Augustus buikjes 2013 Part III !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door FiefeR, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    @Jette. Oh gelukkig maar dat ze dan nog lekker blijft zitten. Kan ze idd lekker aansterken.

@marszie. We hoorden het idd van Nathalja over je bloeddruk. Vreemd dat het zo schommelt terwijl je volgens mij niks raars doet. Nou lekker nog rustiger aan dan maar en wachten wat het verder brengt. En gefeliciteerd met je dansje ;)

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ben ook weer terug van de VK, lekker zitten janken daar omdat ik zo gek van m'n lichaam, krampen en harde buiken word..
    antwoord: ja, zolang het kindje het goed doet kunnen wij ook weinig voor je doen.. wat doe je dan op een dag?
    Nou uhm.. uit bed komen, toiletteren, ontbijten, bankhangen en af en toe naar de keuken voor eten/drinken..
    Oh, kan je je wel een beetje vermaken?
    Niet echt.. ik kan toch niks..

Hier bloeddruk een beetje apart, was 120/48 terwijl hij normaal 110/52 is.. moest even in de gaten houden of ik niet flauw ging vallen ed. en af en toe een cup-a-soup of dropje nemen.. Verder eigenlijk gewoon weer weg gestuurd, met een succes en tot over 2 weken

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Lastig...

4. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Zo dames. Ik dacht wat is er weinig gekletst dit weekend, maar jullie zijn gewoon verhuisd!
    Heb globaal even bijgelezen, achter ga ik zo beginnen.
    Marszie, balen van je bloeddruk. Ik hoop voor je dat het stabiliseert.
    Jette, gelukkig weer goed nieuws! Ben heel blij voor jullie.
    Hier druk weekend gehad met ons 1e jubileum van ons trouwen en Buikschildering en Fotoshoot. De Buikschildering is ook op de foto gezet, maar die houden we nog ff voor ons, omdat de naam erbij staat. De rest zal ik zodra ik ze heb posten.
    Zo nu ga ik ff bijlezen achter.

5. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @heyhallo Nee niets meer gehoord, dus zal het wel niet hebben..

@Marszie ik las het namens Nathalja.. vervelend weer zeg ! :( Gelukkig wel al 34 weken, komt het langzaamaan dichterbij..

@Nathalja: Kan me voorstellen dat je even alles eruit hebt moeten gooien hoor, je doet het al zo rustig mogelijk.. ! Vreemd van je bloeddruk..hopelijk helpt dat cup a soup en dropje dan..maar je word wel als een nummer behandeld blijkt maar weer :(

@hier: Net uit het ziekenhuis voor vriendlief, die heeft hoogwaarschijnlijk een niersteen.. officiele uitslag moet ie nog horen van de huisarts, kan je over 2 dagen pas over bellen.. ook zo irritant..maar uit de klachten die er op internet staan en er is een echo en CT scan gemaakt, werd dat wel 95% bevestigd..

6. yay geen hittengolf!!!!!! make my day :D

ooo zo vroeg al fief. nee dan kan t er niet voor haha. ik haaaaat de tandarts!!!

mja vind het infuus ook geen leuk vooruitzicht.. vraag me af of jij dat ook gelijk krijgt joycey??
    ze zei dat dat is omdat mensen met overgewicht soms last hebben van meer nabloedingen ofzo.. en dan kunnen ze ineens geen aders meer vinden om infuus met medicijnen aan te leggen.. dus dat doen ze bij binnenkomst dan vast. heb nog nooit infuus gehad en ben er dus ook als de dood voor..

jette dat klinkt toch wel positief.. zolang ze nog lekker mag blijven zitten toch.. hopen dat zo nog even zo blijft

nathalja ken t gevoel. mijn rug is ook vreselijk momenteel en harde buiken.. nu snap ik wat mensen bedoelen met de laatste loodjes.. balen dat ze niks voor je kunnen doen, idd wel een lage onderdruk..

marszie och arme!!! sterkte! snap alleen niet waarom je de vorige keer geen med's hebt gekregen.. nu blijf je dit gedonder houden!

heyhallo, fijn dat alles goed was.. soms heb ik bij t meten t idee dat ze maar gewoon wat doen haha de ene keer is t dit en de andere keer weer dat..

fief he bah toch een niersteen.. dacht dat je dan dus echt kapot ging van de pijn. en niks meer kon.. dan zal hij nu wel moeten wachten tot ie m uitpiest of niet?

7. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks dames...
    dames die nodig hebben digi knuf

@marieke ze willen geen medicatie geven omdat ik na een tijdje gewoon een hele mooie normale bloeddruk heb..
    dus ben bang dat ik zo bezig blijf.. met de kans dat die op een
    gegeven moment te hoog word..
    ik moest rekening houden dat ik dan opgenomen kan worden en dat die kleine eerder gehaald kan gaan worden...
    vind gewoon heel vervelend omdat je niet weet waar je aan toe bent... elke controle is weer afwachten en onzekerheid

8. ja dat is zoo balen dan.. bij mij was mn bloeddruk gisteren ook ineens weer wat hoog.. maar gelukkig vanmorgen in t zh weer netjes.
    maar ja ik heb dan al medicijnen.. maar ze vertellen ook elke keer wat anders hoor.

de gyn zei me dat als mn bloeddruk weer gaat stijgen ze niks meer doen en de kleine halen, vanmorgen zei die verpleegkundige dat ze dan nog eerst de medicijnen gaan ophogen.. ja wat is t nou!!!?? pfff

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ze hebben mij er niets over gezegd en ik ga daar ook niet mee akkoord. Mocht dit voorkomen, dan ga ik naar huis en beval ik zonder medische hulp. Ik ben verdikkiedorie geen proefkonijn! Ze hebben mij nu getest op alles en niets gevonden, dus dat infuus is nergens voor nodig. Ik ben nota bene bloeddonor geweest - dus mocht ik tzt teveel bloed verliezen en er een infuus nodig zijn, kunnen ze mijn aders prima vinden, dus dat is geen excuus. Ik heb1x eerder een ziekenhuisopname gehad met een infuus, dus ik weet dat het kan :D

Bij gezeur beval ik thuis, of zij het daarmee eens zijn of niet ;)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit is overigens totaal niet eng, vergat ik nog toe te voegen. VL kwam thuis en we gingen eten, dus mijn vorige post heb ik eventjes afgeraffeld. Een infuus doet ook geen pijn of iets, maar zit gewoon vervelend in je hand/arm/whatever in de weg te zitten. Wanneer je niet stil ligt/zit/staat of er druk op uitoefent, voelt het gewoon irritant als in: hè verdikkie, mijn oorbel zit gedraaid. Tenminste; zo heb ik het ervaren. Ik snap dat je je zorgen maakt om een infuus en dat dat best spannend is, maar dat is het niet. Anders dan dat je vrijheid wordt afgenomen!

Ik wil gewoon het bed uit kunnen zonder gedoe. Ik wil douchen als de weeën te zwaar worden, voorover gebukt op een tafel/stoel kunnen staan, tegen de muur of mijn partner aan kunnen drukken en gewoon lekker doen wat voor mij het meest prettig voelt. Wanneer ik beperkt word door een CTG of infuus zonder duidelijk omschreven reden anders dan 'slechts voorzorg', weiger ik beiden, zal ik deze zelf verwijderen om vervolgens naar huis te gaan.

Je hebt mij goedschiks of kwaadschiks, en het is nog steeds mijn bevalling. Anders beval ik wel op het grasveld vóór het ziekenhuis ofzo. Idiots :D

11. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marieke: Ja .. hij hoort het overmorgen als het goed is definitief van de huisarts, misschien gaan ze nog een scan/echo maken van zijn buik.. en denk dat ie sowieso weer een doorverwijsbriefje krijgt van de huisarts. Misschien wel met bijbehorende medicatie. Mijn vader heeft het ook een keer gehad, die kreeg een laserbehandeling en word het weggelasert ofzo.. @infuus: Het is idd wat joyce zegt.. ik moest morfine vanwege het verwijderen van de rijpe eicellen toen, toen werd het in mijn hand geprikt, je voelt een prikje net als bij bloedprikken en verder zit dat slangetje mega in de weg.. en bij iedere beweging denk je : Owja.. er zit een naaldje in mijn hand/arm/whatever.. Je voelt geeneens dat er vloeistof in je lijf gaat dus wat dat betreft valt het wel mee :)

@Joycey groot gelijk hoor, bedoel we hebben het al zwaar genoeg en al die toeters en bellen..bah!

Ben benieuwd hoe mijn bevalling gaat verlopen.. nu het dichterbij komt ga ik toch steeds weer elke dag een beetje meer eraan denken. Niet dat ik panisch ben ofzo.. maar gewoon omdat t nieuw voor me is..weet ik niet zo goed wat voor pijn ik kan verwachten..of ze snel is of juist niet etc etc etc.. maargoed zal wel goedkomen, ik vertrouw wel op mijn eigen lichaam in ieder geval, maar ik denk zeker niet dat het even appeltje eitje is !

