@Eli: lekker bbq En nog ff volhouden met je buikje En oowja, in het ziekenhuis na de keizersnee (ook na een normale bevalling denk ik) moet je de eerste 2-3 keren op de steek omdat ze je bloedverlies willen controleren en de hoeveelheid urine. Alhoewel ik die katheter soms wel handig vond, lekker blijven liggen en rusten
Als je in het ziekenhuis bevalt en je mag snel weer naar huis, heb je je kraampakket thuis nog wel nodig hoor lieve schat Kraamverband en weet ik het wat allemaal.. Of het ligt aan mij.. En idd.. zou ook eerst 'mijn eigen volk' helpen en dan pas over de grens.. nu snap ik waar die miljarden euro's in gaan.. (was allang bekend)
Dan denk ik dat ik die steek toch nodig ga hebben, want hier vertrek je - als alles goed is natuurlijk - twee uur na je bevalling naar huis en dan moet je op zijn minst 1x hebben geplast. Tenminste, zo heb ik dat begrepen. Ik had zelf ook nog 3 pakken kraamverband gekocht en voordat ik zwanger was, werd ik regelmatig 'ongesteld als een malle pietje' en had ik ook maxi-verband liggen. Volgens mij kun je hier in huis prima 29 liter bloed opvangen met al het aanwezige verband. Dus voor mijn gevoel is het kraampakket een beetje 'duh'. Misschien dat ik enkel de celstofmatjes ga gebruiken voor in de auto/op de bank of iets dergelijks, voor de zekerheid dat ik niet ga lekken, maar de rest is voor mijn gevoel niet nodig. Ik had namelijk bij die aanbieding van de Action die stoffen matrasbeschermers gekocht, met plastic aan de onderkant, dus die uit het kraampakket (die broeierig schijnen te zijn?) heb ik waarschijnlijk ook niet nodig.
Als je geen borstvoeding geeft of kolft, bloed je vaak wat meer en langer. Ik had sws de eerste 1,5 week kraamverband nodig. Normaal maandverband zou ik pas doen als het bloeden iets minder is, omdat er bij normaal maandverband plastic eronder zit (plakstrip) en dan heb je meer risico op infectie's ofzo omdat het gaat broeien. Weet het niet precies hoor maar zoiets kreeg ik mee. En geloof me, die grote lappen heb je echt wel nodig Had het niet gered met een kotex maandverband ofzo uit de winkel.
Maar ik heb dus nu 3 pakken kraamverband uit de winkel, 2 pakken kraamverband uit het kraampakket, en ongeveer 4 pakken mega-maandverband én ga borstvoeding geven (poging tot). Bloeden we dood ofzo? Serieus... Gaan ze mijn aders laten? Als ik het daar niet mee red; stop ik wel een dekbed tussen mijn benen ofzo
@Joycey Ja ik heb geen idee, vind het wel een prettig idee dat ik een kraampakket heb Even een vraag aan de katteneigenaars hier: het is niet zo'n smakelijke vraag.... maar misschien herkenbaar.. Ik heb 1 poes en zag net dat ze een beetje pus bij d'r anusje heeft.. Nou is ze er wel 1 die lekker zit te persen op de bak..maar pus heeft ze nog niet gehad.. til ik d'r achterpootjes op omdat ik ff goed wil kijken, vliegen er zo een paar miniscule pus-druppels op mijn arm..blegh! Nou las ik op Google dat het ook zo kan zijn dat d'r anaalklier(en) verstopt kunnen zitten.. Herkennen jullie dit bij je eigen katten of niet? Verdomde is nu juist dat ik niet naar de dierenarts kan...! Want ik kan geen auto meer rijden.. en op de fiets is te ver weg, plus ik zie mijzelf niet fietsen.. Maar wil dat beestje ook niet onnodig met zoiets laten lopen als het op te lossen is.
Ik herken het niet, Fief. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Misschien kun je de dierenarts bellen en het probleem voorleggen?
Ja ik ga idd maar ff bellen maar ik kijk het even aan.. want zag het vandaag voor het eerst (maarja wie kijkt er dagelijks naar de anus van de kat lol) de kenmerken die ze noemen wat op verstopte anaalklieren kan luiden, dat doet ze niet.. ze bijt/krabt niet rond haar staart gebied, ook sleept ze niet met d'r kont over de grond om de jeuk weg te krijgen.. wel is het een beetje rood, maargoed, dat kan ook door aambeien komen bijv.. ze slaapt nu veel, maar dat kan te maken hebben met de warmte, is sowieso geen hyperactieve kat vergeleken met d'r zusje.
Niet vrijwillig, maar ze laten hem zelf zien tijdens het knuffelen/kroelen dagelijks Maar even bellen kan geen kwaad, je kunt altijd nog besluiten om het een paar dagen aan te kijken! Je hoeft niet direct te handelen wanneer je denkt dat het niet ernstig is.
Ja da's ook weer zo idd... Whaha ja nou zij niet.. maar d'r zusje doet dan dan weer wel LOL daarom noem ik d'r ook kroelkip want dan heeft ze net een kippenkont als ze die omhoog lift
Net ff gebeld.. kunnen ook wormen zijn.. de ontwormingspipet was de bedoeling in augustus te geven. De dierenarts zei omdat het binnenkatten zijn, is eens per half jaar voldoende, komen ze buiten, ieder kwartaal.. dus vandaar dat ik dacht augustus.. want dan is het weer een half jaar later.. nou had ik wel een soort elastiek-achtige sliertjes gevonden op de bank op de plek waar ze altijd ligt.. maar ik dacht dus dat dat elastiek was.. maar kon dus ook wormen zijn.. Vriendlief zegt weer: ja die artsen willen geld verdienen blablabla.. ze is niet levenloos ofzo, speelt nog wel als ze daar zin in heeft ligt nu gewoon te slapen geen krabben en dat soort gekkigheid, ook geen schuiven over de vloer.. Kutte is ik heb niemand die ff die heen en weer kan rijden om die pipetjes op te halen om te ontwormen, ik heb ze hier wel liggen, maar da's voor 1 x. Dacht na de zwangerschap haal ik wel weer nieuwe op, want ze zijn een 10tje per stuk.. pillen nemen ze niet, want spugen ze net zo hard weer uit. Vandaar dus die pipetjes..
Ik heb het nut trouwens gevonden: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/125883-ondersteek-gebruiken-voor.html Om met je doos op te zitten weken in de soda, in het geval van hechtingen. Om te vullen met warm water en de douche zodat je pijnlozer kunt plassen. Om inderdaad de urine te laten controleren. Er zijn wel 100 redenen waarom je een ondersteek zou kunnen gebruiken. Dat heeft de kraamzorg slim bekeken. Nou, ben volgens mij wel blij dat ik hem in huis heb dan!
Nee want het is te ver om te fietsen Maar ik heb gezien dat ze ook online te bestellen zijn Maar vriendlief vind het weer gelduitbuiters blabla.. ik zei ook tegen hem van: Wij zijn nog altijd degene die beslissen of ze naar de dierenarts gaan ja of nee hoor.. "Ja het zijn maar katten, honden is erger.. " TOEN WERD IK PISSIG! Want het zijn wel dieren met een leven en ziel en die laat ik niet lijden..
Heb jij het idee dat ze eronder lijdt? Want dan is de keuze een stuk gemakkelijker, denk ik? Dan mag hij kiezen of hij op de fiets stapt, of dat je het besteld en thuis laat bezorgen.
Nou niet direct ... ze gedraagt zich niet anders dan anders.. gewoon vrolijk enzo.. maar daarom zeg ik.. ik kijk het deze week ff aan..want misschien zijn het wel aambeitjes.. heeft ze vaker. Owja misschien een tip voor de mensen onder ons: Als je een kindje hebt, dan elk kwartaal ontwormen!! (i.v.m. dat kindje op de grond speelt en van alles in het mondje stopt etc..)
Ik zou die siroop en die danoontje skippen, maar verder denk wel goed hoor! Ik sta er versteld van hoe snel ok dat alweer ben vergeten.