Ja ik mis nathalja ook.. ook op fb vanmorgen had ze nog wat gepost over dr ringen maar daarna niet meer gehoord.. Ik ga nu ook slapen. . Trusten!!
Jammer dat het bestuur er dan met de pet naar gooit! Het kan echter onmogelijk alleen aan hem liggen, want ze doen het met zijn allen. Maar ik begrijp dat het je aan het hart gaat. Deur van de slaapkamer open: katten eruit, deur van de slaapkamer dicht En dat consequent elke avond doen! Wij doen dat nu al sinds december - en ondanks dat ik ze ontzettend mis (en het geknuffel, gekroel en gevrij) weet ik dat de kleine baby straks veilig ligt. En ik kom elke morgen de kamer binnen waarbij de poezen in een relax-houding liggen op de bank/stoel (zie facebook voor foto's) dus het raakt mij minder, ik weet dat ze hun lekkere plekje wel opzoeken. Het krabben aan de deur doen ze de eerste tijd wel ja. Maar hou dat vol! Kimmy is hier autistisch en kan het uren volhouden - dus koop oordopjes en wát je ook doet; NIET de deur open doen. Na de eerste week krabben ze niet meer aan de deur, ook autistische poezen niet. I promise. Kwestie van volhouden!!! En iedere avond buiten de deur zetten. Niet denken van: in het weekend mogen ze blijven; want dan beloon je ze toch weer. Eruitttttttt Overdag mogen ze er in en de hele godsganselijke dag liggen lanterfanten, 's avonds moeten ze er echt uit! @De warmte; ik vind het heerlijk, maar vind het wel jammer dat ik van die dikke olifantenpoten heb! Ik voel mij zo niet aantrekkelijk op dit moment. Alsof ik nóg dikker dan extreem dik ben. En dat zal ook best wel
Morgen!!! Verschrikkelijk geslapen vannacht en nu poes naar de dierenarts brengen op de fiets. Fietsen met poes achterop de bagagedrager (wel in mand natuurlijk) met maar 1 hand aan het stuur vind ik eigenlijk niet cool. Maar goed, vanmiddag haar dan nog even ophalen en dan is het gelukkig klaar. Ga straks wel even terug naar bed, denk ik.
Goedemorgen, BIB Net zl naar t kdv gebracht, boodschappen gedaan en ik ga zo even naar t tuincentrum. Ze hebben wel een deel afgezet hier wegens werkzaamheden, dus moet een stuk omfietsen. Maar het regent gelukkig niet. Daarna lekker op bed met de deuren van t dakterras open. Heerlijk!! Heb mezelf alleen wel verplicht om vandaag tussendoor de badkamer en wc's even schoon te maken. Nu al spijt van. Maar mocht ik nu spontaan bevallen en er komt kraamzorg dan is t best vies en dat is ook gênant... @Eli, ik begreep uit jouw verhaal niet dat je zo'n vreselijke pijn had, dan zou ik idd even bellen naar de vk. @Nathalja, ik bedacht me gsiteren avond ook opeens dat ze er de hele dag bijna niet was. Meissie waar ben je?!?
morning! @Joyce Ja da's makkelijker gezegd dan gedaan.. en plassen ze dan niet in de overige delen van het huis? Hebben ze hier trouwens nog nooit gedaan hoor, maar je weet het nooit.. Sterkte met je kat! Hopelijk merkt ze er weinig van en is ze zo weer thuis.. wachten duurt lang tot 14u.. Ik ken dat toen die van ons gesteriliseerd werden.. en dan zie je ze versuft in zo'n kenneltje zitten tegen elkaar aan.. was echt sneu.. waren ze 6 maandjes hihi. Dus die heb ik toen goed verwend met een krabpaal en een overdosis aandacht vonden ze wel erg leuk! Godsamme.. ik zit dat net aan vriendlief uit te leggen.. maar nee hoor hij zegt: Doen we wel als dat kind er is .. dus ik zo Neeeheee..want dan gaan ze dat juist denken: "Hej.. er is ineens een kind..die neemt onze plek in in de slaapkamer.. " dan wek je juist meer jaloezie op dan wanneer je er nu mee gaat trainen lijkt me.. Word af en toe een beetje knetter van zijn eigenwijsheid.. Verder hier ook een rotnacht gehad.. werd wakker van mijn eigen zweet en zweetstank bah bah.. had nog gedoucht gisteravond! Dus ik ben naar de woonkamer verhuisd daar ventilator aan gezet.. maar een bank slaapt ook niet comfortabel.. dus vanavond gaat dat ding naar de slaapkamer of vriendlief dat nou leuk vind of niet.. klaar.. @Mira lekker hoor even op je gemakje naar het tuincentrum, balen van die omleiding, maar gelukkig wel mooi weer .. ! Hoop dat het niet te heet word voor ons allemaal..! @Eli nog gebeld naar de verloskundige over je verhaal? Ben wel benieuwd.. Net die van mij gebeld, om te vragen of ik wel of niet vitamine D moet kopen..maar die assistent weet ook niets pffff.. dus ik kijk wel op het pak van Nutrilon of het er wel of niet in zit, bij Etos weten ze ook vaak wel die kunnen advies geven, bij de Kruidvat weten ze echt niets als je om advies vraagt haha. Hier vanmiddag voor de 3e groeiecho..! Ben benieuwd.. al maak ik me nergens druk om hoor.. maar om weer even te gluren naar ons meisje is altijd leuk
goeiemorgen. Nathalja waar ben je toch? Hier ene goedenacht gehad. Lekker met beide ramen open geslapen en dan is het echt heerlijk op de slaapkamer Ben zenuwachtig voor vanmiddag. Tis net ik nog maar net zwanger ben en nu ga kijken of het hartje klopt. Raar eigenlijk. Zo maar es ff de laatste babywas strijken en in de kast maken dan is dat allemaal klaar. Dan is het alleen nog maar schoonmaken en dan zijn we er helemaal klaar voor
Nee, ze gaan gewoon krabben aan de deur en springen naar de klink om bij jullie in bed te komen. Maar je draait de klink ondersteboven en je laat ze er gewoon niet in. No matter what. Plassen doen ze er hier niet van en als je het gewoon consequent volhoudt, blijven ook de poezen uit de slaapkamer. Ik vond het eerst ook heel erg, maar VL dwong mij toch door te pakken op mijn momenten van zwakte. Ik heb nooit beweert dat het makkelijk is, maar wanneer je het vol houdt zul je zien dat het zijn vruchten af begint te werpen. Dank je wel! Ik kan alleen nu wel even janken! Ze hadden mij gezegd dat het maximaal 200 euro zou kosten - en dat vond ik al een hoop geld, maar omdat het om mijn poeske gaat, moet dat dan maar. Bellen ze op: ja het kost 300 euro! JA ZEG :x Dat was niet de afspraak! En ze is nu onder narcose en dergelijke en het zag er allemaal zo erg uit etc. en nu proberen ze mij emotioneel te manipuleren en geld af te troggelen! Dat heb jij helemaal goed! Ik ben het met jou eens, niet met eigenwijze vriend. De kans op plassen is veel x groter dan wanneer je het nu doet.
Vrees niet! Ik leef nog Heb alles bijgelezen en reageer misschien onnodig op sommige onderwerpen Sorry Net pas wakker, (10.20) had ik blijkbaar nodig, word door de warmte wat vaker wakker, maar na een week slecht slapen vind ik het wel lekker om gewoon fatsoenlijk in slaap te komen en redelijk door te slapen. Merk gelijk aan m'n lichaam dat het beter gaat, harde buiken nog wel, maar niet meer zo misselijk en hoofd/rugpijn gelukkig. @Iedereen die me miste gisteren: haha was niks aan de hand hoor, had gewoon niet zoveel zin om te reageren, was wezen lunchen met een vriendin en was rond 4 uur thuis, toen ben ik op de bank gaan bivakkeren en even in slaap gevallen, om 7 uur gaan bbqen en waren pas om half 10 klaar.. had af en toe wel mee gelezen maar gewoonweg niet gereageerd De kleine meid zit er igg nog in @AC: Ik ga na de bevalling weer aan de pil. @Eli: Herken het enigszins, toen de kleine aan het indalen was had ik inderdaad een dag last, toen een tijdje niks met af en toe eens een steek van onderen (bij schaambod en bekken) en daarna was het een paar dagen achter elkaar. Afsluitend met een nacht flinke krampen, en nu is ze volledig ingedaald.. @Hitte: Gisteren met een vriendin in Vlissingen op de boulevard gezeten, heerlijk met dat zeebriesje maar echt om te stikken als die wind er niet is, manlief zet voor hij weg gaat in de ochtend (7.00) alle ramen/deuren open en alle lamellen en rolgordijnen dicht, zo blijft het rond de 23/24 graden in huis voorlopig, verder zet ik rond lunch een ventilator aan zodat ik een beetje een briesje krijg.. Kijken wat vandaag en de rest van de weken tot bevalling gaan doen, want als het echt warm is buiten word het makkelijk 28/30 graden in huis.. Ben igg blij dat het zkh airco heeft indd @Fief: Katten, die ga ik niet verbannen uit onze slaapkamer.. Indd wat je zegt, gaan ze dan proberen door de deur te breken wanneer wij daar zitten. Wij wonen op 80m2 en voor ik zwanger werd mochten ze overal komen, de kamer wat nu de babykamer is was een beetje hun kamer, daar hebben we ze thuis verwelkomen stonden de kattenbakken, en voor ze goed afgericht waren sliepen ze daar altijd (tot ze dus luid miauwend bezwaar maakten) Het heeft voor veel plaspartijtjes gezorgd toen we ze die ruimte ontnamen. Als de kraamhulp een probleem heeft met de katten kan ze ook snel vertrekken en voor een collega zorgen die wel onze wensen betreft de katten respecteert. Veel plezier met je groeiecho straks!! @Vitamine D: ik heb een flesje in huis gehaald met vitamine D druppeltjes @Joyce: sterkte met je kat
Gelukkig ben je er nog. Heb ik ook wel s hoor geen zin om te reageren. Gewoon alleen even lekker lezen . Verder heb ik net de vk gebeld en het is echt door het indalen en het verweken van mijn bekken en dat hij nu dus vast ligt in mijn bekken en dat het daarom zo n zeer doet. Dus even doorbijten en hopen dat het went of iets minder wordt.
Morgen.. Niet in mn hum, mega slechte nacht gehad Gister vergeten te dansen.. Volgende week bib ik mee.. Zwaait even naar iedereen! Zweetse vandaag!
heej dames, even vraagje.. Ik ben voogd over mijn nichtje, mocht er iets met mn zus geboren komt ze dus onder verantwoordelijkheid van mij en M. Nu denk je natuurlijk na over het feit dat je kindje kan komen te overlijden en dus sluit je een uitvaardverzekering er voor af. Maar, je kan als ouders ook komen te overlijden, ik zit al tijden met het dubio van: naar wie gaat de kleine meid als M en ik komen te overlijden. Mijn zus wil ik niet als voogd want die is alleen staand, maar verder heb ik niemand waarvan ik denk: die vertrouw ik mijn kind toe als wij komen te overlijden.. hebben jullie hier over na gedacht?
Ja mijn zoontje gaat naar zijn broertje en de tweede dus automatisch ook. We hebben niet gekozen voor mijn ouders want die worden oud, bij de ouders van ml laat ik hem al geen 5 minuten alleen nu we nog leven, dus laat staan als er iets ergs gebeurd. Dat geldt ook voor zijn broer en schoonzus. Als tweede optie heb ik mijn nicht, die wel iets ouders is dan ik en alleenstaand, maar die zou ik wel de opvoeding volledig toevertrouwen. Heeft M. broers of zussen? Als je niets vastlegt, dan wordt er door de rechter bepaald waar het kindje heen gaat. Dus kans dat het alsnog je zus wordt. Het is trouwens wel zo dat het advies is om het kindje aan 1 iemand toe te wijzen. Die van ons gaan dus op papier naar mijn broertje. Maar in de praktijk ook naar zijn vriendin. Maar als je dat vastlegt en de relatie gaat uit, is dat weer een gedoe. Blijft in ieder geval heel moeilijk om over na te denken, want het is natuurlijk het ergste wat er kan gebeuren.
@Mira; Ja mijn keus gaat het liefste uit naar mijn broertje, maar die is nog net geen 17, dus minderjarig en dan mag dat nog niet. Indd onze ouders worden oud, dus heb daar geen goed gevoel bij. M heeft 2 zusjes, 1 van 22 en 1 van 17, en die van 22 die woont ten eerste hier niet in de buurt (en ik wil niet dat als er met ons wat overkomt, ze ook nog eens bij al haar vrienden en familie weggetrokken gaat worden) en ten tweede toont die zus ook geen intresse in mijn zwangerschap, zo iemand vertrouw ik mijn kind niet toe, want die interesseert zich toch niet voor haar broer en dus ook haar nichtje. en dat andere zusje is dus ook minderjarig.
@Nathalja Gelukkig ben je er nog! Dacht even dat je was opgenomen voor een dag ofzo, omdat je dat al eerder hebt meegemaakt..dat gun je niemand..! Ik heb dat ook weleens hoor dat je geen zin hebt om te reageren. Wat betreft voogd.. wel een goeie om over na te denken.. uitvaart heb ik wel over nagedacht, heb ik tijdje terug over laten zetten op mijn naam (mijn vader betaalde nog voor mij en mijn moeder voor mijn broer) maar nu betaal ik dat dus zelf, mocht er onverhoopt iets gebeuren, is ze verzekerd. Maar voogd is natuurlijk ook wel iets om bij stil te staan.. Mijn schoonouders.. NEE never.. plus die worden oud idd.. mijn eigen ouders worden ook oud, zijn nu al 65. Mijn zwager zie ik ook niet in een opvoeding.. is ook nog alleenstaand enz. mijn broer zie ik wel ervoor aan met zijn vriendin, maar ik zou in ieder geval op papier wel mijn broer vast laten zetten, je weet niet hoe het loopt met de relatie en geen zin in gezeik.. @katten: Ja het zijn mijn meisjes.. en het is zelfs zo erg dat ik het niet leuk vind als ze niet op bed komen liggen Voorheen was de babykamer de nagel/rommelkamer van mij, daar stond ook hun zak met brokken.. Dus ze vonden het wel vreemd dat die zak ineens verhuisde naar de keuken .. maar hebben ze niet vreemd over gedaan.. nu staat ie in de keuken en je hoeft het maatbekertje maar te pakken en ze weten hoelaat het is hihi.. Die 'Bolle' weet zelfs waar ie staat, dus als haar bakje leeg is, gaat ze tegen dat maatbekertje staan tikken..bijdehand! @Joyce deurklink kan ik hier niet veranderen.. maargoed.. dat zien we dan wel weer.. Vitamine D druppels ga ik straks gewoon halen, 3 euro is ook geen drol.. en denk ook ff pak Nutrilon. Zo ik moet opschieten, 12.40 bij de echo zijn, is nu al 12u hell nooo en ik loop (lees waggel) al niet zo snel.. Zweetze allemaal! Sorry als ik wat mensen vergeten ben!
Ja op het moment is mijn zus dus de beste optie, maar toch geeft dat een vreemd gevoel omdat zij dus alleen is.. Daarnaast heeft ze op het moment een vriend in Almelo, mocht dat wat worden vertrekt zij ook uit de provincie.. We hebben ook nog een bevriend stel, waar we goed mee om gaan.. Maar heb liever dat ze gewoon in de familie blijft
Ja het is wel raar om er zo over na te moeten denken. Jullie broers en zussen zijn nog wel jong en om nou een jongen van 17/18 voogd te maken is ook wel heftig. Mijn broertje is ook al 33, haha, dat is wel een verschil. In eerste instantie zouden ze in ons huis gaan wonen, maar nu krijgt hij ook een kindje, dus zal dat wel anders zijn. Mocht het met kinderen echt niet gaan kan hij in overleg ook besluiten dat ze naar mijn nicht gaan. Dat heb ik ook vastgelegd. Je hoopt gewoon dat het echt niet nodig hoeft te zijn!!
De betere optie is misschien nog, mijn ouders en als dat niet kan (wegens hun leeftijd of als hun er niet meer zijn) mijn broertje.. M is bij hem thuis de oudste met 28 jaar. Ik ben de middelste met 21 jaar, mijn zus is 24..
Je kunt ook laten vastleggen dat je ouders uiteindelijk beslissen als het nodig is naar wie ze toe gaan. Dus kunnen zij altijd het besluit nemen dat ze naar bv jouw broertje gaan. Je kunt met je ouders precies bespreken wat jouw wensen zijn. Daarbij zijn jouw ouders denk ik ook wel een stuk jonger dan bv mijn ouders, aangezien wij 15 jaar schelen. Waardoor ze misschien toch een deel van de opvoeding op zich willen nemen.