@geboortekaartje: ARGH wil ik een nieuw geboortekaartje bestellen, 2e proefdruk, vanmiddag een nieuwe code gekregen van hen, pakt ie hem niet.. Grrrrrrrrrrrr...

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zo ik heb even snel alles bij gelezen.

Jette wat ontzettend positief nieuws. Vechtertje die kleine meid van jullie.

Joyce en Marieke ff een oneerbiedige vraag maar hoe zwaar zijn jullie op het moment dan? dat het door jullie gewicht medisch is. IK was voor de zwangerschap 111kg en weeg nu 130 daar van is er in de laatste 3 weken wel heel veel aan vocht bij gekomen. Maar ik heb het er de gyn en verlos over gehad en mag als het hartje goed is gewoon poliklinisch of thuis bevallen zij zien mijn gewicht niet als reden om medisch te bevallen. Misschien dat mijn lengte nog een reden mee speelt ik ben 183cm dus ook groot

Hartje is dus nog steeds onregelmatig. Ik mag voorlopig gewoon onder controlle van de vk blijven. wel elke week controlle tot dat ze er is en als het over 4 weken niet weg is wordt het dus een medische bevalling onder controlle van een gyn. En ik zat er al op te wachten ik mag ook een suikertest gaan doen. blegh

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik weet het niet meer, want ik ben gestopt met kijken en op de weegschaal stappen. Mijn BMI is in ieder geval boven de 35 geraakt tijdens de zwangerschap en daarom ben ik doorverwezen en heb ik die medische indicatie gekregen. Dat is een standaard-iets, maar, van wat ik lees op internet, niet iedere verloskundige hoeft er naar te luisteren. Dat ligt een beetje aan 'hoe nauw men het met de regels neemt'.

Ik ben in ieder geval 'gezegend' met een flink koppig karakter dat op de meest niet-gunstige momenten met de kont tegen de kribbe kan gaan; dus we zullen wel zien wat de dokters eisen en in hoeverre ik bereid ben om op hun eisenpakket in te gaan. Grote kans dat het uiteindelijk wel met een sisser af gaat lopen en zo niet, ben ik ook nog eens bereid om de strijd aan te gaan, dus dat ze hun borst maar nat maken.

Ik ga in ieder geval eens even vragen, de eerst volgende keer dat ik weer een overbodige controle heb, of er sprake is van een infuus. Als ze dit weer eens 'per ongeluk vergeten te vertellen' zijn, ga ik ofwel naar een ander ziekenhuis of kunnen ze de boom in en ga ik maar eens even gauw inlezen hoe een bevalling werkt zonder medische begeleiding en bel ik tegen de tijd dat het nodig is de verloskundige wel.

Vrouwen bevallen immers al eeuwen...
    En in Papoea Nieuw Guinea staan ze ook in de bosjes.

14. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    @Jette, fijn dat het vruchtwater en plassen goed is, maar het blijft wel erg spannend. Ik hoop dat ze je morgen goed nieuws kunnen geven.

@Suprise, had jij nog nagevraagd over die tabletten? Ik ben het vergeten te vragen de laatste keer. Ik mag 2 juli weer. Ik hoop dat het hartje regelmatiger gaat kloppen.

@Joyce, ik begrijp dat je geen gedoe wilt, maar als er geen hoger risico zou zijn zouden ze je niet extra in de gaten houden. Liever te veel controle dan dat straks blijkt dat het niet goed is toch? Daarbij denk ik niet dat je verloskundige komt als ze je heeft overgedragen en jij thuis wilt bevallen.

@Fiefer, gebruik een ander emailadres bij de bestelling, dat wil nog wel eens helpen.

@hier; 34 weken!! Joehoe!! Over 8 weken is ze er echt en nog maar 5x keer werken!

15. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @joyce: wat Mira zegt, ben in het helemaal mee eens.. Ze doen het niet omdat ze dat zelf zo leuk vinden, ze doen het voor de veiligheid van je kleine man ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waar baseer je dat op? Het is juist wel zo dat ze mij extra in de gaten houden zonder dat er aanleiding voor is. De zwangerschap gaat tot nu toe prima, meer prima dan andermans zwangerschappen, als ik de verhalen hier dagelijks lees. Begrijp me niet verkeerd verder, maar als ik lees dat sommige mensen hier zoveel pijn en moeite hebben, is het totaal onverantwoordelijk om iemand zonder aanleiding een medische indicatie te geven terwijl die persoon (en de baby) volkomen gezond is en iemand die loopt te kwakkelen met de gezondheid zelf alle vrijheid te geven. Dat is gewoon verspilling van tijd/geld/moeite en gezondheid.

