
    Ik woon intussen al bijna 7 jaar niet meer in Nederland. Had er nooit echt moeite mee om in het buitenland te wonen maar nu ons eerste kindje eraan komt begint het toch wel een beetje te kriebelen. Dus we zitten erover na te denken om ongeveer over een jaar weer terug te gaan. Het is ook redelijk lastig om van Engeland naar NL te gaan. Je kunt niet zomaar even de auto pakken maar moet altijd vooruit boeken. Dat is vanuit Frankrijk wel iets makkelijker. Mis jij je familie erg?
    Je 4e kindje al, wat leuk! Je hebt dus intussen al best wat ervaring en schikt niet meer van alle kleine klachten. Leuk voor je andere 3 kinderen om een klein broertje of zusje te krijgen! Ze hebben een leuke leeftijd om het heel bewust mee te maken!
    Wij hebben de meubels voor de kinderkamer al wel gekocht maar het wordt pas eind juni geleverd. We huren hier een huis dus kunnen helaas niet schilderen, behangen enz maar kunnen er vast wel iets leuks van maken (meubels, lamp, gordijnen, muurstickers etc). Hou je de kleuren van de kamer neutraal nu je nog niet weet wat het wordt? Heb je al iets in gedachten?

@ Nora1983: welkom bij dit topic! :) Wat leuk dat je kindje uitgerekend is op de verjaardag van je man. Je weet het maar nooit.. Mijn nichtje is op dezelfde dag geboren als haar vader. Hij heeft spontaan geen verjaardagen meer :D Heel veel succes met je scan donderdag, ben benieuwd! Is het je eerste kindje?

@ Babystew: Kom erbij, gezellig :) Hier wordt ook al redelijk veel gepost voor een topic dat net open is! Hopelijk is dit beter bij te houden. Wat fijn om te horen dat alles nu goed gaat met je dochtertje. Met hoeveel weken was ze geboren? Hoe oud is ze nu? Snap dat je er nu toch wel een beetje angst voor heb dat het misschien weer gebeurd. Toch geweldig dat ze er rekening mee houden en je veel controleren!

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw

Deel Deze Pagina