Augustus bevallen, nu bekkenklachten?!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marieke1978, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    #1 Marieke1978, 20 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2009
    Hoi hoi,

Ik heb misschien een wat vreemde vraag;

Ik heb sinds mijn bevalling eind augustus soms erg veel last van pijn onder in mijn rug, mijn heupen doen erg pijn, mn bovenbenen en mijn bekken. Daarbij krijg ik dan bijvoorbeeld ook last van mijn darmen en/of blaas. Dan denk ik dat ik bijv. darmkrampen heb, maar als ik dan ff bewust voel, dan zijn zijn het mijn bekken, heupen en toch wel darmen/blaas.

Deze pijnen komen voornamelijk opzetten als ik op hakken heb gelopen. Hier liep ik voor mijn zwangerschap altijd op en nooit geen last van gehad, nu dus wel lijkt het.

Kan dit, de pijn aan de gewrichten, in samenwerking staan met de darm/blaasklachten?! Het is er nl. altijd tegelijk en nooit apart. Ik heb wel eens gehoord dat er spieren aan het bekkenzouden zitten die bijv. de blaas zouden kunnen beinvloeden?!

Ik zou bijna denken aan een lichte vorm van instabiliteit maar wil er nu ook weer niet direct een labeltje op plakken ;)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Marieke

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Marieke,

Ik zou even een afspraak maken met een chiropractor. Hij kan dan kijken of je bekken en onderrug misschien niet scheef staan.

Ik heb een dag of 5 na de bevalling van Ymke veel pijn gekregen (had ook al wel last tijdens de zwangerschap). Ik heb nu 5 behandelingen gehad en kan nu zeggen dat het langzaam beter wordt. Ik moet nog veel rust nemen en heb zelfs een bed in de woonkamer staan. Ymke is nu 6½ week maar ik denk dat het nog wel een tijdje gaat duren met mijn pijnklachten.

Wil je niet naar een chiropractor dan zou ik een fysiotherapeut adviseren. Blijf er in ieder geval niet mee rondlopen. Dit heeft mijn moeder ook gedaan met als resultaat dat ze 30 jaar lang met lichte tot matige pijn heeft rondgelopen.

Succes.

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik gaat ook binnenkort naar de fysio. Ik heb ook ineens ontzettend veel last. Met mijn zwangerschap had ik bekkeninstabiliteit en toen ging het weg na behandelingen maar nu ineens komt het weer.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb na de zwangerschap nog lang last van mijn bekken gehad. Tijdens de zwangerschap ook maar daarna ook nog erg. en nu is mijn rug nog steeds een zwakke plek... Even sneeuw scheppen zoals vanmiddag is een hele opgave. Of mijn zoon Tillen nu. Ik probeer mijn zoon nu zoveel mogelijk op mijn heupen te sjouwen ivm mijn rug. En blaasklachten heb ik nog steeds, ik hoef niet water horen stromen of ik moet alweer plassen en kan het dan ook maar nauwelijks ophouden altijd... echt vervelend.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb nog steeds bekkenklachten. HEb ook pas na de bevalling klachten gekregen en ben ook bij fysio geweest.
    BIj mij was het het s.i. gewricht (zeg ik dat goed) waar iets aan mankeert. Nou ja veel oefeningen doen dus en mettertijd moet het beter worden, beweert men...

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    herkenbaar, althans: ik heb niet de blaas/darmklachten, maar de rest klinkt bekend, en ik heb BI.
    ik had wel wat bekkenklachten tijdens de zw.schap, maar pas na de bevalling (2 dagen weeën gehad, en een spoedKS) is het zo erg geworden. lang staan (langer dna 10 minuten) is echt een ramp, nog steeds. wordt ook niet echt beter, helaas.
    heb bekkenfysio gehad, en kan dat wel aanraden. ook aan het boek van Ceciel Röst heb ik vele gehad.
    ik zou er niet mee blijven lopen, maar een speciale bekkenfysio je laten onderzoeken en helpen. succes!
    groet, Lien (zelf fysio van beroep)

Deel Deze Pagina