Dit is gewoon 'dik mensje pesten', en ik geef daarbij duidelijk mijn grenzen aan tot hoever ze kunnen gaan. Ik laat mijn bevalling niet van tevoren al verpesten doordat hun iets in hun hoofd hebben gehaald ivm protocollen en het niet duidelijk informeren van mij. Ik kan net zo goed naar het ziekenhuis hier verderop gaan, waar ze wel normaal kunnen doen en respect voor hun cliënten hebben, dus het is graag of niet ;)

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Sorry, ik wil niet bot bitcherig overkomen maar; De aanleiding om je extra in de gaten te houden is toch duidelijk.. Je hebt overgewicht, en daardoor val je gewoon onder een risico groep, het risico dat je meer bloed gaat verliezen na de bevalling als normaal is gewoon groter, dat heeft niks te maken met het feit dat je NU nergens last van hebt. Ze willen gewoon het zekere voor het onzekere nemen. En dan liever voorzorgen nemen die misschien niet nodig zijn, als dat ze niks doen en je straks heel veel medische hulp nodig hebt waardoor misschien zelfs je leven wel op het spel komt te staan..

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

En toch ben jij degene die al weken loopt met problemen, en niet ik. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar iedereen kan wel van alles van tevoren roepen over scenario's die mogelijk gaan gebeuren. Wacht het eerst maar eens af. Het is niet nodig om iemand op bed vast te binden en ieder recht op een fijne bevalling te ontnemen omdat die persoon 'mogelijk tot een risicogroep behoort'. Het zekere voor het onzekere nemen doet men al met de extra echo's, controles en bloedtesten...

Ik ben ook best bereid om een CTG aan te laten sluiten voor eventjes; maar op het moment dat er niets aan de hand blijkt te zijn en zowel de baby als ik in goede gezondheid zijn, wens ik dat deze wordt afgekoppeld of op zijn minst 'portable' wordt en ik mijn vrijheid terug krijg om de weeën op te vangen zoals ik dat wens. Een infuus aanleggen vanwege voorzorg is een inbreuk op mijn lichamelijke integriteit en geen medische nood.

Als ik nou elke medische hulp zou weigeren, zou je gelijk hebben. Maar hier in zal het ziekenhuis zelf ook redelijk moeten zijn. Zonder hen had ik nota bene nooit een medische indicatie gekregen; iedereen met een beetje kennis van zaken die mijn medisch dossier onder ogen heeft, haalt de fouten er zo uit.

19. Hihihi zie je al zo t zh uit lopen en op t gras bevallen! Maar heb je groots gelijk in hoor! Tis jou bevalling dus jij bepaald!
    Thx valt dus weer mee zon infuus! :)

Fief dat heb ik ook hoor dat ik veel nadenk nu over de bevalling.. Kunnen alleen niks anders doen dan afwachten.
    Nierstenen weglaseren nooit van gehoord. Wist niet dat dit
    Kon.. Hopelijk is hij er snel vanaf

Suprise fijn dat je naar de vk mag.. Hopen dat t rustig blijft verder. Wel balen van de suikertest. Ik weeg nu 99.2 kg. Voor zwangerschap woog ik 91. Maar ben klein .. 1.60 dus was al veel
    Te zwaar.

Mira woeiii gaat hard nu he.. Lekker nog 5 keer werken en dan optimaal genieten

Ik snap dat t zh mensen in de gaten willen houden, maar vind het wel nog altijd eigen keus.. Als joycey aangeeft dat allemaal niet te willen vind ik niet dat t zh haar kan verplichten het te doen zoals zij het willen..
    Ik wil uit mezelf al in t zh bevallen puur omdat ik
    Zoiets heb van, als er wat gebeurd ben ik iig daar!
    Maar vind dat net zoiets als bv of fv geven, moet ieder voor zich weten en wie zijn wij om daarover te oordelen over wat andere willen toch :)

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ja en bij MIJ zien ze geen reden omdat het mijn lichaam is die moeilijk doet! De baby doet het goed, ik kom niet te veel aan.. Sorry hoor maar als je het persoonlijk wilt gaan maken..
    Maar je moet goed in je achterhoofd houden dat ze het doen voor de gezondheid van je kind! Ik zeg het alleen maar.. Maar je moet het uiteindelijk zelf weten natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina